WNIOSEK O PŁATNOŚĆ CZĘŚĆ SPRAWOZDAWCZA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Advertisements

Proces zatwierdzania i certyfikacji wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji.
Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – „małe projekty”
1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Umowy o dofinansowanie projektów
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.5 Kraków, 23 kwietnia.
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Kontrola realizacji projektów w ramach RPOWŚ
Monitoring i sprawozdawczość ZPORR
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
11. 2 Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata Kryteria Oceny.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Plan Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata oraz sprawozdawczość z Planu Komunikacji Jolanta.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Monitoring i sprawozdawczość Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 dla Województwa Dolnośląskiego na lata.
1 REALIZACJA PROJEKTU W RAMACH DZIAŁANIA 2.6 ZPORR Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Wrocław, dnia 19 kwietnia 2007 roku Urząd Marszałkowski.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
SPRAWOZDAWCZOŚĆ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi K-PUW
1. Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
Przygotowanie wniosku Złożenie wniosku Ocena Umowa o dofinansowanie Realizacja działań Kontrola.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Z ASADY S.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
1 Doświadczenia IZ RPO WM monitorowanie, sprawozdawczość, wskaźniki Aktualizacja wartości wskaźników osiąganych w ramach RPO WM Warszawa, 28.
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Zarządzanie projektami EFS Projekty, które przeszły wszystkie trzy etapy wyboru przedstawiane są komisji regionalnej do akceptacji Po otrzymaniu akceptacji.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 Wrocław, 23 kwietnia 2009 r. P RAKTYCZNE ASPEKTY WYPEŁNIANIA WNIOSKU BENEFICJENTA O PŁATNOŚĆ.
Zmiany Planu Wdrażania Projektu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział Środków.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Departament Wdrażania RPO UM WK-P Metodologia obliczania korekty kwoty dofinansowania w przypadku niezrealizowania zakładanych wskaźników przez beneficjentów.
Końcowy raport z postępu realizacji projektu. 2 Wzór raportu końcowego formularz zgodny ze wzorem na stronie na początku należy zaznaczyć OS kokres sprawozdawczy.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Sprawozdawczość Poznań, 8 Marca 2007 r.. Sprawozdawczość Rozporządzenie nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
spotkanie informacyjne
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Podziałania
Uproszczone metody rozliczania wydatków w projektach EFS
Zapis prezentacji:

WNIOSEK O PŁATNOŚĆ CZĘŚĆ SPRAWOZDAWCZA

Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie beneficjent zobowiązuje się do: systematycznego monitorowania przebiegu realizacji projektu oraz niezwłocznego informowania IZ RPO WD o zaistniałych nieprawidłowościach lub problemach w realizacji projektu lub o zamiarze zaprzestania jego realizacji; pomiaru wartości wskaźników produktu i rezultatu osiągniętych dzięki realizacji projektu, zgodnie ze wskaźnikami zamieszczonymi we wniosku o dofinansowanie oraz w załączniku do umowy; 3. przygotowywania i przekazywania do IZ RPO WD prawidłowo wypełnionych części sprawozdawczych z realizacji projektu w ramach wniosku o płatność, zgodnie z obowiązującymi wzorami, terminami, przepisami oraz wytycznymi krajowymi i IZ RPO WD w tym zakresie.

OBOWIĄZEK SPRAWOZDAWCZY W okresie programowania 2007-2013 wyeliminowano obowiązek składania przez beneficjentów odrębnych sprawozdań z realizacji projektów. Funkcję sprawozdawczą pełni część wniosku o płatność.

Podpisanie umowy w sprawie dofinansowania projektu obliguje beneficjenta do składania wniosków o płatność co najmniej raz na 3 miesiące od daty podpisania umowy.

Brak poniesionych wydatków po stronie beneficjenta nie zwalnia go z obowiązku przedkładania wniosków o płatność z wypełnioną częścią dotyczącą przebiegu realizacji projektu (wypełnioną częścią sprawozdawczą).

POSTĘP RZECZOWO-FINANSOWY 14. POSTĘP RZECZOWO-FINANSOWY REALIZACJI PROJEKTU

Wydatki od początku realizacji projektu Zadania/cele założone w umowie/ Uchwale Zarządu Województwa Dolnośląskiego/decyzji o dofinansowanie projektu Stan realizacji Wydatki przypisane zadaniom/celom*** określonym w aktualnym harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu Wydatki od początku realizacji projektu % realizacji ogółem kwalifikowalne 1 2 3 4 5 6 7= (6/4) * 100 Zadanie/etap 1 (numer /nazwa…..) Zadanie/etap 2 (numer/nazwa….) Promocja OGÓŁEM (w PLN) W tym wydatki poniesione na zakup gruntów Wydatki poniesione na mieszkalnictwo Wydatki związane z kosztami pośrednimi/ ogólnymi rozliczanymi ryczałtowo W tym cross-financing

Kolumna 1 - należy podać numer i nazwę kategorii wydatku wykazanej w harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu, stanowiącym załącznik do umowy/Uchwały Zarządu Województwa Dolnośląskiego/decyzji o dofinansowanie projektu. Kolumna 2 - należy przedstawić stan realizacji poszczególnych kategorii wydatków projektu, według poniższego modelu: faza wstępna 0,00% - 25,00% realizacji realizacja 25,01 % - 75,00 % realizacji faza zaawansowana 75,01% - 99,99% realizacji zadanie zakończone 100,00% realizacji przy czym stan realizacji będzie wynikać z wartości otrzymanej w kolumnie 7.

Kolumna 3 i 4 - należy przedstawić odpowiednio dane o wydatkach ogółem i wydatkach kwalifikowalnych, jakie zgodnie z aktualną umową/Uchwałą Zarządu Województwa Dolnośląskiego/decyzją o dofinansowanie projektu powinny być poniesione w ramach poszczególnych kategorii wydatków. Kolumna 5 i 6 - należy przedstawić odpowiednio wydatki ogółem oraz wydatki kwalifikowalne poniesione od początku realizacji projektu (powinny być wypełnione także wówczas, gdy pozycje 8-13 wniosku są niewypełnione). Kolumna 7 - należy przedstawić procentową relację wartości z kolumny 6 do wartości z kolumny 4. W odpowiednich wierszach należy wskazać wydatki poniesione na zakup gruntów oraz mieszkalnictwo, o których mowa w załączniku III do Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006.

15. PLANOWANY PRZEBIEG RZECZOWY REALIZACJI PROJEKTU DO CZASU ZŁOŻENIA KOLEJNEGO WNIOSKU Należy opisać w kilku zdaniach zadania/etapy/działania, jakie beneficjent planuje podjąć w ramach realizowanego projektu do czasu złożenia kolejnego wniosku o płatność.

WSKAŹNIKI REALIZACJI PROJEKTU 16. WSKAŹNIKI REALIZACJI PROJEKTU

Nazwa wskaźnika Jednostka miary wskaźnika Wartość bazowa mierzona przed rozpoczęciem realizacji projektu Wartość docelowa wskaźnika Wartość wskaźnika osiągnięta od złożenia poprzedniego wniosku o płatność przez beneficjenta Wartość wskaźnika osiągnięta od początku realizacji projektu Stopień realizacji wskaźnika (%) 1 2 3 4 5 6 7=(6/4)*100 Wskaźniki produktu 0,00

Tabela dotycząca wskaźników produktu powinna być wypełniania dla każdego wniosku o płatność. Kolumna 1 - należy wykazać wszystkie wskaźniki produktu przypisane do projektu (ujęte w umowie/Uchwale Zarządu Województwa Dolnośląskiego/decyzji o dofinansowanie projektu), w ramach którego składany jest wniosek o płatność. Kolumna 2 - należy wpisać jednostkę miary, w której mierzy się dany wskaźnik. Kolumna 3 - wartość przed rozpoczęciem realizacji projektu. Wartość ta jest równa zeru „0,00”.

Kolumna 4 - wartość, jaką beneficjent zamierza osiągnąć w wyniku realizacji projektu. Wartość ta musi być zgodna z wartością docelową określoną w załączniku do umowy/Uchwały Zarządu Województwa Dolnośląskiego/decyzji o dofinansowanie projektu. Kolumna 5 i 6 - określa rzeczywiście osiągnięte materialne efekty w okresie sprawozdawczym oraz od początku realizacji projektu. Kolumna 7 – wartość obliczana jest na podstawie formuły zawartej w tej kolumnie.

Wskaźniki rezultatu Nazwa wskaźnika Jednostka miary wskaźnika Wartość bazowa mierzona przed rozpoczęciem realizacji projektu Wartość docelowa wskaźnika Wartość wskaźnika osiągnięta w wyniku zrealizowania projektu Stopień realizacji wskaźnika (%) 1 2 3 4 5 6=((5-3)/(4-3))*100 Wskaźniki rezultatu

wniosku o płatność końcową, Tabela dotycząca wskaźników rezultatu powinna być wypełniania wyłącznie dla: wniosku o płatność końcową, wniosku stanowiącego rozliczenie ostatniej transzy przekazywanej w formie zaliczki (w przypadku, gdy całość dofinansowania w ramach projektu przekazywana jest w formie zaliczki) lub ostatniego wniosku o płatność (tj. wniosku o płatność końcową) składanego w ramach projektu realizowanego przez beneficjenta będącego państwową jednostką budżetową.

Kolumna 3 - wartość przed rozpoczęciem realizacji projektu. Kolumna 1 - należy wykazać wszystkie wskaźniki rezultatu przypisane do projektu (ujęte w umowie/Uchwale Zarządu Województwa Dolnośląskiego/decyzji o dofinansowanie projektu), w ramach którego składany jest wniosek o płatność. Uwaga! Beneficjent jest zobligowany wykazać wskaźnik rezultatu dotyczący utworzonych miejsc pracy, nawet jeżeli jego zakładana wartość docelowa wynosi „0,00” (obowiązkowy monitoring). Kolumna 2 - należy wpisać jednostkę miary, w której mierzy się dany wskaźnik. Kolumna 3 - wartość przed rozpoczęciem realizacji projektu. Kolumna 4 - wartość, jaką beneficjent zamierza osiągnąć w wyniku realizacji projektu. Wartość ta musi być zgodna z wartością docelową określoną w załączniku do umowy/Uchwały Zarządu Województwa Dolnośląskiego/decyzji o dofinansowanie projektu.

Kolumna 5 - określa rzeczywiście osiągnięte efekty w wyniku zrealizowanego projektu. Beneficjent wpisuje wartość, jaka została osiągnięta w momencie zakończenia realizacji projektu bądź będzie osiągnięta w okresie bezpośrednio następującym po tym terminie (w zależności od specyfiki wskaźnika – jednak okres ten nie może być dłuższy niż 1 rok lub inny przedział czasowy określony przez IZ RPO WD dla danego rodzaju wskaźnika). Kolumna 6 - stopień realizacji wskaźnika obliczany jest na podstawie formuły zawartej w tej kolumnie; w przypadku określenia jednostki miary wskaźnika rezultatu jako %, należy podać jednocześnie wartość zmiany wyrażoną w liczbach bezwzględnych, w celu umożliwienia oceny stopnia osiągnięcia zakładanych wskaźników (w przypadku wartości bezwzględnych wypełnia się wówczas kolumnę 6).

17. INFORMACJA NA TEMAT PROBLEMÓW NAPOTKANYCH W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTU, ZADAŃ PLANOWANYCH, A NIEZREALIZOWANYCH W OKRESIE OBJĘTYM WNIOSKIEM, ORAZ PRZYCZYN EWENTUALNEGO NIEOSIĄGNIĘCIA ZAKŁADANEGO W PROJEKCIE POZIOMU WSKAŹNIKÓW

Należy przedstawić w kilku zdaniach informację o ewentualnych problemach napotkanych w trakcie realizacji projektu w okresie objętym wnioskiem o płatność, zadaniach planowanych do realizacji a niezrealizowanych w tymże okresie, wraz z podaniem powodów odstąpienia przez beneficjenta od realizacji określonych zadań bądź wskazaniem przyczyn zewnętrznych, uniemożliwiających realizację konkretnych zadań. W przypadku wniosku o płatność końcową, wniosku stanowiącego rozliczenie ostatniej transzy przekazywanej w formie zaliczki (gdy całość dofinansowania w ramach projektu przekazywana jest w formie zaliczki) lub ostatniego wniosku o płatność (tj. wniosku o płatność końcową) składanego w ramach projektu realizowanego przez beneficjenta będącego państwową jednostką budżetową, należy umieścić dodatkowo komentarz odnośnie zrealizowania wskaźników, wraz z podaniem przyczyn ewentualnego nieosiągnięcia założonego w projekcie poziomu wskaźników.

W przypadku braku problemów w trakcie realizacji projektu należy w tej pozycji zawrzeć taką informację (np. poprzez adnotację „brak problemów”, „nie stwierdzono problemów” itp.). Dodatkowo w poz. 17 należy podać (poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola), czy w okresie objętym bieżącym wnioskiem o płatność, beneficjent zidentyfikował potencjalne problemy i utrudnienia, które mogą się pojawić w bliższej i dalszej perspektywie czasowej, w związku z realizacją projektu i które to mogą znacząco wpłynąć na jego realizację. W przypadku zidentyfikowania potencjalnych problemów/utrudnień, tj. zaznaczenia pola „Tak”, należy je wymienić oraz krótko opisać środki zaradcze jakie beneficjent zamierza powziąć, w celu ich eliminacji.

HARMONOGRAM WYDATKÓW NA KOLEJNE KWARTAŁY 18. HARMONOGRAM WYDATKÓW NA KOLEJNE KWARTAŁY

Okres(rok, kwartał) Planowane wydatki kwalifikowalne rok kwartał 20… … kwartał Należy przedstawić informację o całkowitych wydatkach kwalifikowalnych projektu, jakie beneficjent planuje wykazać we wnioskach o płatność składanych w kolejnych czterech kwartałach. Dane powinny być spójne z aktualnym kwartalnym harmonogramem płatności, który został złożony w IZ RPO WD.

UWAGA – dane przedstawione w poz UWAGA – dane przedstawione w poz. 18 powinny umożliwić sporządzenie prognoz dla całego Programu dla czterech kolejnych kwartałów, stąd konieczne jest, aby informacje przedstawione przez beneficjenta obejmowały kwartały kalendarzowe. W sytuacji, gdy beneficjent składa wniosek obejmujący wydatki poniesione wyłącznie w styczniu danego roku, pierwszy wypełniany przez beneficjenta wiersz powinien zawierać dane dla drugiego kwartału danego roku (kwiecień-czerwiec), a nie dla trzech kolejnych miesięcy (luty – kwiecień). W przypadku wniosku o płatność końcową, wniosku stanowiącego rozliczenie ostatniej transzy przekazywanej w formie zaliczki (w przypadku, gdy całość dofinansowania w ramach projektu przekazywana jest w formie zaliczki) lub ostatniego wniosku o płatność (tj. wniosku o płatność końcową) składanego w ramach projektu realizowanego przez beneficjenta będącego państwową jednostką budżetową - pozycji nie wypełnia się.

19. INFORMACJA O ZGODNOŚCI REALIZACJI PROJEKTU Z ZASADAMI POLITYK WSPÓLNOTOWYCH

Czy w okresie objętym wnioskiem o płatność, projekt był realizowany zgodnie z zasadami polityk horyzontalnych Wspólnoty: Równych szans Tak Nie Projekt ma neutralny wpływ Społeczeństwa informacyjnego Ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju Ochrony konkurencji i zamówień publicznych

Poprzez zaznaczenie pola „Tak” lub „Nie” należy wskazać, czy realizowany projekt jest zgodny z zasadami polityk horyzontalnych Wspólnoty, do przestrzegania których beneficjent zobowiązał się w umowie/Uchwale Zarządu Województwa Dolnośląskiego/decyzji o dofinansowanie projektu. Pole „neutralny wpływ” należy zaznaczyć wyłącznie w przypadku, gdy projekt nie wpływa pozytywnie lub negatywnie na daną politykę horyzontalną Wspólnoty. W przypadku nie wystąpienia uchybień/nieprawidłowości w omawianym zakresie, wskazane odpowiedzi powinny być identyczne z informacjami, które beneficjent podał we wniosku o dofinansowanie projektu.

UWAGA: Jeżeli, w okresie objętym wnioskiem o płatność, nie była przestrzegana którakolwiek z horyzontalnych polityk Wspólnoty (tj. wskazano co najmniej raz odpowiedź „Nie”), oznacza to, że cały projekt nie jest realizowany zgodnie z zasadami polityk horyzontalnych Wspólnoty. W takim przypadku należy opisać w kilku zdaniach, na czym polegały nieprawidłowości oraz wskazać podjęte działania naprawcze. Jeżeli działania naprawcze nie były możliwe do podjęcia, należy wyjaśnić przyczynę ich zaniechania. Opis powinien uwzględnić wyniki kontroli/audytów wskazujących na naruszenie zasad polityk wspólnotowych, jeżeli projekt podlegał kontroli/audytowi.

W przypadku stwierdzenia braków formalnych bądź merytorycznych w przekazanej do IZ RPO WD części sprawozdawczej z realizacji Projektu w ramach wniosku o płatność, Beneficjent zobowiązuje się do ponownego złożenia wniosku o płatność wraz z prawidłowo wypełnioną częścią sprawozdawczą z realizacji Projektu oraz załącznikami (np. kopiami faktur lub innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej), w terminie wyznaczonym przez IZ RPO WD.

Dziękuję za uwagę Wydział Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Dział Monitorowania Priorytetów RPO Jarosław Odachowski Telefon: (071)776 93 94 e-mail : jaroslaw.odachowski@umwd.pl Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wybrzeże Słowackiego 12-14 50-411 Wrocław www.rpo.dolnyslask.pl