Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Raport końcowy z ewaluacji wewnętrznej
Delegatura w Płocku Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej – wnioski i uwagi do rozważenia.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Co to jest spacer edukacyjny?
Zespół ewaluacyjny: Elżbieta Kręc Jadwiga Semczuk Małgorzata Meusz
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
ANALIZA WYNIKÓW NAUCZANIA
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJR. H. DOBRZAŃSKIEGO
Zapis prezentacji:

Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015 Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki . Wymaganie: Szkoła organizując procesy edukacyjne uwzględnia wnioski z analizy wyników egzaminu gimnazjalnego oraz innych badań wewnętrznych i zewnętrznych.  

Cel ewaluacji: Pozyskanie informacji, czy szkoła organizując procesy edukacyjne uwzględnia wnioski z analizy wyników egzaminu gimnazjalnego oraz innych badań wewnętrznych i zewnętrznych. Formułowanie wniosków do dalszej pracy.

Pytania kluczowe: Czy w szkole prowadzona jest analiza wyników egzaminu gimnazjalnego? Czy w szkole prowadzona jest analiza wyników innych badań wewnętrznych i zewnętrznych (np. testy diagnozujące, egzaminy próbne, inne)?

Czy analiza prowadzona jest w celu poprawy jakości pracy szkoły? Czy wnioski z analizy są wdrażane? Czy w szkole stosuje się jakościowe i ilościowe metody wdrażania? Czy wdrażane wnioski przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia?

Wyniki ewaluacji sporządzono na podstawie: Analizy ankiety skierowanej do nauczycieli. Przeprowadzonego wywiadu z dyrektorem szkoły. Analizy dokumentacji szkoły.

Analiza ankiety dla nauczycieli Ankietowanych: 15 nauczycieli

1. Czy w Państwa szkole prowadzona jest analiza wyników egzaminu gimnazjalnego ?

2. Czy w szkole prowadzona jest analiza wyników innych badań wewnętrznych i zewnętrznych (np. testy diagnozujące, egzaminy próbne, inne)?

3. W jaki sposób analizują Państwo wyniki egzaminu gimnazjalnego 3. W jaki sposób analizują Państwo wyniki egzaminu gimnazjalnego? (można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź)

4.Czy analiza prowadzona jest w celu poprawy jakości pracy szkoły?

5.Czy wnioski z analizy są wdrażane?

6. W jaki sposób w szkole wdraża się wnioski z analizy egzaminów 6.W jaki sposób w szkole wdraża się wnioski z analizy egzaminów? (można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź)

7. Czy w szkole stosuje się jakościowe i ilościowe metody wdrażania?

8. Czy Państwa zdaniem wdrażane wnioski z analiz egzaminu gimnazjalnego i innych badań wewnętrznych i zewnętrznych przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia?

WYWIAD Z DYREKTOREM SZKOŁY

Do działania zaangażowane są zespoły przedmiotowe nauczycieli. 1. Czy w Pani szkole prowadzona jest analiza wyników egzaminu gimnazjalnego? -W naszej szkole przeprowadzamy analizę egzaminu gimnazjalnego. 2.W jaki sposób w szkole analizowane są wyniki egzaminów zewnętrznych? Kto jest zaangażowany w ten proces? -Stosujemy w szkole jakościowe i ilościowe metody analizy wyników egzaminu zewnętrznego. Do działania zaangażowane są zespoły przedmiotowe nauczycieli.

W ten proces zaangażowani są wszyscy nauczyciele. 3. Jak nauczyciele są zaznajamiani z wynikami analiz egzaminu gimnazjalnego i innych badań wewnętrznych i zewnętrznych? -Nauczyciele są zapoznawani z wynikami wszelkich analiz wewnętrznych i zewnętrznych egzaminu gimnazjalnego na posiedzeniu rady pedagogicznej. 4. W jaki sposób wdrażane są wnioski z tych analiz? Kto jest w to zaangażowany? -Wnioski z analiz zebrane są w raporcie zbiorczym, na podstawie którego tworzymy program naprawczy ( jeśli jest taka potrzeba ) ; tam określamy sposoby wdrożenia i termin realizacji, a także sposób sprawdzenia udoskonalanych wiadomości i umiejętności. W ten proces zaangażowani są wszyscy nauczyciele.  

5. Jakie zmiany wynikają z tych działań i jak przyczyniają się one do wzrostu efektów kształcenia? -Z pewnością analiza wyników egzaminu służy poprawie jakości pracy szkoły. Dążymy do tego, by wyniki naszych uczniów były coraz lepsze. Wnioski wdrażamy nie tylko na zajęciach lekcyjnych, ale również organizujemy zajęcia wyrównawcze czy przedmiotowe koła zainteresowań. Analiza z trzech ostatnich lat wykazuje znaczny wzrost wyników egzaminu zewnętrznego, co oznacza, że nasze działania są skuteczne i przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia.

