Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Modernizacja kształcenia zawodowego
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Upowszechnianie produktu projektu MJUP. Ramowy harmonogram 2011 Zadanie 5 - Zarządzanie projektem Zadanie 4 - Upowszechnianie produktu Zadanie 3 - Opracowanie.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
na rzecz cyfryzacji szkół
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne

Termin realizacji

Realizatorzy projektu Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Szczecinie Katedra Efektywności Innowacji Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego

Cele projektu: opracowanie i wdrożenie e-learningowego sposobu kształcenia w ZSZ WZDZ Szczecin, Trzebiatów, Świnoujście poprawa jakości nauczania w ZSZ WZDZ zastosowanie innowacyjnych metod i form w uczeniu się wzrost zainteresowania młodzieży technikami IT wzrost współpracy międzyszkolnej wdrożenie nowych i innowacyjnych form uczenia rozszerzenie oferty edukacyjnej

Uczestnicy projektu: nauczyciele uczniowie Zasadniczych Szkół Zawodowych WZDZ w Szczecinie, Świnoujściu oraz Trzebiatowie

Realizacja projektu ma za zadanie wypracowanie i wdrożenie rozwiązań w zakresie rozwijania umiejętności w posługiwaniu się technikami informacyjno-komunikacyjnymi w procesie uczenia się poprzez stworzenie platformy e-learningowej, wytypowanie grupy testowej i realizację zajęć pilotażowych z wykorzystaniem tej technologii

Działania planowane w projekcie: I Etap przygotowanie: IX.2010-II.2011 Analiza programu nauczania z zakresu technik informatycznych i wytypowanie treści zajęć przekazywanych w ramach zajęć dydaktycznych Opracowanie materiałów dydaktycznych na potrzeby elektronicznego kursu realizowanego metodą nauczania komplementarnego Uruchomienie systemu informatycznego umożliwiającego prowadzanie zajęć przez Internet z wykorzystaniem platformy e-learningowej Przeszkolenie nauczycieli z zakresu prowadzenia zajęć przy wykorzystaniu platformy e-learningowej Opracowanie strategii wdrażania projektu

Działania planowane w projekcie II Etap - wdrożenie Realizacja zajęć testowych w formie zajęć pozalekcyjnych Wdrożenie rozwiązań e-learningowych do innych zajęć Upowszechnianie projektu

Sukcesem projektu będzie: wprowadzenie na stałe do programu szkolnego ZSZ WZDZ zajęć dodatkowych z zakresu technologii informatycznych wykorzystujących opracowane w projekcie materiały min. 40% uczniów uczestniczących w projekcie podejmie dalsze kształcenie w kierunku informatycznym przekazanie idei projektu min.40 przedstawicielom szkół zawodowych z woj. zach-pom wdrożenie podobnych rozwiązań w 5 szkołach zawodowych z woj. zach-pom stworzenie podstaw do realizacji zajęć w formie e-learningu z zakresu przedmiotów: przedsiębiorczość, jęz. niem., matematyka realizacja min. 36 godz. zajęć dydaktycznych z zakresu technologii informacyjnych w ZSZ WZDZ w formie e-learningowej w latach szkolnych 2012/13 w klasach II-gich

Działania przeprowadzone w I etapie: na podstawie informacji uzyskanych podczas czterech spotkań pomiędzy nauczycielami WZDZ i pracownikami WZiEU US dokonano analizy programu nauczania z zakresu technik informatycznych oraz analizy możliwości, celów i potrzeb dla pozostałych przedmiotów ogólnokształcących, opracowano elektroniczne materiały dydaktyczne do realizacji trzech kursów elektronicznych (tworzenie stron WWW, grafika prezentacyjna, nowoczesne technologie w Internecie), uruchomiono system informatyczny umożliwiający prowadzenie zajęć w trybie nauczania komplementarnego, wykorzystujący platformę elearningową MOODLE. opracowano strategię wdrażania projektu

Podczas realizacji I etapu projektu nastąpiła wstępna weryfikacja założonych celów. Okazało się, że określenie zarówno celów strategicznych dla organizacji i procesu szkolenia, jak i celów szczegółowych dotyczących opracowania i realizacji zajęć dydaktycznych w trybie nauczania komplementarnego, odzwierciedla realne potrzeby jednostek dydaktycznych Wojewódzkiego Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Szczecinie

Do długofalowych i strategicznych celów projektu zaliczyć należy: rozwój nauczycieli w zakresie kluczowych kompetencji związanych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych (teleinformatycznych) w procesach dydaktycznych, rozwój oraz rozwinięcie zainteresowań uczniów Zasadniczych Szkół Zawodowych w Szczecinie, Trzebiatowie i Świnoujściu, z zakresu korzystania z narzędzi elearningowych w procesie kształcenia i samokształcenia.

Głównym celem projektu na poziomie taktycznym jest: opracowanie przez nauczycieli WZDZ przy wykorzystaniu platformy MOODLE i realizacja dodatkowych przedmiotów lub części przedmiotów ogólnokształcących począwszy od września 2011.

Podstawowy cel projektu w wymiarze operacyjnym to: realizacja procesu dydaktycznego w trybie nauczania komplementarnego dla 90 uczniów ZSZ w Szczecinie, Trzebiatowie i Świnoujściu w roku szkolnym 2011/2012 i 2012/2013 w zakresie trzech opracowanych przez Katedrę Efektywności Innowacji WZiEU US tematów (tworzenie stron WWW, grafika prezentacyjna, nowoczesne technologie w Internecie),

Osiągnięcie satysfakcjonującego poziomu realizacji projektu zostanie zrealizowane, gdy założone cele strategiczne zostaną osiągnięte do rozpoczęcia roku szkolnego 2012/2013. Realizacja celów taktycznych powinna zostać osiągnięta zgodnie z ich charakterystyką (lata ). Wstępne badania, co do realizacji założeń projektu zostaną przeprowadzone w trakcie i po zakończeniu semestru letniego w roku 2011 oraz cyklicznie w semestrach kolejnych.

Produkt zmiana modelu nauczania w jednostkach edukacyjnych WZDZ, podniesienie poziomu kompetencji i wiedzy nauczycieli (metodologia, nowoczesne narzędzia), wzrost jakości w procesie dydaktycznym, podniesienie poziomu wiedzy i satysfakcji uczniów podczas uczenia się, podniesienie poziomu świadomości organizacyjnej co spowoduje przewagę konkurencyjną na rynku edukacyjnym i możliwości dalszego rozwoju

Elementy produktu finalnego zbiór technicznych i organizacyjnych procedur realizacji procesu dydaktycznego w trybie nauczania na odległość zbiór metodologicznych i merytorycznych procedur projektowania elektronicznych treści dydaktycznych, ich weryfikacji i ewaluacji, program szkolenia w zakresie zajęć: tworzenie stron WWW, grafika prezentacyjna, nowoczesne technologie w Internecie, wraz z elektronicznymi i tradycyjnymi materiałami dydaktycznymi dla nauczycieli i uczniów, program szkolenia w pełnym lub częściowym zakresie przedmiotów ogólnokształcących wraz z elektronicznymi i tradycyjnymi materiałami dydaktycznymi dla nauczycieli i uczniów, infrastruktura organizacyjna i informatyczna jednostek WZDZ Szczecin

Pierwsze efekty realizowanego projektu zostaną poddane weryfikacji po zakończeniu semestru letniego Z praktycznego punktu widzenia innowacja będzie miała charakter rozwojowy, gdy zostaną osiągnięte następujące wskaźniki: ocena poziomu satysfakcji uczniów na poziomie wyższym niż 50%, ocena poziomu subiektywnej efektywności pozyskiwania wiedzy przez uczniów na poziomie wyższym niż 30%, ocena poziomu subiektywnej efektywności dostarczania wiedzy przez nauczycieli na poziomie wyższym niż 30%, wyniki analizy porównawczej metod tradycyjnych i elektronicznych w nauczaniu dokonanej przez uczniów, na korzyść narzędzi elearningowych,

Edukacja jest ważną inwestycją społeczną, gospodarczą i polityczną. Wykształcenie i kompetencja ludzi stają się najważniejszymi wartościami współczesnej cywilizacji.