EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W SZKOLE LUB PLACÓWCE
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Kuratorium Oświaty w Kielcach
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Organizacja roku szkolnego 2015/2016
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY

Ewaluacja w I Liceum Ogólnokształcącym w Oleśnicy TERMIN: 8 – 12 grudnia 2014 EWALUATORZY: Barbara Brulińska-Albiniak, Beata Pazdej Wizytatorzy Dolnośląskiego Kuratorium Oświaty

Ewaluacja zewnętrzna jest ważnym elementem systemu nadzoru pedagogicznego, zatwierdzonego rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 7 października 2009 r. Ma na celu gromadzenie informacji na temat jakości pracy szkół i funkcjonowania systemu edukacyjnego.

Ministerstwo zdefiniowało wymagania wobec szkół, dotyczące różnych dziedzin: od wyników nauczania, przez rozwijanie aktywności uczniów, współpracę z rodzicami, po organizację pracy placówki, w tym jej warunki lokalowe i wyposażenie (pełna lista wymagań na stronie

Wizytatorzy ds. ewaluacji starają się więc uzyskać pełny obraz funkcjonowania placówki. Rozmawiają z dyrekcją i nauczycielami, ale też z uczniami, rodzicami i partnerami placówki.

Wizytatorzy poproszą Was o wypełnienie ankiet, zawierających pytania na temat tego, jak postrzegacie naszą szkołę. Ankiety są w pełni anonimowe.

Przebieg ewaluacji Etap I: Przygotowanie - polega na zaproszeniu dyrektora szkoły do zapoznania się z kryteriami ewaluacji, pytaniami badawczymi oraz narzędziami, poznaniu przez wizytatorów wyznaczonych do przeprowadzenia ewaluacji specyfiki szkoły/ placówki i uzgodnieniu wraz z dyrektorem harmonogramu ewaluacji, przedstawieniu przez zespół wizytatorów harmonogramu i zakresu ewaluacji na zebraniu rady pedagogicznej.

Przebieg ewaluacji Etap II: Badanie w szkole lub placówce - polega na zbieraniu przez wizytatorów danych przy użyciu następujących metod: badań ankietowych, wywiadów, obserwacji oraz analizy danych zastanych. Podsumowanie: Polega na opracowaniu zebranych danych, analizie i przygotowaniu prezentacji danych, sformułowaniu wniosków oraz skonsultowaniu ich z dyrektorem i radą pedagogiczną.

12 wymagań, które są stawiane szkołom : 1.Szkoła lub placówka realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój uczniów. 2.Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się. 3.Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej. 4.Uczniowie są aktywni. 5.Respektowane są normy społeczne. 6.Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów uwzględniając ich indywidualną sytuację.

7.Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych. 8.Promowana jest wartość edukacji. 9.Rodzice są partnerami szkoły lub placówki. 10.Wykorzystywane są zasoby szkoły lub placówki oraz środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju. 11.Szkoła lub placówka organizując procesy edukacyjne uwzględnia wnioski z analizy wyników (…), egzaminu gimnazjalnego (…) oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych. 12.Zarządzanie szkołą lub placówką służy jej rozwojowi.

Badaniu podlegają: 1.Dyrektor szkoły. 2.Nauczyciele danej szkoły. 3.Pracownicy niepedagogiczny. 4.Uczniowie. 5.Rodzice. 6.Partnerzy szkoły. 7.Organ prowadzący.

Ewaluacja zewnętrzna - pięć poziomów oceniania poziom A - oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania; poziom B - oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania; poziom C - oznaczający średni stopień wypełniania wymagania; poziom D - oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania; poziom E - oznaczający niski stopień wypełniania wymagania

Badanie – uczniowie

Kategoria badanych/źródła danych Metoda Opis/uwagi Kategoria badanych/źródła danych Metoda Opis/uwagi Kategoria badanych/źródła danych Metoda Opis/uwagi UczniowieAnkieta „Moja szkoła” Wszyscy uczniowie klas drugich Ankieta „Mój dzień”Wszyscy uczniowie klas trzecich Ankieta zostanie przeprowadzona po ostatniej godzinie lekcyjnej danego dnia

DataGodzina Zaplanowane działania Kogo dotyczy Kto koordynuj e GdzieUwagi :50- 11:25 Ankiety z uczniami klas II „Moja szkoła klasa II a-2 lekcja klasa II b- 3 lekcja klasa II c- 4 lekcja klasa II d- - 5 lekcja K. Niesobska 207 J. Kuśmierek 205 P. Weliczko 207 I LO – 19 osób 205 G2- 16 osób Harmonogram w pokoju Nauczycielskim Uczniów odprowadzają nauczyciele, którzy prowadzą zajęcia na danej lekcji. Po zakończeniu ankiety uczniowie samodzielnie wracają do Sali, w której mają zajęcia. Ankieta z uczniami klas III „Mój dzień” Klas III a – 6 lekcja Klasa III b- 6 lekcja Klasa III c- 7 lekcja Klasa III D- 7 lekcja K. Niesobska 207 J. Kuśmierek 205 P. Weliczko 207 I LO – 19 osób 205 G2- 16 osób

Po ewaluacji szkoła otrzyma informację zwrotną w postaci raportu, który składa się z:  informacji o przebiegu ewaluacji zewnętrznej;  opisu metodologii badań;  wyników przeprowadzonej ewaluacji; w odniesieniu do wymagań państwa w postaci opisów do wymagań;  informacji dotyczących stopnia spełnienia poszczególnych wymagań;  wniosków z przeprowadzonego badania.

WAŻNE ADRESY :