Możliwości wsparcia projektów inwestycyjnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 Olsztyn, 20 kwietnia 2011 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Advertisements

Lublin, 5 lipca 2006 r..
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Aplikowanie o środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na przykładzie SPO Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw Wojciech Pander CASE-Doradcy.
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Autor prezentacji: Szymon Dziubek
Dotacje dla przedsiębiorstw z Funduszy Europejskich na lata
Rola samorządów województw we wdrażaniu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Janusz Gałęziak Dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji KRYTERIA OCENY Poddziałanie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Poznań,
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Kryteria wyboru projektów
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka,
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
Narodowa Strategia Spójności
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO WYDZIAŁ EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO 19 czerwca 2007 r.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Wsparcie przygotowania terenów inwestycyjnych Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Omówienie kryteriów formalnych oceny wniosków Szkolenie dla beneficjentów.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
1. 2 Propozycja zmian w Kryteriach wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
Przygotowanie wniosku Złożenie wniosku Ocena Umowa o dofinansowanie Realizacja działań Kontrola.
Krystyna BANDAU-PALKA gł. specjalista DWM – MN i Sz W
Zewnętrzne źródła finansowania przedsięwzięć innowacyjnych 9 marca 2009 r. Anna Rąplewicz Dyrektor ds. Edukacji, Doradztwa i Funduszy Europejskich Regionalna.
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
PROCEDURA WERYFIKACJI WNIOSKÓW DZAIŁANIE 1.1, 1.2 NOWY TOMYŚL 13 listopada 2007r. WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA 2007 – 2013 (WRPO)
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
2009 Działanie 3.3 Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP Poddziałanie Wsparcie dla MSP Podsumowanie naboru 2008 i zmiany na 2009 Zespół
Kwalifikowalność wydatków
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 Działanie 2.1 i 2.2 PO IG System wdrażania działań: 1.Podmioty systemu wdrażania; 2.Dokumenty; 3. Ocena projektu;
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym poddziałanie Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, poddziałanie – Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych.
Projekty w zakresie uzbrojenia terenów inwestycyjnych Gminy Uniejów
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Formularz wniosku i wymagane załączniki Działanie 9.1 Wysokosprawne.
Możliwość finansowania przedsięwzięć telekomunikacyjnych z funduszy unijnych na lata Szczecin, 20 października 2009 r. Krzysztof Kozakowski Biuro.
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
FUNDUSZE STRUKTURALNE
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, poddziałanie – Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Współpraca z Instytucją Pośredniczącą przy realizacji projektów systemowych Ośrodków Pomocy Społecznej Lidia Lechocka Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
System oceny projektów w ramach RPO WP
Kryteria wyboru projektów w ramach działania Gospodarka Odpadowa
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Podziałania
System wyboru projektów w ramach Działania 5. 2
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 1
System wyboru projektów w ramach Podziałania
Zapis prezentacji:

Możliwości wsparcia projektów inwestycyjnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Olsztyn, 20 kwietnia 2011 r.

Zakres prezentacji Ramy prawne interwencji i uwarunkowania instytucjonalne POIG Poddziałanie POIG Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych

Uwarunkowania instytucjonalne i ramy prawne interwencji publicznej w ramach PO IG Regulacje wspólnotowe rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z r. z późn. zm) rozporządzenie Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (Dz. Urz. UE L 371 z r.)

Uwarunkowania instytucjonalne i ramy prawne interwencji publicznej w ramach PO IG Regulacje krajowe Program Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka, zatwierdzony decyzją Komisji Europejskiej z dnia 1 października 2007 r. oraz uchwałą Rady Ministrów Nr 267/2007 z dnia 30 października 2007 r. Szczegółowy opis priorytetów Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 1 kwietnia 2010 r. w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, ustawa z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 z późn. zm.)

Cele Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Rozwój polskiej gospodarki w oparciu o innowacyjne przedsiębiorstw a Główny cel PO IG

Cele Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Cele szczegółowe PO IG zwiększenie innowacyjności przedsiębiorstw wzrost konkurencyjności polskiej nauki zwiększenie udziału innowacyjnych produktów polskiej gospodarki w rynku międzynarodowym tworzenie trwałych i lepszych miejsc pracy wzrost wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w gospodarce

Poddziałanie PO IG Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych Cel poddziałania: podniesienie atrakcyjności Polski jako miejsca lokowania inwestycji, poprzez wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w zakresie przygotowania dużych, atrakcyjnych terenów pod inwestycje

PO IG Poddziałanie Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych Alokacja na 2011 rok: EUR EUR na każdą rundę EUR – ze środków EDRR EUR – ze środków własnych jst EUR, z czego Alokacja finansowa na poddziałanie ogółem do 2013 r.

