MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Advertisements

Prezentacja na wywiadówkę
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Pracownia Komputerowa                                                                                               
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7. 2
AKTYWNOŚĆ-KROK DO PRZODU
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU „ RÓWNE SZANSE DLA KAŻDEGO”
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nasze przedszkole edukacja przedszkolna dla wszystkich dzieci gminy koziegłowy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytetu IX Rozwój wykształcenia.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Bliżyn/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 16 grudnia 2009 roku Projekt wsp.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt nr POKL /11 jest finansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
PROGRAM EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA- - OD PRZEDSZKOLA DO MATURY jest częścią Projektu Doskonalenie podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Słoneczne Okienka Przedszkolne - założenia projektu -
Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjny Kapitał Ludzki
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Podniesienie jakości oferty edukacyjnej przedszkoli oraz zwiększenie liczby dzieci uczestniczących w edukacji przedszkolnej poprzez: poszerzenie oferty.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Realizacja Priorytetu IX PO KL w Województwie Zachodniopomorskim.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego i krajowych ś rodków finansowych w ramach POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
- AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Z TERENU GMINY PRZESMYKI.
Unijne przedszkolaki w Gorzowie Projekt realizowany przez Miasto Gorzów Wlkp. Unijne przedszkolaki w Gorzowie współfinansowany z Europejskiego Funduszu.
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Działania 8.1 Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej,
Zapis prezentacji:

MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10

Główne wejście do placówki

Klasa grupy najmłodszej

Łazienka w grupie maluszków

Dodatkowe zajęcia prowadzone w placówce Język angielski Język angielski Religia Religia Gimnastyka korekcyjna Gimnastyka korekcyjna Zajęcia komputerowe Zajęcia komputerowe Zajęcia karate Zajęcia karate Zajęcia muzyczne wg idei C. Orffa Zajęcia muzyczne wg idei C. Orffa Zajęcia muzyczno – taneczne Zajęcia muzyczno – taneczne Zajęcia logopedyczne Zajęcia logopedyczne Rytmika Rytmika

Problemy zaistniałe w trakcie realizacji płatnych zajęć dodatkowych Wysokości opłat za zajęcia z języka angielskiego i gimnastyki korekcyjnej ponoszone przez rodziców Wysokości opłat za zajęcia z języka angielskiego i gimnastyki korekcyjnej ponoszone przez rodziców Niski poziom upowszechniania nauki języka angielskiego Niski poziom upowszechniania nauki języka angielskiego Wady postawy występujące u 95% dzieci Wady postawy występujące u 95% dzieci (wg wyników corocznych badań lekarskich) (wg wyników corocznych badań lekarskich)

Problemy zaistniałe w trakcie prowadzenia bezpłatnych zajęć dodatkowych Postulaty zgłaszane przez rodziców o objęcie zajęciami komputerowymi i tanecznymi większej ilości dzieciPostulaty zgłaszane przez rodziców o objęcie zajęciami komputerowymi i tanecznymi większej ilości dzieci Brak równości w dostępie dzieci do edukacji informatycznejBrak równości w dostępie dzieci do edukacji informatycznej Niedostosowanie oferty przedszkola do potrzeb dzieci uzdolnionych muzycznie i tanecznieNiedostosowanie oferty przedszkola do potrzeb dzieci uzdolnionych muzycznie i tanecznie

Wniosek Miejskiego Przedszkola Nr 10 o dofinansowanie realizacji projektu DAJMY SZANSĘ DZIECIOM z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Poddziałanie 9.1.1

W oparciu o analizę w/w problemów został sformułowany cel ogólny projektu jako: Zwiększenie uczestnictwa i wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci – podopiecznych MP 10 poprzez dostosowanie oferty przedszkola do potrzeb dzieci i ich opiekunów Zwiększenie uczestnictwa i wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci – podopiecznych MP 10 poprzez dostosowanie oferty przedszkola do potrzeb dzieci i ich opiekunów

Cele szczegółowe wpływające na realizację celu ogólnego, oraz odnoszące się do zdefiniowanych problemów Wyrównanie szans i dysproporcji edukacji informatycznej wśród podopiecznych przedszkola Wyrównanie szans i dysproporcji edukacji informatycznej wśród podopiecznych przedszkola Upowszechnienie nauki języków obcych poprzez objęcie zajęciami z języka angielskiego wszystkich dzieci Upowszechnienie nauki języków obcych poprzez objęcie zajęciami z języka angielskiego wszystkich dzieci

Umożliwienie wszystkim dzieciom udziału w zajęciach gimnastyki korekcyjnej (niwelowanie wad postawy) Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty przedszkola poprzez jej dostosowanie do potrzeb dzieci uzdolnionych muzycznie i tanecznie

Grupa docelowa Grupę docelową stanowią dzieci w wieku 3 – 6 lat w ilości 125 osób, podopiecznych Miejskiego Przedszkola Nr 10 w Zgierzu Grupę docelową stanowią dzieci w wieku 3 – 6 lat w ilości 125 osób, podopiecznych Miejskiego Przedszkola Nr 10 w Zgierzu

GŁÓWNE DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU Przygotowanie organizacyjne, promocja, informacja Przygotowanie organizacyjne, promocja, informacja Zajęcia z informatyki dla dzieci 4 – 5 letnich Zajęcia z informatyki dla dzieci 4 – 5 letnich Zajęcia taneczne dla dzieci 4 – 6 letnich Zajęcia taneczne dla dzieci 4 – 6 letnich Zajęcia z gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej dla dzieci 3 – 6 letnich Zajęcia z gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej dla dzieci 3 – 6 letnich Zajęcia z języka angielskiego dla dzieci 3 – 6 letnich Zajęcia z języka angielskiego dla dzieci 3 – 6 letnich

WARTOŚĆ DODANA PROJEKTU Wzmocnienie pozycji Projektodawcy, wzrost prestiżu podopiecznych placówki Wzmocnienie pozycji Projektodawcy, wzrost prestiżu podopiecznych placówki Stworzenie możliwości rozwoju zawodowego dla kadry nauczycielskiej Stworzenie możliwości rozwoju zawodowego dla kadry nauczycielskiej Wzrost świadomości i wiedzy wśród nauczycieli, rodziców na temat EFS, możliwości i szans, jakie stwarza w dziedzinie edukacji Wzrost świadomości i wiedzy wśród nauczycieli, rodziców na temat EFS, możliwości i szans, jakie stwarza w dziedzinie edukacji

REZULTATY Rezultaty twarde projektu: Objęcie wsparciem jednej placówki wychowania przedszkolnego Objęcie wsparciem jednej placówki wychowania przedszkolnego Liczba dzieci objętych projektem: Liczba dzieci objętych projektem: 55 dzieci w zajęciach z informatyki 55 dzieci w zajęciach z informatyki 35 dzieci w zajęciach tanecznych 35 dzieci w zajęciach tanecznych 125 dzieci w zajęciach gimnastyki 125 dzieci w zajęciach gimnastyki korekcyjnej korekcyjnej 125 dzieci w zajęciach j. angielskiego 125 dzieci w zajęciach j. angielskiego

Rezultaty Rezultaty miękkie: Rezultaty miękkie: Zwiększenie u dzieci umiejętności obsługi komputera i urządzeń z nim współpracujących Zwiększenie u dzieci umiejętności obsługi komputera i urządzeń z nim współpracujących Nabycie umiejętności informatycznych Nabycie umiejętności informatycznych Rozwój indywidualnych uzdolnień muzyczno – tanecznych Rozwój indywidualnych uzdolnień muzyczno – tanecznych Rozwijanie ekspresji twórczej u dzieci Rozwijanie ekspresji twórczej u dzieci

Podniesienie poziomu samooceny u dzieci Wyrobienie nawyku prawidłowej postawy u dzieci Nabycie wiedzy przez rodziców na temat profilaktyki wad postawy Opanowanie podstawowego zasobu słów z języka angielskiego Poprawa kompetencji w języku angielskim

KOSZTY PROJEKTU Termin realizacji projektu od r. do r. Wartość projektu zł Wkład własny , 70 zł Wartość dofinansowania ,30 zł

W ramach projektu będzie zakupione: Pięć zestawów komputerowych, wraz z oprogramowaniem Drukarka laserowa Pięć zestawów głośnikowych Stroje do tańca, akcesoria, dodatki w ilości czterdziestu sztuk

Zespół opracowujący wniosek Dyrektor Jolanta Pacholczyk Ewa Kubiak Elżbieta Kosiewicz Zbigniew Banasiak Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego