Informacja o wynikach diagnozy uzdolnień uczniów w województwie małopolskim w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych, j. angielskiego, matematyki,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Tworzenie wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w ramach projektu DiAMEnT   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
Krystyna Dynowska- Chmielewska
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Informacja o realizacji komponentu szkoleniowego w projekcie DiAMEnT - dostrzec i aktywizować możliwości, energię, talenty.
Organizacja sieci POWIATOWYCH OŚRODKÓW WSPIERANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH w województwie małopolskim kwiecień
Organizacja i przebieg diagnozy uzdolnień kierunkowych uczniów
Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień   Projekt współfinansowany przez.
Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim z uwzględnieniem wyników diagnozy uzdolnień uczniów.
Założenia merytoryczne i organizacyjne systemu pracy z uczniami zdolnymi w projekcie „DiAMEnT” Opracowanie: Krystyna Dynowska- Chmielewska   Projekt.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Decyzja Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów do publicznych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Założenia projektu DiAMEnT ze szczególnym uwzględnieniem aspektów.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych Rok szkolny 2012/2013.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
„Szkolne Centrum Nauki”
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT DiAMEnT jako projekt innowacyjny.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Nabór do szkół ponadgimnazjalnych
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Prezentacja finalnej wersji.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
REKRUTACJA W jednej bazie tego systemu znajdziecie ok. 350 szkół ponadgimnazjalnych z terenu województwa małopolskiego z następujących miast i powiatów:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki projekt edukacyjny.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Nabór do gimnazjów Miasta Poznania w roku szkolnym 2011/12.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Konkursy Przedmiotowe w województwie świętokrzyskim rok szkolny 2009/2010 przygotowała: Bożena Zielińska.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
Wstępne informacje o wynikach sprawdzianu przeprowadzonego 1 kwietnia 2015 r. Warszawa, 29 maja 2015 r.
Nowe procedury i terminy. Podstawy prawne Ustawa z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 nr 256 poz. 2572), Ustawa z dnia 6 grudnia 2013.
Egzamin gimnazjalny: r. godz historia, wos r. godz j. polski r. godz przedmioty przyrodnicze
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Tworzenie wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w ramach projektu DiAMEnT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów województwa wielkopolskiego w roku szkolnym 2014/2015.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Zapis prezentacji:

Informacja o wynikach diagnozy uzdolnień uczniów w województwie małopolskim w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych, j. angielskiego, matematyki, przedsiębiorczości

Cele diagnozy Rozpoznanie uzdolnień poznawczych (kierunkowych) uczniów na trzech etapach kształcenia w zakresie czterech obszarów przedmiotowych Zakwalifikowanie uczniów uzdolnionych kierunkowo na zajęcia pozaszkolne w Powiatowych Ośrodkach Wspierania Uczniów Zdolnych Przetestowanie narzędzi diagnostycznych oraz procedur prowadzenia diagnozy uzdolnień kierunkowych uczniów

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Diagnoza uzdolnień poznawczych objęła uczniów trzech etapów kształcenia: klasy IV – VI szkoły podstawowej, klasy I – III gimnazjum, klasy I – II (III) szkoły ponadgimnazjalne (technika, licea). w zakresie następujących obszarów: język angielski, przedsiębiorczość, matematyka, technologie informacyjno-komunikacyjne. Zakres diagnozy

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Etapy diagnozy Etap 1 - Nominacja nauczycielska z użyciem arkusza nominacji Efekt - nominowanie około 10% uczniów z danego etapu kształcenia w zakresie czterech obszarów: język angielski, matematyka, przedsiębiorczość, technologia informacyjno-komunikacyjna. Etap 2 - Test diagnostyczny składający się z dwóch części: - przedmiotowej - badanie osiągnięć przedmiotowych; - psychologicznej - badanie predyspozycji uczniów w zakresie wybranych obszarów; Efekt - zakwalifikowanie od 3,5% do 6% uczniów na zajęcia pozaszkolne w POWUZ.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Przebieg I etapu diagnozy Nominacja nauczycielska z użyciem arkusza nominacji

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Przebieg I etapu diagnoz y Organizacja nominacji Nauczyciele nominowali uczniów za pomocą arkuszy nominacji, dokonując uzgodnień w zespole. Szkoły mogły zgłosić do 10% uczniów z zakresu czterech kompetencji, każdy uczeń mógł być nominowany tylko z jednego przedmiotu. Nominacja była dokonywana w porozumieniu z uczniami i ich rodzicami. Wypełnione i przesłane do Biura Merytorycznego projektu arkusze nominacji były jednocześnie zgłoszeniem uczniów do II etapu diagnozy.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Przebieg I etapu diagnoz y Liczba szkół, które wzięły udział w I etapie diagnozy Szkoły podstawowe: 1101 szkół (78 % szkół w województwie) Gimnazja: 572 szkół (83 %szkół w województwie) Szkoły ponadgimnazjalne - licea, technika: 201

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Przebieg I etapu diagnoz y Liczba szkół, które wzięły udział w I etapie diagnozy i liczba nominowanych uczniów

Przebieg II etapu diagnozy Test diagnostyczny – test uzdolnień i test osiągnięć w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych

Przebieg II etapu diagnozy Test diagnostyczny – test uzdolnień i test osiągnięć w szkołach podstawowych Dostarczenie do Kuratorium Oświaty testów przygotowanych dla szkół podstawowych maja 2010 Odbiór testów dla szkół podstawowych z Kuratorium Oświaty 11 maja 2010 Przeprowadzenie testów w szkołach podstawowych12 maja 2010 Przekazanie przez przedstawicieli szkół wypełnionych i spakowanych testów do Kuratorium Oświaty 13 maja 2010 Odbiór testów przez członków komisji powiatowych w celu dokonania oceny 14 maja 2010

Przebieg II etapu diagnozy Organizacja testu Testy diagnostyczne ze wszystkich przedmiotów uczniowie pisali w jednym dniu o określonej godzinie pod nadzorem nauczyciela przedmiotu (w przypadku przedsiębiorczości w szkole podstawowej i gimnazjum pod nadzorem nauczyciela wskazanego przez dyrektora szkoły). W pierwszej kolejności uczniowie pisali testy przedmiotowe, a po przerwie testy psychologiczne (w przypadku przedsiębiorczości tylko testy psychologiczne). Czas trwania testu przedmiotowego – minut. Czas trwania testu psychologicznego – minut.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Przebieg II etapu diagnoz y Liczba szkół, które wzięły udział w II etapie diagnozy Szkoły podstawowe: 1098 szkół (78% szkół w województwie, 99,7% szkół zgłoszonych w I etapie) Gimnazja: 566 szkół (83 %szkół w województwie, 98,9% szkół zgłoszonych w I etapie) Szkoły ponadgimnazjalne - licea, technika: 191 szkół ( 95% szkół zgłoszonych w I etapie)

ZESTAWIENIE SZKÓŁ UCZESTNICZĄCYCH W I i II ETAPIE DIAGNOZY UZDOLNIEŃ- powiaty łącznie Powiat Szkoły podstawoweGimnazjaSzkoły ponadg. Razem I etapRazem II etap I etapII etapI etapII etapI etapII etap bocheński brzeski chrzanowski dąbrowski gorlicki krakowski limanowski miechowski myślenicki nowotarski nowosądecki olkuski oświęcimski proszowicki suski tarnowski tatrzański wadowicki wielicki Miasto Kraków Miasto Nowy Sącz Miasto Tarnów RAZEM

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Przebieg II etapu diagnoz y Liczba szkół, które wzięły udział w II etapie diagnozy i liczba uczniów piszących testy diagnostyczne

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poprawa testów Testy diagnostyczne były poprawiane przez zewnętrzne komisje powiatowe powołane do poszczególnych typów szkół. W skład komisji powiatowych weszli nauczyciele specjaliści przedmiotowi (matematyka, języka angielski, TIK, przedsiębiorczość /WOS, wyłonieni drogą naboru konkursowego). Od członków komisji wymagano uprawnień egzaminatora (nie dotyczy j. angielskiego w szkole podstawowej oraz nauczycieli przedsiębiorczości i wos). Przyjęto zasadę, że nauczyciel nie może poprawiać prac w powiecie, w którym pracuje. Nauczyciele otrzymali klucze do oceny prac, wzory arkuszy zbiorczych wyników oraz zostali przygotowani do poprawy prac w ramach konsultacji dla grup przedmiotowych poszczególnych etapów kształcenia.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poprawa testów Testy diagnostyczne były poprawiane przez komisje powiatowe w okresie: IV. – 31.V 2010 r. testy ze gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, - 14.V. – 31.V r. testy ze szkół podstawowych. Każdy członek komisji poprawiał średnio ok. 400 testów uzdolnień i 400 testów osiągnięć oraz nanosił wyniki na arkusze zbiorcze.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zasady opracowania wyników Testy poprawione przez członków komisji powiatowych zostały przekazane do Biura Merytorycznego projektu. W okresie od 1.06 do wyniki surowe, uzyskane przez uczniów, zostały przeliczone zgodnie z zasadami ustalonymi przez zespół psychologów, który opracowywał koncepcję diagnozy uzdolnień uczniów województwie małopolskim. Dla każdego ucznia został obliczony wynik, stanowiący sumę tzw. punktów ważonych, czyli punktacji uzyskanej przez ucznia, przeliczonej po ustaleniu wagi punktów z testu osiągnięć i testu uzdolnień.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zasady kwalifikacji do POWUZ W każdym powiecie i dla każdego przedmiotu na podstawie wyników całej populacji została ustalona tzw. średnia ważona. Do zajęć byli kwalifikowani uczniowie z wynikami na poziomie lub powyżej tej średniej. UWAGA: Średnią obliczano i kwalifikacji dokonywano dla każdego przedmiotu w skali powiatu, tak więc progi punktowe decydujące o kwalifikacji w poszczególnych przedmiotach i powiatach różnią się.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Progi punktowe decydujące o kwalifikacji w powiatach

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Liczba uczniów zakwalifikowanych do zajęć pozaszkolnych w powiatach Z grupy uczniów piszących test w całym województwie do zajęć pozaszkolnych zostało zakwalifikowanych osób, czyli 51,61%.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Liczba grup w powiatach Ustalenie list i liczby zakwalifikowanych uczniów pozwala na ustalenie liczby grup, które można uruchomić i liczby POWUZ w poszczególnych powiatach.