RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE)
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Działania mające na celu podniesienie jakości kształcenia
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJR. H. DOBRZAŃSKIEGO
Zapis prezentacji:

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012

Obszar: 1. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły Wymaganie: 1.1. Analizuje się wyniki egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu szóstoklasisty. Cel ewaluacji: opis sposobów analizy, interpretacji i wykorzystania wyników egzaminu.

Ewaluacja została przeprowadzona zgodnie z projektem przyjętym we wrześniu 2011r. Zespół dokonujący badań posługiwał się metodami i narzędziami wskazanymi w powyższym raporcie, dokonując analizy stosownych dokumentów, prowadząc wywiady z dyrektorem szkoły oraz posługując się wynikami ankiet. Ilekroć w raporcie jest mowa o egzaminach – termin ten obejmuje zarówno egzamin zewnętrzny, jak i egzamin próbny. Prace ewaluacyjne doprowadziły do następujących wniosków:

W gimnazjum i szkole podstawowej dokonuje się analizy wyników egzaminów i sprawdzianów. a) w badaniach wzięli udział nauczyciele przedmiotów humanistycznych, matematyczno- przyrodniczych, artystycznych, języków obcych, b) nauczyciele znają wyniki egzaminów swoich wychowanków, z uwzględnieniem ich lokaty w powiecie, województwie i kraju, c) głównym źródłem informacji są dane OKE w Gdańsku, d) każdy nauczyciel bierze udział w interpretacji wyników egzaminu – czy poprzez pracę w zespole przedmiotowym, czy z racji nauczania danego przedmiotu, czy też w związku z wykonywaniem obowiązków wychowawcy klasy, e) w proces analizy i interpretacji wyników egzaminu angażują się przede wszystkim przedmiotowe zespoły nauczycieli – humanistyczny i matematyczno-przyrodniczy, f) wyniki analiz są uwzględniane przez nauczycieli planach nauczania, planach pracy zespołów wyrównawczych i kół zainteresowań, w scenariuszach lekcji, g) w czasie analizy wyników egzaminu zewnętrznego zwraca się szczególną uwagę na wskaźnik łatwości dla szkoły, wskaźnik łatwości dla poszczególnych klas, wskaźnik łatwości dla standardów, najlepszy wynik w klasie, najsłabszy wynik w klasie, dokonuje się normalizację wyników testowania w skali stanikowej, określa się wynik dla szkoły na skali znormalizowanej, porównuje wyniki w poszczególnych klasach, określa lokaty w powiecie, województwie i kraju, ważnym elementem analizy są wnioski do dalszej pracy, h) w czasie analizy wyników egzaminu zewnętrznego wszystkie wymienione wyżej elementy są ważne i znane gronu pedagogicznemu, jednak bardzo duży nacisk zwraca się na wskaźniki łatwości, wynik dla szkoły na skali znormalizowanej, lokatę w powiecie, województwie i kraju oraz wnioski, i) dokonana analiza wyników egzaminu zewnętrznego jest prezentowana na posiedzeniu Rady Pedagogicznej, a następnie odnotowywana w protokolarzu. Rodzice i uczniowie są zapoznawani z wynikami analizy i interpretacji wyników egzaminu.

Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów klas trzecich i rodziców.

1.Czy szkoła informuje o wynikach egzaminów?

2. Kto przekazuje informacje o egzaminach? Inna osoba - dziecko

3. W jaki sposób informuje się rodziców i uczniów o wynikach egzaminów?

4. Czy z informacją o wynikach przekazuje się wiadomości o stopniu opanowania wiedzy i umiejętności?

5. Czy w domu rozmawia się o wynikach egzaminów?

Informacje uzyskane w toku wywiadu z dyrektorem szkoły

a) dyrektor pozyskuje informacje o wynikach sprawdzianu i egzaminu z OKE w Gdańsku, b) informacje te przekazuje nauczycielom w czasie rad pedagogicznych, na spotkaniach przedmiotowych zespołów, podczas rozmów z wychowawcami c) informacje mają charakter ilościowy, tzn. dotyczą uzyskanych przez uczniów ilości punktów, wyniku najwyższego i najniższego, miejsca gimnazjum wśród szkół powiatu, województwa i kraju; mają też charakter jakościowy – obejmują wiedzę o wiadomościach i umiejętnościach, z którymi uczniowie sobie poradzili, które sprawiały im kłopot, które wypadły źle. Pan Dyrektor nie wskazał sugestii i uwag w powyższym zakresie.

W gimnazjum i w szkole podstawowej wdraża się wnioski z analizy i interpretacji wyników egzaminu zewnętrznego poprzez: uwypuklenie w planach nauczania treści, z którymi uczniowie nie poradzili sobie na egzaminie, prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych z godzin do dyspozycji dyrektora lub KN art. 42, prowadzenie przedmiotowych kół zainteresowań, zwrócenie większej uwagi na zajęciach z poszczególnych przedmiotów na zadania egzaminacyjne sprawiające uczniom kłopot, udział nauczycieli w warsztatach, kursach, szkoleniach, służących podniesieniu jakości ich pracy, wprowadzenie ciekawych metod pracy na lekcjach, mających na celu zachęcenie młodych ludzi do pogłębiania wiedzy. Po badaniu sprawozdań z analizy wyników egzaminu zewnętrznego i wyników egzaminu próbnego należy stwierdzić, że konstruowane działania naprawcze (programy i plany) uwzględniają wszystkie wnioski z tych analiz. Nauczyciele w czasie pracy zespołów wyrównawczych, kół zainteresowań oraz kół prowadzonych w ramach projektów unijnych wdrażają zalecenia sformułowane po analizie wyników egzaminów. Działania te prowadzą do uzyskania wyższych wyników w obrębie kształconych umiejętności i wiadomości, jednak różnorodność zadań egzaminacyjnych i odrębność każdej formy sprawdzania wiadomości, także czynnik ludzki – każdego roku zdaje inna grupa uczniów – utrudnia udzielenie jednoznacznej odpowiedzi w tym zakresie.