Projekt BaltMet Promo - główne założenia www.baltmetpromo.net Biuro Obsługi Inwestorów Urząd Miasta Stołecznego Warszawy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
16 décembre 2013 Slide N° 1 5 mars 2009 Slide N° 1 Urbact Secretariat URBACT II Europejski Program Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego.
Advertisements

Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
innowacyjna wielkopolska
ENSPIRE EU Przedsiębiorczy zastrzyk dla Unii Europejskiej.
Myślenie innowacyjne w obszarze polityki społecznej a projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.
Biuro Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej EXPO 2010
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PROMUJĄCEJ PROJEKT
2010 Przygotowania Polski do Wystawy Światowej EXPO 2010 w Szanghaju Bożena Lublińska-Kasprzak, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
„HEALTH-PROT” Od porażki do sukcesu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Kultura w Strategii UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
REFORMA SIECI EURES WDRAŻANIE ROK 2014
Promocja paliw gazowych, w szczególności gazu ziemnego i biogazu, jako paliw transportowych 01/05/2009 – 30/04/2012, 1.
Szósty Program Ramowy Unii Europejskiej IST 6PR-3 call Krajowy Punkt Kontaktowy 6PR UE Tematyka 3 Konkurs Priorytetu Tematycznego.
Oferta Europejskiej Rady ds. Badań European Research Council - ERC.
Oferta Europejskiej Rady ds. Badań. Program Pomysły Cel: zwiększenie dynamiki, kreatywności i doskonałości europejskich badań naukowych przekraczających.
Dr inż. Jerzy Koszałka IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. REGIONAL INNOVATION STRATEGY FOR POMERANIA REGION - complement and action.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
„Inwestuj u nas! Polsko – Ukraiński obszar transgraniczny”
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
S e a o f a d v e n t u r e Krok ku demokracji Bałtycki projekt młodzieżowy A Step towards Democracy Baltic Youth Project.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Stan wdrażania Inicjatywy JESSICA w Polsce
Wrzesień 2006 r. kwiecień 2006.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Nowy Targ 16 czerwca 2008.
Rola ośrodków naukowych jako stymulatora realizacji
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Rola i doświadczenia Wojewody Małopolskiego w obecnym i przyszłym okresie programowania Stanisław.
Wydział Rozwoju i Promocji Miasta Urząd Miasta Bolesławiec Informacja o wykonaniu budżetu za 2012 r.
Europejska Sieć Centrów Kompetencji w Logistyce
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PODSUMOWUJĄCEJ PROJEKT RAZEM DLA GMINY LUBOMIERZ Lubomierz 7 listopada2010 roku Gmina Lubomierz Lubomierz Plac.
Finansowanie działań inwestycyjnych w OIiP
CREATIVE METROPOLES Public Policies and Instruments in Support of Creative Industries Mirosław Grochowski Rozwój terytorialny oparty na wiedzy Co wyniki.
WIELKOPOLSKA IZBA PRZEMYSŁOWO-HANDLOWA
Fit for Life Warszawa.
Centrum Inwestora i Eksportera
Mark Redman Punkt Kontaktowy ENRD 28 November 2011.
Klub Przedsiębiorcy. Twórcy projektu Ewa Gołębiowska Dyrektor Śląskiego Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości Anna Kańska – Górniak koordynator Klubu Przedsiębiorcy.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Polska w Programach Ramowych UE
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Program POMYSŁY i Europejska Rada Badań Dzień informacyjny Programu POMYSŁY Warszawa, Wiesław Studencki Krajowy Punkt Kontaktowy.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Program ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (ang. Competitiveness and Innovation Framework Programme - CIP) ma na celu promowanie konkurencyjności.
PROGRAM ROZWOJU KLASTRÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO Wielkopolskie Centrum Klasteringu LMC Poznań r.
Kierunki i narzędzia kształtowania popytu na innowacje w perspektywie
Województwo Zachodniopomorskie rozpoczyna wdrażanie Inicjatywy JESSICA.
INTERREG IV C Międzyregionalny wymiar Europejskiej Współpracy Terytorialnej Konferencja projektu B2N Warszawa, 18 maja 2010 r. Teresa Marcinów, Departament.
X Posiedzenie ZR ds. koordynacji wdrażania SUE RMB
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Jacek JETTMAR Główny Konsultant
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
1 Konferencja Inaugurująca Projekt „BUSINESS TO NATURE – Nowe podejście do rozwoju przedsiębiorczości na obszarach cennych przyrodniczo” Warszawa, 18 maja.
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Baltic Sea States Subregional Co-operation. BSSSC polityczna organizacja subregionów  Sieć politycznej współpracy subregionalnej  Działa od 1973 r.
Strategia UE dla regionu Morza Bałtyckiego i jej realizacja w Po lsce Konferencja podsumowująca wdrażanie RPO Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Giżycko,
Waldemar Mioduszewski ITP Falenty „Podsumowanie projektu Baltic Deal w Polsce”,Gdańsk, 4 – 5 września 2013 Baltic COMPASS – kompleksowe działania polityczne.
Lubelskie Centrum Obsługi Inwestora Spotkanie pracowników PAIiIZ i COI L U B E L S K I E C O I Doświadczenie Lubelskiego COI w pozyskiwaniu funduszy Unii.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Zapis prezentacji:

Projekt BaltMet Promo - główne założenia Biuro Obsługi Inwestorów Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

2 Mandat projektu BaltMet Promo (BaltMet Promo Mandate) Unia Europejska, Polityka Spójności, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Partner Wiodący: City of Helsinki - Program Regionu Morza Bałtyckiego 2007 – Priorytet 4 : „Promocja atrakcyjnych i konkurencyjnych miast i regionów” -Obszar wsparcia: „Wzrost konkurencyjności i tożsamości Regionu Morza Bałtyckiego” Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego, KE przyznała BaltMet Promo rolę koordynatora działań zmierzających do budowy tożsamości Regionu Morza Bałtyckiego - Realizacja Strategii jest jednym z priorytetów polskiej prezydencji w Unii Europejskiej w drugiej połowie 2011 r.

3 Budżet (Budget) Źródła finansowania Faza Pilotażowa Projektu Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego: 2,2 mln EUR -Wkład partnerów projektu:0,6 mln EUR -Całkowity budżet projektu BaltMet Promo: 2,8 mln EUR -Udział Miasta Stołecznego Warszawy: -Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego: 0,40 mln EUR (85%) -Wkład Miasta Stołecznego Warszawy:0,07 mln EUR (15%) -Całkowity budżet m.st. Warszawy : 0,47 mln EUR Faza rozszerzona Projektu 2012 – Całkowity budżet :5 mln EUR

4 Partner (kraj) Budżet partnera (€) EFRRUdział własnysuma City of Helsinki (FI)244, , , Helsinki School of Economics (FI) 168, , , Baltic Development Forum (DK) 198, , , Berlin Partner GmbH (DE) 298, , , City of Warsaw (PL) 398, , , Greater Helsinki Promotion Ltd. (FI) 273, , , Research Institute of the Finnish Economy (FI) 259, , , Riga City Council (LV) 189, , , Vilinius City Municipality Government (LT) 136, , , Największy budżet całkowity! 5-te miejsce pod wzgl. wielkości udziału własnego! Budżet – podział między partnerami

5 Partnerzy (Partners) City of Helsinki (Lead Partner) Aalto University School of Economics (Coordinator) Baltic Development Forum City of Berlin City of Warsaw Greater Helsinki Promotion Ltd The Research Institute of Finnish Economy (ETLA) City of Riga City of Vilnius 5

6 Partnerzy miast stowarzyszonych (Associated City Partners) City of Malmö Oslo Teknopol City of St. Petersburg City of Tallin Wonderful Copenhagen 6

7 Pozostałe Organizacje Stowarzyszone (Other Associated Organisations) Organizacje sieci Regionu Morza Bałtyckiego Baltic Institute of Finland, Baltic Sea Tourism Commission, Council of Baltic Sea States, ScanBalt Bio Region Narodowe agencje promocji inwestycyjnej Invest in Finland, Invest in Sweden, Latvian Institute, Lithuanian Development Agency, Polish Information and Foreign Investment Agency (PAIiIZ), Swedish Institute Narodowe agencje promocji turystycznej Finnish Tourism Board, Hamburg Tourism Board, Latvian Tourism Development Agency, Lithuanian Tourism Association, Polish Tourist Organisation (POT) Instytucje kulturalne Cultural Tourism Institution(Telia), Finnish Film Foundation, Finnish Institute in Japan, Lithuanian Academy of Music and Theatre, MedienboardBerlin-Brandenburg GmbH Przedstawiciele biznesu Blue Drum (East Express Ou), Brandworxx Ltd, Meritleader Ltd 7

