Studenci o studiowaniu Projekt wykonany pod kierunkiem naukowym Pani Dr Jolanty Lisek – Michalskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Międzywydziałowe Koło Naukowe EuroProjekt
Advertisements

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Oferta dla doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Zasady odbywania praktyk
Uniwersytet Warszawski
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Międzynarodowy Program Wymiany Praktyk Studenckich
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
KULTURA STUDIOWANIA jako przejaw kultury organizacyjnej
Trzecia edycja Ogólnouniwersyteckiej Ankiety Oceniającej Jakość Kształcenia Zakres tematyczny Albert Izdebski Mikołaj Jasiński Tomasz Zając.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
DLACZEGO ABSOLWENCI MAJĄ KŁOPOTY ZE ZNALEZIENIEM PRACY?
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Międzynarodowy Program Wymiany Praktyk Studenckich Student Trainee Exchange Programme (STEP ) Student Trainee Exchange Programme (STEP )
Kto? Studenci po III roku studiów dziennych i wieczorowych
UNIWERSYTECIE MIKOŁAJA KOPERNIKA
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
SPECYFIKA PRACY BIBLIOTEKARZA UCZELNI ARTYSTYCZNEJ W OPINII CZYTELNIKÓW – PRACOWNIK MERYTORYCZNY, DORADCA CZY PRZYJACIEL? mgr Sławomir Sobczyk Biblioteka.
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
INSTYTUT EKONOMICZNY PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W NOWYM SĄCZU Instytut Ekonomiczny PWSZ w Nowym.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Badanie losów absolwentów
Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. II Jak mierzyć warunki studiowania w tym jakość zaplecza bibliotecznego?
Metoda projektu edukacyjnego
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Młodzież i jej autorytety
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
…– myślę o najbliższych
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
W jakich aspektach życia (np. kultura, infrastruktura, gospodarka) i dlaczego wspierałbyś swój region, gdybyś posiadał euro z budżetu Unii Europejskiej.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Przewodnik po zasadach odbywania praktyk w Instytucie Polityki Społecznej Październik 2013 CC-BY-ND Ł. Szewczyk.
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
PRZECIWDZIAŁANIE NEGATYWNYM STEREOTYPOM NA TEMAT STAROŚCI
SOCJOLOGIA WYDZIAŁ NAUK ZDROWIU I NAUK SPOŁECZNYCH KIERUNEK SOCJOLOGIA KATEDRA NAUK HUMNISTYCZNYCH I SPOŁECZNYCH.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Władze samorządowe w naszej szkole
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla studentów. Szukasz ciekawych praktyk? Administracja rządowa przygotuje ponad miejsc praktyk dla studentów w.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
OBOWIĄZKOWEPRAKTYKIZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE. praktyki zawodowe integralny element studiów I stopnia integralny element studiów I stopnia wymiar: 120.
Wolność – kocham i rozumiem
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Praktyki studenckie.
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Biologii ds. praktyk studenckich
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Specjalność Handel zagraniczny
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Edytorstwo naukowe.
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Specjalność Handel Zagraniczny
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Studenci o studiowaniu Projekt wykonany pod kierunkiem naukowym Pani Dr Jolanty Lisek – Michalskiej

O czym będzie mowa? Czym jest uniwersytet? Czyli studenci o idei uniwersytetu Studenci o infrastrukturze Kontakty z nauczycielami akademickimi Praca, praktyki a rzeczywistość życia studenckiego

Autonomia uniwersytetu Kto twierdzi, że nauka powinna zawsze i wyłącznie służyć praktyce, ten głosi w gruncie rzeczy zwierzęcy ideał. Zapomina, że człowiek pożąda nie tylko dóbr materialnych. […] Stąd nie powinno się podporządkowywać nauki praktyce ani uniwersytetu instytucjom praktycznym, bo takie podporządkowanie grozi sfałszowaniem samego sensu wiedzy. Józef Maria Bocheński Autonomia uniwersytetu

Preferowany rodzaj badań naukowych Program nauki ułożony wraz z ekspertami i przedsiębiorcami

Wykształcenie [Student] korzysta z intelektualnej tradycji, która się utrzymuje niezależnie od poszczególnych członków grona nauczającego, która mu jest drogowskazem w wyborze przedmiotów i objaśnia właściwie te, które on wybiera. Dzięki temu dostrzega on wielkie kontury wiedzy, zasady, na których się ona opiera, proporcje jej części, jej światła i cienie, jej wielkie i małe punkty, gdyż w inny sposób nie zdołałby tego dostrzec. […] Kształtuje się nawyk myślowy na cale życie, który charakteryzuje się swobodą, sprawiedliwym osądem, spokojem i umiarem reagowania, mądrością. John Henry Newman Idea uniwersytetu

Stosunek do pracy samodzielnej Najczęściej wybierane formy zaliczenia

Zaangażowanie socjologiczne

Wiedza Niepraktyczne badania są potrzebne po to, aby ludzkość była tym, czym była zawsze. Jeżeli kultura jest luksusem, to może dlatego, że sama ludzkość jest luksusem natury. Domaganie się od nauki, aby legitymowała swoje istnienie doraźnymi pożytkami, było jak wiemy, charakterystyczne dla ustrojów komunistycznych z ich obowiązującą ideologią państwową, która rościła sobie pretensje do wszechwiedzy. Leszek Kołakowski

Cel wykształcenia uniwersyteckiego

Dostęp do wiedzy Apelujemy do przywódców opinii publicznej, do wychowawców, do wszystkich zainteresowanych ciał, aby przyczynili się do kształtowania wyższej świadomości zarówno o pochodzeniu, jak i o powadze krytycznej sytuacji, z którą dziś boryka się ludzkość. Każdy ma prawo w pełni zrozumieć naturę systemu, którego jest częścią jako wytwórca, konsument, jako jedna spośród miliardów osób zamieszkujących Ziemię. Ma prawo wiedzieć, kto korzysta z owoców jego pracy, kto korzysta z tego, co on kupuje i sprzedaje i do jakiego stopnia poprawia czy pogarsza swoje planetarne dziedzictwo. Deklaracja z Cocoyoc z 1974 r.

Czy wszyscy mają jednakową szansę na otrzymanie indeksu?

Dostęp do infrastruktury uczelni Studenci dostęp do większości elementów infrastruktury uczelnianej oceniają jako łatwy bądź średni. Najlepiej oceniają dostęp do sal i auli, wi-fi, komputerów, oraz stołówek i bufetów. Najbardziej narzekają na dostęp do dziekanatów i sekretariatów. 87% badanych uważa, że uczelnia umożliwia im dogodne korzystanie z biblioteki.

Ocena kontaktu z nauczycielami akademickimi

Powody podjęcia studiów socjologicznych

Studenci a praktyki Osobami częściej opowiadającymi się za obowiązkowością praktyk zawodowych, są ci, którzy zdobyli takie doświadczenie. Niemal połowa studentów, którzy już odbyli praktyki (45%) twierdzi, że praktyki są wartościowe. Ponad 70% studentów (po praktykach) odpowiadało, że praktyki często odbywają się jedynie na papierku. 75% badanych deklarowało, że studenci są wykorzystywani przez pracodawcę na praktykach.

Praca a studiowanie Spośród wszystkich zbadanych studentów (100 osób), aż 65% zadeklarowało, że stara się łączyć studiowanie z pracą Głównymi powodami podjęcia pracy przez studentów są pobudki finansowe 38% pracujących studentów (spośród wszystkich 65 osób) wskazało, że wykonywana przez nich praca nie jest związana z kierunkiem studiów

Dziękujemy za uwagę