KONFERENCJA METODYCZNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Generator przyszłości
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Dokąd zmierzasz, uczniu?” Elżbieta Lesińska, Andrzej Kobylec
"Nowoczesny Nauczyciel
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Rodzic jako doradca zawodowy
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Rok szkolny 2013/ 2014.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
ale (a może przede wszystkim)
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Organizacja roku szkolnego 2013/2014 Szkoła trzech podmiotów RODZIC+DZIECKO+ NAUCZYCIEL.
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
29 września 2014r. SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ROK SZKOLNY 2017/2018.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Zapis prezentacji:

KONFERENCJA METODYCZNA SIERPIEŃ 2013 28.08.2013 Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Zachodniopomorskiego Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej w Szczecinie, ul Hoża 6, 71-699 Szczecin www.zcemip.szczecin.pl tel. (91) 43 16 102

WSPÓŁCZESNY I NOWOCZESNY NAUCZYCIEL KOMPETENCJE PRAGMATYCZNE GWARANCJĄ EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA

WSPÓŁCZESNY I NOWOCZESNY NAUCZYCIEL NAUCZYCIEL TRADYCYJNY NAUCZYCIEL NOWOCZESNY TRAKTUJE PROGRAM JAKO ZESTAW JEDNAKOWO WAŻNYCH INFORMACJI PRZEKAZUJE WIEDZĘ PROGRAMOWO-PODRĘCZNIKOWĄ PRZYGOTOWUJE PLAN I TREŚĆ LEKCJI PROGRAM JEST MATERIAŁEM KSZTAŁCENIA STOSUJE ZRÓŻNICOWANE METODY KSZTAŁCENIA PLANUJE NAUCZANIE I UCZENIE SIĘ-USTALA CELE ORAZ ELEMENTY TREŚCI PROWADZĄCE DO ICH OSIĄGNIĘCIA

WSPÓŁCZESNY I NOWOCZESNY NAUCZYCIEL NAUCZYCIEL TRADYCYJNY NAUCZYCIEL NOWOCZESNY JAKOŚĆ UCZENIA SIĘ UCZEŃ UJAWNIA POPRZEZ REPRODUKOWANIE WIEDZY PODRĘCZNIKOWEJ W PRACY NAUCZYCIELA DOMINUJĄ METODY WERBALNE JAKOŚĆ UCZENIA SIĘ UCZEŃ WYKAZUJE POPRZEZ ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW I TWÓRCZE STOSOWANIE WIEDZY UCZEŃ KORZYSTA Z CAŁEGO BOGACTWA ŚRODKÓW DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH

WSPÓŁCZESNY I NOWOCZESNY NAUCZYCIEL NAUCZYCIEL TRADYCYJNY NAUCZYCIEL NOWOCZESNY W PROCESIE NAUCZANIA GÓRUJĄ PIERWIASTKI POZNAWCZE A NAUCZANIE I WYCHOWANIE MA CHARAKTER ZAMKNIĘTY EDUKACJA MA CHARAKTER OTWARTY A OBOK SCHEMATÓW JEST W NIEJ DUŻO MIEJSCA NA POCZYNANIA NOWATORSKIE I TWÓRCZE

KOMPETENTNI NAUCZYCIELE W SZKOLE PODSTAWOWEJ DOSTOSOWUJĄ SPOSÓB PRZEKAZYWANIA ODPOWIEDNIEJ WIEDZY, KSZTAŁCENIA UMIEJĘTNOŚCI I POSTAW DO NATURALNEJ W TYM WIEKU AKTYWNOŚCI DZIECI UMOŻLIWIAJĄ IM POZNANIE ŚWIATA W JEGO JEDNOŚCI I ZŁOŻONOŚCI WSPOMAGAJĄ ICH SAMODZIELNOŚĆ UCZENIA SIĘ INSPIRUJĄ ICH DO WYRAŻANIA WŁASNYCH MYŚLI ORAZ ROZBUDZAJĄ ICH CIEKAWOŚĆ POZNAWCZĄ

KOMPETENTNI NAUCZYCIELE W GIMNAZJUM WPROWADZAJĄ UCZNIÓW W ŚWIAT WIEDZY NAUKOWEJ WDRAŻAJĄ ICH DO SAMODZIELNOŚCI POMAGAJĄ IM W PODEJMOWANIU DECYZJI DOTYCZĄCEJ KIERUNKU DALSZEJ EDUKACJI I PRZYGOTOWUJĄ DO AKTYWNEGO UDZIAŁU W ŻYCIU SPOŁECZNYM