PO IG Poddziałanie Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych Kwalifikowalność wydatków - ramy czasowe W ramach PO IG: 1 stycznia 2007 r. – 31 grudnia 2015 r. W odniesieniu do konkretnego projektu – określa umowa

Beneficjenci poddziałania PO IG Jednostki samorządu terytorialnego oraz ich grupy - związkistowarzyszeniaporozumienia

PO IG Poddziałanie Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych Maksymalna kwota dofinansowania: 85% - EFR 15% - środki własne jst

PO IG Poddziałanie Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych Wsparcie może być udzielone na projekty obejmujące opracowania dotyczące koncepcji zagospodarowania terenu, w tym ocenę stanu infrastruktury technicznej, analizę kosztową uzbrojenia opracowania dotyczące kompleksowych badań geotechnicznych, w tym określenia warstw geologicznych, nośności gruntu, poziomu lustra wód gruntowych opracowanie studium wykonalności, w tym raportu o barierach inwestycyjnych opracowanie informacji o klimacie inwestycyjnym dla danej lokalizacji analizy kosztowe makroniwelacji

PO IG Poddziałanie Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych Wsparcie może być udzielone na projekty obejmujące opracowanie harmonogramów procesu inwestycyjnego analizy formalno-prawne nieruchomości dokumentacja techniczna i projektowo- budowlana związana z uzbrojeniem terenu pod inwestycje raport o oddziaływaniu na środowisko naturalne projekty doradczo-promocyjne, w tym działania rozpoznawcze w ocenie możliwości utworzenia terenu inwestycyjnego dla danej lokalizacji oraz opracowanie informacji o utworzonym terenie inwestycyjnym

Instytucje odpowiedzialne za wdrażanie poddziałania POIG Instytucje Instytucja Wdrażająca/Instytucja Pośrednicząca II stopnia: Minister właściwy ds. gospodarki Departament Wdrażania Programów Operacyjnych (DPO) w Ministerstwie Gospodarki Instytucja Pośrednicząca (IP): Minister właściwy ds. gospodarki Departament Funduszy Europejskich (DFE) w Ministerstwie Gospodarki Instytucja Zarządzająca (IZ): Minister właściwy ds. rozwoju regionalnego Departament Zarządzania Programami Konkurencujności i Innowacyjności w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego

Procedura konkursowa dla poddziałania POIG DPO MG - ocena spełnienia kryteriów formalnych (stwierdzenie czy projekt może podlegać ocenie merytorycznej) Ocena formalna Komisja Konkursowa ds. oceny projektów w ramach poddziałania – ocena spełnienia kryteriów merytorycznych obligatoryjnych i fakultatywnych Ocena merytoryczna Listy rankingowe projektów zakwalifikowanych do wsparcia są akceptowane przez IP (DFE MG) i zatwierdzane przez IZ (MRR)

Procedura odwoławcza dla poddziałania POIG Środki odwoławcze protest – pisemne wystąpienie podmiotu wnioskującego o dofinansowanie projektu w ramach PO IG (wnioskodawcy) o weryfikację dokonanej oceny projektu w zakresie zgodności oceny z kryteriami wyboru projektów oraz naruszeń o charakterze proceduralnym, które wystąpiły w trakcie oceny i miały wpływ na jej wynik. Protest należy złożyć w terminie 14 dni od otrzymania pisemnej informacji o negatywnym rozpatrzeniu wniosku. skarga do wojewódzkiego sądu administracyjnego - przysługuje po wyczerpaniu trybu odwoławczego w ramach instytucjonalnych POIG

Poddziałanie PO IG Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych Terminy naboru wniosków w 2011 r. NABÓR WNIOSKÓW: Luty Maj Sierpień Październik

PO IG Poddziałanie Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych

PO IG Poddziałanie Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych Liczba złożonych wniosków wg województw (%)

Kryteria wyboru projektów Przewodnik po kryteriach wyboru finansowanych operacji w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, ułatwienie Wnioskodawcom przygotowania projektu Cel Wyjaśnia szczegółowo kryteria wyboru projektów w ramach poszczególnych działań PO IG sposób oceny projektów wraz z podaniem możliwej do uzyskania liczby punktów za spełnienie poszczególnych kryteriów

Struktura kryteriów wyboru projektów jednakowe dla wszystkich działań / poddziałań PO IG specyficzne dla poddziałania jednakowe dla wszystkich działań / poddziałań PO IG specyficzne dla poddziałania obligatoryjne fakultatywne obligatoryjne fakultatywne Kryteria merytoryczne Kryteria formalne

Kryteria formalne specyficzne dla poddziałania Wnioskodawca zapewnia trwałość rezultatów projektu przez okres minimum 5 lat powierzchnia terenu zgłoszonego do wsparcia w ramach projektu jest nie mniejsza niż 15 ha

Kryteria merytoryczne obligatoryjne dla oddziałania projekt jest zgodny z zakresem i celami poddziałania POIG plan inwestycyjny wnioskodawcy jest zgodny z przeznaczeniem terenu (tj. miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego) stan formalno-prawny, w tym własność terenu, jest uregulowany

Kryteria merytoryczne obligatoryjne dla poddziałania Wnioskodawca zobowiązuje się, że dokumentacja powstała w wyniku prac studyjno-koncepcyjnych przygotowana w projekcie zostanie wykorzystana do realizacji określonej inwestycji w okresie 5 lat od zakończenia niniejszego projektu np. ze środków RPO planowane wydatki są uzasadnione, racjonalne i adekwatne do zakresu i celów projektu oraz celów Poddziałania

Kryteria merytoryczne fakultatywne dla poddziałania Projekt jest zlokalizowany na obszarze o wysokim potencjale rozwojowym ocenianym na podstawie wartości następujących wskaźników (max 64 pkt.) lokalizacja, tj. miejsce w rankingu potencjału gospodarczego NUTS 3 wg bezrobocia (maksymalnie 10 punktów) odległość od węzła komunikacyjnego, tj. autostrady lub drogi krajowej (maksymalnie 10 punktów) odległość od portu lotniczego (maksymalnie 6 punktów) odległość od dużych aglomeracji miejskich powyżej mieszkańców (maksymalnie 8 punktów

Kryteria merytoryczne fakultatywne dla poddziałania Projekt jest zlokalizowany na obszarze o wysokim potencjale rozwojowym ocenianym na podstawie wartości następujących wskaźników (max 64 pkt.) dostępność infrastruktury technicznej, tj. prąd, gaz, woda, kanalizacja sanitarna i deszczowa - odległość przyłącza każdego medium od terenu (maksymalnie 15 punktów – każdy z ww. rodzajów mediów x 3 punkty) poziom wód podziemnych (maksymalnie 5 punktów) ryzyko wystąpienia zalań i osunięć (maksymalnie 5 punktów) przeszkody podziemne i występujące na powierzchni terenu (maksymalnie 5 punktów)

Kryteria merytoryczne fakultatywne dla poddziałania cd. Wnioskodawca zobowiązuje się do znalezienia/pozyskania inwestora, który zainwestuje na terenie, którego dotyczy projekt w terminie do 5 lat od zakończenia projektu (maksymalnie 16 punktów) Powierzchnia terenu przygotowywanego pod inwestycję jest większa niż 20 ha (max. 20 pkt)

Sposób oceny spełnienia kryteriów Spełnienie wszystkich kryteriów formalnych oraz merytorycznych obligatoryjnych jest warunkiem przekazania wniosku do oceny merytorycznej fakultatywnej możliwa do zdobycia liczba punktów: od 0 do 100 pkt. dofinansowanie otrzymają projekty, które uzyskają największą liczbę punktów po ocenie kryteriów merytorycznych fakultatywnych, do wyczerpania środków przeznaczonych na daną rundę aplikacyjną możliwa do zdobycia liczba punktów: od 0 do 100 pkt. dofinansowanie otrzymają projekty, które uzyskają największą liczbę punktów po ocenie kryteriów merytorycznych fakultatywnych, do wyczerpania środków przeznaczonych na daną rundę aplikacyjną Kryteria merytoryczne fakultatywne – ocena punktowa Kryteria merytoryczne obligatoryjne

Umowa o dofinansowanie projektu Wzór umowy o dofinansowanie projektu znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Gospodarki pod adresem:

Najczęstsze błędy wnioskodawców poddziałania PO IG brak korelacji danych podanych w punktach: 16 (źródła finansowania projektu) i 17 (całkowite wydatki na realizację projektu) błędne wskazanie kosztów kwalifikowanych; koszty winny być wskazane zgodnie z kategoriami wydatków określonymi w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków dla PO IG brak wskazania źródeł finansowania przedsięwzięcia niepoprawnie wyliczona kwota wsparcia

Najczęstsze błędy wnioskodawców poddziałania PO IG brak paraf na wniosku nieponumerowane strony wersja papierowa i elektroniczna nie są tożsame

Najczęstsze błędy wnioskodawców poddziałania PO IG brak oryginału lub kopii pełnomocnictwa (potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu) w sytuacji kiedy wniosek podpisuje osoba inna niż uprawniona do reprezentowania gminy brak dokumentu potwierdzającego stan formalno – prawny terenu zgłoszonego do wsparcia; należy przedłożyć odpis z księgi wieczystej lub wypis z rejestru gruntów (w przypadku braku wpisów do księgi wieczystej)

Kontakt Strona internetowa: Telefon: Fax: