Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno–komunikacyjnych Cyfrowa szkoła Stan realizacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno–komunikacyjnych Cyfrowa szkoła Stan realizacji.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
Cyfrowa Szkoła Rządowy Projekt Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa szkoła”
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Założenia PROJEKTU
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
TIK w pracy nauczyciela
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Szkoła Podstawowa Integracyjna nr 135.  9-22 marca – Rejestracja w systemie wniosku o przyjęcie ucznia oraz złożenie wniosku w wersji papierowej w szkole.
Program „Moje Boisko-Orlik 2012” w województwie śląskim Katowice, 13 maja 2008 r.
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa Szkoła - podsumowanie.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Książki naszych marzeń
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
na rzecz cyfryzacji szkół
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Przykładowy model podziału środków
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Książki naszych marzeń
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Zapis prezentacji:

Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno–komunikacyjnych Cyfrowa szkoła Stan realizacji – 20 listopada 2012 r.

Rządowy Program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – Cyfrowa szkoła Uchwała Nr 40/2012 Rady Ministrów z dnia 3 kwietnia 2012 roku w sprawie Rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – Cyfrowa szkoła. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 kwietnia 2012 roku w sprawie warunków, form i trybu realizacji przedsięwzięcia dotyczącego rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (Dz. U. nr 72 z dn. 16 kwietnia 2012 r. poz. 411) Podstawa prawna:

Model organizacji i finansowania działań programu pilotażowego i programu wieloletniego.

Program pilotażowy cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem szkół i organów prowadzących szkoły (JST). O udział w programie ubiegało się: 1279 organów prowadzących (tj. 46% uprawnionych); 3507 szkół (tj. 27% uprawnionych), w tym 2138 (60%) z miejscowości do 5000 mieszkańców. Szkoły zakwalifikowane do programu: W wyniku przeprowadzonego przez wojewodów losowania do programu zostały zakwalifikowane 402 szkoły podstawowe, w tym: 140 szkół małych (do 100 uczniów); 165 szkół średnich (od 101 do 300 uczniów); 97 szkoły duże (powyżej 300 uczniów). 172 szkoły (43% zakwalifikowanych) to szkoły z obszarów miejskich, 230 szkół (57% zakwalifikowanych) to szkoły z obszarów wiejskich. 312 szkół (78% zakwalifikowanych) wybrało I wariant udziału w programie, w którym, przenośne komputery dla uczniów są wykorzystywane w szkole; 90 szkół (22% zakwalifikowanych) wybrało II wariant wykorzystania programu, w którym przenośne komputery dla uczniów są udostępniane uczniom oddziałów klas IV do korzystania również w domu. Łączna kwota przyznanej dotacji po procesie kwalifikacji – zł., co stanowi 99,5 % przewidzianej na ten cel kwoty. Wyniki kwalifikacji szkół do programu

Liczba szkół zakwalifikowanych do pilotażu

Harmonogram Do dnia 18 kwietnia 2012 r. - Złożenie przez dyrektorów szkół do organów prowadzących wniosków o udział w programie. Do dnia 30 kwietnia 2012 r. - Złożenie do wojewodów przez organy prowadzące wniosków o udzielenie wsparcia finansowego. Do dnia 14 maja 2012 r. - Kwalifikacja wniosków przez wojewodów i przekazanie przez wojewodów ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania informacji o łącznej wysokości przyznanych kwot wsparcia finansowego wraz z kopią protokołów z postępowania kwalifikacyjnego. Do dnia 21 maja 2012 r. -Wystąpienie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania do ministra właściwego do spraw finansów publicznych z wnioskiem o uruchomienie środków budżetu państwa zaplanowanych w rezerwie celowej w podziale na poszczególne województwa, zawierającym propozycję podziału środków pomiędzy poszczególne województwa.* Do dnia 25 maja 2012 r. - Przedłożenie do ministra właściwego do spraw finansów publicznych przez wojewodów wniosków o zwiększenie budżetu, z podaniem klasyfikacji budżetowej. Do dnia 31 grudnia 2012 r. - Wykorzystanie przez organy prowadzące wsparcia finansowego. Do dnia 15 stycznia 2013 r. -Rozliczenie dotacji przez organy prowadzące. Do dnia 10 czerwca 2013 r. - Przekazanie przez szkoły organom prowadzącym sprawozdań z realizacji zadań polegających na wdrożeniu TIK w proces nauczania, określonych w pkt VI.3. programu. Do dnia 30 czerwca 2013 r. - Przekazanie przez organy prowadzące wojewodom sprawozdań z realizacji programu. Do dnia 15 lipca 2013 r. - Przekazanie przez wojewodów ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdań z realizacji programu. Do dnia 31 sierpnia 2013 r. - Analiza i ocena efektów realizacji programu. Działania zrealizowane Działania w trakcie realizacji Działania do zrealizowania * Wystąpienie MEN do MF pismem nr DE-WB-KHO /RC 65/2012 z dnia 21 maja 2012r. (kwota zł) - przekazano do wiadomości wojewodom.

