„Budowa gimnazjum wraz z salą gimnastyczną w Kaźmierzu”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Lublin, 5 lipca 2006 r..
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Wdrożenie modułu Sekretariat. Wdrożenie modułu Kadry.
Wdrażanie i finansowanie działań związanych z doradztwem zawodowym z funduszy unijnych WUP w Białymstoku.
Prezentacja projektu:
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
„OD PRZEDSZKOLA DO MATURY: ADAPTACJA BAZY EDUKACYJNO-SPORTOWEJ W MIELCU DO KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO”
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Narodowa Strategia Spójności
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO WYDZIAŁ EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO 19 czerwca 2007 r.
Rzeszów, 6 września Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wsparcie dla edukacji z Europejskiego Funduszu.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
1 Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w latach
Wykorzystanie aktywności środowisk naukowych(rozwój gospodarczy i społeczny województw), Wspieranie działań społecznych i gospodarczych na rzecz integracji.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
„Szkolne Centrum Nauki”
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Rozbudowa z przebudową i wyposażeniem budynku Zespołu Szkół
„Budowa kanalizacji sanitarnej dla m
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Wsparcie dla rozwoju technologii
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW POZABUDŻETOWYCH W GMINIE WOLSZTYN Robert Papierowski Wolsztyn, r.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat żyrardowski otrzymał.
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zakończenie inwestycji modernizacji energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Tymbarku Gmina Tymbark Zadanie modernizacji energetycznej finansowane z.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Priorytety Ministerstwa Sportu i Turystyki SPORT POWSZECHNY
Zapis prezentacji:

„Budowa gimnazjum wraz z salą gimnastyczną w Kaźmierzu” Prezentacja projektu KAROL HARTWICH Warszawa 3 września 2007 r. Konferencja prasowa pt. „Europejskie fundusze na wsparcie edukacji” organizowana przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.

„ BUDOWA GIMNAZJUM WRAZ Z SALĄ GIMNASTYCZNĄ W KAŹMIERZU” W ramach projektu przewidziano dostawę i montaż wyposażenia. PROJEKT CZĘŚCIOWO FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO ORAZ BUDŻETU PAŃSTWA W RAMACH ZINTEGROWANEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO ROZWOJU REGIONALNEGO

Dofinansowanie zgodnie z umową nr Z/2. 30/III/3. 5 Dofinansowanie zgodnie z umową nr Z/2.30/III/3.5.1/346/04/U/46/05 z Wojewodą Wielkopolskim - „Instytucją Pośredniczącą” Priorytet 3 - Rozwój Lokalny Działanie 3.5 - Lokalna Infrastruktura społeczna Poddziałanie 3.5.1 - Lokalna infrastruktura edukacyjna i sportowa Inwestor: GMINA KAŹMIERZ Urząd Gminy w Kaźmierzu ul. Szamotulska 20, 64 – 530 Kaźmierz

Opis problemu 1. Młodzież gimnazjalna z gminy Kaźmierz ma gorsze warunki startu w dorosłe życie od swych rówieśników w województwie wielkopolskim. 2. Obecna baza oświatowa gimnazjum nie pozwala na osiągnięcie zadowalających wyników nauczania , absolwenci w znacznym procencie wybierają szkołę zawodową jako dalszy kierunek kształcenia, zasilając w konsekwencji szeregi bezrobotnych na skutek braku umiejętności przystosowania się do zmian zachodzących na rynku pracy.

Gimnazjum i Szkoła Podstawowa w Kaźmierzu

Szkoła Podstawowa w Bytyniu

Szkoła Podstawowa w Gaju Wielkim

Szkoła Podstawowa w Sokolnikach Wielkich

Liczba uczniów w szkołach publicznych gm. Kaźmierz Miejscowość Szkoła 2003/2004 2004/2005  Kaźmierz Gimnazjum 365 362 Szkoła Podstawowa (1-6) 313 314 ogółem 678 676 Bytyń 113 111 Sokolniki Wielkie  87 86  Gaj Wielki  43 43 

Liczba uczniów w szkołach publicznych gm Liczba uczniów w szkołach publicznych gm. Kaźmierz w roku szkolnym 2004/2005

Strategia zrównoważonego rozwoju Gminy Kaźmierz Cel strategiczny Strategia zrównoważonego rozwoju Gminy Kaźmierz Cel strategiczny 3: Utrzymanie wysokiego poziomu kształcenia w szkołach. Cele operacyjne: 1. Wysoki poziom kształcenia w szkołach podstawowych. 2. Poprawa warunków i jakości kształcenia w gimnazjum. 3. Doskonalenie zawodowe kadry pedagogicznej szkół. 4. Rozwój kultury fizycznej.

Studium wykonalności projektu ZESPÓŁ AUTORSKI ZASTĘPCA WÓJTA KIEROWNIK WYDZIAŁU ROLNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA SKARBNIK PODINSPEKTOR W WYDZIALE KSIĘGOWOŚCI PODATKÓW I OPŁAT PODINSPEKTOR W WYDZIALE NIERUCHOMOŚCI I INWESTYCJI KIEROWNIK GMINNEGO ZESPOŁU OŚWIATOWEGO KIEROWNIK WYDZIAŁU NIERUCHOMOŚCI I INWESTYCJI

Wyrys z planu zagospodarowania przestrzennego

Projekt jako realizacja celów strategii zrównoważonego rozwoju gm Projekt jako realizacja celów strategii zrównoważonego rozwoju gm. Kaźmierz CEL OGÓLNY PROJEKTU: I. Wyrównanie szans w dostępie do edukacji młodzieży gimnazjalnej w gminie Kaźmierz oraz podniesienie jej potencjału intelektualnego i tężyzny fizycznej

Projekt jako realizacja celów strategii zrównoważonego rozwoju gm Projekt jako realizacja celów strategii zrównoważonego rozwoju gm. Kaźmierz CELE BEZPOŚREDNIE: I. Zwiększenie o 30% liczby absolwentów gimnazjum kontynuujących naukę w Szkole Ponadgimnazjalnej kończącej się maturą II. Podniesienie oceny z egzaminu gimnazjalnego ponad średnią uzyskaną w województwie wielkopolskim III. Wyrobienie nawyku "zdrowego stylu życia" poprzez intensyfikację szkolnych i pozaszkolnych zajęć sportowych.

Spójność projektu

Projekt jako próba rozwiązania problemu I. Budowa budynku gimnazjum dla 12 oddziałów klasowych wraz z salą gimnastyczną o charakterze szkolno - środowiskowym o wymiarach boiska 22m x 44m II. Udostępnianie bazy lokalowej na zajęcia dodatkowe i na potrzeby środowiska III. Podnoszenie jakości kadry, zatrudnienie młodych nauczycieli otwartych na działania środowiskowe, kreatywnych, systematycznie podnoszących kwalifikacje.

Ekonomiczne konsekwencje realizacji projektu spadek bezrobocia wzrost poziomu intelektualnego społeczeństwa rozwój małej przedsiębiorczości ograniczenie liczby przestępstw notowanych wśród nieletnich podniesienie sprawności fizycznej zmniejszenie liczby zachorowań na choroby cywilizacyjne wydłużenie okresu życia ludności integracja rodzin (więcej czasu spędzonego w gronie rodzinnym) zadowolenie mieszkańców w następstwie zmiany trybu życia wzrost zainteresowania migracjami

Programowany montaż finansowy 9,55% 18,79% 71,66% Środki własne gminy Dofinansowanie z EFRR w programie ZPORR Środki z budżetu państwa

Rzeczywiste koszty projektu i ich finansowanie KOSZTY OGÓŁEM-11 843 057,68zł ŚRODKI WŁASNE GMINY 1282 tys. zł 11% DOFINANSOWANIE Z EFRR W PROGRAMIE ZPORR 7024 tys. zł 22% ŚRODKI Z BUDŻETU PAŃSTWA 937 tys. zł 59% 8% KREDYT Z BGK—EBI 2600 tys. zł

Harmonogram rzeczowo-finansowy zadania po podpisaniu umowy z wykonawcą (nakłady w tys. zł) ZADANIE 2004 2005 2006   1 2 3 4 Przygotowanie projektowe inwestycji – doprowadzenie mediów 225,6 Przygotowanie terenu pod budowę 30,5 Prace ziemne 85,2 Prace montażowo - budowlane 5 753,7 Prace instalacyjne 2 110,2 Prace wykończeniowe  2 665,5 Wyposażenie 684,5 Komputery i oprogramowanie 229,4 Nadzór inwestorski    58,4

Rezultatami projektu będzie stworzenie właściwych warunków efektywnego nauczania w gimnazjum oraz profesjonalnego i zgodnego z normami prawa polskiego i wspólnotowego odbywania zajęć z wychowania fizycznego.

Nowe gimnazjum wraz z salą gimnastyczną będzie tworzyło kompleksowy obiekt służący edukacji i rozwojowi fizycznemu dzieci i młodzieży. Powierzchnia użytkowa obiektu to 4 930,49 m2. Obiekt posiada 12 izb lekcyjnych z zapleczami o łącznej powierzchni ok. 895,99 m2.

Sala gimnastyczna z boiskiem o wymiarach 22x44=968 m2 Sala gimnastyczna z boiskiem o wymiarach 22x44=968 m2. Trybuny przewidziano na 200 miejsc siedzących. Przewidziano także miejsce mogące pełnić funkcje bufetu dla 40 osób.

REZULTATY

Położenie Gminy Kaźmierz

Liczba ludności 7249 mieszk. Liczba sołectw 18 woj. wielkopolskie pow. szamotulski ok. 12 km na południe od Szamotuł ok. 30 km na zachód od Poznania przy drodze krajowej Nr 92 Powierzchnia 12.820 ha Liczba ludności 7249 mieszk. Liczba sołectw 18 Śr. gospodarstwo 21,5 ha   2004 2005 2006 DOCHODY 12 880 256,03 12 590 632,24 21 090 858,21 WYDATKI 12 934 934,29 12 727 651,80 25 164 399,36

Dziękuję za uwagę. www.kazmierz.pl wicewojt@kazmierz.pl