Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Generator przyszłości
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
ku lepszej przyszłości”
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Indywidualne nauczanie
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
Zebranie rodziców uczniów klas szóstych szkół podstawowych 13 kwietnia 2012 r.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
„Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno- przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych

Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne ale także edukacyjne. Od początku szczególną uwagę zwracano na realizację nauki przez uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Pomocną jest strona internetowa szkoły, na której umieszczono część lekcji on-line dostępnych na portalu Interklasa. Na lekcjach wykorzystuje się zasoby portalu Interklasa oraz Scholaris, zasoby te wykorzystywane są również przez uczniów w domu. Rola strony internetowej Zespołu Szkół w Barwicach

Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Na stronie internetowej udostępniona jest platforma e- learningowa Zespołu Szkół w Barwicach. Uczniowie wykorzystują tą platformę przede wszystkim na zajęciach z informatyki (program autorski), podczas przygotowywania się do egzaminów ECDL oraz koła BRD. Co roku grono użytkowników platformy powiększa się. W przyszłym roku szkolnym planuje się powiększenie liczby przedmiotów dostępnych dla uczniów on-line. Platforma e-learningowa Zespołu Szkół w Barwicach

Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Zawartość programu wynika z roli edukacyjnej w nauczaniu, zapisanej w Podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz z zadań szkoły. Edukacja, jak każdy obszar działalności człowieka w społeczeństwie, we wszystkich swoich sfe­rach powinna uwzględniać warunki, w których się odbywa, w tym również techniczne warunki życia społeczeństwa. Współczesna technologia informacyjna, która wyrosła na komputerach, ma obecnie olbrzymi wpływ na życie człowieka i całych społeczeństw. Powinno to znaleźć odbicie w procesie wychowania i nauczania, by właściwie przygotować przyszłe pokolenia świadomych odbiorców i użytkowników tej technologii, przyszłych obywateli społeczeństwa informacyjnego. Z technologią informacyjną jest związana jedna z głównych umiejętności kształconych u uczniów w szkole: Poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną. Innowacja pedagogiczna: autorski program nauczania informatyki w gimnazjum

Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Obowiązującym programem nauczania geografii w gimnazjum dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim jest program autorstwa pani Małgorzaty Wojtatowicz wpisany do wykazu pod numerem DKW /99. W naszej szkole dla uczniów zdrowych obowiązuje program nauczania geografii w gimnazjum pod redakcją pani Grażyny Wnuk (DKW /99) wydawnictwa SOP w Toruniu. Nauczyciele geografii naszej szkoły uznają ten program i podręcznik tego wydawnictwa za bardzo dobry ze względu na ciekawą treść, liczne mapy, interesujące ilustracje, szeroką ofertę innych materiałów dydaktycznych i przede wszystkim dostosowanie do wymogów egzaminu gimnazjalnego. Zamierzamy korzystać z niego w najbliższych latach Opracowany autorski program dla uczniów z upośledzeniem lekkim umysłowym ma na celu zaadaptowanie go do obowiązującego programu i podręczników, ułatwienie pracy nauczyciela i ucznia, integrację uczniów, wykorzystanie technologii informacyjnej oraz poprawę wyników nauczania. Innowacja pedagogiczna: autorski program nauczania geografii dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Innowacja pedagogiczna: „Gimnazjaliści przedszkolakom”

Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Ze względu na znaczną ilość uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych na terenie gminy, w roku 2001 w Gimnazjum utworzone zostały oddziały integracyjne, a od roku 2003 klasy dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Do Gimnazjum Zespołu Szkół uczęszczają uczniowie z orzeczeniami o upośledzeniu umysłowym, upośledzeniu w stopniu umiarkowanym oraz uczniowie z dysfunkcjami sprzężonymi. Dodatkowo grupa uczniów posiada opinie o konieczności dostosowania wymagań edukacyjnych ze względu na niski potencjał intelektualny i zaniedbania środowiskowe. We wszystkich poszczególnych przypadkach w szkole wykorzystuje się zajęcia z komputerem, jak element edukacyjny oraz terapii. Zajęcia prowadzą nauczyciele posiadający odpowiednie wykształcenie. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Zespół Szkół od II semestru roku szkolnego 2009/2010 realizuje projekt „Z fizyką, matematyką i przedsiębiorczością zdobywamy świat”, który ma na celu rozwój kompetencji uczniów w zakresie matematyki, fizyki oraz przedsiębiorczości i wykorzystania ich w praktyce. W ramach projektu uczniowie tworzą w szkołach Uczniowskie Grupy Projektowe. e-Akademia Przyszłości to ponadregionalny program rozwijania kompetencji kluczowych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych, technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), języków obcych i przedsiębiorczości. Jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Działania 3.3. – Poprawa jakości kształcenia z Poddziałania – Modernizacja treści i metod kształcenia. Projekt będzie realizowany w szkołach przez 3 lata – od 1 września 2010 roku do końca roku szkolnego 2012/2013. Udział szkoły w projektach unijnych