Trzecia edycja Ogólnouniwersyteckiej Ankiety Oceniającej Jakość Kształcenia Zakres tematyczny Albert Izdebski Mikołaj Jasiński Tomasz Zając.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytecki System Obsługi Studiów
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
dr Janina Pietrzak Dyrektor
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(na podstawie badań ankietowych)
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Uniwersytet Warszawski. Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie.
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
TEQUILA\ TELEWYKŁADY W OCZACH STUDENTÓW wyniki ilościowe ankiety audytoryjnej zrealizowanej w latach akademickich: 2004/ / /2007 mgr Joanna.
KONFERENCJA „PEŁNOSPRAWNY STUDENT”
MOBILNE CENTRUM INFORMACJI ZAWODOWEJ w Koninie
Ankieta Oceny Zajęć Dydaktycznych
ABC e-learningu.
Czynniki wpływające na atrakcyjność zajęć internetowych
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Instytut Spraw Publicznych
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
DEAN: DR HAB. INŻ. PROF. NADZW. PCZ LUCJAN KURZAK.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
III. Wykorzystanie portalu
Opiekunowie roczników
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2015
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Biologii ds. praktyk studenckich
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Badania losów absolwentów
Zapis prezentacji:

Trzecia edycja Ogólnouniwersyteckiej Ankiety Oceniającej Jakość Kształcenia Zakres tematyczny Albert Izdebski Mikołaj Jasiński Tomasz Zając

Ocena innowacyjnych rozwiązań Cele badania Ocena skuteczności działań podjętych w wyniku poprzednich edycji badania Monitorowanie kluczowych obszarów Ocena innowacyjnych rozwiązań

Innowacje

Główny problem badawczy W realizacji dydaktyki Innowacje W organizacji dydaktyki

Innowacyjne rozwiązania w realizacji dydaktyki Metody kształcenia Infrastruktura sal dydaktycznych i jej wykorzystanie Innowacjew realizacji dydaktyki Komunikacja Oprogramowanie komputerowe Praktyki studenckie

Innowacyjne rozwiązania w realizacji dydaktyki Metody kształcenia - E-learning Oprogramowanie Dystrybucja specjalistycznych programów, Preferencyjne możliwości zakupu oprogramowania Praktyki studenckie - Organizacja - Przydatność

Innowacyjne rozwiązania w realizacji dydaktyki Elektroniczna komunikacja ze studentami Materiały dydaktyczne dostępne w formie elektronicznej. Platformy do komunikacji ze studentami – np. moodle Konta e-mail dla studentów. Infrastruktura Wyposażenie sal dydaktycznych w nowoczesne urządzenia multimedialne i ich wykorzystanie.

Innowacyjne rozwiązania w organizacji dydaktyki Uniwersytecki System Obsługi Studiów i rejestracja żetonowa Obieg informacji Innowacje w organizacji dydaktyki Obsługa dydaktyki przez dziekanat/sekretariat System ewaluacji zajęć dydaktycznych

Innowacyjne rozwiązania w organizacji dydaktyki Uniwersytecki System Obsługi Studiów i rejestracja żetonowa Funkcjonowanie USOS, ułatwienia w korzystaniu z systemu Funkcjonowanie systemu zapisów na zajęcia WF Funkcjonowanie systemu zapisów na lektoraty. Obsługa dydaktyki przez dziekanat/ sekretariat Możliwość kontaktu z dziekanatem/ sekretariatem drogą elektroniczną

Innowacyjne rozwiązania w organizacji dydaktyki System ewaluacji zajęć dydaktycznych Stopień realizacji ankiet oceny zajęć Dostępność wyników ankiet oceny zajęć Wykorzystanie wyników ankiet oceny zajęć Obieg informacji Dostępność i użyteczność informacji na stronach internetowych jednostek Ocena strony Uniwersytetu

Ogólna struktura kwestionariusza Obsługa dydaktyki (w tym funkcjonowanie USOS oraz zapisy na WF i lektoraty) E-learning Mobilność Dostępność i użyteczność informacji Program studiów w kontekście umiejętności Wpływ studentów na życie jednostki Prawa studenta Infrastruktura i nowe technologie

Bloki pytań w kwestionariuszu Prezentacja nie odpowiada chronologii pytań w kwestionariuszu. W niektórych przypadkach pytania występujące po sobie w kwestionariuszu zostały zaprezentowane w dwóch różnych blokach.

Innowacje w realizacji dydaktyki

E -learning Czy z punktu widzenia Twoich zainteresowań oferta kursów e-learningu na UW jest: Jak oceniasz atrakcyjność kursów e-learning oferowanych na UW? W ilu zajęciach, prowadzonych metodą e-learningu, uczestniczyłeś(-aś) w tym roku akademickim na UW? Pytania tylko dla osób, które brały udział w zajęciach e-learningu: Czy jesteś zadowolony(a) z uczestnictwa w kursach e-learningu? Czy Twoim zdaniem stopień trudności zajęć prowadzonych metodą e-learningu w porównaniu do zajęć prowadzonych tradycyjnymi metodami jest: dużo niższa – dużo wyższa. Czy Twoim zdaniem jakość zajęć prowadzonych metodą e-learningu w porównaniu do zajęć prowadzonych tradycyjnymi metodami jest: dużo niższa – dużo wyższa. Czy Twoim zdaniem łatwość kontaktu z prowadzącym kursy e-learningu w porównaniu do łatwości kontaktu z wykładowcą prowadzącym zajęcia tradycyjnymi metodami jest: dużo niższa – dużo wyższa. W tym miejscu możesz przedstawić swoje uwagi dotyczące zajęć na Uniwersytecie Warszawskim prowadzonych metodą e-learningu.

Infrastruktura Jak oceniasz: Wyposażenie sal dydaktycznych w/na [jednostce dydaktycznej] Wykorzystanie wyposażenia sal dydaktycznych w/na [jednostce dydaktycznej] Dostęp do komputerów w/na [jednostce dydaktycznej] Dostęp do Internetu w/na [jednostce dydaktycznej] Możliwość drukowania prac studenckich w/na [jednostce dydaktycznej] Wydzielone miejsce do nauki dla studentów w/na [jednostce dydaktycznej] Komfort pracy podczas zajęć w Twojej w/na [jednostce dydaktycznej] Jak oceniasz możliwości studentów w/na [jednostce dydaktycznej] w zakresie: Korzystania z nowoczesnego oprogramowania informatycznego niezbędnego do realizacji zajęć Zakupu na preferencyjnych zasadach specjalistycznego oprogramowania potrzebnego do studiów Jaka część wykładowców w/na [jednostce dydaktycznej]: Wykorzystuje rzutnik multimedialny w trakcie zajęć

Komunikacja Jak oceniasz efektywność komunikacji drogą e-mailową z: Pracownikami dydaktycznymi w/na [jednostce dydaktycznej] Jak oceniasz możliwości studentów w/na [jednostce dydaktycznej] w zakresie: Korzystania z nowoczesnego oprogramowania informatycznego niezbędnego do realizacji zajęć Zakupu na preferencyjnych zasadach specjalistycznego oprogramowania potrzebnego do studiów Jaka część wykładowców w/na [jednostce dydaktycznej]: Udostępnia materiały dydaktyczne na stronach www Wykorzystuje w pracy dydaktycznej platformę COME Rozsyła materiały dydaktyczne drogą e-mailową Korzysta z usługi „U-MAILA” Udostępnia materiały dydaktyczne na innych platformach wymiany dokumentów (np. „chomik”, google groups itp.)

Praktyki studenckie Jak oceniasz: Sposób organizacji praktyk w/na [jd] Korzyści jakie odnoszą studenci dzięki uczestnictwu w praktykach Działalność koordynatora ds. praktyk w/na [jednostce dydaktycznej]

Innowacje w obsłudze dydaktyki

USOS i rejestracja żetonowa 1/2 Jak oceniasz: Funkcjonowanie USOS-a (ogólnie) Użyteczność USOS-a jako źródła informacji o zajęciach w/na [jednostce dydaktycznej] Użyteczność USOS-a jako systemu zapisów na zajęcia prowadzone w/na [jednostce dydaktycznej] Sprawność techniczną działania USOS-a Obsługę USOS-a przez [sekretariat/dziekanat] dydaktyczny i nauczycieli akademickich System zapisów na zajęcia z WF System zapisów na lektoraty Na ile spośród wybranych przez Ciebie zajęć (kursów) w/na [jednostce dydaktycznej] nie udało Ci się zapisać w tym roku akademickim? To jest też element stale monitorowany

USOS i rejestracja żetonowa 2/2 Jak oceniasz: Użyteczność portalu internetowego „USOS-ownia” – ogólnie Użyteczność „Podręczników USOS-owicza” Użyteczność forum na USOS-owni Gdzie najczęściej poszukujesz informacji w razie problemów związanych z korzystaniem z USOS-a? „Podręczniki USOS-owicza” w formie papierowej dostępne w/na [jednostce dydaktycznej] Podręczniki USOS-owicza” w formie elektronicznej dostępne na stronie głównej UW Podręczniki USOS-owicza” w formie elektronicznej dostępne w USOS-owni Forum internetowe w USOS-owni Inne fora internetowe inne

Obsługa dydaktyki Jak oceniasz: Dostosowanie funkcjonowania [sekretariatu/dziekanatu] dydaktycznego do potrzeb studentów Stosunek pracowników [sekretariatu/dziekanatu] dydaktycznego do studentów Jak oceniasz efektywność komunikacji drogą e-mailową z: Sekretariatem/dziekanatem w/na [jednostce dydaktycznej] Termin ogłaszania planu zajęć dydaktycznych w/na [jednostce dydaktycznej] Zgodność planu zajęć w/na [jednostce dydaktycznej] i planu zajęć WF Pytania dotyczące terminów ogłaszania planu zajęć i jego zgodności z planem zajęć WF mają służyć wraz z pytaniami o zapisy na lektoraty i WF ewaluacji działań podjętych przez władze uczelni.

Obieg informacji 1/2 Oceń dostępność następujących typów informacji na stronie internetowej [jednostce dydaktycznej]: Informacje o tygodniowym planie zajęć Informacje o zasadach zapisów na zajęcia Informacje o programie studiów Informacje o stażach uczelnianych, praktykach poza uczelnią Informacje o wyjazdach naukowych (stypendiach zagranicznych, szkołach letnich itp.) Informacje o zasadach przyznawania stypendiów socjalnych, zapomóg Informacje o zasadach przyznawania stypendiów naukowych, nagród Informacje o terminach dyżurów wykładowców Oceń użyteczność następujących typów informacji dostępnych w/na [jednostce dydaktycznej]:

Obieg informacji 2/2 Jak często - przeciętnie - w tym roku akademickim, wchodziłeś na główną stronę internetową UW? 1.Przynajmniej raz w tygodniu 2. 2-3 razy w miesiącu 3. Raz w miesiącu lub rzadziej 4. Nigdy Jak oceniasz użyteczność informacji zawartych na stronach internetowych UW? Oceń dostępność informacji na temat e-learningu na stronie internetowej UW: Informacje o ofercie kursów e-learningu Informacje o zasadach zapisów na kursy e-learningu Oceń użyteczność informacji na temat e-learningu dostępnych na stronie internetowej UW: Oceny dostępności i użyteczności Informacji na temat e-learningu będą wykorzystywane w części poświęconej e-learningowi.

System ankiet ewaluacyjnych Jaki wpływ na program studiów w/na [jednostce dydaktycznej] mają studenci? Na ilu zajęciach, w których brałeś(-aś) udział w tym roku akademickim w/na [jednostce dydaktycznej], przeprowadzone zostały studenckie ankiety oceny zajęć? 1.Na żadnych 2.Tylko na niewielu 3.Na większości 4.Na wszystkich Kolejne pytania nie są zadawane osobom, które twierdzą, że ankiety nie są przeprowadzane w ich jednostce. Czy masz dostęp do wyników ankiet oceny zajęć dydaktycznych w/na [jednostce dydaktycznej]? 1.Do żadnych 2.Tylko do niewielu 4.Do większości 5.Do wszystkich W jakim stopniu, Twoim zdaniem, wypełnianie ankiet oceny zajęć jest dla studentów uciążliwe? W jakim stopniu, Twoim zdaniem, wyniki ankiet studenckich wpływają na dydaktykę w/na [jednostce dydaktycznej]? Oceny wpływu studentów nie są ważne tylko ze względu ankiety oceny zajęć, ale mogą pomóc w badaniu wizerunku systemu oceny zajęć dydaktycznych