8 Aktorzy Regionu Morza Bałtyckiego (BSR Actors) Ars Baltica Baltic 7 Islands Network Baltic 21 Baltic Development Forum Baltic Environmental Forum Baltic Heritage Co-operation Baltic Institute of Finland Baltic Marine Environment Protection Commission (Helsinki Commission) Baltic Metropoles Network Baltic Nest Institute Baltic Ports Organisation Baltic Region Healthy Cities Office Baltic Sea Experiment Baltic Sea 2020 Foundation Baltic Sea Action Group BSAG by Foundation for a Living Baltic Sea Baltic Sea Forum Baltic Sea Parliamentary Conference Baltic Sea States Subregional Cooperation Baltic Sea Tourism Commission Baltic Sea Trade Union Network Baltic University Programme Centrum Balticum Clean Baltic Sea project of John Nurminen Foundation Coalition Clean Baltic Conference of Peripheral Maritime Regions Baltic Sea Commission EC EU Strategy for the BSR Council of Baltic Sea States Euroregion Baltic NEFCO Nordic Environment Finance Corporation Nordic Council Nordic Council of Ministers Northern Dimension Partnership in Public Health and Social Well-being Northern Dimension Environmental Partnership Northern Dimension on Culture Sustainable Coastal Zone Development in the Baltic Sea Region association Union of the Baltic Cities VASAB 2010 ScanBalt BioRegion

9 Misja BaltMet Promo (BaltMet Promo Mission) BaltMet Promo promuje cały Region Morza Bałtyckiego na rynkach globalnych i umacnia tożsamość regionalną w kraju i za granicą, poprzez: wspólne projektowanie i wspólną sprzedaż usług i produktów, w celu przyciągnięcia turystów, inwestorów oraz utalentowanych profesjonalistów, działających w sferze kultury („talents”) identyfikację inicjatyw budowania marki w poszczególnych regionach oraz inicjowanie współpracy międzyregionalnej w celu utworzenia wspólnej marki testowanie metody wspólnej promocji makro-Regionu Morza Bałtyckiego (BSR) w celu jej późniejszego wykorzystania, przy promowaniu zarówno innych obszarów, jak i sektorów tematycznych. 9

10 Cel (Goal) Celem projektu jest utworzenie dynamicznej, międzynarodowej oraz międzysektorowej społeczności, której wspólnym zadaniem - przy aktywnej pomocy Interesariuszy Projektu - będzie pozyskiwanie dla krajów Regionu Morza Bałtyckiego : turystów, inwestorów oraz wybitnych jednostek obdarzonych talentem w dziedzinie kultury („talents”). 10

11 Strategia (Strategy)

12 3 Projekty Pilotażowe (3 Pilot Projects) Turystyczny Projekt Pilotażowy (komponent WP4) - skierowany na rynek japoński Projekt Pilotażowy „Talent” (komponent WP5) - skierowany na rynek japoński Inwestycyjny Projekt Pilotażowy (komponent WP6) - skierowany na globalny rynek światowy 12

Interesariusze projektu BaltMet Promo BaltMet Promo Stakeholders Dwa coroczne, walne spotkania wszystkich obecnych i przyszłych Interesariuszy Projektu trzech sektorów: turystyki, inwestycji, kultury. BaltMet Promo News Letter przygotowany przez City of Helsinki na platformie Możliwość umieszczania komentarzy, pomysłów, inicjatyw i wniosków przez Interesariuszy Projektu ze wszystkich regionów na Powstanie lokalnej Grupy Wsparcia Projektu: osób i instytucji, które staną się jego Ambasadorami.

Polityka Okragłego Stołu BaltMet Promo Policy Roundtable Pierwsze spotkanie 31 maja 2010 w Wilnie. Kolejne spotkania: jesień 2010 oraz 3 spotkania w roku Uczestnicy ok. 30 – 40 osób; przedstawiciele najwyższego szczebla: ministerstw, narodowych agencji promocji inwestycji i turystyki, narodowych instytucji kultury, organizacji pan-Baltic. Strona polska – zaproszenia otrzymali: PAIiIZ, POT, PISF, również Prof. Dr. Jörg Hackmann Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych Uniwersytet Szczeciński, Krzysztof Gulda dyrektor Departamentu Strategii Ministerstwa Edukacji i Szkolnictwa Wyższego Cel: -zapoczątkowanie dialogu politycznego nt. promocji i budowania wspólnej marki Regionu Morza Bałtyckiego, jego krajów, regionów i miast. - łączenie sił w poszukiwaniu synergii działań różnych aktorów BSR.

15 Przyłącz się do nas ! Podpisz Deklarację Wsparcia dostępną na www. baltmetpromo.net! Join Us! Sign the Letter of Support at

Kontakt: Halina Chmura Champion Tel: