PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
Advertisements

VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Elektroniczna baza danych monitoringu projektów indywidualnych Warszawa, 17 kwietnia 2008 r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Warszawa, wrzesień 2007 r. Szczegółowy opis osi priorytetowych Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Krzysztof Hetman Podsekretarz Stanu.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
ROZWÓJ MIAST poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego.
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Szerokopasmowe Lubuskie
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO ROZWÓJ POLSKI WSCHONIEJ Agnieszka Kapciak Dyrektor Departamentu Koordynacji Programów Regionalnych.
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
O PERATOR INFRASTRUKTURALNY I JEGO ROLA W ZARZĄDZANIU SIECIAMI SAMORZĄDOWYMI I ROZWOJU USŁUG E - URZĘDU Rafał Rodziewicz Wiceprezes I NFRATEL OPERATOR.
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Działanie 8.4 PO IG – „ostatnia mila” pod górkę
I ETAP Zakres Projektu: Budowa 4 Hospotów w centrum miasta Grodzisk Mazowiecki. Realizacja Projektu : 28 czerwiec 2008 – 30 wrzesień 2008.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Partnerstwo Publiczno – Prywatne na przykładzie Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej S.A. PPP w praktyce 7 października 2013.
Strategia Informatyzacji Województwa Podkarpackiego na lata
Leszek Wojtasiak Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego Budowa Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
3 marca 2014Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - 2 Wsparcie infrastruktury telekomunikacyjnej w ramach RPO Regionalna pomoc inwestycyjna na podstawie rozporządzenia.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego (możliwości finansowania przedsięwzięć edukacyjnych) Oprac.: Paweł Kryzan, Jarosław Usowicz.
Możliwość finansowania przedsięwzięć telekomunikacyjnych z funduszy unijnych na lata Szczecin, 20 października 2009 r. Krzysztof Kozakowski Biuro.
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Inicjatywy MAC: szybki internet
Internet nowej generacji dla ziemi terespolskiej
Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
Internet dla Mazowsza.
3 Źródła informacji o Funduszach Europejskich na lata Krystyna Kubiak Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu.
Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich
„Szerokopasmowe Lubelskie” sesja wyjazdowa dla mediów
Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej
1 Możliwość wspierania rozwoju sieci „ostatniej mili” z funduszy europejskich – Program Operacyjnego Polska Cyfrowa i założenia Narodowego Planu Szerokopasmowego.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja „Innowacyjna gospodarka”
„INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH” Agnieszka Aleksiejczuk Dyrektor Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok,
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Główne założenia konkursu w ramach Działania Podmioty Ekonomii Społecznej Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Krajowa Rezerwa Wykonania Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn, tel. (0-89) , Fax. (0-89)
„Wrota Parsęty II” - infrastruktura społeczeństwa informacyjnego na terenie dorzecza Parsęty Związek Miast i Gmin Dorzecza Parsęty Waldemar Miśko – Przewodniczący.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Toruń, kwiecień 2017 r.   Departament Rozwoju Regionalnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego

Zapis prezentacji:

PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”

Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej Cel projektu: Zapewnienie do 2013 roku dostępu do usług szerokopasmowych dla 90 % gospodarstw domowych i 100% instytucji publicznych i przedsiębiorców w 5 województwach Polski Wschodniej Bez podjęcia interwencji publicznej znaczna część mieszkańców Polski Wschodniej nie będzie miała możliwości dostępu do nowoczesnej infrastruktury szerokopasmowej.

Oś II – Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego II Oś II – Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego II.1 Sieć szerokopasmowa Polski Wschodniej W ramach osi realizowany będzie KOMPLEKSOWY PROJEKT obejmujący 5 województw Polski Wschodniej. Całkowita wartość projektu: 300 mln euro Projekt składa się z 2 komponentów: budowa sieci szerokopasmowego dostępu do Internetu, szkolenia bezpośrednie dla osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym; (cross-financing) Za koordynację prac nad przygotowaniem projektu odpowiedzialny jest Minister ds. Rozwoju Regionalnego. Realizacja projektu i zarządzanie siecią zostaną powierzone innym podmiotom.

SSPW – założenia projektu W ramach projektu powstanie wyłącznie sieć szkieletowa oraz sieci dystrybucyjne (bez budowy sieci dostępowych do użytkownika końcowego); Sieci dystrybucyjne przebiegać będą wyłącznie przez obszary „białe” (na których mechanizmy rynkowe nie zaspokajają zapotrzebowania) i „szare” (na których nie ma wystarczającej konkurencji). Sieć szkieletowa może przebiegać przez obszary „czarne”, ale jedynie wówczas, gdy jest to uzasadnione względami technicznymi związanymi z jej topologią; Podstawą planowania sieci są obszary inwestycyjne (łącznie projekt obejmie 54 obszary inwestycyjne). Obszar inwestycyjny jest to obszar przypisany do jednego z węzłów sieci szkieletowej obejmujący tereny gmin, dla których dany węzeł jest najbliższy; Sieć zostanie wybudowana w technologii światłowodowej; Zakłada się budowę nowych odcinków sieci, jak i wykorzystanie już istniejącej infrastruktury; Sieć zostanie zbudowana z zachowaniem neutralności technologicznej;

SSPW – założenia projektu Sieć będzie otwarta na równych zasadach dla wszystkich zainteresowanych przedsiębiorców telekomunikacyjnych dostarczających usługi szerokopasmowe bezpośrednio odbiorcom końcowym; Infrastruktura wybudowana w ramach projektu będzie własnością poszczególnych województw Polski Wschodniej; Wybudowana sieć zostanie powierzona w zarządzanie przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu w drodze umowy o partnerstwie publiczno- prywatnym; Procesowi budowy sieci towarzyszyć będą działania o charakterze informacyjnym i edukacyjnym.

Projekt Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej – podział zadań Podział zadań pomiędzy IZ PO RPW, IP PO RPW oraz Beneficjentów projektu SSPW (Samorządy województw Polski Wschodniej) określony został w porozumieniu zawartym w dniu 1 lipca 2009 r.

Pomoc publiczna w projekcie SSPW Brak pomocy publicznej Pierwszy etap, tj. udzielenie samorządom województw dofinansowania ze środków PO RPW przeznaczonego na budowę szerokopasmowych sieci szkieletowych nie będzie stanowił pomocy publicznej. Pomoc publiczna może wystąpić na poziomach: - samorząd województwa – operator infrastruktury, operator infrastruktury – dostawcy usług, dostawcy usług – użytkownik końcowy (o ile ten ostatni wykonuje działalność gospodarczą w rozumieniu wspólnotowym). Pierwszy etap, tj. udzielenie samorządom województw dofinansowania ze środków PO RPW przeznaczonego na budowę szerokopasmowych sieci szkieletowych nie będzie stanowił pomocy publicznej, o ile powstała infrastruktura pozostanie własnością władz publicznych, a te nie będą świadczyły usług telekomunikacyjnych we własnym imieniu. między właścicielem infrastruktury (samorządem województwa) a operatorem infrastruktury (zarządcą). Przekazanie zarządcy, w drodze umowy dzierżawy lub innej, podobnej umowy, sieci szerokopasmowej stanowiącej własność samorządu województwa będzie stanowiło pomoc publiczną dla tego zarządcy, nawet jeśli zostanie on wybrany w drodze otwartego przetargu. Wartość pomocy udzielanej zarządcy sieci można oszacować (za dany okres czasu, np. w wymiarze rocznym) jako różnicę między taką (hipotetyczną) stawką czynszu dzierżawnego, która zapewniałaby rynkową stopę zwrotu z kapitału zainwestowanego w sieć szerokopasmową, a rzeczywistą stawką czynszu dzierżawnego, jaką będzie obciążany zarządca sieci[1]; między operatorem infrastruktury a operatorem hurtowym lub detalicznym. Zarządca sieci nie zatrzyma dla siebie całości korzyści ekonomicznych wynikających z otrzymanej pomocy publicznej, lecz przeniesie przynajmniej część z tych korzyści na operatorów komercyjnych, którzy będą świadczyli usługi telekomunikacyjne na rynku hurtowym i detalicznym z wykorzystaniem tej sieci. Kwotę tych korzyści (a zatem kwotę pomocy publicznej udzielanej operatorowi hurtowemu lub detalicznemu) można oszacować jako różnicę między stawką opłat, jaką pobierałby zarządca od operatorów, gdyby sam był obciążany przez właściciela sieci rynkową (tzn. opisaną powyżej) stawką czynszu dzierżawnego, a stawką opłat faktycznie pobieranych przez zarządcę od operatorów; między operatorem detalicznym a użytkownikiem końcowym – o ile ten ostatni wykonuje działalność gospodarczą w rozumieniu wspólnotowym. [1] Gdyby właściciel sieci (samorząd województwa) faktycznie obciążał zarządcę stawką odzwierciedlającą rynkowy zwrot z zainwestowanego kapitału, to pomoc publiczna nie wystąpiłaby; jednak w takich okolicznościach dokonywanie interwencji publicznej (przeznaczanie środków publicznych na budowę sieci) w ogóle nie byłoby uzasadnione, gdyż sieć mogłaby być wybudowana przez prywatnych inwestorów działających na zasadach rynkowych.

Ustalenia z Komisją Europejską 15 stycznia br. (DG COMP), odbyło się w Brukseli spotkanie robocze z przedstawicielami Dyrekcji Generalnej ds. Konkurencji (DG COMP) i Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej (DG REGIO), na którym wskazano, iż realizacja projektu wiąże się z możliwością wystąpienia pomocy publicznej, konieczne zatem będzie przeprowadzenie procesu notyfikacyjnego występującej w projekcie pomocy publicznej.

Dziękuję za uwagę IZ PO RPW Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Programów Ponadregionalnych sspw@mrr.gov.pl