Internet 2006: rozwój e-commerce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady polityki regionalnej UE
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Prace UE w zakresie systemów zabezpieczenia społecznego
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju.
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Propozycja Komisji dotycząca nowych rozporządzeń
Unia Europejska Oparta na trzech filarach I filar-gospodarczy
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Program eContent Grażyna Omarska p. o
Zamówienia publiczne a innowacje
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Kontrola realizacji projektów w ramach RPOWŚ
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Narodowa Strategia Spójności
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Spam w Europie i w Polsce
Jednolity rynek wiedzy i pracy - polityka UE w zakresie innowacji i mobilności obywateli Małgorzata Handzlik Poseł do Parlamentu Europejskiego.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji ( ) CIP Antonina.
Europejski Fundusz Morski i Rybacki
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
CZY WSPÓLNY RYNEK JEST NAPRAWDĘ WSPÓLNY?
Ogólnokrajowa karta miejska
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Pieniądz Elektroniczny
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Prawne aspekty udzielania pożyczek w internetowym kanale dystrybucji Wrocław, 24 marca 2015 r.
1 Trzeci Program działań Unii w dziedzinie zdrowia czerwca 2015 r. partnerstwo"
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Ochrona konsumenta usług bankowych
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Rola edukacji finansowej w szkołach Agnieszka Kubryn Departament Komunikacji Społecznej Urząd Komisji Nadzoru Finansowego r. 1 Autorskie prawa.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Prezentacja działań Prezesa UOKiK oraz projektu Miesiąc Zapobiegania Oszustwom (Fraud Prevention Month) poświęconego bezpieczeństwu w sieci internet 14.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Poznań, r. Oddział Terenowy Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” Płock, ul. Nowy Rynek 3 tel. 24/ ;
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Konkurencja a polityka konkurencji
Cyber Security Management
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Internet 2006: rozwój e-commerce Polityka konsumencka w obszarze handlu elektronicznego w Unii Europejskiej i Polsce – wybrane aspekty Konferencja Internet 2006: rozwój e-commerce i płatności on-line Warszawa, 1 grudnia 2005

Kontekst ochrony konsumenta w obszarze e-commerce (I) Zmiany gospodarcze - jednolity rynek wewnętrzny UE, wspólna waluta - tendencje rozwojowe rynku handlu elektronicznego Zmiany technologiczne

Kontekst ochrony konsumenta w obszarze e-commerce (II) Potencjalne korzyści wynikające dla konsumenta z prawidłowo funkcjonującego rynku handlu elektronicznego Budowa zaufania konsumentów do wykorzystywania metod zakupów on-line

Główne filary polityki konsumenckiej w Unii Europejskiej Zapewnienie jednolicie wysokiego poziomu ochrony konsumentów w skali całej UE Skuteczne egzekwowanie przepisów prawa konsumenckiego wraz z dążeniem do maksymalnego podniesienia standardów ochrony konsumentów

Jednolity poziom ochrony konsumentów w Unii Europejskiej Usunięcie przeszkód dla rozwoju handlu transgranicznego, w tym zakupów on-line Intensyfikacja działań na rzecz wzrostu zaufania uczestników rynku e-commerce Możliwe metody osiągnięcia celu: szczegółowa legislacja / samoregulacja

Skuteczne egzekwowanie przepisów prawa konsumenckiego Skuteczne egzekwowanie przepisów co najmniej równie ważne, jak ustanowienie odpowiednich reguł prawnych Współpraca organów państw członkowskich UE w zakresie gromadzenia oraz wymiany informacji rozporządzenie 2006/2004/WE

Jednolity urząd łącznikowy (w Polsce - UOKiK) Rozporządzenie 2006/2004/WE w sprawie współpracy w dziedzinie ochrony konsumentów Jednolity urząd łącznikowy (w Polsce - UOKiK) Wyznaczenie właściwych organów (Dyrektywa 2000/31/WE – UOKiK) Znaczenie przedmiotowego rozporządzenia dla rynku handlu elektronicznego

Cele polityki konsumenckiej w obszarze handlu elektronicznego Tworzenie bezpiecznego i przyjaznego konsumentowi rynku handlu elektronicznego Promocja dialogu społecznego i samoregulacji wśród uczestników rynku e-commerce Budowa efektywnego systemu informacji, poradnictwa i dochodzenia roszczeń konsumenckich z aktywną polityką informacyjną i edukacyjną

Cele polityki konsumenckiej w obszarze handlu elektronicznego Tworzenie bezpiecznego i przyjaznego konsumentowi rynku handlu elektronicznego Promocja dialogu społecznego i samoregulacji wśród uczestników rynku e-commerce Budowa efektywnego systemu informacji, poradnictwa i dochodzenia roszczeń konsumenckich z aktywną polityką informacyjną i edukacyjną

Bezpieczny i przyjazny konsumentowi rynek handlu elektronicznego Zastosowanie prawa konsumenckiego do nowych technologii informacji i komunikacji Instrumenty polityki konsumenckiej: legislacja i nadzór

