de la jeunesse, des sports et de la vie associative

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
Advertisements

Przegląd wytycznych i zalecanych rozwiązań wykorzystania oceny ryzyka w ustawodawstwie Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych Na podstawie informacji.
Plan gospodarowania wodami – harmonogram i planowane prace
Wdrożenie Dyrektywy 98/83/EC
Podstawy prawne dla monitoringu jakości wody przeznaczonej do spożycia
Małe przedsiębiorstwa wodociągowe w Polsce.
PHARE Program PL98/IB/AG- 02 // Dyrekcja Generalna ds. Żywności Ministerstwo Rolnictwa i Rybołówstwa Fr.
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Programowanie kontroli Bezpieczeństwo Sanitarne Żywności
Odstępstwa od wymogu uzyskania zatwierdzenia Patricia Lallement DGAL/SDSSA/ Komórka ds. działań horyzontalnych Ministerstwo Rolnictwa i Rybołówstwa.
SKUTKI INSPEKCJI Patricia Lallement DGAL-SDSSA-Komórka ds. działań horyzontalnych.
Przepisy dla pasz leczniczych
PROJEKT WSPÓŁPRACY ARiMR I IW W ZAKRESIE PRZEPROWADZANIA KONTROLI WYMOGÓW WZAJEMNEJ ZGODNOŚCI Sporządzono na podstawie Zarządzenia Nr…. MINISTRA ROLNICTWA.
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Funkcja kontrolno-sprawdzająca Instytucji Certyfikującej
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Rola Instytucji Audytowej
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Ministerstwo Gospodarki
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Ewaluacja w ramach ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGiP MARZEC 2005 Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa DolnośląskiegoWrocław, 16 marca 2009 r.1 Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Monitoring i sprawozdawczość Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 dla Województwa Dolnośląskiego na lata.
Projekt współpracy bliźniaczej Szkolenia z zakresu monitoringu jakości wody dla przedstawicieli Państwowej Inspekcji SanitarnejSzkolenia z zakresu monitoringu.
Szkolenia z zakresu monitoringu jakości wody dla przedstawicieli Państwowej Inspekcji Sanitarnej Transition Facility 2006 PL/06/IB/EN/01 Dr Michael Janos.
Warszawa, 19 wrzesień 2008 r. Transition Facility Szkolenia z zakresu monitoringu jakości wody dla przedstawicieli Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Krajowy system raportowania n/t jakości wody w Holandii Warsztaty w Warszawie, 2-5 czerwca 2009.
Dyrektywa 98/83/WE ws. wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi z dnia 3. listopada 1998 r. Ministère de la Santé, de la jeunesse, des sports et de la.
Small water supplies Workshop under Component 2, Activity Warsaw June 17 – 19, 2009 Monitoring i zarządzanie małymi zakładami wodociągowymi na poziomie.
Zalecenia w sprawie nadzoru nad małymi zakładami wodociągowymi w systemie zaopatrzenia w wodę do spożycia - Kompendium dla urzędów zdrowia - Uwagi.
PAŃSTWOWA INSPEKCJA SANITARNA Nadzór
Zmiana dyrektywy w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE NADZORU NAD WYROBAMI MEDYCZNYMI WPROWADZANYMI DO OBROTU I DO UŻYWANIA NA TERYTORIUM POLSKI Zgodnie z art ustawy z dnia 20 kwietnia.
Krystyna BANDAU-PALKA gł. specjalista DWM – MN i Sz W
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Ochrona przed hałasem Jarosława Wojciechowska
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
ŚWIATOWY TYDZIEŃ WODY 2011.
Dyrektywa 2000/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000 r. ustanawiająca ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki.
Departament Higieny Środowiska
Jakość żywności w Polsce
Organy parytetowe w sektorze budowlanym Seminarium w Brukseli września
Funkcjonowanie procedury notyfikacji w ramach dyrektywy 98/34/WE Koordynacja systemu notyfikacji na szczeblu krajowym Warsztaty legislacyjne w zakresie.
Higiena produktów spożywczych pochodzenia zwierzęcego
Stan zaawansowania prac nad opracowaniem planów gospodarowania wodami
Nowe, unijne przepisy dotyczące najwyższych dopuszczalnych poziomów
Regionalny Program Operacyjny
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
Zarządzanie projektami EFS Projekty, które przeszły wszystkie trzy etapy wyboru przedstawiane są komisji regionalnej do akceptacji Po otrzymaniu akceptacji.
OCENA RYZYKA ZAWODOWEGO
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Zalecenia Komisji Europejskiej w ramach rocznego przeglądu RPO dla Woj. Warmińsko-Mazurskiego Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii.
Mirosław Pachucki   Ulgi w podatku od nieruchomości jako pomoc de minimis w kontekście rozwiązań oferowanych przez miasto Racibórz Piotr Wojaczek, Mirosław.
Strategia Inwestycyjna
Wsparcie dotacyjne w ramach
Zapis prezentacji:

de la jeunesse, des sports et de la vie associative Ministère de la Santé, de la jeunesse, des sports et de la vie associative Dyrektywa 98/83/WE ws. wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi z dnia 3. listopada 1998 r. Warszawa 2-5. czerwca 2009 Szkolenie w zakresie monitorowania jakości wody dla Państwowej Inspekcji Sanitarnej Warsztaty dotyczące raportowania Publikowanie informacji we Francji Pierre Chantrel Międzynarodowe Biuro ds. Wody PARIS

Przyznawanie odstępstw: akty prawne Dyrektywa UE 98/83 Dekret 2001-1220 z dnia 20. grudnia 2001 r. artykuł 24 Kodeks Zdrowia Publicznego artykuły R. 1321-31 do R. 1321-36 Rozporządzenie Ministra z dnia 25. listopada 2003 Okólniki DGS/SD7A n° 90 z dnia 1. marca 2004 oraz DGS/SD7A n° 2006-110 z dnia 8. marca 2006

Odstępstwa Dwa warunki: brak zagrożenia zdrowia ludzi, brak innych uzasadnionych środków pozwalających na dostarczanie wody.

Odstępstwa Stosowane wyłącznie w stosunku do wartości jakościowych, nie mikrobiologicznych, Zabezpieczenie zdrowia konsumentów, Przywrócenie stanu zgodnego z przepisami, W ograniczonym czasie (3 x 3 lata pod określonymi warunkami)

Odstępstwa Zabezpieczenie zdrowia konsumentów: maksymalna dopuszczalna wartość danego parametru (wg. metodologii AFSSA opartej na Dopuszczalnej Dawce Dziennej: ilość substancji przyjmowanej z wodą, pożywieniem i innymi drogami; w przypadku substancji kancerogennych: przyrost ryzyka nowotworu w okresie życia), intensywniejszy monitoring i program ochrony zdrowia, określone wymogi informacyjne.

Ocena i zarządzanie ryzykiem AFSSA: Agencja Bezpieczeństwa Żywności = Agencja wyspecjalizowana w dziedzinie wody do spożycia Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia (Ministerstwo Zdrowia)‏ opinia ekspercka Poziom krajowy InVS : Krajowy Instytut Nadzoru Epidemiologicznego badania epidemiologiczne Poziom regionalny CIRE: Międzyregionalne Oddziały Epidemiologiczne InVS Regionalne odziały MZ ds. zdrowia środowiskowego dochodzenia epidemiologiczne ilościowa analiza ryzyka

Ocena ryzyka: AFSSA AFSSA (Francuska Agencja Bezpieczeństwa Żywności) : 2004 « Ocena zagrożeń dla zdrowia spowodowanych przekroczeniem wartości granicznych i zalecanych w wodzie do spożycia » Ocena ryzyka dla: _ Antymonu Związków chloru Związków fluoru Ołowiu Arsenu Selenu Chlorku winylu 2008 : 20 substancji - Aluminium - Związków siarki Benzo[a]pirenu i PAH - Niklu - Miedzi

Odstępstwa Przywrócenie stanu zgodnego z przepisami: plan koniecznych środków zaradczych, harmonogram.

Wniosek o odstępstwo zgodnie z Artykułem R.1321-32. 1° Kodeksu Zdrowia Publicznego Stosowane środki zaradcze doprowadzają do poprawy stanu w ciągu 30 dni oraz Okres niezgodności z przepisami nie jest dłuższy, niż 30 dni w ciągu ostatnich 12 miesięcy zgodnie z Artykułem R.1321-32. 2° Kodeksu Zdrowia Publicznego Stosowane są środki zaradcze, ale nie udaje się doprowadzić lub Okres niezgodności z przepisami jest dłuższy, niż

Wniosek o odstępstwo: Informacje stosowne w danej sytuacji: Przekroczone parametry Przyczyny i uzasadnienie odstępstwa Wyniki lustracji sanitarnej: wyniki monitoringu przeprowadzonego przez PPPRWS wyniki urzędowej kontroli sanitarnej MZ Wnioskowana maksymalna dopuszczalna wartość przekroczonego parametru W przypadku wniosku na mocy Art. R.1321-32 1° : Czas trwania poprzednich derogacji, w tym przyznanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy (jeżeli wystąpiły).