Mobilność Czy w/na [jednostce dydaktycznej] istnieją warunki sprzyjające podejmowaniu studiów w innych jednostkach UW? W ilu zajęciach (kursach) uczestniczyłeś(-aś) w tym roku akademickim w innych jednostkach UW? Czy przy próbach zapisu na zajęcia na UW poza [jednostce dydaktycznej] napotkałeś(-aś) tam trudności? Jak oceniasz stosunek władz [jednostce dydaktycznej] do podejmowania przez studentów zajęć na UW poza [jednostce dydaktycznej]? Jak oceniasz przydatność zajęć na UW podejmowanych poza [jednostce dydaktycznej] dla Twojego rozwoju naukowego? Jak oceniasz funkcjonowanie międzyuczelnianego programu wymiany MOST? Jak oceniasz działalność koordynatora programu MOST w/na [jednostce dydaktycznej]? Jak oceniasz funkcjonowanie programów współpracy międzynarodowej (np. ERASMUS itp.)? Jak oceniasz działalność koordynatora programu ERASMUS w/na [jednostce dydaktycznej] W tym miejscu możesz przedstawić swoje uwagi dotyczące problemów z podejmowaniem zajęć poza [jednostce dydaktycznej]

Monitorowanie kluczowych obszarów Nie są to jedyne kluczowe obszary. Znaczna część pytań została włączona do wcześniej omawianych bloków pytań.

Program studiów W jakim stopniu Twoim zdaniem wiedza zdobywana w/na [jednostce dydaktycznej] umożliwi Ci znalezienie pracy? W jakim stopniu Twoim zdaniem umiejętności nabywane w/na [jednostce dydaktycznej] umożliwią Ci znalezienie pracy? W jakim stopniu Twoim zdaniem wiedza zdobywana w/na [jednostce dydaktycznej] umożliwi Ci kontynuowanie nauki po zakończeniu obecnych studiów? W jakim stopniu Twoim zdaniem umiejętności nabywane w/na [jednostce dydaktycznej] umożliwią Ci kontynuowanie nauki po zakończeniu obecnych studiów?

Biura uniwersyteckie Jak oceniasz funkcjonowanie Biura Spraw Studenckich? Jak oceniasz funkcjonowanie Biura Współpracy z Zagranicą? Jak oceniasz funkcjonowanie Biura Zawodowej Promocji Absolwentów (Biura Karier)? Jak oceniasz funkcjonowanie Biura ds. Osób Niepełnosprawnych?

Prawa człowieka Jak oceniasz: Przestrzeganie regulaminu studiów w/na [jednostce dydaktycznej] Czy w trakcie studiów zdarzyło Ci się , że na Uniwersytecie ktoś wyraźnie naruszył Twoje prawa (dyskryminował, naruszył prawo do prywatności lub naruszył Twoją godność osobistą)? Kolejne pytania tylko dla tych, którzy wyrazili przekonanie, że spotkali się ze zjawiskiem naruszania praw człowieka Czy w trakcie studiów ktoś z pracowników dydaktycznych w/na [jednostce dydaktycznej]: Naruszył Twoją prywatność (np. poufność Twoich danych osobowych) Dyskryminował Cię np. ze względu na poglądy, przekonania itp. W inny sposób naruszył Twoją godność osobistą Czy w trakcie studiów ktoś z pozostałych pracowników uczelni w/na [jednostce dydaktycznej]: Czy w trakcie studiów ktoś ze studentów [jednostce dydaktycznej]: W tym miejscu możesz przedstawić swoje uwagi dotyczące kwestii naruszania praw studenta na uczelni.

Zadowolenie ze studiów Czy jesteś zadowolona(y) z podjęcia studiów na Uniwersytecie Warszawskim? Czy wybór studiów w/na [jednostce dydaktycznej] uważasz za trafny? Przedstaw zalety - najwyżej trzy - studiów w/na [jednostce dydaktycznej]. Przedstaw wady - najwyżej trzy - studiów w/na [jednostce dydaktycznej].

Dziękujemy za uwagę 31