Zarządzanie strategiczne w województwie kujawsko-pomorskim

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Advertisements

Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
FUNDUSZE UE Warszawa, maj 2008.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
PROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO PROJEKTU STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO NA LATA
Konsultacje społeczne projektu strategii
POTENCJAŁY, PROBLEMY I PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU POWIATU ŚWIECKIEGO r.
PRZESŁANKI KONKURENCYJNOŚCI
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Wsparcie rodzin w Małopolsce Wybrane działania RPO na lata
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Mechanizmy wspierania rozwoju obszarów wiejskich
Spotkania konsultacyjne
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Prezentacja przygotowana na podstawie : Małgorzata Marcińska Podsekretarz Stanu - Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Piła, maj 2014 r.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Zarządzanie strategiczne w województwie kujawsko-pomorskim
Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego Zarządzanie strategiczne w województwie kujawsko-pomorskim Maciej Krużewski Dyrektor Departamentu.
Zarządzanie strategiczne w województwie kujawsko-pomorskim
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
STRATEGIE ROZWOJU GMIN POWIATU KARTUSKIEGO GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Strategia rozwoju gminy Nieporęt
Zapis prezentacji:

Zarządzanie strategiczne w województwie kujawsko-pomorskim ggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg Maciej Krużewski Dyrektor Departamentu Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego

Model komunikacji społecznej Zasada ciągłości w komunikacji społecznej – oznacza, że komunikacja społeczna będzie prowadzona w taki sposób, aby reakcja odbiorcy komunikatu - gmin, powiatów oraz partnerów społeczno – gospodarczych miała realne odzwierciedlenie w ponownym komunikacie nadawcy tj. konkretnych rozwiązaniach programowych władz województwa i była prowadzona na podstawie nie tyle kompromisu, ale konsensusu w ramach szeroko rozumianej polityki regionalnej opartej o podstawowe zasady jej prowadzenia. nadawca komunikat kanał (np. cykl debat społecznych, wizyty studyjne ) odbiorca sprzężenie zwrotne (reakcja odbiorcy na komunikat nadawcy) Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego

Zarządzanie strategiczne – zarządzanie poprzez cele Model zarządzania poprzez cele na przykładzie schematu realizacji Strategii Rozwoju Województwa. STRATEGIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA Wskaźniki bazowe: PKB/ 1 mieszkańca, zatrudnienie wg sektorów (rolnictwo, przemysł, usługi), stopa zatrudnienia, stopa bezrobocia Cel; Rozwój nowoczesnej gospodarki Unowocześnienie struktury funkcjonalno - przestrzennej regionu Rozwój zasobów ludzkich Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel; Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego

Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego Wspieranie procesów metropolizacji ośrodków stołecznych Bydgoszczy i Torunia Rozwijanie instytucji otoczenia biznesu i promowanie postaw przedsiębiorczych Zwiększenie roli szkolnictwa wyższego regionu Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel; Wspieranie rozwoju sieci osadniczej Wskaźniki bazowe; Cel; Kreowanie warunków przedsiębiorczości i upowszechniania innowacji Poprawa efektywności kształcenia Rewitalizacja miast i wsi regionu Wskaźniki bazowe; Cel; Budowa społeczeństwa opartego na wiedzy Wskaźniki bazowe; Cel; Rozwój potencjału naukowo -badawczego regionu i kształtowanie regionalnego systemu transferu innowacji u wymiany informacji Poprawa dostępności komunikacyjnej regionu Dostępność edukacji dla dorosłych Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel; Wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży Unowocześnienie układów transportowych wewnątrzregionalnych Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel; Rozwój infrastruktury technicznej Wskaźniki bazowe; Cel; Wspieranie sektora organizacji pozarządowych Rozwój i unowocześnienie pozostałej infrastruktury technicznej i mieszkalnictwa Wskaźniki bazowe; Cel; Budowa kapitału społecznego Wskaźniki bazowe; Cel; Rozwój infrastruktury gospodarki wodnej Budowa partnerstwa publiczno - społecznego Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel; Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego

Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego Wspieranie adaptacji gospodarstw rolnych do funkcjonowania na współczesnych rynkach rolnych Rozwój infrastruktury teleinformatycznej Rozwój zatrudnienia osób bezrobotnych Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel; Rozwój infrastruktury społeczeństwa informacyjnego Promocja zatrudnienia osób pozostających bez pracy lub zagrożonych jej utratą Przeciwdziałanie bezrobociu osób zagrożonych utratą pracy w rolnictwie oraz sektorach mających problemy z dostosowaniem się do potrzeb rynku pracy Informatyzacja usług publicznych w administracji i zarządzaniu Wskaźniki bazowe; Cel; Wzmacnianie konkurencyjności regionalnej gospodarki rolnej Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel; Wzmacnianie konkurencyjności przetwórstwa rolno - spożywczego Unowocześnienie infrastruktury usług społecznych Edukacja zdrowotna społeczeństwa Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel; Rozwój infrastruktury społecznej Wskaźniki bazowe; Cel; Kształtowanie sieci usług publicznych z punktu widzenia ich dostępności Promocja aktywności sportowo -rekreacyjnej Promocja i profilaktyka zdrowia Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel; Powszechna, wczesna diagnostyka medyczna, profilaktyka i rozwiązywanie problemów uzależnień Promocja walorów i produktów turystycznych Zachowanie dziedzictwa kulturowego Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel; Dziedzictwo kulturowe Adaptacja dziedzictwa kulturowego do współczesnych potrzeb społecznych Promocja rozwoju turystyki Przeciwdziałanie ubóstwu i wykluczeniu społecznemu Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel; Rozwój sektora usług turystycznych Utrwalanie i wzbogacanie systemu ekologicznego regionu Integracja społeczno -zawodowa i bezpieczeństwo ludności Wyrównywanie szans osób niepełnosprawnych Wskaźniki bazowe; Cel; Zachowanie i wzbogacanie zasobów środowiska przyrodniczego Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel; Rewaloryzacja środowiska przyrodniczego Poprawa bezpieczeństwa ludności Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego Wskaźniki bazowe; Cel; Wskaźniki bazowe; Cel;

PROGRAMOWANIE ROZWOJU REGIONALNEGO KOMUNIKACJA SPOŁECZNA Schemat realizacji programowania rozwoju regionalnego w kontekście komunikacji społecznej PROGRAMOWANIE ROZWOJU REGIONALNEGO Zasady polityki regionalnej ZASADA PARTNERSTWA Strategia Rozwoju Województwa Cele i działania Programy Operacyjne ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE Uwarunkowania przestrzenne Plan zagospodarowania przestrzennego województwa Zadania operacyjne realizujące cele strategiczne PROJEKTY Wskaźniki produktu, rezultatu i oddziaływania KOMUNIKACJA SPOŁECZNA FINANSOWANIE IDENTYFIKACJA Fundusze Europejskie, Środki budżetu państwa, Środki budżetu województwa, Pozostałe środki publiczne (gminy, WFOŚIGW, PFRON), Środki prywatne OCENA PRZYGOTOWANIE WDRAŻANIE Realizacja zakładanych celów Wskaźniki/ realizacja finansowa Wnioski dla przyszłych projektów ZINTEGROWANE PAKIETY PROJEKTÓW ROZWOJOWYCH POMOC TECHNICZNA RAPORTOWANIE MONITOROWANIE

Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego Strategia rozwoju województwa kujawsko –pomorskiego na lata 2007-2020 Koncepcja realizacji strategii rozwoju Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego

Powiat aleksandrowski na tle województwa kujawsko – pomorskiego Oprac. K-PBPPiR Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego

Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego Fragment mapy zadań ponadlokalnych realizujących cele publiczne (w oryginale mapa dla obszaru województwa kujawsko-pomorskiego w skali 1:100 000) Oprac. K-PBPPiR Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego

Miasto Aleksandrów Kujawski jako siedziba powiatu Aleksandrów jest 19. co do wielkości miastem województwa – z liczbą ludności wynoszącą ok. 12,4 tys., zalicza się do kategorii typowych ośrodków powiatowych w województwie (większość siedzib powiatów liczy od 10 do 20 tys. mk) układ sieci osadniczej województwa predestynuje miasto do pełnienia roli ponadlokalnego ośrodka równoważenia rozwoju – obsługującego obszar powiatu w zakresie szkolnictwa średniego, lecznictwa szpitalnego, instytucji obsługi biznesu w zakresie typowych funkcji powiatowych miasto jest dobrze wyposażone i zapewnia prawidłową obsługę mieszkańców jako siedziba powiatu Aleksandrów Kujawski jest położony marginalnie w północnej jego części, dodatkowo terytorium powiatu dzielić będzie projektowana autostrada A1, co może spowodować pewne trudności w dostępności miasta z obszaru całego powiatu jako ponadlokalny ośrodek równoważenia rozwoju miasto wykazuje niedorozwój funkcji w zakresie instytucji sektora biznesu i kultury – te działalności muszą być rozwijane Oprac. K-PBPPiR Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego

Rola i znaczenie powiatu w województwie Funkcje regionalne Aleksandrów postrzegany jest w polityce regionalnej jako ponadlokalny ośrodek równoważenia rozwoju – obecnie kształtujący się realny obszar oddziaływania to teren powiatu aleksandrowskiego System komunikacyjny i infrastruktura techniczna powiat posiada strategiczne położenie – przez jego terytorium przebiega projektowana autostrada A1: Gdańsk – Gorzyczki – gr. państwa z węzłem autostradowym “Odolion” oraz linia kolejowa nr 18: Kutno – Piła główny układ komunikacyjny stanowi projektowana autostrada A1 i droga krajowa nr 1 wraz z drogami wojewódzkimi o nr 266, 252, 301, 267. duże znaczenie będzie miała realizacja przeprawy mostowej przez rz. Wisłę po koronie projektowanej zapory wodnej w Nieszawie przez teren powiatu przebiegają sieci infrastruktury technicznej o znaczeniu krajowym i międzynarodowym: linie elektroenergetyczne , gazociągi wysokiego ciśnienia, w tym gazociąg Dn 1400 Jamał – Europa Zach., rurociąg produktów naftowych planuje się również budowę elektrowni wodnej w wyniku realizacji projektowanej zapory wodnej w Nieszawie System przyrodniczy powiat o jednym z najniższych wskaźników lesistości – 7,4 % powierzchni ogólnej (województwo 23,1 %) powiat o małej powierzchni i bardzo małym udziale obszarów prawnie chronionych Zagadnienia ludnościowe stosunkowo duży udział ludności w wieku poprodukcyjnym oraz ujemny przyrost naturalny świadczą o zjawisku starzenia się społeczeństwa powiatu stosunkowo niski poziom wykształcenia mieszkańców terenów wiejskich Oprac. K-PBPPiR Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego

Rola i znaczenie powiatu w województwie cd. Gospodarka korzystne (wyższe niż średnio dla powiatów ziemskich) wskaźniki przedsiębiorczości realizacja projektowanej zapory wodnej w Nieszawie motorem napędowym dla gospodarki powiatu ponadregionalny charakter miasta Ciechocinka pełniącego funkcje uzdrowiskowe w skali kraju (złoża wód leczniczych) Rolnictwo powiat o zróżnicowanych warunkach rozwoju rolnictwa – jedynie część południowa wykazuje dogodne warunki dla rozwoju intensywnej gospodarki rolnej Turystyka głównym produktem turystycznym powiatu jest miasto Ciechocinek (uzdrowisko) oraz Nieszawa z przeprawą promową przez rz. Wisłę oraz malownicza dolina rz. Wisły z pieszymi szlakami turystycznymi dodatkowym walorem w zakresie turystyki będzie wybudowanie zbiornika wodnego na rz. Wiśle w wyniku realizacji projektowanej zapory wodnej w Nieszawie Oprac. K-PBPPiR Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego

Stopa bezrobocia (%, XII 2006 rok) Oprac. K-PBPPiR Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego

Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego Najważniejsze problemy rozwoju miasta i powiatu w kontekście polityki regionalnej wzmocnienie potencjału Aleksandrowa Kujawskiego jako ponadlokalnego ośrodka równoważenia rozwoju wspieranie rozwoju Ciechocinka jako miasta o funkcji uzdrowiskowej zapewnienie prawidłowej dostępności komunikacyjnej powiatu Oprac. K-PBPPiR Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego

Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego Dziękuję za uwagę Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego