PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI 2007-2013 Wydział Obsługi EFS WUP w Olsztynie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Standard minimum realizacji zasady równości szans kobiet i mężczyzn w PO KL Gdańsk, 26 listopada 2010.
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Weryfikacja formalna wniosków o dofinansowanie w ramach działania 6.3 PO KL WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W ZIELONEJ GÓRZE.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Doświadczenia z wdrażania projektów systemowych Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Dyrektor Departamentu Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Najczęściej popełniane uchybienia i błędy przy sporządzaniu wniosku o dofinansowanie EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE Departament.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Kierunki realizacji Programu Operacyjny Kapitał Ludzki w latach pierwsze doświadczenia.
1 Podkomitet Monitorujący PO KL Olsztyn, październik 2009 r. Plan Działania PO KL na rok 2010 Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Usługi dostępne w ramach Regionalnego Ośrodka Europejskiego.
1 Olsztyn, 24 września 2010 r. Spotkanie informacyjne dotyczące konkursów w ramach Działania 8.1 PO KL Kamil Dobrenko Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
1 Spotkanie Informacyjne dotyczące konkursów w ramach Działania 8.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Małgorzata Falkowska Wojewódzki Urząd Pracy w.
Spotkanie Informacyjne dotyczące konkursu w ramach Działania 6.3 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Beata Wernio Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Olsztyn,
1 Zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy Mikołajki, lutego 2010 r. Bartosz Szurmiński – Kierownik Zespołu ds. Informacji i Promocji.
SPOTKANIE INFORMACYJNE DOTYCZĄCE KONKURSÓW OTWARTYCH W RAMACH DZIAŁANIA 8.1 PO KL Bartosz Szurmiński Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
wniosku o dofinansowanie projektu w ramach PO KL
Omówienie założeń konkursu Nr I/POKL/6.1.2/2012 Kamil Dobrenko Spotkanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Poddziałanie POKL – kwalifikowalność wydatków Edyta Dominiak Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 12 czerwca 2008 roku.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/6.2/13 Szczecin, 9 maja 2013 r. Spotkanie współfinansowane ze środków.
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Poddziałanie POKL – podstawowe informacje ogólnopolskie projekty otwarte Wojciech Szajnar Zespół Instrumentów Szkoleniowych.
V WARSZTATY STRATEGICZNE Polskiej Izby Firm Szkoleniowych.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Schemat przygotowywania wniosku o dofinansowanie zgodnie z założeniami metodyki Zarządzania Cyklem Projektu Metodyka Zarządzania Cyklem Projektu pozwala.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Przygotowanie, nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektu systemowego Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Wdrażanie Działań 6.1 i 8.1 PO KL w województwie podlaskim w 2010 roku.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
niezgodność sumy kontrolnej wersji elektronicznej z wersją papierową brak wersji elektronicznej wniosku lub niedająca się odczytać wersja.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
1 człowiek – najlepsza inwestycja Wydatek współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 OCENA FORMALNA WNIOSKÓW.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.5/13 Szczecin, dnia 27 sierpnia 2013 r. Spotkanie współfinansowane.
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
1 Spotkanie Informacyjne dotyczące konkursów w ramach Działania 8.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Małgorzata Falkowska Wojewódzki Urząd Pracy w.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 2/7.2.1/12 Szczecin, 21 maja 2012 r. Spotkanie współfinansowane ze.
Zmiany Planu Wdrażania Projektu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział Środków.
WKŁAD WŁASNY NIE MUSI STANOWIĆ WŁASNOŚCI BENEFICJENTA
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w obszarach związanych z potrzebami epidemiologiczno- demograficznymi – System SOWA Dorota Ludorowska.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Generator wniosków o dofinansowanie LSI MAKS2 Elbląg,
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Generator wniosków o dofinansowanie LSI MAKS2 Olsztyn,
Pytania i odpowiedzi w ramach Działania 5.7 Nowe Mikroprzedsiębiorstwa Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny Województwa.
1 Zasady realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Spotkanie robocze Warszawa r. Projekt współfinansowany przez.
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 2
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
w zakresie pomocy społecznej
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Wydział Obsługi EFS WUP w Olsztynie

Najczęściej stwierdzane błędy na etapie oceny formalnej i merytorycznej

3 Projekty pisane przez kalkę – projekty o identycznej treści merytorycznej, składane przez jednego Beneficjenta w kilku województwach Charakteryzuje je: - brak faktycznych, adekwatnych do obszaru realizacji projektu analiz grupy docelowej oraz sytuacji na rynku pracy - niespójność i i chaotyczność ogólnikowych zapisów - pozostawione zapisy odnoszące się do innego województwa - brak odniesień do kryteriów dostępu określonych przez IOK UWAGI OGÓLNE