Realizacja programu "Cyfrowa szkoła" obszar e-szkoła, e-uczeń r. – r. – Wystąpienie Wojewodów do MF o zwiększenie budżetu wojewodów r. – r. – Wydanie decyzji dla wojewodów przez MF. rozstrzygnięto 289 przetargów; unieważniono 170 przetargów; do 20 listopada 2012 r. w 258 przypadkach zostały już zawarte umowy na dostawę sprzętu; w 139 szkołach (35%) sprzęt dostarczono, zintegrowano i uruchomiono.

Realizacja programu "Cyfrowa szkoła" obszar e-nauczyciel listopad 2012 r.- początek kursu e-learningowego dla Dyrektorów (4 modułowy kurs); listopad – grudzień 2012r. - cykl dwudniowych konferencji szkoleniowych otwierających projekt dla Dyrektorów i Koordynatorów; styczeń – marzec 2013 r.- cykl konferencji regionalnych dla Koordynatorów; marzec - czerwiec 2013 r.- spotkania sieci współpracy Koordynatorów z Trenerami i Moderatorami; maj 2013 r. - cykl konferencji regionalnych dla Koordynatorów z udziałem Moderatorów Liderów; czerwiec 2013 r.- konferencja zamykająca realizację komponentu e-nauczyciel; Szkolenia z zakresu wykorzystania TIK w praktyce szkolnej, będące jednym z warunków udziału w Rządowym Programie "Cyfrowa szkoła", są realizowane w projekcie współfinansowanym ze środków EFS pn. "Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach" prowadzonym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie w partnerstwie z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie.

Partnerzy z sektora finansów publicznych: Politechnika Łódzka (podręczniki do matematyki i przedmiotów informatycznych), Uniwersytet Wrocławski (podręczniki do przedmiotów humanistycznych), Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu (podręczniki do przedmiotów przyrodniczych), Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe - jednostka organizacyjna Instytutu Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk (partner technologiczny); II. Partner spoza sektora finansów publicznych: Grupa Edukacyjna S.A. (podręczniki do edukacji wczesnoszkolnej). Realizacja programu "Cyfrowa szkoła" obszar e-podręcznik e – podręcznik (Multimedialny, zawierający filmy, interaktywne obrazy i ćwiczenia) Wrzesień 2013 r. – wersje próbne trzech e-podręczników do matematyki; Wrzesień 2014 r. – pierwsze gotowe e-podręczniki; Czerwiec 2015 r. – 18 e-podręczników do 14 przedmiotów – dostępne dla szkół

Program Cyfrowa szkoła wyzwania e-szkoła, e-uczeń Zakończenie przez szkoły i organy prowadzące wszystkich postępowań przetargowych zgodnie z harmonogramem realizacji programu e-podręcznik Pozyskanie (wykorzystanie zasobów innych platform) i przygotowanie przez partnerów merytorycznych dobrej jakości treści, które będą udostępniane na wolnych licencjach. Opracowanie optymalnego standardu technologicznego umożliwiającego korzystanie z e-podręczników na różnego rodzaju urządzeniach. e-nauczyciel Zaangażowanie szkolnych koordynatorów w pomoc nauczycielom poszczególnych przedmiotów. Efektywne współdziałanie/dzielenie się dobrymi praktykami nauczycieli w sieciach współpracy.

Strona Internetowa Cyfrowej szkoły Po podpisaniu przez Prezesa Rady Ministrów Rozporządzenia w sprawie warunków, form i trybu realizacji przedsięwzięcia dotyczącego rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, Ministerstwo Edukacji Narodowej uruchomiło stronę WWW dotyczącą programu: Strona zawiera informacje na temat rządowego programu, które ułatwią szkołom i organom prowadzącym szkoły udział w programie, publikacje na temat e-podręczników. Strona zawiera również listę szkół zakwalifikowanych do programu w podziale na województwa. Jest narzędziem do komunikacji MEN ze szkołami i organami prowadzącymi szkoły.

Dziękuję za uwagę