PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – „małe projekty”
Advertisements

XV Ogólnopolskie Forum Gospodarcze Małych i Średnich Przedsiębiorstw
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
System przepływów finansowych w nowym okresie programowania
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Opis dokumentów finansowych
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
Wymagania w zakresie sporządzania załączników do wniosku beneficjenta o płatność w ramach priorytetu 1, 3 i 4 ZPORR Białystok, 29 czerwca 2005 r.
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
„Najistotniejsze informacje związane z rozliczaniem operacji oraz obowiązki Beneficjentów w zakresie wniosków o płatność” Krystyna Grygiel Dział Autoryzacji.
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Procedury finansowe Toruń, grudzień 2005 r.. Wniosek o płatność podstawą ubiegania się o refundację poniesionych wydatków Wzór określony Rozporządzeniem.
PŁATNOŚCI W RAMACH ZPORR Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi (BZFE) Maj 2005 Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 20 listopada 2012 roku 20 listopada 2012 roku Seminarium informacyjno-promocyjne dla Beneficjentów działania 111.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Kwalifikowalność wydatków
Kraków, listopad 2005r. Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Realizacja wniosków o płatność
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 1 MINISTERSTWO GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ ZINTEGROWANY PROGRAM OPERACYJNY ROZWOJU REGIONALNEGO.
Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Kraków, maj 2006r.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
1Warszawa, 27 lutego 2014 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Działanie 2.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Departament Systemów Informatycznych.
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Formularz wniosku i wymagane załączniki Działanie 9.1 Wysokosprawne.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie objętego.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 12 grudnia 2013 roku 12 grudnia 2013 roku ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Dokumenty aplikacyjne do ubiegania się o pomoc na budowę lub modernizację dróg lokalnych w ramach PROW na lata Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Procedura Finansowo - Księgowa w UMP. ZAKŁADANIE KONTA Wniosek o otwarcie konta dochodowego i wydatkowego dla projektu przekazywany jest do Wydziału Finansowego.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Zapis prezentacji:

PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005 r

PODSTAWY PRAWNE PRZEKAZYWANIA PŁATNOŚCI Przepisy Unii Europejskiej Rozporządzenie Rady (WE) 1260 / 1999 Rozporządzenie Komisji (WE) 438 / 2001 Rozporządzenie Komisji (WE) 448 / 2004

PODSTAWY PRAWNE PRZEKAZYWANIA PŁATNOŚCI Przepisy krajowe Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.) Ustawa z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz.148, z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 18 grudnia 2001 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (dz. U. Nr 153, poz. 1752, z późn. zm.)

PRZEPŁYWY FINANSOWE

ZASADY REALIZACJI PŁATNOŚCI Płatności na zasadzie refundacji Wydatki faktycznie poniesione Właściwie udokumentowane Właściwie zaksięgowane Wydatki kwalifikowane

DOKUMENTACJA FAKTURY; DOKUMENTY KSIĘGOWE O RÓWNOWAŻNEJ WARTOŚCI DOWODOWEJ; - lista płac - delegacje - deklaracje ZUS - deklaracje podatkowe - bilety,

Sposób opisywania faktur lub innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej Na odwrocie faktury lub innego dokumentu o równoważnej wartości dowodowej powinny znaleźć się następujące zapisy: Numer i nazwa projektu, Numer umowy/decyzji o dofinansowanie projektu w ramach Interreg IIIA Czechy –Polska informacja o poprawności formalnej i merytorycznej, zapis „Projekt współfinansowany w ….% (odpowiednim procencie zgodnie z umową) z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Sposób opisywania faktur lub innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej wskazanie na powiązanie poniesionego wydatku (z danej faktury) z odpowiednią kategorią/kategoriami wydatków z tabeli F z wniosku aplikacyjnego ( Budżet projektu), podstawa prawna zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. Z 2004r. Nr 19 poz. 177, z późn. zm.) – jeśli projekt jest realizowany w oparciu o ww. ustawę. Z przodu faktury lub innego dokumentu o równoważnej wartości dowodowej powinny znaleźć się - w prawym górnym rogu dokumentu proszę o podanie numeru dowodu księgowego według ewidencji księgowej

WNIOSEK O PŁATNOŚĆ

ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ Potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie faktur lub innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej; Kopie wyciągów z rachunku bankowego beneficjenta - potwierdzające poniesienie wydatków; Kopie protokołów odbioru wykonania robót; W przypadku zakupu urządzeń, które nie zostały zamontowane - kopie protokołów odbioru urządzeń, przyjęcia na magazyn z podaniem ich miejsca składowania; Kopie dokumentów potwierdzających prawidłową realizację dofinansowywanego projektu lub jego części zgodnie z harmonogramem rzeczowym.

WERYFIKACJA FORMALNA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ Czy wniosek został przedstawiony na prawidłowym formularzu, w przewidzianym terminie, Czy we wniosku został prawidłowo oznaczony beneficjent końcowy oraz nazwa i numer projektu, Czy wniosek został sporządzony i podpisany przez osoby do tego upoważnione, Czy do wniosku zostały załączone poświadczone za zgodność z oryginałem kopie faktur/innych dokumentów księgowych o równorzędnej wartości dowodowej, Czy zostały załączone kopie wyciągu bankowego potwierdzającego dokonanie płatności,

WERYFIKACJA MERYTORYCZNA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ Czy we wniosku nie ma błędów rachunkowych Czy faktury/inne dokumenty o równorzędnej wartości dowodowej zostały zapłacone, Czy termin zapłaty jest zgodny z terminem kwalifikowalności wydatków dla danego projektu, Czy kwoty zapisane we wniosku są zgodne z kwotami ujętymi na fakturach/innych dokumentach księgowych o równorzędnej wartości dowodowej, Czy poniesione wydatki są bezpośrednio związane z realizowanym projektem oraz zgodne z umową o przyznanie dofinansowania,

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY WE WNIOSKU O PŁATNOŚĆ Nie wypełnione wszystkie punkty wniosku o płatność Usuwanie punktów (tabel) stanowiących integralną część wniosku Nie dołączanie do wniosku wszystkich niezbędnych załączników (harmonogramów płatności, wyciągów bankowych) Składanie kopii wniosku i załączników nie potwierdzonych za zgodność z oryginałem

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY WE WNIOSKU O PŁATNOŚĆ Składanie kopii wniosku i załączników przez osoby, które nie są do tego upoważnione Brak odpowiednich podpisów oraz pieczątek pod wnioskiem i na załącznikach Brak paraf na każdej stronie wniosku o płatność Nie dołączanie wersji elektronicznej Numer projektu, mylony z numerem umowy Brak numeru projektu lub numeru umowy Błędy rachunkowe

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY WE WNIOSKU O PŁATNOŚĆ Niewłaściwe opisanie załączników Błędne opisy faktur – nie są ujęte wszystkie wymagane elementy Źle określony procent dofinansowania Źle określany okres wniosku Niezgodna ze stanem faktycznym informacja o realizacji projektu zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym Kwoty z wniosków nie są ujmowane w dołączanych do wniosku harmonogramach

ARCHIWIZACJA DOKUMENTÓW Wszelkie dokumenty związane z poniesionymi wydatkami, weryfikacją i kontrolą dokonanych wydatków, w tym oryginały (przechowywane przez Projektodawców) oraz kopie faktur/innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej i inne dokumenty związane z płatnościami pośrednimi lub końcowymi muszą być dostępne, przechowywane i archiwizowane przez okres co najmniej 3 lat od płatności salda końcowego dla programu przez KE (za wyjątkiem dokumentów dotyczących pomocy publicznej, które są przechowywane przez okres 10 lat).

OBOWIĄZKI BENEFICJENTA Beneficjent końcowy/projektodawca odpowiedzialny jest za poprawność wydatkowania całości środków. Obowiązkiem beneficjenta realizującego projekt jest poddanie się wszelkiej kontroli (zarówno dokumentów, jak i miejsca realizacji projektu) przez podmioty uprawnione