Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Advertisements

Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
System zapewniania jakości Szkoły Podstawowej w Osięcinach
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Szkoła Podstawowa w Turośli
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
PROGRAMY I PROJEKTY REALIZOWANE W SZKOLE W LATACH 2007/2012.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Oświata na terenie Gminy Czernice Borowe
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Indywidualne nauczanie
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ul. Centralna – 503 Łódź tel tel. kom Szkoła Podstawowa nr 120 im. Konstytucji 3 Maja.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MIECZYSŁAWA ROMANOWSKIEGO W JÓZEFOWIE
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNO- WYCHOWAWCZYCH REALIZOWANYCH W GMINNYM GIMNAZJUM PUBLICZNYM IM. JANA.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Ul. Standego Łódź tel
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 51 im. Stefana Linkego ul. Ciołkowskiego 11a tel/fax (042)
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 im. Jana Pawła II III Liceum Ogólnokształcące ul. Oświęcimska 90, , Ruda Śląska Kierunki kształcenia: klasy.
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
Technologia informacyjna
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 28 IM. ALOJZEGO SZEWCZYKA W RYBNIKU
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych ZESPÓŁ SZKÓŁ W DĄBROWICY rok zał. 2003 Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych

I. Ogólne informacje o szkole Zespół Szkół w Dąbrowicy powołano do życia w 2003r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej (funkcjonującej od 1948r.) i Gimnazjum (utworzonego w 2003r.). Środowisko szkolne tworzą uczniowie w większości pochodzący z rodzin pracowników byłego PGR. W bieżącym roku szkolnym do Zespołu Szkół w Dąbrowicy uczęszcza: - do oddziału „O” - 15 dzieci, - do klas I -VI szkoły podstawowej – 86 uczniów, - do klas I – III gimnazjum 54 uczniów. Średnia uczniów w oddziale – 15.

Kadra nauczycielska to 17 nauczycieli, posiadających kwalifikacje do nauczania przynajmniej dwóch przedmiotów. Organizacja nauczania odbywa się w systemie jednozmianowym. Językiem obcym we wszystkich klasach jest język angielski. Pracownia komputerowa dysponuje 11 stanowiskami z dostępem do internetu. Każde stanowisko jest wyposażone w obszerny zestaw programów wspomagający nauczanie wszystkich przedmiotów. Posiadamy duży, ciągle poszerzany księgozbiór biblioteczny i zbiór wydawnictw multimedialnych (słowników, leksykonów, encyklopedii, płyt wizyjnych).

II. Udane przedsięwzięcia i realizowane zadania wpływające na różnorodność i atrakcyjność oferty oraz podniesienie jakości pracy szkoły Realizujemy projekty wyłonione w drodze konkursów grantowych: - „Wygraj z nudą – znajdź hobby dla siebie” i „Pływam, ćwiczę, gram – po lekcjach o zdrowie dbam” w ramach Programu „Godzina po lekcjach”; źródło finansowania- Fundusz Lokalny Powiatu Leżajskiego przy Leżajskim Stowarzyszeniu Rozwoju - „Aktywni razem – odkrywamy nasz świat na nowo” w ramach Programu „Działaj Lokalnie IV” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce we współpracy z Leżajskim Stowarzyszeniem Rozwoju - „Okresowe zatrudnienie” – pracę w szkole przez 6 miesięcy znalazło 10 bezrobotnych; źródło finansowania – Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie

Utworzyliśmy w szkole stałą ekspozycję „Dóbr materialnych Dąbrowicy i okolic” oraz zorganizowaliśmy wystawę fotograficzną „Ślady przeszłości w Dąbrowicy” Organizujemy szkolne konkursy: czytelnicze, ortograficzne, przedmiotowe, ekologiczne. Organizujemy środowiskowe i regionalne uroczystości: m.in. Dzień Seniora, Spotkanie opłatkowe; Powiatowe Pikniki Prozdrowotne Opracowaliśmy ścieżkę edukacyjną „Ślady przeszłości” po zabytkach kultu religijnego Dąbrowicy i okolic Wydaliśmy folder o Dąbrowicy i jej zabytkach

Organizujemy zajęcia pozalekcyjne, rozwijające zainteresowania i zdolności uczniów: koła: prasowe, informatyczne, biblioteczne, teatralne, przedmiotowe, praca z uczniem zdolnym. Wydajemy gazetki szkolne „Dębowe Wieści” (gimnazjum), „Grosik” (szkoła podstawowa) Systematyczne od 15 września 1948r. prowadzimy księgi „Kroniki szkoły” Promujemy działania szkoły w prasie gminnej, powiatowej i regionalnej.

III. Główne osiągnięcia szkoły I miejsce w gminnym i V w powiatowym etapie Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież zapobiega pożarom” VI miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Łowieckim; I, II i III miejsce w powiatowym Konkursie „Opowiem Ci o mojej małej Ojczyźnie" w kategorii praca literacka i plastyczna oraz nagroda specjalna dyrektor Miejskiego Centrum Kultury w Leżajsku; I i III miejsce w XI Wojewódzkim Konkursie Szopek Bożonarodzeniowych; Wyróżnienia dla grupy teatralnej "Promyk" na VII Spotkaniach Teatralnych Jarosław 2004 I miejsca w gminnym i powiatowym oraz udział w wojewódzkim Turnieju o Bezpieczeństwie Ruchu Drogowego; Nagroda za najlepszą kreację aktorską i wyróżnienie w Powiatowym Przeglądzie Małych Form Teatralnych „Drama Profilaktyczna” I miejsce w powiatowych i udział w wojewódzkich igrzyskach w rzucie piłeczką palantową i biegach przełajowych; Wyróżnienia w powiatowym konkursie plastycznym „Kolorowe pisanki, cukrowe baranki…” Laureat eliminacji rejonowych XVIII Konkursu Poeci i Pisarze Dzieciom „Lato” - teatrzyk „Promyk”; Wyróżnienie w kategorii wiersz w IX wojewódzkim Międzyszkolnym Przeglądzie Małych Form Teatralnych „Bajkowisko 2004”; Finalistka Wojewódzkiego Interdyscyplinarnego Konkursu Humanistycznego, I miejsce w Powiatowym Konkursie Plakatowym „Eko Mleko – żyj czysto i zdrowo”, Wyróżnienie teatrzyku „Promyk” w Powiatowym Przeglądzie Teatrzyków „Marcowe Harce Teatralne” Wyróżnienie zespołu „Promyk” w XIII Przeglądzie Szkolnych Form Teatralnych I i II miejsce w Powiatowym Konkursie „ Z ekologią na Ty” Zbieramy surowce wtórne chroniąc naturalne środowisko człowieka I i II miejsca w Powiatowym konkursie literackim i plastycznym „Upominek dla mojej mamy”

1. Nauczanie zintegrowane: IV. Wewnętrzne i zewnętrzne mierzenie jakości pracy szkoły – wykorzystanie wyników sprawdzianów w bieżącej pracy 1. Nauczanie zintegrowane: przy zapisach do klasy I, nauczyciele przeprowadzają wstępną rozmowę z rodzicami i wychowawcą oddziału „O” oraz z uczniem, połączoną z testem wiadomości i umiejętności z zakresu programu oddziału „O”; dokonują przeglądu dokumentacji uczniów; ewentualnych opinii i orzeczeń Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Leżajsku; w klasach I i II SP pod koniec roku szkolnego przeprowadza się testy sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności z zakresu poszczególnych klas w celu poprawy efektów kształcenia w następnych klasach; na koniec klasy III przeprowadzony jest sprawdzian wiedzy i umiejętności z zakresu I etapu edukacyjnego, którego wyniki są podstawą działań edukacyjnych podejmowanych w II etapie edukacji;