4 Brak elektronicznej wersji wniosku (plik.xml) Brak nośnika elektronicznego, inny format zapisu Nośnik elektroniczny niezapisany lub uszkodzony Niezgodność wersji elektronicznej i papierowej- sumy kontrolne OCENA FORMALNA

5 Brak drugiego egzemplarza wniosku w wersji papierowej lub niektórych stron Błędny numer konkursu Niewłaściwie wskazana IOK w pkt 1.5 wniosku Brak wypełnionych wymaganych pól we wniosku (np. uzasadnienie poniesienia kosztów pośrednich i wysokości cross-financingu) Brak stosownych podpisów i pieczęci (wniosek nie został potwierdzony za zgodność z oryginałem w sposób określony w Dokumentacji Konkursowej) Niezgodność między pkt 2.6 a częścią V odnośnie wskazania osób upoważnionych do podpisania wniosku; Niespełnienie kryteriów dostępu określonych dla danego typu projektu w Dokumentacji Konkursowej i Planie Działania 2009 OCENA FORMALNA

6 3.1 CEL PROJEKTU Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu nie odnosi się do wskazanego w pkt 1.9 obszaru realizacji projektu (obszar realizacji powinien odpowiadać obszarowi, z którego będą rekrutowani Beneficjenci Ostateczni); Brak jakichkolwiek danych liczbowych obrazujących przedstawiany problem lub źródła pochodzenia tych danych; Cel ogólny sformułowany zbyt abstrakcyjnie,w sposób niepozwalający na określenie w jakim stopniu zakładane wskaźniki przyczynią się do jego realizacji; Cel projektu kopiowany z PO KL lub z SzOP; Brak wskazania lub niewłaściwe sformułowanie celów szczegółowych projektu; W uzasadnieniu potrzeby realizacji projektu brak odniesienia w jaki sposób proponowane formy wsparcia przyczynią się do zminimalizowania zidentyfikowanych problemów/barier, na które napotykają Beneficjenci Ostateczni; Niewskazanie w jaki SPOSÓB projekt realizuje cele określone w dokumentach programowych; OCENA MERYTORYCZNA

7 3.2 GRUPY DOCELOWE Pobieżnie opisywany etap rekrutacji, w tym przede wszystkim brak uwzględnienia informacji pozwalających na jednoznaczne określenie zaistnienia przesłanek decydujących o zakwalifikowaniu projektu do działań objętych regułami pomocy publicznej; Nieadekwatne metody dotarcia do grup docelowych, zwłaszcza w odniesieniu do osób o niskich kwalifikacjach lub motywacji (np. ogłoszenia w internecie, formularz zgłoszeniowy przesyłany przez Internet, a w ramach projektu przewidziane szkolenie komputerowe i nauka poruszania się po internecie) ; Brak informacji na temat działań, które będą podejmowane na wypadek ewentualnej rezygnacji uczestników projektu; W przypadku typu projektu: wsparcie dla pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i modernizacyjne, realizowane w formie tworzenia i wdrażania programów zwolnień monitorowanych (outplacement), w tym szkoleń i doradztwa zawodowego, brak jednoznacznego wskazania w jaki sposób Beneficjent będzie weryfikował udzielenie bądź wykluczenie udzielenia pomocy publicznej; OCENA MERYTORYCZNA

8 3.3 DZIAŁANIA Opisywanie działań zbyt ogólnie np. brak liczby godzin szkoleniowych, opisu poszczególnych modułów szkoleniowych; Opis działań nie jest spójny z harmonogramem i budżetem projektu; Dobór działań nieadekwatny do zidentyfikowanych problemów/barier dotykających Beneficjentów Ostatecznych; Brak informacji o tym, które zadania w projekcie będą zlecane podmiotom zewnętrznym; W przypadku projektów realizowanych w partnerstwie brak jednoznacznego wskazania, za realizację których zadań będzie odpowiedzialny Partner projektu. OCENA MERYTORYCZNA

9 3.4 REZULTATY Wskazywanie jako rezultatów twardych projektu wyników wszelkich działań podejmowanych w projekcie (np. wykonanie 1000 ulotek, wykonanie 20 kompletów materiałów szkoleniowych, emisja w prasie 2 artykułów sponsorowanych); Brak wskazania wartości liczbowych, które umożliwiłyby weryfikację stopnia realizacji celów projektów; Wskazane rezultaty nie są adekwatne do proponowanych form wsparcia, nie realizują celów szczególnych i celu głównego projektu; Brak ujęcia we wniosku o dofinansowanie wskaźników określonych dla danego typu projektu w Podręczniku Wskaźników; Brak informacji dotyczących narzędzi i metod monitorowania stopnia osiągnięcia zakładanych wskaźników; Wskaźniki określone na zbyt wysokim poziomie np. 100% BO uzyska certyfikaty potwierdzające nabyte umiejętności; Brak wskazania sposobu monitorowania trwałości projektu (dotyczy szczególnie projektów outplacement). OCENA MERYTORYCZNA

POTENCJAŁ PROJEKTODAWCY I ZARZĄDZANIE PROJEKTEM W przypadku projektów realizowanych w partnerstwie brak lub bardzo szczątkowy opis podziału zadań pomiędzy Beneficjentem i partnerem projektu; W przypadku projektów realizowanych w partnerstwie brak wskazania korzyści jakie odniosą w wyniku realizacji Partner i Lider Projektu (dotyczy projektów z komponentem ponadnarodowym); Brak informacji dotyczących wymagań jakie Beneficjent będzie stawiał zleceniobiorcom, w przypadku szkoleń zlecanych podmiotom zewnętrznym (wymagania regulowane przepisami krajowymi); Zbyt rozbudowana kadra zarządzająca projektem; Brak przedstawienia zakresu obowiązków osób zaangażowanych w realizację projektu; Nie wskazanie wyczerpujących informacji dotyczących poprzednio realizowanych projektów zgodnie z zapisami Instrukcji wypełniania wniosku aplikacyjnego, w tym przede wszystkim stopnia osiągnięcia zakładanych w projekcie wskaźników; Uwzględnienie w kadrze zaangażowanej w realizację projektu specjalisty ds. Zamówień publicznych, w przypadku Beneficjentów niezobligowanych do stosowania procedur przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych na mocy art. 3 tejże ustawy; Brak opisu zaplecza technicznego. OCENA MERYTORYCZNA

11 BUDŻET Błędy rachunkowe; W przypadku projektów nieprzewidujących wniesienia wkładu własnego kwota ogólna niespójna z kwotą dofinansowania; Wyliczenie kosztów personelu w budżecie ogólnym nie jest spójne z kosztami personelu wskazanymi w budżecie szczegółowym projektu; Niejasna metodologia wyliczenia kosztów pośrednich; Zakwalifikowanie do kosztów pośrednich wydatków ujętych poprzednio w kosztach bezpośrednich; Błędne zaznaczenie wydatków jako objętych/ nieobjętych cross- financingiem; Niezbyt precyzyjnie określone jednostki miar, zwłaszcza w kontekście godzin szkolenia lub doradztwa- tzw osobogodziny Znacznie zawyżone stawki odbiegające istotnie od stawek rynkowych lub niepodanie informacji co jest powodem wskazania takich stawek; Zróżnicowanie stawek dla członków kadry mających taki sam opis zakresu obowiązków, bez wskazania powodu zróżnicowania. OCENA MERYTORYCZNA

12 BUDŻET Występowanie w budżecie projektu wydatków, o których nie wspomina się w innych częściach wniosku; Niespójność pomiędzy częścią 3.5 a budżetem odnośnie liczby pracowników (np. w opisie mowa o jednym koordynatorze zaś w budżecie widnieje ich dwóch); Inne nazewnictwo dotyczące np. członków kadry w częściach opisowych i w budżecie oraz harmonogramie powodujące wątpliwości czy chodzi o tę samą osobę czy dwie różne. OCENA MERYTORYCZNA

13 Błędy jakie mogą zostać popełnione w przypadku projektów objętych regułami pomocy publicznej niejasny lub brak opisu w jaki sposób Beneficjent planuje monitorować udzielanie pomocy publicznej; błędne zakwalifikowanie szkolenia jako specjalistycznego lub ogólnego; usługa doradcza w projektach objętych regułami pomocy publicznej ma być skierowana do przedsiębiorców co nie jest równoznaczne z konsultacjami i doradztwem zawodowym, z którego korzystają pracownicy; brak metodologii lub błędne wyliczenie wkładu własnego w przypadku projektów objętych regułami pomocy publicznej; niewłaściwe zaznaczenie w budżecie projektu kosztów jako kosztów objętych/ nieobjętych pomocą publiczną. OCENA MERYTORYCZNA

14 Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie ul. Głowackiego Olsztyn Tel , Fax