Konkurs czy nie konkurs ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARSZTATY PRACA Z UCZNIEM
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Szkolny program profilaktyczny „Trzymaj formę”
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
HISTORYCZNO – LITERACKI KONKURS POWIATOWY WOKÓŁ JULIUSZA SŁOWACKIEGO.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Harmonogram i propozycje działań koordynatorów
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Liceum Ogólnokształcące
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
,, Jest tylko jeden sposób nauki- poprzez działanie. Paulo Coelho MASZYNY PRZYSZŁOŚĆI.
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
GMINNY KONKURS ORTOGRAFICZNY
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
WITAMY w Zespole Szkół w Lubominie.
DRUGIE ŻYCIE ORGANIZATOR
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
ORTOGRAFICZNE ŁAMIGŁÓWKI 2013
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
Szkoła Współpracy.
„Ortograffiti w mojej szkole”
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Gdańsk, Instytut Kultury Miejskiej 6 kwietnia 2016 r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
ANALIZA BADANIA TECHNIKI GŁOŚNEGO CZYTANIA CZWARTOKLASISTÓW PRZEPROWADZONA WE WRZEŚNIU 2015 R. AUTORKA ANALIZY I PRZEPROWADZAJĄCA BADANIE: MGR IZABELA.
„Programowanie czas zacząć”
SZÓSTOKLASIŚCI SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 35 W GDAŃSKU OLIWIE NA START
XI edycja programu Trzymaj Formę!
RODZINNY KONKURS PLASTYCZNY
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
to trudności w nauce czytania i pisania
SIEĆ DYREKTORSKA maj-grudzień 2017 r.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

Konkurs czy nie konkurs ? Polskie Towarzystwo Dysleksji Gdański Oddział nr70 Szkoła Podstawowa nr 24 w Gdańsku

„Ortograficzne łamigłówki” Violetta Piasecka

POCZĄTKI Pierwszy konkurs „Ortograficzne łamigłówki” w SP24 Gdańsk w roku szkolnym 2007/08 dla uczniów kl.IV-VI ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (specyficze trudności w czytaniu i pisaniu oraz niepełnosprawność). W maju 2009r. drugi konkurs tylko dla uczniów z dysleksją rozwojową.

Plan rozszerzenia konkursu: POMYSŁ Plan rozszerzenia konkursu: koordynatorzy terenowi okręgi organizacji przekazywanie materiałów dzielenie się doświadczeniem ten sam sposób przeprowadzenia

OBAWY Czy moja idea jest słuszna? Czy znajdę osoby chętne do współpracy? Czy zdołam ułożyć ciekawy test? Czy nie zrażę uczniów? Czy nie wymyślę zbyt trudnych zadań lub zbyt łatwych? Czy trafię w czas wykonania testu? Czy podołam organizacyjnie? Czy nie popełnię omyłki?

ROZWÓJ Zebranie PTD – marzec 2009: przedstawienie pomysłu wyłonienie koordynatorów nawiązanie współpracy początek pracy

KOORDYNATORZY Szkoła Podstawowa nr 1 w Gdańsku Szkoła Podstawowa nr 10 w Gdyni Szkoła Podstawowa nr 11 w Wejherowie Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2 w Tczewie Szkoła Podstawowa nr 5 w Tczewie Szkoła Podstawowa nr 12 w Tczewie Zespół Szkół Ogólnokształcących w Helu Zespół Kształcenia i Wychowania w Strzebielinie Samorządowy Zespół Szkół w Kostkowie Społeczna Szkoła Podstawowa w Niepoględziu

STATYSTYKI WYNIKI KONKURSU: wynik minimalny 67 wynik maksymalny 160 średni wynik 122 MOŻLIWOŚĆ UZYSKANIA 165 p.

Z MOŻLIWOŚCIĄ PRZEDŁUŻENIA STATYSTYKI CZAS PISANIA TESTU: najkrótszy 30 min. najdłuższy 150 min. średni 60 min. PRZEWIDZIANY CZAS 60min. Z MOŻLIWOŚCIĄ PRZEDŁUŻENIA DO 90 min.

PODSUMOWANIE OGÓŁEM: KONKURS ODBYŁ SIĘ W 14 SZKOŁACH WZIĘŁO UDZIAŁ 66 SZKÓŁ WZIĘŁO UDZIAŁ 258 DZIECI IMPREZY DODATKOWE: występy, przedstawienia, wystawy prac plastycznych, plakatów ortograficznych, zwiedzanie szkół gospodarzy, poczęstunki

DOSTOSOWANIE Zorganizowanie zabawy integracyjnej w celu wprowadzenia miłej atmosfery, rozładowania napięcia i zapoznania się uczestników konkursu Przyznanie każdemu uczestnikowi na starcie 10 punktów za przygotowanie się do konkursu Zastosowanie większego druku i przejrzystego układu testu Głośne odczytanie wszystkich poleceń przez przeprowadzającego test Pozwolenie na pisanie ołówkiem i na poprawianie błędów Odpowiednie dobranie stopnia trudności (ani nie za łatwy, ani nie za trudny)

DOSTOSOWANIE Zastosowanie w teście konkursowym takich zadań i ćwiczeń, jakie uczniowie wykonują w toku zajęć terapii pedagogicznej (diagram, wąż literowy, kodowane wyrazy, labirynt wyrazowy, zlepki zdaniowe, uzupełnianie luk w zdaniach, tworzenie wyrazów z liter) Zastąpienie dyktanda ze słuchu uzupełnianiem luk w wyrazach Podanie określonego zakresu słownictwa z programu Ortograffiti dla kl.IV–VI Przyznanie dodatkowych punktów w jednym z zadań za wykazanie się zdolnościami twórczymi i plastycznymi Możliwość przedłużenia czasu pisania testu Wyłonienie większej liczby laureatów Docenienie każdego uczestnika

WOJEWÓDZKI KALENDARZ IMPREZ NA ROK 2009/10 PLANY III Wojewódzki Konkurs „Ortograficzne łamigłówki” dla uczniów z dysleksją rozwojową MAJ 2010 WOJEWÓDZKI KALENDARZ IMPREZ NA ROK 2009/10

MIŁE SŁOWA DZIECI początkowy stres, sceptyczne nastawienie zintegrowanie, rozluźnienie, ciekawość zadań, motywacja radość z upominków, dyplomów, nagród NAUCZYCIELE pełne poparcie dla pomysłu, zadowolenie, motywacja konkurs dostosowany do możliwości ucznia z dysleksją

MIŁE SŁOWA KOORDYNATORZY wysoka ocena materiałów, organizacji i pomysłu trafne wskazówki praktyczne rozszerzenie zasięgu OGÓLNE miła atmosfera dobra zabawa chęć ponownego przystąpienia do konkursu

PODZIĘKOWANIA SERDECZNE PODZIĘKOWANIA DLA: KOORDYNATORÓW TERENOWYCH DYREKCJI SZKÓŁ, NAUCZYCIELI WYDAWNICTWA OPERON

ZAPRASZAM CHĘTNYCH NAUCZYCIELI DO WSPÓŁPRACY: ZAPROSZENIE ZAPRASZAM CHĘTNYCH NAUCZYCIELI DO WSPÓŁPRACY: ORGANIZACJI KONKURSU LUB UDZIAŁU W KONKURSIE KOORDYNATOR GŁÓWNY KONKURSU „Ortograficzne łamigłówki” Violetta Piasecka