KOMPETENTNI NAUCZYCIELE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH WSPOMAGAJĄ PRZYSWOJENIE PRZEZ UCZNIÓW OKREŚLONEGO ZASOBU WIADOMOŚCI NA TEMAT FAKTÓW, ZASAD, TEORII I PRAKTYK POMAGAJĄ UCZNIOM WYKORZYSTYWAĆ ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI I POSIADANE WIADOMOŚCI PODCZAS WYKONYWANIA ZADAŃ I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW KSZTAŁTUJĄ U UCZNIÓW POSTAWY WARUNKUJĄCE ICH SPRAWNE I ODPOWIEDZIALNE FUNKCJONOWANIE WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE

ZADANIA ZAWODU NAUCZYCIELA ROZWIJANIE SIŁ TWÓRCZYCH I ZDOLNOŚCI MŁODZIEŻY POBUDZANIE AKTYWNOŚCI POZNAWCZEJ DZIECI I MŁODZIEŻY ORGANIZOWANIE DZIAŁALNOŚCI PRAKTYCZNEJ UCZNIÓW POSŁUGIWANIE SIĘ NOWOCZESNĄ TECHNOLOGIĄ KSZTAŁCENIA PRZYGOTOWANIE DO KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO

MODELOWY NAUCZYCIEL SZKOLNY CECHY I PRZYMIOTY  EMPATIA  KULTURA  OPTYMIZM  POMYSŁOWOŚĆ  OPIEKUŃCZOŚĆ  MOTYWACJA  ODPOWIEDZIALNOŚĆ  KONSEKWENCJA  KOMPETENTNOŚĆ  SPRAWIEDLIWOŚĆ  RACJONALNE  DYSCYPLINA MYŚLENIE

ORGANIZACJA PRACY SZKÓŁ Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego oraz zmienione ramowe plany nauczania obowiązują od: 1 września 2009 r. dla I etapu edukacyjnego (klasy I-III szkoły podstawowej) i III etapu edukacyjnego (gimnazja) oraz szkoły policealne. 1 września 2012 r. dla II etapu edukacyjnego (klasy IV-VI szkoły podstawowej) oraz IV etapu edukacyjnego - szkoły ponadgimnazjalne: zasadnicze szkoły zawodowe, technika i licea ogólnokształcące.

ORGANIZACJA PRACY SZKÓŁ Szkolny zestaw programów nauczania oraz program wychowawczy szkoły tworzą spójną całość i muszą uwzględniać wszystkie wymagania opisane w podstawie programowej. Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości.

ORGANIZACJA PRACY SZKÓŁ Okres obowiązywania podstaw programowych Uwaga: Do zakończenia cyklu kształcenia w szkołach stosuje się dotychczasową podstawę programową kształcenia ogólnego.

ORGANIZACJA PRACY SZKÓŁ Od 1 września 2012 r. : szkoła podstawowa - dwie podstawy programowe. gimnazjum – jedna podstawa programowa. liceum ogólnokształcące - dwie podstawy programowe.

ORGANIZACJA PRACY SZKÓŁ Rok szkolny trwa średnio 35 - 36 tygodni nauki. Podstawa programowa planowana jest na: 32 tygodnie rocznie w szkole podstawowej i gimnazjum. 30 tygodni rocznie w szkole ponadgimnazjalnej.

ORGANIZACJA PRACY SZKÓŁ KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2013-2014

Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno - wych. 2 września 2013 r. Zimowa przerwa świąteczna 23 – 31 grudnia 2013 r. 3 Ferie zimowe 17 lutego - 2 marca 2014 r. 4 Wiosenna przerwa świąteczna 17 - 22 kwietnia 2014 r. 5 Sprawdzian przeprowadzany w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej: 01 kwietnia 2014 r. 6 Egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum: - część humanistyczna - część mat.-przyrodnicza - część z j. obcego nowożytnego 23 kwietnia 2014 r. (środa) 24 kwietnia 2014 r. (czwartek) 25 kwietnia 2014 r.(piątek) 7 Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych w szkołach ponadgimnazjalnych 25 kwietnia 2014 r. 8 Egzamin maturalny: - część pisemna język polski-pp-9.00 05 maja 2014 r. (pon) matematyka-9.00 06 maja 2014 r. (wt) język ang.-pp-9.00 07 maja 2014 r. ( śr) język ang.-pr-14.00 07 maja 2014 r. (śr) język polski-pr-9.00 08 maja 2014 r. (czw) matematyka-pr-9.00 09 maja 2014 r. (piąt) 9 Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno - wych. 27 czerwca 2014 r. 10 Ferie letnie 28 czerwca - 31 sierpnia 2014 r.

PRIORYTETY MEN NA ROK SZKOLNY 2013/2014 Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych

ORGANIZACJA PRACY SZKÓŁ DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ PRZEMYSŁAW JACKOWSKI jackow007@interia.pl Tel. 603 882 007 ODN – ZCEMiP – ul. HOŻA 6