Studium przypadku KOPIARKI S.A.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Zarządzanie logistyczne
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Kolejność analizy strategicznej:
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Przedsiębiorcy i rozwój
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Bankowość Spółdzielcza 2006
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PA-CO Paweł Minkwitz Głażewo Łowyń Zespół konsultantów:
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
dr Jakub J. Brdulak Katedra Zarządzania Innowacjami
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
MARKETING STRATEGICZNY
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Rynki konkurencji niedoskonałej
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Perspektywy stabilności systemu finansowego w Polsce
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Kluczowe czynniki sukcesu
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
Strategia przedsiębiorstwa
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Analiza pięcioczynnikowa M. Portera
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
1 Analiza konkurencji: Badania prowadzone w celu poznania własnych słabych i mocnych stron w porównaniu z z najważniejszymi konkurentami, określenia sposobu.
Proces programowania zagadnienia teoretyczne c.d. metody.
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Zarządzanie strategiczne 7
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

Studium przypadku KOPIARKI S.A.

KOPIARKI S.A. jest przedsiębiorstwem wydzielonym z koncernu produkującego sprzęt elektroniczny ELECTRONICS A.G. KOPIARKI S.A.

Konkurencja osiąga o wiele lepsze wyniki! Wyniki wydzielonego przedsiębiorstwa od kilku lat nie przedstawiają się zbyt optymistycznie 2000 2001 2002 15 mln. Euro 24 mln. Euro 22 mln. Euro Konkurencja osiąga o wiele lepsze wyniki!

Zastosowane narządzie analizy pozycji strategicznej przedsiębiorstwa Analiza szans i zagrożeń Analiza kluczowych czynników sukcesu Analiza mocnych i słabych stron

Potencjalni wchodzący Kopiarki SA na tle sektora – analiza 5 sił Portera (Analiza szans i zagrożeń) Potencjalni wchodzący Konkurenci w sektorze Dostawcy Nabywcy Substytuty

Konkurenci w sektorze Rynek podzielony pomiędzy 10 głównych graczy (w tym Kopiarki SA) Mniejsze przedsiębiorstwa zostały wykupione lub zbankrutowały Główni konkurenci KOPIARKI S.A. to: lider rynku pochodzący z USA( 30%), producent z Afryki Południowej (18%) Producent z Japonii (14%)

Substytuty Drukarki komputerowe Urządzenia wielofunkcyjne Biuro pozbawione papieru

Potencjalni wchodzący Niewielkie zagrożenie Ewentualne ryzyko wynika z fuzji mniejszych przedsiębiorstw

Dostawcy Duża liczba dostawców standardowych części Niewielka liczba dostawców specjalnych komponentów o zadowalającej jakości (elementy fotoelektryczne)

Nabywcy (klienci) Trzy segmenty rynku: Biura i gospodarstwa domowe (SOHO) – 28% Punkty ksero (w tym uniwersytety i biblioteki) – 31% Duże przedsiębiorstwa – 41% Dwa obszary działania Segment wysokich cen (zastosowania profesjonalne) Segment masowy (SOHO + punkty ksero)

Punkt widzenia klienta (kluczowe czynniki sukcesu) Cena Coraz istotniejszy element konkurowania. Słaba pozycja Kopiarki (konieczność rezygnacji z wysokich marż). Overengineering produktów. Pewność funkcjonowania Jeden z ważniejszych elementów dla klienta. Kopiarki w drugiej połowie stawki Jakość Postrzegana jako oczywista Funkcjonalność Nietypowe funkcjonalności oczekiwane w segmencie wysokich cen. Być może Kopiarki SA mają zbyt rozbudowaną funkcjonalność Obsługa posprzedażna Oczekiwane jest aktywne doradzanie klientom, a nie wyłącznie akwizycja

Łańcuch wartości (mocne i słabe strony) Rozwój Zaopatrzenie Produkcja Sprzedaż Nie odstaje specjalnie od konkurentów Brak jednak innowacyjnych pomysłów Istotny czas wejścia na rynek Problemy z krytycznymi komponentami Standardowe komponenty zbyt drogo Brak umów długoterminowych Duży potencjał redukcji kosztów Zbyt „głęboki” proces produkcji Wysokie koszty pracy w kraju Filie w sklepach i centrach handlowych Kosztowna współpraca ze sklepami branżowymi Stara struktura funkcjonalna Pełne wykorzystanie mocy przerobowych Nowe media?

Punkt widzenia pracownika Pracownicy identyfikują się z firmą, co nie znajduje odzwierciedlenia w poprawie efektywności Duże przeciążenie pracą Obniżona motywacja

BSC – metodologia wdrożenia Klaryfikacja strategii: Dyskusja nad obecnymi i docelowymi klientami Wybór celów strategicznych Budowa mapy strategii Przypisane celów do poszczególnych perspektyw Powiązanie celów w związki przyczynowo-skutkowe Wybór miar i wartości docelowych dla wybranych celów strategicznych Inicjatywy strategiczne