Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Konferencja „ZPORR – stan wdrażania, dobre praktyki”, 7 marca 2006, Warszawa Podsumowanie realizacji ZPORR w latach 2004-2005.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Monitorowanie ZPORR - Sprawozdawczość grudzień 2005.
Rola samorządów województw we wdrażaniu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Janusz Gałęziak Dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO Stan wdrażania Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata na dzień 3 lutego.
Działanie 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa Monitoring informacyjny (stan na 31 sierpnia 2006 r.) Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Dyrektor Departamentu Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie Warszawa, 15 czerwca 2005.
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
,,Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego"
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
II nabór wniosków do działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program.
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Monitoring i sprawozdawczość Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 dla Województwa Dolnośląskiego na lata.
1 Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w latach
- ROZWÓJ i POPRAWA KONKURENCYJNOŚCI REGIONU - realizowane w oparciu o:
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Stan realizacji programów na lata 2004 – 2006 w kontekście przygotowań do zamknięcia pomocy i zapewnienia prawidłowości deklarowanych wydatków Warszawa,
2009 Działanie 3.3 Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP Poddziałanie Wsparcie dla MSP Podsumowanie naboru 2008 i zmiany na 2009 Zespół
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 1 MINISTERSTWO GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ ZINTEGROWANY PROGRAM OPERACYJNY ROZWOJU REGIONALNEGO.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Rola i doświadczenia Wojewody Małopolskiego w obecnym i przyszłym okresie programowania Stanisław.
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim na koniec I kwartału 2006 r.
Beata Rudzka Departament Instytucji Płatniczej Ministerstwo Finansów
„Wpływ środków europejskich na sytuację gospodarczą”
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
Rozwój mieszkańców województwa opolskiego poprzez wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
1Warszawa, 27 lutego 2014 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Działanie 2.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Departament Systemów Informatycznych.
Podejście Leader – ostatnie nabory, zasady finalizujące okres Zegrze, 26 październik 2012 Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo.
Stan realizacji Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w Województwie Małopolskim Witold Kochan WOJEWODA MAŁOPOLSKI Kraków,
1 Podsumowanie doświadczeń pierwszego okresu wdrażania ZPORR z perspektywy Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie Kraków, 16 grudnia 2005 r.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Małopolski Urząd Wojewódzki Stan wdrażania Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Stan wdrażania działań współfinansowanych z funduszy strukturalnych Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 22 sierpień 2007 r.
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
Stan przygotowań w zakresie wdrażania Narodowego Planu Rozwoju/ Podstaw Wsparcia Wspólnoty na lata Ministerstwo Gospodarki i Pracy Warszawa,
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR. Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR I PRIORYTET.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
ZINTEGROWANY PROGRAM OPERACYJNY ROZWOJU REGIONALNEGO stan realizacji w woj. podlaskim Białystok, 13 stycznia 2005 r.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
Zapis prezentacji:

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Konferencja „ZPORR – stan wdrażania, dobre praktyki”, 7 marca 2006, Warszawa Podsumowanie realizacji ZPORR w latach

2. Przebieg prezentacji informacje porównawcze i statystyczne proces oceny i wyboru poziom refundacji zmiany systemowe wnioski i komentarze

3. Celem Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego jest tworzenie warunków wzrostu konkurencyjności regionów oraz przeciwdziałanie marginalizacji niektórych obszarów w taki sposób, aby sprzyjać długofalowemu rozwojowi gospodarczemu kraju, jego spójności ekonomicznej, społecznej i terytorialnej oraz integracji z Unią Europejską.

4. Środki finansowe dostępne w ramach NPR (mln euro) ZPORR na tle NPR

5.