Wniosek o odstępstwo: Informacje dotyczące jednostki dystrybuującej: Identyfikacja Opis systemu: produkcja uzdatnianie dystrybucja Objętość/dzień i liczba zaopatrywanej ludności Informacja na temat zaopatrywanych zakładów produkujących żywność (jeżeli występują) Wszelkie inne informacje mające znaczenie dla oceny ryzyka

Wniosek o odstępstwo: Informacje odnośnie monitoringu PPOODW Program środków przywracania jakości Zgodnie z Art. 1321-32 1° oraz Art. 1321-32 2° : Opis rozwiązania mającego przywrócić jakość zgodnie z Art. 1321-32 2° musi zawierać: Harmonogram Szacunek kosztów Wskaźniki dotyczące wdrażania środków dotyczące wyników: wyniki monitoringu i kontroli MZ

Wniosek o odstępstwo: Informacja dla ludności Istniejące i planowane środki informowania o sytuacji w związku z derogacją Istniejące i planowane zalecenia zdrowotne dla ludności, w szczególności dla grup narażonych na ryzyko W przypadku wniosku o 2. lub 3. derogację Raport(y) na temat poprzedniej / poprzednich derogacji

Przyznanie odstępstwa Przyznawane zarządzeniem Prefekta: maksymalna dopuszczalna wartość danego parametru, intensywniejszy program monitoringu i kontroli zdrowia, określone zasady przekazywania informacji.

Przyznanie odstępstwa Przed przyznaniem odstępstwa Prefekt konsultuje się z CODERST Komitet ds. Ryzyk Środowiskowych, Sanitarnych i Technologicznych (Komitet Higieny Departamentu) Po przyznaniu odstępstwa Prefekt informuje MZ, jeżeli Jednostka > 5000 mieszkańców 2. odstępstwo (załącza raport nt. 1. odstępstwa)‏ W przypadku 3. odstępstwa Przekazuje wniosek do MZ (wraz z raportami nt. poprzednich odstępstw) MZ przekazuje wniosek do Komisji Europejskiej

Przyznawanie odstępstw (diagram zbiorczy)‏ R.1321-32. 1° : Remedial measures are taken and the situation can be corrected within 30 days and the duration of non-compliance was less than 30 days over the last 12 months R.1321-32. 1°: Stosowane środki zaradcze doprowadzają do poprawy stanu w ciągu 30 dni oraz Okres niezgodności z przepisami nie jest dłuższy, niż 30 dni w ciągu ostatnich 12 miesięcy R.1321-32. 2°: Stosowane są środki zaradcze, ale nie udaje się osiągnąć poprawy stanu w ciągu 30 dni lub Okres niezgodności z przepisami jest dłuższy, niż 30 dni w ciągu ostatnich 12 miesięcy R.1321-32. 2° : Remedial measures are taken but the situation cannot be corrected within 30 days or the duration of non-compliance exceeded 30 days over the last 12 months Możliwe odstępstwo (maks. okres: 3 lata)‏ Wniosek składa się na 6 miesięcy przed zakończeniem 1. odstępstwa Przyznawane przez Prefekta po zasięgnięciu opinii CSHPF + AFSSA 2. odstępstwo Wniosek składa się na 8 miesięcy przed zasięgnięciu opinii CSHPF + AFSSA i KE 3. odstępstwo maks.: 3 lata Raport Przyznawane przez Prefekta, który określa czas trwania, maksymalną dopuszczalną wartość, plan naprawczy, wzmocnione środki kontroli i sposób informowania Możliwe odstępstwo w ramach „procedury uproszczonej” na mocy zarządzenia Prefekta Raport

Odstępstwa: informacja publiczna R.1321-32. 1°: Stosowane środki zaradcze doprowadzają do poprawy stanu w ciągu 30 dni oraz Okres niezgodności z przepisami nie jest dłuższy, niż 30 dni w ciągu ostatnich 12 miesięcy R.1321-32. 2°: Stosowane są środki zaradcze, ale nie udaje się osiągnąć poprawy stanu w ciągu 30 dni lub Okres niezgodności z przepisami jest dłuższy, niż 30 dni w ciągu ostatnich 12 miesięcy Informacja publiczna przekazywana zgodnie z Art. R. 1321-36 Kodeksu Zdrowia Publicznego Prefekt zapewnia, że PPOODW poinformuje: o odstępstwie, wartościach granicznych, okresie, … o warunkach, środkach, … oraz przekaże zalecenia ludności lub grupom ludności narażonym na konkretne ryzyko. Możliwe odstępstwo (maks. okres: 3 lata)‏ « procedura uproszczona » Raport Informacja publiczna przekazywana zgodnie z Art. R. 1321-30 Kodeksu Zdrowia Publicznego przez PPOODW Raport 2. odstępstwo (maks. okres: 3 lata)‏ Raport 3. odstępstwo maks.: 3 lata Raport

de la jeunesse, des sports et de la vie associative Ministère de la Santé, de la jeunesse, des sports et de la vie associative Warszawa 2-5. czerwca 2009 Szkolenie w zakresie monitorowania jakości wody dla Państwowej Inspekcji Sanitarnej DZIĘKUJĘ PAŃSTWU ZA UWAGĘ Pierre Chantrel Międzynarodowe Biuro ds. Wody PARIS