spotkanie informacyjne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Innowacyjna edukacja. Doskonalenie metod nauczania i zarządzania w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Miasto Zabrze Projekt jest współfinansowany.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
"Nowoczesny Nauczyciel
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego nad placówkami doskonalenia nauczycieli i pedagogicznymi bibliotekami w roku szkolnym 2008/2009 Kuratorium Oświaty.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Innowacyjna edukacja Doskonalenie metod nauczania i zarządzania w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Miasto Zabrze spotkanie podsumowujące.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Ewaluacja w pracy nauczyciela
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Pedagogika, studia II stopnia
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

spotkanie informacyjne Innowacyjna edukacja Doskonalenie metod nauczania i zarządzania w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Miasto Zabrze spotkanie informacyjne 30 sierpnia 2011 r. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

(Dlaczego) potrzebujemy doskonalenia metod nauczania i zarządzania?

Potrzebujemy, ponieważ: uczniowie/uczennice w wielu naszych szkołach osiągają wyniki niższe od średniej województwa część nauczycieli prezentuje przeciętną lub niską kreatywność w realizacji procesów dydaktycznych i wychowawczych rzadko planujemy dalszy rozwój zawodowy po osiągnięciu stopnia nauczyciela dyplomowanego znaczącą rolę może odgrywać dzielenie się doświadczeniami w formach zorganizowanych (zaplanowanych i ukierunkowanych zgodnie z lokalnymi potrzebami i priorytetami) …

Opracowanie ankiet – zespół nauczycieli G24 Geneza projektu Ankiety diagnostyczne w II semestrze 2009/2010 Procentowy wskaźnik nauczycieli/nauczycielek podnoszących kwalifikacje Procentowy wskaźnik nauczycieli/nauczycielek podnoszących kwalifikacje w zakresie innowacji pedagogicznych Procentowy wskaźnik nauczycieli/nauczycielek zaangażowanych w realizację innowacji pedagogicznych Inne dane dotyczące podnoszenia kwalifikacji Opracowanie ankiet – zespół nauczycieli G24

Opracowanie ankiet – zespół pod kierunkiem p. Andrzeja Paska Geneza projektu Ankiety sondażowe CKPiU w porozumieniu w WO UM w Zabrzu (II semestr 2009/2010) Aktualne potrzeby nauczycieli/nauczycielek w zakresie kształcenia: językowego ICT innowacji pedagogicznych Opracowanie ankiet – zespół pod kierunkiem p. Andrzeja Paska

Podnoszenie kwalifikacji

Podnoszenie kwalifikacji w zakresie innowacji

Zaangażowanie w realizację innowacji

Inne dane wyjściowe 3% nauczycieli 6% nauczycielek opracowało własne programy nauczania, 31% autorów/autorek posiadało stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

rzadko korzysta z narzędzi ICT w nauczaniu Inne dane wyjściowe 60% nauczycieli 65% nauczycielek rzadko korzysta z narzędzi ICT w nauczaniu 81% nauczycieli 80% nauczycielek rzadko stosuje elementy języków obcych w nauczaniu własnych przedmiotów

podnosiło kwalifikacje w zakresie j. obcych Inne dane wyjściowe 3% nauczycieli 12% nauczycielek podnosiło kwalifikacje w zakresie j. obcych 0,25% nauczycielek uzyskało kwalifikacje do nauczania w j. obcym 0,4% nauczycielek uzyskało kwalifikacje do nauczania j. obcych

Ankiety sondażowe CKPiU/WO (1041 respondentów)

Ankiety sondażowe CKPiU/WO (1041 respondentów)

Kształcenie językowe ↓ ankieta a zgłoszenia ↓

Środki UM na doskonalenie n-li

Wyniki sprawdzianu

Wyniki sprawdzianu

Wyniki sprawdzianu

Wyniki sprawdzianu

Wynik sprawdzianu

Wyniki GH

Wyniki GH

Wyniki GH

Wyniki GH

Wyniki GH

Wyniki GMP

Wyniki GMP

Wyniki GMP

Wyniki GMP

Wyniki GMP

Statystyka wdrażanych innowacji pedagogicznych 2010: 314 w województwie,10 w Zabrzu 2011: 360 w województwie, 7 w Zabrzu

Narzędzia i możliwości

Strona internetowa projektu

Adres strony www.innowacyjna-edukacja.zabrze.pl

Statystyki strony (sierpień)

Statystyka wejść na podstrony

Programy unijne w szkołach

Zarządzane w poszczególnych krajach Programy Zarządzane przez Komisję Europejską Zarządzane w poszczególnych krajach Program Operacyjny „Kapitał Ludzki” Program Operacyjny „Infrastruktura i środowisko” Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego Program „Uczenie się przez całe życie” (Comenius, Erasmus, Leonardo da Vinci, Grundtvig) Program „Kultura 2007- 2013” Program „Europa dla obywateli”

