Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Aktywny Kibic+ Działania Ministerstwa Sportu i Turystyki 21 października 2010.
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
PROJEKT UDANY START. WSPARCIE PSYCHOSPOŁECZNE, EDUKACYJNE I ZAWODOWE DLA WYCHOWANKÓW OPUSZCZAJĄCYCH PLACÓWKI OPIEKUŃCZO WYCHOWAWCZE. realizowany w ramach.
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
system zarządzania zasobami ludzkimi
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Wyzwania i zagrożenia związane z zarządzaniem przez cele
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
FUNKCJA PERSONALNA.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
„Akademia umiejętności szansą na aktywizację zawodową młodzieży z powiatu sępoleńskiego” Poddziałanie „Poprawa dostępu do zatrudnienia.
POKL Drogowskaz – PRZEMIANA
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
1 Zdjęcia ze stron: Skorzystaj z dofinansowań bez biurokracji.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Firma dla różnych ludzi
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Ocena struktury organizacyjnej Zalecenia niezbędnych zmian
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Realizowanego w partnerstwie z Powiatowym Urzędem Pracy w Białymstoku w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI Poddziałanie Wsparcie.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
COACHING WEEK Zapraszamy na cykl konferencji w ramach które odbędą się
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
PROJEKTY: ISO, ZAUFANY URZĄD REALIZOWANE PRZEZ GMINĘ DOPIEWO
Ministerstwo Finansów
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Kalendarz 2020.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
MERCURE WROCŁAW CENTRUM RECEPCJONISTA/KA
Zapis prezentacji:

Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS Warsztaty: „Systemy motywacyjne w administracji” W ramach cyklu warsztatów: „Zarządzanie przez cele w administracji - dobre praktyki” Warszawa, 21 maja 2013 r.

AGENDA Struktura organizacyjna ZUS. Ludzie w ZUS - dane statystyczne. Skąd wiemy jakie są oczekiwania naszych pracowników? - badania poziomu motywacji pracowników i kultury organizacyjnej Zmiany w ZUS na płaszczyźnie organizacji oraz zarządzania kapitałem ludzkim w kontekście motywacji pracowników. Projekt budowy kompleksowego systemu motywacyjnego dla pracowników ZUS opartego na modelu kompetencyjnym.

STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZUS Centrala Terenowe Jednostki Organizacyjne 43 Oddziały Oddziałem kieruje Dyrektor 213 Inspektoratów 69 Biur Terenowych Inspektoratem kieruje Kierownik Biurem Terenowym kieruje Kierownik

Łącznie: 46 182 osób Centrala - 1 395 osób Oddziały - 44 787 osób STAN ZATRUDNIANIA W ZUS * Centrala - 1 395 osób Oddziały - 44 787 osób Łącznie: 46 182 osób * stan na dzień 31.12.2012 r.

STAN ZATRUDNIANIA ZE WZGLĘDU NA PŁEĆ W ZUS * * stan na dzień 31.12.2012 r.

STAŻ PRACY W ZUS * * stan na dzień 31.12.2012 r.

FLUKTUACJA W ZUS - LATA 2009-2012 3,67%

FLUKTUACJA vs. STAŻ PRACY W ZUS * * dane za rok 2012

BADANIE POZIOMU MOTYWACJI PRACOWNIKÓW I KULTURY ORGANIZACYJNEJ MOTYWACJA W ZUS - BADANIA WEWNĘTRZNE BADANIE POZIOMU MOTYWACJI PRACOWNIKÓW I KULTURY ORGANIZACYJNEJ dla pracowników najważniejszą wartością w ich pracy jest stabilność i bezpieczeństwo regularnie wypłacanej pensji i stabilność zatrudnienia pracownicy są zadowoleni z atmosfery panującej w pracy pracownicy identyfikują się ze swoim zespołem. oczekiwania pracowników: wprowadzenie jasnych kryteriów oceny i awansów poprawa komunikacji formalnej uporządkowanie systemu rozwoju pracowników.

ZUS SIĘ ZMIENIA Strategia rozwoju ZUS na lata 2013-2015

Zwiększenie satysfakcji STRATEGIA ROZWOJU ZUS NA LATA 2013-2015 Wizja Wizją Zakładu jest osiągnięcie statusu innowacyjnej instytucji zaufania społecznego. Misja Sprawna, przyjazna i rzetelna obsługa klientów realizowana z poszanowaniem zasad racjonalnego i przejrzystego gospodarowania środkami publicznymi, wykorzystująca nowoczesne technologie i potencjał pracowników. Cel nadrzędny Celem Strategii rozwoju na lata 2013-2015 jest zwiększenie zaufania do ZUS jako instytucji. Cel ZZL Zwiększenie satysfakcji pracowników

ZUS SIĘ ZMIENIA - POTRZEBY W ZAKRESIE ZZL

Fachowość Rzetelność Uczciwość Partnerstwo Odpowiedzialność WARTOŚCI W ZUS Fachowość Rzetelność Uczciwość Partnerstwo Odpowiedzialność Obiektywizm (…) zależy nam na wizerunku rzetelnej i kompetentnej Instytucji publicznej, w której pracują profesjonaliści o wysokich standardach zawodowych i etycznych (…)

SYSTEM SZKOLEŃ W ZUS CENTRA SZKOLENIA PLAFORMA SZKOLENIOWA LSO TRENERZY WEWNĘTRZNI ROZWÓJ SZKOLEŃ E-LEARNINGOWYCH

ROSNĄCA LICZBA UCZESTNIKÓW SZKOLEŃ TRADYCYJNYCH I E-LEARNINGOWYCH

WZROST POPULARNOŚCI DLA FORMUŁY SZKOLEŃ E-LEARNINGOWYCH

KADRA TRENERÓW WEWNĘTRZYNYCH = 30 osób KADRA TRENERÓW WEWNETRZNYCH KADRA TRENERÓW WEWNĘTRZYNYCH = 30 osób rekrutacja wewnętrzna: zakres merytoryczny: ubezpieczenia i składki: 9 trenerów realizacja dochodów: 8 trenerów emerytury i renty: 4 trenerów zasiłki: 4 trenerów kontrola płatników składek: 5 trenerów Jednolite standardy tworzenia i prowadzenia szkoleń.

REALIZACJA PROJEKTU - KOMPLEKSOWY SYSTEM MOTYWACYJNY Czerwiec 2012 r. - realizacja projektu „Opracowanie kompleksowego systemu motywacyjnego dla pracowników ZUS opartego na modelu kompetencyjnym oraz wsparcie wdrożenia tego systemu w Zakładzie”. GŁÓWNY CEL PROJEKTU Podniesienie poziomu satysfakcji pracowników ZUS z pracy w Zakładzie, zwiększenie ich zaangażowania w realizację zadań oraz optymalizacja procesów w Zakładzie mająca na celu poprawę jakości obsługi klientów.

Czym są kompetencje? OKREŚLENIE DEFINICJI KOMPETENCJI Kompetencje - to wiedza, umiejętności, doświadczenie oraz predyspozycje pozwalające realizować zadania zawodowe na odpowiednim poziomie. Używane i rozwijane w procesie pracy prowadzą do osiągania rezultatów zgodnych ze strategicznymi zamierzeniami Zakładu. opanowana wiedza z danego zakresu, czyli - „wiem co” umiejętności, czyli – „wiem jak i potrafię” postawa - „chcę i jestem gotów wykorzystać swą wiedzę”. 19

IDEA PROJEKTU KOMPLEKSOWEGO SYSTEMU MOTYWACYJNEGO Wzrost poziomu satysfakcji Zwiększenie zaangażowania Kształtowanie postaw proklienckich

MODEL KOMPETENCYJNY - PROJEKT

23 kompetencje max. 15 kompetencji MODEL I PROFIL KOMPETENCJI model kompetencji profil kompetencyjny 23 kompetencje max. 15 kompetencji

MODEL KOMPETENCYJNY - KOMPETENCJE OGÓLNOZAKŁADOWE

KOMPLEKSOWY SYSTEM MOTYWACJI W ZUS

Dziękuję za uwagę