Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Trochę uwag o zmianach w edukacji
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Targi Edukacyjne – Festiwal Zawodów w Małopolsce
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Departament Rynku Pracy
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
Misja i wizja SDSiZ RP - w poszukiwaniu strategii rozwoju poradnictwa w Polsce Wojciech Kreft Wiceprzewodniczący SDSiZ RP.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
System głosowania w Radzie Unii Europejskiej i jego znaczenie dla alokacji środków budżetowych. Joanna Nędzusiak.
Mobilne Centra Informacji Zawodowej
Biblioteka zasobów informacyjnych Kraków, 5 grudnia 2007 r.
Wojciech Kreft ECORYS Polska Konferencja - Zamek Książ System Informacji Branżowej narzędziem pomocy w planowaniu kariery i aktywności zawodowej.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Doradca zawodowy - całożyciowe doskonalenie warsztatu pracy Izabela Staszkiewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca 2009 r. Wydział
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Młodzieżowe Centrum Kariery oraz Punkt Pośrednictwa Pracy
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Jowanka Jakubek-Lalik Wydział prawa i administracji
Rada Unii Europejskiej (fr. Conseil de l'Union européenne; ang
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
Doradztwo zawodowe dla młodzieży jako system profesjonalnego przygotowania do wejścia na rynek pracy mgr Mirosław Górczyński /psycholog, doradca.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Rząd i prezydent.
Rybnicka Platforma Poradnictwa Zawodowego
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Czym jest doradztwo zawodowe?
Platforma Programowa OHP dla Szkoły w województwie świętokrzyskim – 2005 rok.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
10 lat członkowstwa Polski w Unii Europejskiej
Rybnicka Platforma Poradnictwa Zawodowego – nowa jakość, nowe szanse.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Europejska Karta Społeczna. Karta Praw Podstawowych.
Małopolskie założenia Gwarancji dla młodzieży
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : “NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wojciech Kreft ECORYS Polska Konferencja - Kraków 14 grudnia 2007 Świadomie, czy we mgle… ? - rola poradnictwa zawodowego w procesie uczenia się przez.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
POLAND BIELSKO-BIAŁA Uczelnia przyjazna osobom niepełnosprawnym ruchowo.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomorski system wsparcia ekonomii społecznej
Zapis prezentacji:

Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej „GUIDANCE THROUGHOUT LIFE IN EUROPE” pozwoli na złożenie puzzli polskiego poradnictwa w jedną całość ?

Elemeny puzzle i wyzwania stojące przed MENiS Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu Stworzenie spójnej polityki społecznej w zakresie poradnictwa zawodowego KOWEZiU – Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej Odzwierciedlenie polityki w strukturze MENiS Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne (ok. 570) Obszary aktywności: wczesna diagnoza i rehabilitacja. poradnictwo dla młodzieży (w tym profilaktyka uzależnień), poradnictwo rodzinne, pomoc dzieciom i młodzieży niepełnosprawnej, poradnictwo zawodowe Metodologiczne przywództwo i tworzenie niezbędnych narzędzi, zasobów, informacji... Kompleksowe wsparcie dla usług poradnictwa zawodowego w szkołach (np. SzOK) Wprowadzenie systemowych mechanizmów kształcenia dla rynku pracy Nowa aktywność – wprowadzenie możliwości - Szkolny Doradca Zawodowy !!! . Konkretny harmonogram wprowadzenia szkolnych doradców zawodowych do wszystkich gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w Polsce

Elementy puzzle w resorcie MGiP Poziom centralny - Ministerstwo Gospodarki i Pracy  Wydział Poradnictwa Zawodowego i Sieci EURES Poziom regionalny - 16 Wojewódzkich Urzędów Pracy, - 54 Centra Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Poziom lokalny - 373 Powiatowe Urzędy Pracy oraz Gminne Centra Informacji (otwarty dostęp dla wszystkich – idea społeczeństwa informacyjnego) Akademickie Biura Karier (dla studentów i absolwentów) SzOK-i - Szkolne Ośrodki Kariery (dla młodzieży szkolnej) Mobilne Centra Informacji Zawodowej OHP (dla młodzieży) Multimedialne Kioski Informacyjne (otwarty dostęp) Plus niepubliczne – agencje poradnictwa zawodowego !!!

Rezolucja Rady Unii Europejskiej dotycząca całożyciowego poradnictwa zawodowego Rada Unii Europejskiej, wcześniej nazywana Radą Ministrów UE, jest najważniejszym organem decyzyjnym Unii Europejskiej. Tworzą ją ministrowie poszczególnych resortów każdego z państw członkowskich, a przewodniczą kolejno wszystkie państwa członkowskie - każde przez pół roku. Radzie Unii Europejskiej przewodniczą kolejno wszystkie państwa członkowskie, każde przez pół roku. Na czele Rady UE stoi minister spraw zagranicznych kraju sprawującego przewodnictwo.

Rada Unii Europejskiej

Rada Unii Europejskiej Jakie ma zadania Rada Unii Europejskiej ? - tworzy prawodawstwo dla Unii (niektóre decyzje podejmuje wspólnie z Parlamentem Europejskim ) - ustala cele polityczne - koordynuje politykę gospodarczą państw członkowskich - zawiera porozumienia międzynarodowe w imieniu UE - podejmuje decyzje w kwestiach Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa

Lizbona  Barcelona  Deklaracja Kopenhaska (XI 2002) Unia Europejska: Lizbona  Barcelona  Deklaracja Kopenhaska (XI 2002) „ ... podstawowym warunkiem i osią dalszego rozwoju gospodarczo-ekonomicznego jest dostosowany do wymagań społeczeństwa opartego na wiedzy, pro-zatrudnieniowy system edukacji ustawicznej ...” Memorandum on Lifelong Learning „ ... nie jest możliwe zbudowanie systemu edukacji ustawicznej bez oparcia się o profesjonalne poradnictwo zawodowe ...”  idea LIFELONG CAREER GUIDANCE OECD - raporty o stanie poradnictwa zawodowego w 14 krajach świata Bank Światowy oraz Komisja Unii Europejskiej – dodatkowe raporty w 24 krajach Międzynarodowa Konferencja w Toronto X.2003 r.  Powołanie Międzynarodowego Instytutu Poradnictwa Zawodowego REZOLUCJA RADY UNII EUROPEJSKIEJ - GUIDANCE THROUGHOUT LIFE IN EUROPE – 28.V.2004 r.

Rezolucja Rady UE dot. całożyciowego poradnictwa zawodowego RADA UNII EUROPEJSKIEJ W dniu 28 Maja 2004 r. na spotkaniu Ministrów Edukacji Państw Członkowskich - pod przewodnictwem Irlandii, przyjęła rezolucję w dziedzinie poradnictwa zawodowego:   GUIDANCE THROUGHOUT LIFE IN EUROPE

Struktura Rezolucji Rady Unii Europejskiej RADA UNII EUROPEJSKIEJ I PRZEDSTAWICIELE RZĄDÓW PAŃSTW CZŁONKOWSKICH ZEBRANI W RADZIE   PRZEKONANI, ŻE : „ ... ” BIORĄC POD UWAGĘ : ZWRACAJĄC SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ : PODKREŚLAJĄC: POTWIERDZAJĄ JAKO PRIORYTETOWE: WZYWAJĄ KOMISJĘ UNII EUROPEJSKIEJ DO: WZYWAJĄ PAŃSTWA CZŁONKOWSKIE:   ZACHĘCAJĄ PAŃSTWA CZŁONKOWSKIE I KOMISJĘ W RAMACH ICH INDYWIDUALNYCH KOMPETENCJI:

W jaki sposób Rezolucja może pomóc ułożyć nasze puzzle ? Inspirując stworzenie Wspólnej Polityki Społecznej w zakresie Poradnictwa Zawodowego W jaki sposób Rezolucja może pomóc ułożyć nasze puzzle ?