Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY – S.indywidualne Stypendia Marie Curie Jak napisać

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Researchers’ Mobility Policy
Advertisements

Krajowy Punkt Kontaktowy HUMAN RESOURCES AND MOBILITY jeden program stypendialny pod patronatem Marie Curie 12 rodzajów stypendiów,
Dofinansowanie serii międzynarodowych konferencji
Krajowy Punkt Kontaktowy HUMAN RESOURCES AND MOBILITY mgr inż. Elżbieta Mazurek Biuro Grantów i Współpracy z Regionem bud. A-1, pok.
Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Anna Wiśniewska- koordynator
Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Anna Wiśniewska- koordynator
Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Anna Wiśniewska- koordynator
Krajowy Punkt Kontaktowy HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Marta Muter Krajowy Punkt Kontaktowy Instytut Podstawowych Problemów Techniki.
Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Anna Wiśniewska- koordynator
Krajowy Punkt Kontaktowy HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Anna Wiśniewska Krajowy Punkt Kontaktowy Instytut Podstawowych Problemów Techniki.
HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Marie Curie ChairsKatedry FP Mobility-10
Krajowy Punkt Kontaktowy HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Stypendia Indywidualne 1. Marie Curie Intra-European Fellowships Stypendia.
KPK, Wiesław Studencki. Research infrastructures Instytuty badawcze Naukowcy Główni zainteresowani.
Krajowy Punkt Kontaktowy HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Marta Muter Krajowy Punkt Kontaktowy Instytut Podstawowych Problemów Techniki.
Składanie wniosków Electronic Proposal Submission System EPSS Izabela Stelmaszewska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE.
6 Program Ramowy System Stypendiów Marii Curie Małgorzata Zysińska LPK ds. 5PR UE.
7.Program Ramowy Założenia programowe Jolanta Pacura Regionalny Punkt Kontaktowy
Przygotowanie wniosku, część B Warsztaty: Jak napisać wniosek o stypendium Marie Curie Poznań, 27 lutego 2003r.
Jak wniosek będzie oceniany? Warsztaty Jak przygotować wniosek o stypendium Marie Curie? Poznań, 27 lutego 2003r.
Jak napisać dobry projekt w 7. Programie Ramowym
Sieci badawczo-szkoleniowe Elżbieta Książek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR Ul. Rubież 46, Poznań Tel , Fax
Konferencje i kursy szkoleniowe Marie Curie Paweł Bartoszek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR UE ul. Rubież 46, Poznań tel.: (61) , fax:
Jak napisać dobry projekt do 7.PR?
Stypendia Transferu Wiedzy - Jak napisać wniosek?
Stypendia Transferu Wiedzy - Jak napisać wniosek? Ewa Kocińska – RPK Poznań
Jak zostać ekspertem Komisji Europejskiej? Experts Management Module for FP6 Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR UE ul. Rubież 46, Poznań
Jak przygotować wniosek o stypendium indywidualne Marie Curie?
Stypendia Transferu Wiedzy - Jak napisać wniosek?
Przygotowanie wniosku stypendialnego Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR Poznański Park Naukowo-Technologiczny ul. Rubież 46, Poznań Tel.
Marie Curie Conferences and Training Courses (SCF)
Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Anna Wiśniewska - Koordynator
Przygotowanie wniosku Elżbieta Książek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR Poznański Park Naukowo-Technologiczny ul. Rubież 46, Poznań Tel ,
Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Anna Wiśniewska- koordynator
Zostać ekspertem UE Izabela Stelmaszewska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE.
Stypendia indywidualne – wyjazdy w Europie Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR Ul. Rubież 46, Poznań Tel , Fax
Idealne opracowanie punktu Implementation Joanna Bosiacka-Kniat, RPK Poznań Poznań, 12 kwietnia 2007r.
Sieci badawczo-szkoleniowe MC Research Training Networks (RTN) Joanna Bosiacka-Kniat Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR ul. Rubież 46, Poznań Tel.
Jak przygotować wniosek o stypendium indywidualne Marie Curie? Ewa Kocińska, RPK Poznań Poznań, 13 marca 2007r.
Marie Curie Intra-European Fellowships (EIF) Outgoing International Fellowships(OIF) Wypełnianie formularzy A wniosku Joanna Bosiacka-Kniat Poznański Park.
Wypełnianie formularzy „A” wniosku
Składanie wniosków Electronic Proposal Submission System EPSS Paweł Bartoszek Poznański Park Naukowo Technologiczny ul. Rubież 46, Poznań Tel. (61)
Doświadczenia z oceny wniosków w Komisji UE
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Jak ewaluator odróżnia dobry projekt od złego?
Centra Doskonałości FP5 EESD NAS-2 S.Sagan, Polska w Programach Ramowych UE Warszawa, 25 kwietnia 2006 Doświadczenia Centers of Excellence -
Dzień informacyjny Programu Pomysły (IDEAS) Warszawa, EKSPERCI W 7 PROGRAMIE RAMOWYM Agata Wiśniewska Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych.
Konkursy w 2007r.-wnioski eksperta oceniającego projekty Anna Wiśniewska Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
7. Program Ramowy UE ( ) 7. Program Ramowy UE ( ) PEOPLE Projekt indywidualny Marie Curie Intra-European Fellowship for Career Development.
1 Program POMYSŁY ABC PRZYGOTOWANIA WNIOSKU Wiesław Studencki Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów Techniki.
Stypendia na wyjazdy poza Europę Joanna Bosiacka-Kniat Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR ul. Rubież 46, Poznań Tel , Fax
Ramowe programy badawcze Unii Europejskiej Andrzej Sławiński Krajowy Punkt Kontaktowy PB UE IPPT PAN Warszawa, Świętokrzyska 21 tel fax
Jak wniosek będzie oceniany? Warsztaty „Jak przygotować wniosek o stypendium Marie Curie?” Poznań, 6 grudnia 2005r. Ewa Kocińska, RPK Poznań
6 Program Ramowy Zasoby ludzkie i mobility (patronat Marii Curie) MEUR Akcje dla instytucji (Host-driven actions) Sieci badawczo-szkoleniowe.
Stypendia Transferu Wiedzy - Jak napisać wniosek? Ewa Kocińska – RPK Poznań
Serie konferencji i kursy szkoleniowe Marie Curie Joanna Bosiacka-Kniat Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR UE ul. Rubież 46, Poznań tel.: (61) 827.
Jak przygotować wniosek o stypendium indywidualne Marie Curie? Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych
7. PR „Ludzie” - projekty indywidualne Przebieg ewaluacji: 1-stopniowa procedura składania wniosków: przesyłamy pełny wniosek (max. 25 stron.
Much, many, a lot of, some,any
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
7. Program Ramowy UE ( ) „Ludzie” Projekt indywidualny (Marie Curie Intra-European Fellowship for Career Development - jak przygotować wniosek?
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Anna Wiśniewska- Koordynator Programu HRM
Przygotowanie wniosku, część B Warsztaty: ”Jak napisać wniosek o stypendium Marie Curie” Poznań, 6 grudnia 2005r. Ewa Kocińska, RPK Poznań
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Dr Wojciech Woźniak Department for General Sociology University of Lodz Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie.
A prototype of distributed modelling environment
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
PROGRESS ON MONITORING OF SMART SPECIALISATION IN WARMIA-MAZURY REGION, POLAND July 2017, Barcelona.
Zaproszenie na seminarium „OECD Economic Survey on Poland 2016”
Zapis prezentacji:

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY – S.indywidualne Stypendia Marie Curie Jak napisać wniosek o stypendium indywidualne ?

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY – S.indywidualne Kilka rad na dobry początek (1) koncepcja projektu – odpowiadająca celowi grantu - nacisk na szkolenia, pisać konkretnie na temat, odpowiedzieć na wszystkie postawione w formularzu problemy, używać sformułowań z formularza pamiętać o kryteriach oceny – muszą być odzwierciedlone w projekcie pierwsze strony najważniejsze – ekspert od razu wie o co chodzi w projekcie unikanie trybu przypuszczającego i bezosobowego: należy wykonać badania, prawdopodobnie, być może mam przekonać eksperta, a nie co mam tu wpisać? powtórzenie to nie zbrodnia projekt inicjatywa oddolna i wspólna przed wysłaniem dać komuś z zewnątrz do przeczytania

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY – S.indywidualne Kilka rad na dobry początek (2) wypełnić właściwe formularze wniosek składa się z części A i B stosować się do max liczby stron nie dołączamy: aneksów pamiętać o dosłaniu opinii niezależnego eksperta pamiętać o wpisaniu opracowania indywidualnego planu rozwoju kariery wizualizacja projektu: śródtytuły, formatowanie, diagramy, rysunki, wykresy, czcionka język: angielski, sprawdzić poprawność kwantyfikacja (chociaż rząd wielkości) ekspert ocenia tylko to co ma na papierze ekspert to też człowiek !! Zostań ekspertem KE

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY – S.indywidualne KryteriumEIFOIFIIF Content of the proposal -/5 15% Training activities 3/5 15% Quality of the host -/5 15% Quality of the researchers 4 4/5 15% Management and feasibility -/5 5% Relevance to the objectives of activity 25% -/5 25%-/5 15% Added value to the UE -/5 10% 20% -/5 20% całościowy próg – od 70% w górę

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY – S.indywidualne Formularze: A - część administracyjna A1- informacje o projekcie: tytuł projektu, czas trwania stypendium, słowa kluczowe, panel ekspertów (chemia, nauki społeczne i humanistyczne, ekonomia, nauki techniczne, środowisko, matematyka i informatyka, fizyka, biologia i medycyna) abstrakt (od niego eksperci zaczynają ocenę) A2- informacje o instytucji przyjmującej: nazwa, adres, dane opiekuna (scientist in charge) A3- informacje o aplikującym naukowcu: dane osobowe, adres, kwalifikacje

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY - S.indywidualne Formularze B - część opisowa (1) B1Scientific Quality of the Project B1.1. Temat badawczy (1xA4): obecny stan wiedzy, możliwości kontynuowania badań w danym temacie z punktu naukowego, technologicznego lub społecznego B1.2. Cele projektu (1xA4): cele naukowe, wielo dyscyplinarny i/lub między sektorowy charakter B1.3. Oryginalność badawcza i innowacyjność (1xA4): wpływ projektu na zawansowanie obecnego stanu wiedzy: nowe koncepcje, metody B1.4. Metody badawcze (2xA4): opis i uzasadnienie zastosowanych metod badawczych; w przypadku nowych metod wyjaśnienie celu i sposobu ich stosowania

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY - S.indywidualne B1 – najczęstsze niedociągnięcia: good though not outstanding quality the description of the research methods is very unclear and far too sketchy sometimes it is not always mentioned specifically whether the transgenic mice are already available or still under construction the applicant has well-defined research objectives and aims, but there is a lack of description of the state of the art. the method of approach is only partly adequate proposal does not provide sufficient information on the value of the outputs from the investigation and on the practical benefits of the study references are not provided and thus it is more difficult to guess what the applicant has in mind

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY - S.indywidualne Formularze B - część opisowa (2) B2 Quality of the Research Training (1xA4) Szczegółowy opis aspektu szkoleniowego i jego wpływ na karierę; spodziewane uzyskane doświadczenie i umiejętności, szkolenia uzupełniające. OIF: Opisać w jaki sposób zdobyte umiejętności zostaną wykorzystane w trakcie drugiej fazy,w instytucji europejskiej. IIF: Opisać w jaki sposób zdobyte umiejętności zostaną wykorzystane po powrocie do instytucji macierzystej.

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY - S.indywidualne B2 – najczęstsze niedociągnięcia: there is no clear assignment of scientists responsible for the training The list of the training objectives is non-uniform: many aims, but mainly research and using essentially a single physical technique. In opinion of one of the referees, the researcher has already got enough research training from the host institution where he obtained his PhD Not enough details about the training objectives is provided the lack of detailed description does not inspire confidence in the quality of training available. It is impossible to judge the quality of the training activities aspects related to dissemination of results, communication skills, etc are not mentioned

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY - S.indywidualne B3 Quality of the Host OIF: dotyczy obydwu instytucji biorących udział w projekcie! B3.1. Jakość badawcza i szkoleniowa (2xA4): doświadczenie i wyniki w danej dziedzinie: projekty, patenty, publikacje, współpraca międzynarodowa, prowadzone szkolenia na zaawansowanym poziomie. Informacje o promotorze. Opis sposobu opieki nad stypendystą i oferowanych mu dodatkowych szkoleń. Równowaga płci. B3.2. Jakość infrastruktury(1xA4): opis wyposażenia udostępnionego stypendyście. W przypadku konieczności skorzystania z zewnętrznych zasobów - szczegółowy opis.

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY - S.indywidualne B3 – najczęstsze niedociągnięcia: The activities during the last three years are really impressive, but descriptions would be preferred rather than just citations. Infrastructure and facilities should be described more in detail e.g. pointing out the library/literature availability or more detailed computer facilities (servers, software etc). no mention is made of practical aspects of the infrastructure, such as housing, location of the institution etc The quality of the host is not well explained and the productivity in terms of publications appears relatively low The supervisor has finished his Ph D thesis in His CV is not yet very impressive

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY - S.indywidualne Formularze B - część opisowa (3) B4 Quality of the Researchers (4xA4, CV, CRA) Potencjał i umiejętności pozwalające na osiągnięcie celu projektu. Działania obrazujące niezależność wnioskowania, umiejętności kierownicze. Opis potencjału do dalszego rozwoju i osiągnięcia niezależności naukowej. Rola projektu w rozwoju kariery i osiągnięcia niezależności badawczej. CV: lista projektów, publikacji, patentów, udziału w konferencjach. Opis max 3 najważniejszych osiągnięć (do 250 słów). Dodatkowa opinia confidential referees assessment

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY - S.indywidualne B4 – najczęstsze niedociągnięcia: does not have a single paper published. Thus, unfortunately, it is difficult to assess the quality of her previous work research publications in international journals are rather limited. The journals chosen for publication have a limited impact. productivity in terms of publications has been low – 22 publications, mostly in national journals and as abstract from meetings. Encouraged to reapply after strengthening publication record. not giving information on participation in international conferences

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY - S.indywidualne Formularze B - część opisowa (4) B5Management and feasibility (2xA4) Zarządzanie projektem, praktyczne uzgodnienia, plan pracy. W przypadku konieczności podziału stypendium na okresy opis przyczyn, wpływu na projekt i plan pracy. Uwzględnić opracowanie Personal Career Development Plan. Kwestie własności intelektualnej. B6Relevance to the objectives of the activity (2xA4) Korzyści z realizacji projektu na poziomie międzynarodowym i wspólnotowym. Wpływ rezultatów projektu na rozwój europejskiej nauki. Chęci kontynuowania kariery naukowej po zakończeniu stypendium.

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY - S.indywidualne B5 – najczęstsze niedociągnięcia: detailed work plan but insufficient details of management the experimental system has to be set up and there is no alternative approach proposed. since there are a number of technical problems which may need to be addressed, it is possible that the proposed 12 month period may be too short for feasibility. no risk assessment has been done. there is no mention of any monitoring of the progress made during the fellowship.

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY - S.indywidualne B6 – najczęstsze niedociągnięcia: high benefit for the researcher's profile but no indication of future plans. the benefits to the researcher are not completely clear the project focus only on very small systems, and therefore it has a somewhat limited scope it is not clear from the proposal what the researcher will get out of the training benefit of the mobility seems to be favoured towards host and does not really seem to extend experience of researcher into new areas

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY - S.indywidualne Formularze B - część opisowa (5) B7 Added Value to the Community (1xA4) Wpływ projektu na kształtowanie ERA lub inne polityki Wspólnoty; związek z działaniami regionalnymi, krajowymi, ale także międzynarodowymi; zwiększenie atrakcyjności wizerunku europejskiej nauki i/lub konkurencyjności europejskiej gospodarki. B8 Previous Proposals and Contracts B9 Other issues (1xA4) Respektowanie zasady bezpieczeństwa i względów etycznych-krajowe i międzynarodowe regulacje. Wzrost świadomości i wiedzy, implikacje społeczne; wpływ na edukację.

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE HUMAN RESOURCES AND MOBILITY - S.indywidualne B7 – najczęstsze niedociągnięcia: The information supplied in this field is minimal. The aspect of transfer of knowledge and improved (international) collaborations should be stressed The solution of the suggested problems is appreciated but it seems that in the proposal their importance is overestimated The benefit of mobility through the transfer of knowledge and improved collaborations through the mobile researcher are not focused. The research project addresses a topic that is of potential importance globally evolutionary mechanisms of invasion in marine macrophytes are little studied in the world.; however the details presented in the proposal are inadequate to convince the reviewer that this is the case