6. Złożone wnioski Wg stanu na dzień 31 grudnia 2005 r., w całym kraju złożono łącznie wniosków. Wartość wnioskowanego dofinansowania sięgnęła 33 mld zł – trzy razy więcej niż pula środków dostępnych w latach

7. Największym zainteresowaniem cieszą się działania: 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa – 6018 złożonych wniosków (wartość wnioskowanego dofinansowania to 414 mln zł – 191% całkowitej alokacji na działanie 3.4. w latach ) 3.1 Obszary wiejskie – 4115 wniosków (wartość dofinansowania mln zł – 376 % całkowitej alokacji) 2.1 Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie – 2650 wniosków (wartość wnioskowanego dofinansowania mln zł – 385% alokacji) 3.5 Lokalna infrastruktura społeczna – 2259 wniosków (wartość dofinansowania ok mln zł – 848% alokacji) 1.3 Regionalna infrastruktura społeczna – 1292 złożone wnioski (wartość wnioskowanego dofinansowania to mln zł – 434% alokacji na lata ) Stan na dzień 31 grudnia 2005

8. Najmniej wniosków złożono w ramach działań: 2.4 Reorientacja zawodowa osób zagrożonych procesami restrukturyzacyjnymi: złożono 429 wniosków (wartość wnioskowanego dofinansowania 393 mln zł – 138% alokacji na lata ) 2.3 Reorientacja zawodowa osób odchodzących z rolnictwa: złożono 629 wniosków (wartość dofinansowania 477 mln zł – 238% trzyletniej alokacji) Stan na dzień 31 grudnia 2005

9. Wnioski zaakceptowane przez Zarządy Województw/Instytucje Wdrażające Łącznie w całym kraju wybrano do końca 2005 r wniosków na kwotę 10 mld zł stanowiącą 89% całkowitej alokacji na lata

10. Umowy o dofinansowanie projektu Umowy o dofinansowanie projektu Do końca 2005 r. podpisano umów o wartości dofinansowania 7,8 mld zł, stanowiącej 69,42 % całkowitej alokacji na lata

11. Odwołania Do dnia 1 marca 2006 r. Instytucja Zarządzająca ZPORR rozpatrzyła (w ramach priorytetów 1 i 3 ZPORR, z wyłączeniem działań 1.6 i 3.4) 907 odwołań.

12. Odwołania według województw

13. Odwołania według działań ZPORR

14. Proces oceny i wyboru projektów Najczęściej popełniane błędy na etapie oceny formalnej Przez jednostkę ds. wyboru projektów: naruszanie prawa wnioskodawcy do jednokrotnej poprawy wniosku (wskazywanie jako przyczyny odrzucenia wniosku błędów, do poprawy których wnioskodawca nie był wcześniej wzywany), brak w wezwaniu do uzupełnienia wniosku jasnego wskazania błędu, co uniemożliwia prawidłową jego poprawę, przekazywanie informacji o popełnionych błędach i przyczynach odrzucenia projektu jedynie drogą ustną. W przypadku stwierdzenia zasadności odwołania przez IZ ZPORR, projekt zostaje przywrócony do postępowania.

15. Proces oceny i wyboru projektów Najczęściej identyfikowane błędy na etapie oceny formalnej Popełniane przez wnioskodawców (1): błędy w harmonogramie realizacji projektu (nie zachowanie terminów określonych ustawą Prawo zamówień publicznych); Zgodnie z ww. ustawą za rozpoczęcie procedury przetargowej należy uznawać datę publikacji ogłoszenia o zamówieniu publicznym. błędnie wyznaczone etapy realizacji projektu. Harmonogram powinien podawać terminy rozpoczęcia i ukończenia tylko najważniejszych etapów realizacji projektu ( dzień, miesiąc, rok). Wskazane etapy powinny być spójne w zakresie daty z planowanymi wydatkami,

16. Proces oceny i wyboru projektów Najczęściej identyfikowane błędy na etapie oceny formalnej Popełniane przez wnioskodawców (2): błędne określenie źródeł informacji o wskaźnikach oraz lat mierzenia wskaźników: pomijanie albo niewłaściwe określenie tzw. roku „0” (należy określić wartość bazową wskaźnika, mierzoną w chwili przygotowywania wniosku o dofinansowanie lub, o ile wynika to ze specyfiki wskaźnika, za rok poprzedzający rok, w którym wniosek jest składany), zbyt długi czas mierzenia wskaźników produktu i rezultatu – ostatnim rokiem dla którego powinny być podane wskaźniki, jest rok, w którym następuje zakończenie realizacji projektu.

