Informacja o stanie realizacji Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata 2008-2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Diagnoza przygotowania Szkół Podstawowych prowadzonych przez Miasto Olsztyn do przyjęcia 6-latków w 2012 roku Opracowała: Anna Maria Jankowska.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Sześciolatek idzie do szkoły
STRATEGIA OŚWIATOWA MIASTA TYCHY
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.
Rok szkolny 2013/ 2014.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
1 KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Uwagi Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
PROJEKT OPTYMALIZACJI I RACJONALIZACJI ORGANIZACJI JEDNOSTEK OŚWIATOWYCH PROWADZONYCH PRZEZ MIASTO OLSZTYN w 2010 ROKU styczeń 2010.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2013/2014 Rok szkolny 2013/2014 Rok szkolny 2012/2013 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Zapis prezentacji:

Informacja o stanie realizacji Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata

Zmiany w sieci szkół: likwidacja internatów i utworzenie 4 burslikwidacja internatów i utworzenie 4 burs utworzenie 3 szkolnych schronisk młodzieżowych sezonowychutworzenie 3 szkolnych schronisk młodzieżowych sezonowych rozpoczęcie procesu porządkowania sieci szkół ponadgimnazjalnych z uwagi na brak uczniów, z dniem 31 sierpnia 2011 roku zlikwidowano: - pięć liceów profilowanych - jedno technikumrozpoczęcie procesu porządkowania sieci szkół ponadgimnazjalnych z uwagi na brak uczniów, z dniem 31 sierpnia 2011 roku zlikwidowano: - pięć liceów profilowanych - jedno technikum Cel operacyjny: Dążenie do optymalizacji struktury sieci oświatowej

Działania związane z przygotowania szkół podstawowych Działania związane z przygotowania szkół podstawowych do przyjęcia dzieci sześcioletnich od 1 września 2012 roku: do przyjęcia dzieci sześcioletnich od 1 września 2012 roku: dokonanie diagnozydokonanie diagnozy przeprowadzenie kampanii zachęcającej rodziców do zapisania dzieci do klas pierwszych poprzez :przeprowadzenie kampanii zachęcającej rodziców do zapisania dzieci do klas pierwszych poprzez : - stronę Urzędu Miasta - stronę Urzędu Miasta - spotkania dyrektorów i nauczycieli z rodzicami dzieci sześcioletnich - spotkania dyrektorów i nauczycieli z rodzicami dzieci sześcioletnich - organizowanie dni otwartych w szkołach podstawowych - organizowanie dni otwartych w szkołach podstawowych Ok. 30% dzieci sześcioletnich z Olsztyna z dniem 1 września 2011 roku rozpoczęło naukę w klasach pierwszych. Cel operacyjny: Dążenie do optymalizacji struktury sieci oświatowej

Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: 563 dzieci i uczniów uczęszczało do przedszkoli i szkół specjalnych prowadzonych przez Miasto Olsztyn i inne podmioty 563 dzieci i uczniów uczęszczało do przedszkoli i szkół specjalnych prowadzonych przez Miasto Olsztyn i inne podmioty 144 uczniów uczyło się w klasach integracyjnych144 uczniów uczyło się w klasach integracyjnych a 80 uczniów w klasach terapeutycznycha 80 uczniów w klasach terapeutycznych Cel operacyjny: Dążenie do optymalizacji struktury sieci oświatowej

Realizacja inwestycji z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej w zakresie modernizacji bazy szkół zawodowych: Realizacja inwestycji z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej w zakresie modernizacji bazy szkół zawodowych: rozbudowa Zespołu Szkół Gastronomiczno - Spożywczych w Olsztynie – wartość projektu: ok.13 mln zł rozbudowa Zespołu Szkół Gastronomiczno - Spożywczych w Olsztynie – wartość projektu: ok.13 mln zł modernizacja lub doposażenie : modernizacja lub doposażenie : Zespołu Szkół Samochodowych Zespołu Szkół Samochodowych Zespołu Szkół Budowlanych Zespołu Szkół Budowlanych Zespołu Szkół Ekonomicznych, Zespołu Szkół Ekonomicznych, Zespołu Szkół Elektronicznych i Telekomunikacyjnych Zespołu Szkół Elektronicznych i Telekomunikacyjnych na kwotę przeszło 9 mln zł. na kwotę przeszło 9 mln zł. Cel operacyjny: Rozwój bazy dydaktycznej i sportowej jednostek oświatowych

Z dofinansowaniem ze środków z budżetu Państwa : Z dofinansowaniem ze środków z budżetu Państwa : w 2010 roku zrealizowano modernizację 5 boisk szkolnych w ramach programu Moje boisko – Orlik 2012 przy Szkołach Podstawowych Nr 3, 19, 22 i 34 Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 3 w 2010 roku zrealizowano modernizację 5 boisk szkolnych w ramach programu Moje boisko – Orlik 2012 przy Szkołach Podstawowych Nr 3, 19, 22 i 34 Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 3 a w 2011 r. rozpoczęto budowę przy Szkole Podstawowej Nr 6 i Zespole Szkół Elektronicznych i Telekomunikacyjnych a w 2011 r. rozpoczęto budowę przy Szkole Podstawowej Nr 6 i Zespole Szkół Elektronicznych i Telekomunikacyjnych Ze środków własnych Miasto Olsztyn: Ze środków własnych Miasto Olsztyn: - wybudowano przedszkole - wybudowano przedszkole - zrealizowano remonty na ok. 4,5 mln zł i inwestycje - zrealizowano remonty na ok. 4,5 mln zł i inwestycje na ok.3,3mln zł, rozpoczęto remont stołówki w ZSB na ok.3,3mln zł, rozpoczęto remont stołówki w ZSB Cel operacyjny: Rozwój bazy dydaktycznej i sportowej jednostek oświatowych

O jakości pracy jednostek oświatowych świadczą: O jakości pracy jednostek oświatowych świadczą: ewaluacja zewnętrznaewaluacja zewnętrzna (od 2009 roku przeprowadzono w pięciu szkołach (G5 i G14, SP 7,29, ZSChiO), w trzech przedszkolach ( PM1,24,32) oraz w PPP Nr 1 wyniki sprawdzianów i egzaminów zewnętrznychwyniki sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych EWD - edukacyjna wartość dodana informacje uwzględniane w Systemie Informacji Oświatowej oraz otrzymywane ze szkół Cel operacyjny: Stworzenie systemu doskonalącego jakość pracy jednostek oświatowych

Jakość pracy szkół jest podwyższana poprzez : Jakość pracy szkół jest podwyższana poprzez : - dokształcanie i doskonalenie nauczycieli - wspieranie informatyzacji procesu edukacyjnego - wspieranie informatyzacji procesu edukacyjnego - kształtowanie warunków do poprawy bezpieczeństwa w jednostkach oświatowych – Zespół opracowujący Miejski program zapewniania bezpieczeństwa dzieciom i młodzieży Cel operacyjny: Stworzenie systemu doskonalącego jakość pracy jednostek oświatowych

Realizowany był poprzez: zwiększanie autonomii jednostek w zakresie dysponowania środkami finansowymi w budżetach szkół i wykonywaniem remontówzwiększanie autonomii jednostek w zakresie dysponowania środkami finansowymi w budżetach szkół i wykonywaniem remontów doskonalenie prowadzenia gospodarki finansowej przez dyrektorówdoskonalenie prowadzenia gospodarki finansowej przez dyrektorów wdrażanie i udoskonalanie programów informatycznych:wdrażanie i udoskonalanie programów informatycznych: - elektronicznego systemu rekrutacji Nabór - elektronicznego systemu rekrutacji Nabór - Bank Ofert Pracy pn. Nauczyciele praca - Bank Ofert Pracy pn. Nauczyciele praca organizowanie szkoleń dla wszystkich dyrektorów dwa razy w rokuorganizowanie szkoleń dla wszystkich dyrektorów dwa razy w roku przygotowywanie uchwał Rady Miasta i zarządzeń Prezydenta Olsztynaprzygotowywanie uchwał Rady Miasta i zarządzeń Prezydenta Olsztyna Cel operacyjny: Wspomaganie dyrektorów jednostek oświatowych w zarządzaniu i zapewnianiu jakości pracy

Realizowany m.in.: w oparciu o nowe uregulowania MEN dot. zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych, szkołach i placówkach poprzez przyznawanie dodatkowych środków finansowych na realizację :poprzez przyznawanie dodatkowych środków finansowych na realizację : - zajęć logopedycznych dla dzieci sześcioletnich w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych - zajęć pozalekcyjnych i wspierających, nauki pływania, edukacji muzycznej - zajęć pozalekcyjnych i wspierających, nauki pływania, edukacji muzycznej - zajęć w czasie ferii zimowych i letnich - Programu Animator Sportu – Orlik 2012 i z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholizmowi oraz Przeciwdziałania Narkomanii - Programu Animator Sportu – Orlik 2012 i z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholizmowi oraz Przeciwdziałania Narkomanii oraz oraz umożliwienie udziału szkół w programach np. Comenius, Leonardo da Vinci, Grundving) przyznawanie stypendiów i umożliwienie udziału szkół w programach np. Comenius, Leonardo da Vinci, Grundving) Cel operacyjny: Wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży

Dziękuję za uwagę