Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego"— Zapis prezentacji:

1 Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Katarzyna Wąsowicz

2 Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych.
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2013/2014 Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych. Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych. RODN "WOM" w Częstochowie

3 Czy kreatywne rozwiązania w realizacji wychowania fizycznego są w szkole potrzebne?
RODN "WOM" w Częstochowie

4 Światowa Organizacja Zdrowia (WHO, 2007)
zaleca, aby dzieci i młodzież w wieku od 5 do 18 lat korzystały każdego dnia z przynajmniej 60 minut aktywności fizycznej o intensywności od umiarkowanej do dużej RODN "WOM" w Częstochowie

5 Kraj 6-9 lat 10-12 lat 13-16 lat 17-19 lat POLSKA 135 180 PORTUGALIA FRANCJA 165 110 SZWAJCARIA 150 SŁOWACJA 90 LITWA 120 CZECHY LUKSEMBURG 75 IRLANDIA 45 20

6 Kreatywność w realizacji wychowania fizycznego w szkole sprzyja kształtowaniu u uczniów samodzielności oraz pozytywnej postawy wobec kultury fizycznej RODN "WOM" w Częstochowie

7 duża dostępność innych, ciekawych form wypoczynku, które nie wymagają wysiłku fizycznego
szybko postępująca urbanizacja, zmiana środków komunikacji (transportu) postęp technologiczny, wykonywanie wielu czynności przy pomocy urządzeń, oszczędzanie pracy mięśni ludzkich nacisk na zdobywanie wiedzy i ograniczanie dzieciom czasu swobodnej zabawy na podwórku RODN "WOM" w Częstochowie

8 Nauczyciel kreatywny:
pobudza ciekawość poznawczą stymuluje i motywuje do myślenia i poszukiwania tworzy wspólnotę badawczą ze swymi uczniami, uczestniczy w dialogu jako wspólnym przedsięwzięciu podąża w myśleniu za swymi uczniami naucza strategii potrzebnych do rozwiązywania problemów w sposób twórczy pomaga odkrywać talenty i drzemiący w uczniu potencjał /Szmidt K. J., Pedagogika twórczości, Gdańsk 2007/ RODN "WOM" w Częstochowie

9 Jakie sytuacje nie sprzyjają rozwijaniu kreatywności na wf?
Stosowanie tylko i wyłącznie metod odtwórczych Organizacja zajęć wychowania fizycznego w systemie klasowo-lekcyjnym (4/0; 3/0) Brak diagnozy potrzeb w zakresie treści wychowania fizycznego Ocenianie sprawności motorycznej ucznia Brak doceniania przez nauczyciela pozalekcyjnej aktywności (aktywność bez podpowiedzi musi być kreatywna sama w sobie) ucznia i jego kreatywności na zajęciach obligatoryjnych RODN "WOM" w Częstochowie

10 wykonuje prosty układ gimnastyczny
wymagania z podstawy programowej związane z kreatywnością ucznia (II etap) wykonuje prosty układ gimnastyczny wykonuje improwizację ruchową do wybranej muzyki RODN "WOM" w Częstochowie

11 Metoda ruchowej ekspresji twórczej R. Labana
Wyczucie własnego ciała Wyczucie ciężaru Wyczucie i opanowanie przestrzeni Rozwijanie wyczucia płynności ruchu, ciężaru ciała oraz przestrzeni i czasu kształtowanie umiejętności współdziałania z partnerem Użycie własnego ciała jako urządzenia w czynnościach utylitarnych Rozpoznanie i doskonalenie podstawowych akcji ruchowych Kształtowanie wyczucia rytmu pracy RODN "WOM" w Częstochowie

12 wymagania z podstawy programowej związane z kreatywnością ucznia (III etap)
opracowuje i demonstruje zestaw ćwiczeń kształtujących wybrane zdolności motoryczne opracowuje rozkład dnia planuje i wykonuje prosty układ gimnastyczny wybiera i pokonuje trasę crossu wymienia miejsca, obiekty i urządzenia, które można wykorzystać do aktywności fizycznej planuje szkolne rozgrywki sportowe pełni rolę organizatora szkolnych zawodów sportowych opracowuje i wykonuje dowolny układ tańca identyfikuje swoje mocne strony, planuje ich rozwój RODN "WOM" w Częstochowie

13 wymagania z podstawy programowej związane z kreatywnością ucznia (IV etap)
opracowuje i realizuje program aktywności fizycznej planuje projekt dotyczący wybranych zagadnień zdrowia oraz wskazuje na sposoby pozyskiwania sojuszników i współuczestników projektu w szkole, domu lub społeczności lokalnej RODN "WOM" w Częstochowie

14 Zabawa wychowuje i uczy, rozwija wyobraźnię i pobudza kreatywność
Zabawa wychowuje i uczy, rozwija wyobraźnię i pobudza kreatywność. Spontaniczna zabawa zmusza jej uczestników do podjęcia pewnych działań, które uruchamiają pokłady kreatywności dziecka wybór terenu do zabawy, poszukiwanie odpowiednich pomocy, sprzętu (wykorzystanie zasobów naturalnych) ustalenie zasad zabawy modyfikacja zasad w zależności do sytuacji (szukanie rozwiązań) poszukiwanie sposobów rozwiązywania konfliktów RODN "WOM" w Częstochowie

15 Katarzyna Wąsowicz wasowicz@womczest.edu.pl
Dziękuję za uwagę Katarzyna Wąsowicz


Pobierz ppt "Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego"

Podobne prezentacje


Reklamy Google