Podstawy wyboru strategii marketingowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Advertisements

Organizacja i zarządzanie Otoczenie przedsiębiorstwa
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Istota i przesłanki badań marketingowych
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
OFFSET DEFINICJE I DOŚWIADCZENIA Witold Wiśniowski Warszawa.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Rynki konkurencji niedoskonałej
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Strategie Marketingowe Dużych Koncernów Międzynarodowych
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Przedsiębiorstwo turystyczne Strategie Studia przypadków
Rynek usług medycznych
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Sporządzanie biznesplanu
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Sporządzamy biznesplan
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
Monopol.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Wprowadzenie teoretyczne
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Strategia organizacji Magisterskie Studia Finansów i Rachunkowości
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Proces programowania zagadnienia teoretyczne c.d. metody.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
Obligacje przychodowe a strategia. 2 teza bez zdefiniowanej strategii jednostka organizacyjna jest niewiarygodna.
Zarządzanie strategiczne 4
Firmy globalne.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Czynniki wpływające na przetrwanie i rozwój nowych podmiotów
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Model „pięciu sił” M.Portera
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Otoczenie przedsiębiorstwa
OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

Podstawy wyboru strategii marketingowej

Pojęcie strategii marketingowej K. von Clausewitz pod tym pojęciem rozumie „...zbiór działań prowadzących do spełnienia planu (np. bitwy, wojny, frontu)” C. Hayden przez strategię rozumie „...podejście do takiego wykorzystania zasobów w wyznaczonym przez konkurencję otoczeniu, aby było możliwe zrealizowanie wiązki celów danej organizacji” Wg. Ph. Kotlera strategia marketingowa jest to wybór celów, rodzajów zasad lub reguł, które w określonym czasie nadają kierunek marketingowym działaniom danego przedsiębiorstwa, wyznaczając rozmiary, kombinacje i sposoby alokacji środków, w zależności od zmieniającej się sytuacji rynkowej( dyktowanej przez otoczenie i konkurentów)

2. Strategie marketingowe Sposób postępowania przedsiębiorstwa na rynku zależy od obranych celów i warunków działania- czyli od atrakcyjności rynku oraz od pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa.

Ogół celów definiowanych w ramach strategii marketingowych można podzielić na 4 grupy:

Tab. 1 Normatywne strategie rozwoju przedsiębiorstwa Strategie: 1 - ekspansji 2 - selektywnego rozwoju 3 - eksploatacji pozycji rynkowej i wycofywania się z rynku

3. FAZY PLANOWANIA MARKETINGOWEGO Budowę strategii marketingowej należy rozpocząć od wyróżnienia: a) planowania marketingowego strategicznego, b) planowania marketingowego operacyjnego.

4. Czynniki mające wpływ na wybór strategii marketingowej A. Ogólny stan kondycji przedsiębiorstwa a w tym: zasoby rzeczowe, zasoby finansowe( w kasie, w banku, wierzytelności,zobowiązania), liczba i struktura personelu, stan portfela zamówień na produkty lub usługi,

4. Czynniki mające wpływ na wybór strategii marketingowej( c.d.) B. Otoczenie konkurencyjne danego przedsiębiorstwa a w tym: klienci, dostawcy, konkurenci obecni, konkurenci potencjalni, substytuty wyrobów lub usług.

4. Czynniki mające wpływ na wybór strategii marketingowej( c.d.) C. Makrootoczenie a w tym: demograficzne, ekonomiczne, społeczne, techniczno-technologiczne, międzynarodowe, prawne.

5. Użytkownicy analiz i strategii marketingowych Do głównych użytkowników analiz i strategii marketingowych zalicza się: 1. kierownictwo przedsiębiorstwa (firmy)- dyrektor(prezes), z-cy , kier. działów 2. banki finansujące przedsiębiorstwo, 3. istniejący i potencjalni dostawcy, nabywcy i kooperanci, 4.faktyczni i potencjalni udziałowcy przedsiębiorstwa (szczególnie S.A.) 5. potencjalni inwestorzy, 6. inne podmioty i agendy( np: Agencje Rozwoju ,Agencje Restrukturyzacyjne, instytucje ubezpieczeniowe itp).