Działania legislacyjne Bezpieczny i przyjazny konsumentowi rynek handlu elektronicznego – rola UOKiK Działania legislacyjne Badanie, nadzór i promocja handlu elektronicznego – inicjatywy międzynarodowe Zmiany organizacyjno-funkcjonalne

ICPEN (International Consumer Protection and Enforcement Network) Inicjatywy międzynarodowe dotyczące handlu elektronicznego – udział UOKiK ICPEN (International Consumer Protection and Enforcement Network) Econsumer.gov – współpraca z FTC (Federal Trade Commission) CNSA (Contact Network of Spam Authorities)

Zmiany organizacyjno-funkcjonalne Utworzenie punktów kontaktowych dla usługodawców i usługobiorców korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną (wymóg dyrektywy 2000/31/WE o handlu elektronicznym) Inicjatywa Znaku jakości dla handlu elektronicznego (E-commerce Quality Mark)

Cele polityki konsumenckiej w obszarze handlu elektronicznego Tworzenie bezpiecznego i przyjaznego konsumentowi rynku handlu elektronicznego Promocja dialogu społecznego i samoregulacji wśród uczestników rynku e-commerce Budowa efektywnego systemu informacji, poradnictwa i dochodzenia roszczeń konsumenckich z aktywną polityką informacyjną i edukacyjną

Wzmocnienie partnerstwa konsumentów i przedsiębiorców Promocja dialogu społecznego i samoregulacji na rynku handlu elektronicznego Wzmocnienie partnerstwa konsumentów i przedsiębiorców Dążenie przedsiębiorców do zapewnienia właściwej jakości produktów i usług

Samoregulacja na rynku handlu elektronicznego Samoregulacja szansą na zwiększenie zaufania konsumentów do zakupów on-line Korzyści wynikające z samoregulacji dla wszystkich uczestników rynku Kodeksy dobrych praktyk jednym z instrumentów samoregulacji dyrektywa 2000/31/WE o handlu elektronicznym

Art. 16 Dyrektywy 2000/31/WE o handlu elektronicznym Państwa członkowskie UE oraz Komisja wspierają i promują opracowywanie przez stowarzyszenia i organizacje handlowe, zawodowe lub konsumenckie, kodeksów postępowania na poziomie wspólnotowym oraz dobrowolne przekazywanie Komisji projektów kodeksów postępowania na poziomie krajowym lub wspólnotowym mających na celu właściwe wykonanie przepisów przedmiotowej dyrektywy

Art. 16 Dyrektywy 2000/31/WE o handlu elektronicznym Ponadto, państwa członkowskie oraz Komisja zachęcają stowarzyszenia i organizacje reprezentujące konsumentów do uczestnictwa w opracowywaniu oraz wprowadzaniu w życie kodeksów postępowania Realizacji powyższych celów służyć powinno inspirowanie środowisk przedsiębiorców i konsumentów do kreowania sektorowych samoregulacji

Inicjatywa znak jakości dla handlu elektronicznego Euro-Label Euro-Label europejskim symbolem zaufania w handlu elektronicznym Europejski Kodeks Postępowania Euro-Label zbiorem zasad zakupów internetowych

Wspieranie e-handlu i zwiększenie sprzedaży on-line Zadania Euro-Label Zapewnienie konsumentowi informacji i bezpieczeństwa podczas zakupów on-line Identyfikacja e-sklepów poprzez promocję ich prokonsumenckiego wizerunku Wspieranie e-handlu i zwiększenie sprzedaży on-line Ujednolicenie postępowania uczestników rynku wraz z ograniczeniem nieuczciwych praktyk

Cele polityki konsumenckiej w obszarze handlu elektronicznego Tworzenie bezpiecznego i przyjaznego konsumentowi rynku handlu elektronicznego Promocja dialogu społecznego i samoregulacji wśród uczestników rynku e-commerce Budowa efektywnego systemu informacji, poradnictwa i dochodzenia roszczeń konsumenckich z aktywną polityką informacyjną i edukacyjną

Europejskie Centrum Konsumenckie przykładem efektywnego systemu informacji i poradnictwa konsumenckiego (I) Zadania ECK: informacja o prawach konsumenckich oraz pomoc prawna i organizacyjna dotycząca sporów transgranicznych Szczególna rola ECK w obszarze handlu elektronicznego wynikająca ze specyfiki zakupów on-line

Europejskie Centrum Konsumenckie przykładem efektywnego systemu informacji i poradnictwa konsumenckiego (II) Bariery dla dochodzenia przez konsumentów roszczeń w handlu elektronicznym: trudności językowe, utrudniona możliwość dotarcia do siedziby przedsiębiorcy, nieznajomość przepisów prawa obowiązujących poza granicami Polski, wysokie koszty postępowania

Dziękuję za uwagę przygotował: Łukasz Wroński Departament Polityki Konsumenckiej UOKiK lwronski@uokik.gov.pl