17. Proces oceny i wyboru projektów Najczęściej identyfikowane błędy na etapie oceny formalnej Popełniane przez wnioskodawców (3): błędy rachunkowe przy wskazywaniu wartości kosztów kwalifikowalnych, brak rozbicia kosztów na kwoty netto i VAT w tabelach dotyczących planowanych wydatków – bardzo często wnioskodawcy w jednej kategorii wydatków podają kwotę netto i VAT razem,

18. Proces oceny i wyboru projektów Najczęściej identyfikowane błędy na etapie oceny formalnej Popełniane przez wnioskodawców (4): nieprawidłowe przygotowanie załączników, w szczególności: nie załączenie wszystkich załączników niezbędnych dla danego typu projektu, brak lub niewłaściwe zabezpieczenie wkładu własnego,

19. Proces oceny i wyboru projektów Błędy najczęściej popełniane w trakcie oceny merytoryczno- technicznej brak uzasadnienia albo zbyt ogólne uzasadnienie liczby punktów przyznanych przez eksperta, nie przekazanie wnioskodawcy informacji wymaganych (zgodnie z zapisami Podręcznika procedur wdrażania ZPORR) w przypadku odrzucenia projektu: uzasadnienia oraz średniej liczby punktów uzyskanych przez projekt w poszczególnych kryteriach.

20. Proces oceny i wyboru projektów Błędy najczęściej popełniane przez Regionalny Komitet Sterujący oraz Zarząd Województwa brak uzasadnienia lub zbyt ogólne uzasadnianie zmiany pozycji projektu na liście rankingowej ustalonej w wyniku prac panelu ekspertów (ewentualnie zmodyfikowanej przez RKS), brak odwołania się do strategii rozwoju województwa podczas wyboru projektów.

21. Proces oceny i wyboru projektów Wnioski dla systemu wdrażania Jednostki ds. wyboru projektów powinny jasno i precyzyjnie wskazywać wykryte błędy, nieścisłości i luki we wnioskach aplikacyjnych. Wnioskodawcy powinni dokładnie analizować instrukcje wypełniania dokumentów oraz uwagi otrzymane od jednostek ds. wyboru projektów. Następował proces uczenia się wnioskodawców oraz instytucji uczestniczących we wdrażaniu programu: pewne kategorie błędów pojawiły się tylko w konkretnych naborach.

22. Poziom refundacji Wartość dokonanych płatności z kont programowych znacząco wzrosła w IV kwartale 2005 i na koniec roku wyniosła 972 mln zł (łącznie w Priorytetach I, II i III) Przyczyną opóźnień w realizacji projektów jest złożony system wdrażania oraz czasochłonność procedur przetargowych. Istotną przyczyną opóźnień w przekazywaniu refundacji jest również złożoność procedur,błędy we wnioskach o płatność, co przedłuża prace związane z ich weryfikacją.

23. Poziom refundacji Najczęściej pojawiające się błędy we wnioskach beneficjentów o płatność: wydatki wykazane we wniosku o płatność nie są zgodne z wydatkami ujętymi we wniosku o dofinansowanie projektu, w załącznikach brak załączników wymaganych umową o dofinansowanie, instrukcją do wniosku o płatność, załączniki nie zostały poświadczone za zgodność z oryginałem, wniosek nie został parafowany i podpisami zgodnie z instrukcją wypełniania wniosku o płatność, dane zawarte we wniosku o płatność są niezgodne z umową o dofinansowanie projektu, wniosek nie jest poprawny pod względem rachunkowym.

24. Poziom refundacji Działania Instytucji Zarządzającej ZPORR podjęte w celu przyspieszenia obiegu płatności (1) doprecyzowanie instrukcji wypełniania wniosku beneficjenta o płatność usprawnienia wprowadzone w celu przyspieszenia weryfikacji wniosków o płatność od Instytucji Pośredniczącej do Instytucji Zarządzającej: wprowadzenie metodologii doboru próby do weryfikacji wydatków ujętych w tabelach finansowych, wprowadzenie możliwości dokonywania przez IZ korekt oczywistych błędów rachunkowych

25. Poziom refundacji Działania Instytucji Zarządzającej ZPORR podjęte w celu przyspieszenia obiegu płatności (2) wprowadzenie możliwości przeprowadzania weryfikacji wydatków na próbie oraz dokonywania korekt oczywistych błędów przez Instytucje Pośredniczące w odniesieniu do zbiorczych wniosków o płatność, w ramach Priorytetu 2 Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach oraz działania 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa: rezygnacja z wymogu załączania kopii faktur do zbiorczych wniosków o płatność z poziomu Instytucji Wdrażającej do Instytucji Pośredniczącej.

26. Poziom refundacji Działania Instytucji Zarządzającej ZPORR podjęte w celu przyspieszenia obiegu płatności (3) Trwają prace nad rozporządzeniem zmieniającym Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 22 września 2004 r. w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń.

27. Poziom refundacji Poziom dokonanych płatności jako proc. całkowitej alokacji na programy operacyjne w latach (stan na dzień )

28. Poziom refundacji Refundacje z kont programowych ZPORR jako proc. całkowitej alokacji w ramach ZPORR na dane działanie (stan na dzień )

29. Poziom refundacji

30. Działania 2.3 i 2.4 Obszarem problemowy: stosunkowo niewielka liczba dobrych projektów związanych z reorientacją zawodową, zgłoszonych do współfinansowania z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działań: 2.3 Reorientacja zawodowa osób odchodzących z rolnictwa 2.4 Reorientacja zawodowa osób zagrożonych procesami restrukturyzacyjnymi

31. Zmiany systemowe Działania zrealizowane Rezygnacja z procedury uproszczonej udzielania zamówień publicznych w ramach działania 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa. Stworzenie metodologii sporządzania urealnionych prognoz dotyczących przepływów finansowych w ramach ZPORR. Aktualnie w trakcie realizacji jest poświęcony temu tematowi cykl szkoleń dla instytucji zaangażowanych we wdrażanie ZPORR.

32. Zmiany systemowe Działania w trakcie, wymagające zmian prawnych: Zmiana systemu przekazywania stypendiów uczniom w ramach Działania 2.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne. W porozumieniu z Ministerstwem Edukacji i Nauki wypracowane zostało uproszczenie, polegające na zastąpieniu obowiązku przedstawiania faktur na rzecz zaświadczenia o uczestnictwie ucznia w zajęciach szkolnych. Zostało ono pozytywnie zaopiniowane przez Komitet Monitorujący ZPORR w dniu 15 grudnia 2005 r. Wprowadzenie go w życie wymaga zmiany rozporządzenia w sprawie przyjęcia Uzupełnienia ZPORR, co nastąpi w I kwartale 2006 r.

33. Zmiany systemowe Działania w trakcie, wymagające zmian prawnych – c.d. Celem usprawnienia systemu sprawozdawczości, poprawy jakości danych oraz ułatwienia ich analizy na poziomie regionalnym, Instytucja Zarządzająca ZPORR zaproponowała: zmianę okresów sprawozdawczości, przedstawianie danych w sprawozdaniach w ujęciu kumulatywnym, wydłużenie terminów na składanie sprawozdań i informacji finansowej na wszystkich poziomach wdrażania. Usprawnienia powyższe wymagają zmiany rozporządzenia

34. Wdrażanie ZPORR: decyzje, umowy, płatności

35. Podsumowanie stanu wdrażania (na 31 grudnia 2005) Priorytet I, II i III ZPORR: wnioski, decyzje, umowy, refundacje – jako proc. całkowitej alokacji

36. Podsumowanie stanu wdrażania (na 31 stycznia 2006) Priorytet I, II i III ZPORR: wnioski, decyzje, umowy, refundacje – jako proc. całkowitej alokacji

37. Styczeń 2006 : I, II i III Priorytet ZPORR

38. Styczeń 2006 : I, II i III Priorytet ZPORR

39. Styczeń 2006 : I, II i III Priorytet ZPORR

40. Prognozowane płatności Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego ministerstwa odpowiedzialne za realizację programu: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego (instytucja zarządzająca), urzędy wojewódzkie. alokacja środków wspólnotowych na : 2 968,5 mln euro płatności do końca 2005 r.: 249,9 mln euro (tj. 8,4% alokacji na okres ) prognoza wydatków na 2006 r.: 1 484,2 mln euro (co razem z dotychczasowymi płatnościami oznacza wydatkowanie do końca 2006 r ,1 mln euro, tj. 58,4% alokacji na ).

41. Prognozowane płatności

42. Dziękuję Państwu za uwagę