(formularz opisu projektu) Adres strony www.innowacyjna-edukacja.zabrze.pl (formularz opisu projektu)

Rekrutacja

Rekrutacja Zakładana liczba uczestników/uczestniczek projektu: 272; liczba zgłoszonych: 225 (82,7%) Przebieg rekrutacji: Formularz zgłoszeniowy (tylko przez stronę www projektu) Dokumenty papierowe (w terminie wyznaczonym e-mailu) Lista rankingowa (30 dni przed rozpoczęciem szkolenia) Umowa szkoleniowa (14 dni przed rozpoczęciem szkolenia)

Rekrutacja - statystyki

Rekrutacja - statystyki

Rekrutacja - statystyki

Rekrutacja - statystyki Nauczyciel: 169 Dyrektor: 20 Zastępca dyrektora: 12 Przewodniczący zespołu przedmiotowego: 11 Opiekun grupy uczniów: 3 Przewodniczący zespołu zadaniowego: 2 Przewodnicząca zakładowej organizacji związkowej: 1 Doradca metodyczny: 1 Pedagog: 1 Bibliotekarz: 1 Opiekun samorządu: 1 Lider WDN: 1 Koordynator ds. bezpieczeństwa: 1 Inna funkcja: 1

Udział w szkoleniach poziom spełniania kryteriów rekrutacyjnych (listy rankingowe) kolejność przesyłania formularzy rejestracyjnych (listy rezerwowe) Szczegółowe informacje na temat kryteriów rekrutacyjnych – na stronie www.

Zajęcia Stacjonarne – w CKPiU (harmonogram na stronie www) Niestacjonarne językowe (Energetyk, Dzierżno) Stacjonarne i niestacjonarne dla dyrektorów Szkoły i placówki w Polsce (trzydniowe konwersatorium) Szkoły i placówki w województwie (trzy jednodniowe konwersatoria) Szkoły i placówki zabrzańskie (jednodniowe konferencje)

Zarządzanie innowacjami pedagogicznymi 3 grupy x 12 osób (w tym Grupa 2: Przedszkola) Łącznie 78 h szkoleń Zajęcia stacjonarne 1 raz w tygodniu (ok. 2h) Zajęcia niestacjonarne – wyjazdowe (wg uzgodnionego harmonogramu) Zajęcia niestacjonarne w Zabrzu (wg uzgodnionego harmonogramu) Stan rekrutacji: Grupa 1 (10.2011 – 02.2012): 10 dyrektorów, 2 nauczycieli Grupa 2 (01.2012 – 05.2012): 4 dyrektorów Grupa 3 (10.2012 – 02.2013): 1 dyrektor, 2 nauczycieli

Zarządzanie innowacjami – zajęcia stacjonarne Menadżer innowacji pedagogicznych (27h) Działalność innowacyjna w świetle przepisów oświatowych (9h) Innowacyjne zarządzanie szkołą w świetle trendów współczesnej edukacji (9h) Praktyczne aspekty innowacji pedagogicznych (9h) Szkolna współpraca międzynarodowa (27h) Współpraca międzynarodowa miasta i regionu (9h) Unijne programy współpracy międzynarodowej szkół (9h) Możliwości doskonalenia zawodowego n-li/n-lek w ramach programów unijnych (9h)

Zarządzanie innowacjami – zajęcia wyjazdowe (kraj) Trzydniowe (trzy jednodniowe) konwersatorium/a w szkołach lub placówkach o uznanych dokonaniach w zakresie innowacji pedagogicznych (18h; 3 x 6h; 6 x 3h…) Program konwersatorium przygotowuje szkoła goszcząca Honorarium dla prelegenta/ów ze szkoły goszczącej Transport, nocleg, wyżywienie dla uczestników Możliwość odwiedzenia większej ilości szkół/placówek Możliwość organizacji spotkań z przedstawicielami instytucji otoczenia szkół (KO, OP, partnerzy społeczni…)

Zarządzanie innowacjami – zajęcia wyjazdowe (Śląskie) Trzydniowe (trzy jednodniowe) konwersatorium/a w szkołach lub placówkach, które odznaczają się wysoką jakością osiąganych wyników sprawdzianu/egzaminów zewnętrznych lub realizują nowatorskie rozwiązania w zakresie dydaktyki, wychowania (18h; 3 x 6h; 6 x 3h…) Program konwersatorium przygotowuje szkoła goszcząca Honorarium dla prelegenta/ów ze szkoły goszczącej Możliwość odwiedzenia większej ilości szkół/placówek Możliwość organizacji spotkań z przedstawicielami instytucji otoczenia szkół (KO, OP, partnerzy społeczni…)