2. Klasy IV – V: prowadzone są bieżące badania osiągnięć edukacyjnych uczniów w ramach poszczególnych przedmiotów; w maju przeprowadza się sprawdziany z zakresu wiedzy i umiejętności poszczególnych klas; w oparciu o wyniki sprawdzianów przeprowadza się analizy, dokonuje diagnozy i ustala się zakres działań w celu podniesienia efektów kształcenia w klasach programowo wyższych;

3. Analiza, interpretacja i wykorzystanie wyników sprawdzianów wewnętrznych i zewnętrznych w klasie VI Szkoły Podstawowej w Dąbrowicy 1. Harmonogram działań dotyczący sprawdzianu w klasie VI szkoły podstawowej na dany rok szkolny – posiedzenie Rady Pedagogicznej. ..\Czytaj\Harmonogram działań na początek r. szk. 2. Godzina do dyspozycji wychowawcy z klasą VI – Co sprawdzamy na sprawdzianie; standardy wymagań z objaśnieniami dla uczniów. 3. Spotkanie z rodzicami klasy VI – zapoznanie ze specyfiką sprawdzianu i Harmonogramem działań. ..\Czytaj\Zaproszenie na spotkanie z rodzicami.

4. Przeprowadzenie sprawdzianu próbnego wewnętrznego 1. 5. Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli – analiza wyników, wnioski do dalszej pracy. Zapoznanie z nimi uczniów i rodziców. ..\Czytaj\Próbny wewnetrzny 1. 6. Opinia wychowawcy klasy na temat analizy wyników po sprawdzianie próbnym wewnętrznym. ..\Czytaj\Opinia wychowawcy - próbny. 7. Plan działań podjętych przez nauczycieli w celu podniesienia efektów kształcenia w klasie VI po sprawdzianie próbnym wewnętrznym 1. ..\Czytaj\Plan działań po próbnym 1. 8. Przeprowadzenie i analiza wyników Testu do badania techniki czytania głośnego wg Karola Lausza. ..\Czytaj\Wyniki Testu Lausza VI kl.

9. Spotkanie z rodzicami klasy VI - ukierunkowanie rodziców do podejmowania wspólnych działań dotyczących podniesienia efektów kształcenia. 10. Sprawdzian próbny zewnętrzny. 11. Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli – analiza wyników, wnioski do dalszej pracy. ..\Czytaj\Próbny zewnętrzny. 12. Plan dydaktyczny w zakresie poprawy efektywności kształcenia po sprawdzianie próbnym zewnętrznym, przed sprawdzianem na koniec klasy VI. ..\Czytaj\Plan działań po próbnym zewętrznym. 13. Spotkanie z rodzicami klasy VI - zapoznanie z wynikami sprawdzianów próbnych - analiza i porównanie wyników. Podejmowanie wspólnych ze szkołą działań naprawczych ze zwróceniem szczególnej uwagi na pracę domową ucznia. ..\Czytaj\Rodzicu pomóż swojemu dziecku.

14. Sprawdzian próbny wewnętrzny 2. ..\Czytaj\Próbny wewnętrzny 2. 15. WDN - analiza wyników, wnioski do dalszej pracy. 16. Ewentualna korekta Planu dydaktycznego w zakresie poprawy efektywności kształcenia po sprawdzianie próbnym zewnętrznym i wewnętrznym II, przed sprawdzianem na koniec klasy VI. 17. Sprawdzian zewnętrzny. 18. Godzina do dyspozycji wychowawcy z klasą VI – Jak się sprawdziliśmy?..\Czytaj\Wyniki ucznia z SIEMA.

ZESPÓŁ SZKÓŁ W DĄBROWICY 19. WDN - analiza wyników, wnioski do dalszej pracy. 20. Opracowanie Programu naprawczego w zakresie poszczególnych standardów na podstawie osiągniętych wyników i ich analizy. 21. Wdrożenie działań naprawczych również na kolejnym etapie kształcenia w gimnazjum. ZESPÓŁ SZKÓŁ W DĄBROWICY rok zał. 2003