Analiza dokumentacji szkolnej Wykaz badanych dokumentów: Księga Protokołów Sprawozdania z próbnych oraz właściwego egzaminu gimnazjalnego Dzienniki lekcyjne

Dokonano analizy dokumentów szkoły, z których wynika, że: są analizowane wyniki egzaminów próbnych i właściwego egzaminu gimnazjalnego, członkowie Rady Pedagogicznej są zapoznawani z wnioskami i rekomendacjami z przeprowadzonych analiz egzaminu gimnazjalnego oraz innych badań wewnętrznych i zewnętrznych, rodzice są na bieżąco informowani o wynikach egzaminu gimnazjalnego oraz innych badań wewnętrznych i zewnętrznych, analiza wyników egzaminów oraz badań zewnętrznych i wewnętrznych przeprowadzana jest systematycznie i regularnie.

ustalić poziom ich opanowania, Stwierdza się również, że w szkole dokonuje się ilościowej i jakościowej analizy wyników egzaminów próbnych i właściwego egzaminu gimnazjalnego w odniesieniu do poszczególnych standardów egzaminacyjnych, aby: ustalić poziom ich opanowania, określić typ zadań sprawiających uczniom najwięcej problemów i pod tym kątem ukierunkować dalsza pracę dydaktyczną, dokonać korelacji pomiędzy wynikami egzaminu właściwego i wynikami egzaminów próbnych, a następnie wykorzystać wnioski płynące z tych zestawień w celu autoewaluacji dalszej pracy, porównać wyniki szkoły w stosunku do innych szkół w powiecie, województwie i kraju.

nauczycielom poszczególnych przedmiotów , Wyniki oraz wnioski z analizy egzaminu gimnazjalnego oraz badań wewnętrznych i zewnętrznych przekazywane są: nauczycielom poszczególnych przedmiotów , całej radzie pedagogicznej – na posiedzeniach RP, uczniom – na lekcjach, rodzicom – podczas zebrań.

w zapisach w dziennikach lekcyjnych, w planach wynikowych. Podjęte działania wynikające z realizacji podjętych wniosków z analizy egzaminów zewnętrznych i wewnętrznych nauczyciele odnotowują: w zapisach w dziennikach lekcyjnych, w planach wynikowych.

Wyniki ewaluacji W szkole dokonuje się analizy wyników egzaminów gimnazjalnych, co potwierdza dyrektor oraz100 % nauczycieli . Analizy prowadzone są za pomocą różnorodnych metod ilościowych i jakościowych. Analiza prowadzona jest w celu poprawy jakości pracy szkoły. Z analizą wyników i wnioskami zapoznawani są członkowie Rady Pedagogicznej.

Wnioski z analiz zebrane są w raporcie zbiorczym, na podstawie którego tworzy się program naprawczy (jeśli jest taka potrzeba); tam określone są sposoby wdrożenia i termin realizacji, a także sposób sprawdzenia udoskonalanych wiadomości i umiejętności. Sformułowane wnioski do dalszej pracy wdrażane są w trakcie realizacji tematów lekcyjnych.

Wdrażając wnioski z analizy egzaminów, nauczyciele zwracają szczególną uwagę na te umiejętności, które wypadły najsłabiej, stosują indywidualizację nauczania, organizują dodatkowe zajęcia oraz dobierają inne metody i formy pracy. Dokonują analizy i ewentualnej selekcji treści programów nauczania, rzadziej treści podręczników. Zdaniem większości nauczycieli i dyrektora szkoły, wdrażane wnioski z analiz egzaminu gimnazjalnego i innych badań wewnętrznych i zewnętrznych przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia.

Mocne strony Słabe strony W szkole analizowane są wyniki egzaminu gimnazjalnego/innych badań wewnętrznych i zewnętrznych. W szkole wdrażane są wnioski wyciągnięte w drodze analizy wyników. Formy wdrażania wniosków z analizy w naszej szkole są urozmaicone. Słabe strony Nie wszyscy nauczyciele są zdania, że wdrażane wnioski z analizy egzaminu gimnazjalnego i innych badań wewnętrznych i zewnętrznych przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia.

WNIOSKI I REKOMENDACJE Należy: nadal kontynuować przeprowadzanie analizy wyników egzaminu gimnazjalnego i innych badań wewnętrznych i zewnętrznych ze szczególnym uwzględnieniem obszarów problemowych oraz wdrażać wnioski z tych analiz. w poszczególnych blokach przedmiotowych podejmować działania mające na celu poprawę wyników egzaminów w zakresie umiejętności, które wypadły najsłabiej.

Sposoby prezentacji wyników Nauczycielom- na posiedzeniu Rady Pedagogicznej, Uczniom i rodzicom- na szkolnej stronie internetowej.

Skład zespołu: Małgorzata Majewska Paulina Kot Dziękujemy za uwagę.