Zarządzanie innowacjami – konferencje w Zabrzu Jednodniowe konferencje doskonalące w zabrzańskich szkołach/placówkach wskazanych jako szkoły/placówki mogące upowszechniać dobre praktyki (6h) Prezentacja dobrych praktyk w zakresie np. nadzoru pedagogicznego dyrektora, analizy wyników egzaminów/klasyfikacyjnych, współpracy z otoczeniem szkoły/placówki, pozyskiwania środków zewnętrznych… Panel, warsztaty, wykłady… - aktywny udział szkoły/placówki organizującej i uczestniczących dyrektorów Produkty konferencji: publikacja wygłoszonych wystąpień, protokół z dyskusji, spisane wnioski uczestników Konferencja doskonaląca dla uczestniczących dyrektorów – nie promocja szkół!

Eksperci

Zadania ekspertów Ocena programów kursów doskonalących opracowanych w ramach konkursów Ocena produktów wytworzonych przez uczestników kursów doskonalących: Programy nauczania Projekty innowacji pedagogicznych Plany rozwojowe szkół i placówek Formułowanie rekomendacji w zakresie wyboru szkół/placówek o uznanym dorobku w zakresie działań innowacyjnych w celu organizacji niestacjonarnych modułów kursów doskonalących Udzielanie odpowiedzi na pytania uczestników

Eksperci Irma Małgorzata Wrzosek – nauczyciel – doradca metodyczny języka polskiego.Pracuje w ZSO nr 11 w Zabrzu (od 1 września 2010), poprzednio w Szkole Podstawowej nr 36 w Zabrzu, kolejno na stanowiskach: nauczyciel, dyrektor szkoły, doradca metodyczny. Swoją pracę zawodową rozpoczęła po studiach polonistycznych na Uniwersytecie Śląskim w roku 1978 w Zabrzańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej na stanowisku instruktora kulturalno- oświatowego, potem kierownika klubu osiedlowego na osiedlu Wyspiańskiego. W 1981 przeniosła się do pracy w szkole. Absolwentka studiów podyplomowych dla moderatorów WDN, licznych kursów z zakresu prawa oświatowego, TERM II, kursu zarządzania oświatą, kursu andragogiki. Edukator wpisana na listę MEN oraz ekspert do spraw awansu zawodowego nauczycieli. Autorka licznych warsztatów metodycznych dla nauczycieli, programów wpisanych na listy WOM, współautorką programu nauczania języka polskiego dla cudzoziemców dla WSZOP w Katowicach. Od lat pełni funkcję przewodniczącej rejonowej komisji konkursowej Konkursu Języka polskiego dla gimnazjów. Pełni też opiekę merytoryczną nad licznymi konkursami organizowanymi przez polonistów zabrzańskich szkół podstawowych i gimnazjów. Współpracuje z wydawnictwami, w tym także opiniowała przydatność i możliwości praktycznego wykorzystania podręcznika szkolnego (Nowa Era), programy edukacyjne (np. Librus). Sama także korzysta z różnych form szkoleń, m.in.: warsztaty dla nauczycieli w ramach Festiwalu Era Nowe Horyzonty – trzykrotnie, szkolenie Filmoteki Polskiej, kurs z zakresu wykorzystywania funduszy EFS, inne szkolenia adresowane do doradców i nauczycieli. W pracy z uczniami preferuje metody aktywizujące, jej podopieczni osiągają dobre wyniki nauczania, w SP wyżej średniej wojewódzkiej, w gimnazjum – wyżej średniej krajowej.

Marzena Oterman – od 2001 r. jest doradcą metodycznym edukacji wczesnoszkolnej w Zabrzu. Absolwentka Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, studiów podyplomowych: Zarządzanie placówką oświatową w Politechnice Śląskiej oraz Technologii informacyjnej i Techniki w Politechnice Częstochowskiej. Posiada kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej i oligofrenopedagogiki oraz I i II stopień specjalizacji zawodowej z zakresu nauczania początkowego. Posiada tytuł edukatora Nowej Szkoły Grupy 1000/2 CODN oraz trenera Grupy 600 CODN „Ocenianie w Nowej Szkole” oraz trenera Grupy 2000 Komponentu Informacyjnego projektu systemowego MEN i CODN w zakresie wdrażania nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Jest ekspertem MEN komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych ds. awansu zawodowego nauczycieli. Opracowała i wdrożyła programy autorskie i innowacje z zakresu edukacji regionalnej, ekologicznej i informatycznej. Współautorka wielu programów promujących kształcenie zintegrowane, edukację zdrowotną oraz bezpieczeństwo ucznia w sieci. Propagator edukacji regionalnej i europejskiej wśród uczniów i nauczycieli województwa śląskiego. Od lat aktywnie działa w Polskim Stowarzyszeniu Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta, m.in. uczestnicząc w sympozjach i warsztatach we Francji i Danii. Koordynator miejskich programów: „Ratujemy i uczymy ratować”, „Otwarta Firma”, „Jak żyć bezpiecznie, zdrowo i trzeźwo we współczesnym świecie? Kicaj zdrowo”. Efektywnie zajmuje się działalnością charytatywną, do której z sukcesem wdraża uczniów i nauczycieli. Od wielu lat organizator i współorganizator konkursów miejskich i wojewódzkich. Efekty swoich doświadczeń upowszechnia poprzez liczne artykuły (21) na łamach fachowych czasopism pedagogicznych i prasie lokalnej. Współautorka siedmiu specjalistycznych publikacji książkowych. Posiada uznany dorobek zawodowy potwierdzony Medalem Komisji Edukacji Narodowej, nagrodami: prezydenta miasta, kuratora oświaty, ministra edukacji narodowej.

Wiesława Gala – ukończyła studia magisterskie w zakresie fizyki na Wydziale Matematyki, Fizyki i Chemii Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Opolu (1980 r.) oraz studia podyplomowe w zakresie organizacji i zarządzania placówką edukacyjną - specjalność menedżer oświaty (2000 r.) oraz nadzoru pedagogicznego z elementami ewaluacji (2001 r.). W latach 1980 – 1982 – nauczycielka fizyki w Zbiorczej Szkole Gminnej nr 2 w Olecku, od 1982 r. do 2007 r. – również nauczycielka fizyki w Zespole Szkół Sportowych w Zabrzu; od 1993 r. do 2006 r. – pełniła w ww. szkole funkcję wicedyrektora ds. dydaktycznych, a w latach 2006 - 2007 – funkcję doradcy metodycznego dla nauczycieli fizyki i astronomii w Zabrzu. Od 1.09.2007 r. pełni funkcję wizytatora w Kuratorium Oświaty w Katowicach; ekspert ds. oceny projektów PO KL w priorytetach II, IX; egzaminator z zakresu przedmiotów matematyczno – przyrodniczych w gimnazjum oraz maturalny fizyki z astronomią; ekspert komisji kwalifikacyjnych lub egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy.

Konkurs na programy kursów

Autorzy programów wybrani w konkursach Grażyna SKIRMUNTT – Innowacyjne formy pracy nauczyciela Mirosław MENDECKI – Szkolna współpraca międzynarodowa Iwona DĄBROWSKA – WAŚNIEWSKA – Innowacje w przepisach i realiach oświatowych

Wkład własny finansowy

Budżet projektu

Budżet projektu Źródło finansowania Kwota Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego 898.436,06 Wkład własny niefinansowy 84.640,00 Wkład własny finansowy – środki finansowe szkół i placówek 59.507,54 Wkład własny finansowy – środki finansowe Wydziału Oświaty UM 14.400,00 Wartość projektu ogółem: 1.056.983,60 Źródło finansowania Kwota Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego 898.436,06 Wkład własny niefinansowy 84.640,00 Wkład własny finansowy – środki finansowe szkół i placówek 59.507,54 Wkład własny finansowy – środki finansowe Wydziału Oświaty UM 14.400,00 Wartość projektu ogółem: 1.056.983,60

Zasady zwrotu kosztów

Ewidencja wkładu własnego Dokumentacja rozliczeń (na stronie www): Zasady zwrotu kosztów dojazdu na szkolenia Oświadczenie dyrektora o wniesionym wkładzie własnym w danym miesiącu (do 5 dnia roboczego miesiąca następującego po miesiącu refundacji kosztów) Propozycje formularzy (na stronie www): Oświadczenie n-la dla dyrektora (transport publiczny) Oświadczenie n-la dla dyrektora (samochód prywatny) Oświadczenie osoby dowożącej n-la na szkolenia Oświadczenie n-la o rezygnacji ze zwrotu kosztów dojazdu na zajęcia.

Dziś i jutro

Szkolenie wyjazdowe w Dzierżnie 22-27.08.2011 (B1, grupa 1 i 2)

Najbliższa przyszłość Wrzesień Kurs doskonalący B1 (zajęcia stacjonarne) – od 6.09 Kurs językowy B2 z metodyką wczesnego nauczania języka (j. angielski) – od 7.09 Kurs językowy C1 z komponentem przedmiotowo – metodycznym (j. angielski) – od 6.09 Październik Kurs doskonalący Lider innowacji pedagogicznych – od 3.10 Kurs doskonalący Zarządzanie innowacjami pedagogicznymi – od 3.10

Adres strony www.innowacyjna-edukacja.zabrze.pl

Dziękuję za uwagę Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego