Jeśli chcesz być tam, gdzie nigdy nie byłeś, musisz iść drogą, którą nigdy nie szedłeś Dominick Coniguliaro.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Wrocław, dn. 20 maja 2011 r. Obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 na Dolnym Śląsku Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UMWD Komisja.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Multimedialne centrum informacji
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
5 lat Obserwatorium Obserwatorium realizuje badania cykliczne oraz badania jednorazowe, odpowiadające na bieżące potrzeby informacyjne. Przygotowuje również
TARGI
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
Zmienia życie, otwiera umysły. * Projekty: * Socrates – Comenius Projekt Rozwoju Szkół * Comenius Partnerskie Projekty Szkół oraz.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2013.
Zagraniczne wyjazdy edukacyjno-szkoleniowe
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Jeśli chcesz być tam, gdzie nigdy nie byłeś, musisz iść drogą, którą nigdy nie szedłeś Dominick Coniguliaro

ROLA MIEJSKIEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ W REALIZACJI PROJEKTU Proszowice 20 stycznia 2012 r.

PROJEKT ZAKŁADA, ŻE PARTNERZY LOKALNI W PROSZOWICACH (POLSKA) I W ADANIE (TURCJA) BĘDĄ (są!) ODPOWIEDZIALNI ZA: organizację dodatkowych zajęć dla uczniów; pomoc przy organizowaniu konferencji i wizyt partnerskich; pomoc w przygotowaniu, publikowaniu i rozpowszechnianiu materiałów promujących projekt i jego rezultaty.

ZAŁOŻENIA DOTYCZĄCE DODATKOWYCH ZAJĘĆ: winny być na tyle atrakcyjne, aby młodzież chciała uczestniczyć w nich dobrowolnie; powinny uczyć wartościowych sposobów spędzania wolnego czasu i rozwijać zainteresowania uczestników; powinny bazować na uznanych wartościach kulturowych (dobra literatura, filmy, muzyka, zabytki architektury, muzea); i dobrze by było, aby dawały możliwość posługiwania się ulubionymi przez młodzież nowoczesnymi narzędziami informacyjno-komunikacyjnymi.

WARTO PODKREŚLIĆ, ŻE WSZYSTKIE WYMIENIONE KRYTERIA SPEŁNIONE SĄ W CZASIE PRZYGOTOWANIA I REALIZACJI MOBILNOŚCI program wyjazdu jest niezwykle staranie opracowany z uwzględnieniem zwiedzania miejsc wartych obejrzenia; wyznaczone osoby przygotowują informacje z przewodników turystycznych, którymi dzielą się ze wszystkimi uczestnikami wyjazdu; organizowane są quizy, konkursy, gry terenowe utrwalające nabytą wiedzę; Internet wykorzystany jest jako narzędzie promocji projektu, komunikacji między uczestnikami; uczestnictwo w wyjazdach (dobrowolne!) sprzyja rozwijaniu u uczniów takich cech jak samodzielność, odpowiedzialność, umiejętność współpracy w grupie tolerancja, umiejętność nawiązywania kontaktów, ale i dyscyplina oraz szacunek dla potrzeb drugiego człowieka.

W JAKI SPOSÓB BIBLIOTEKA WŁĄCZYŁA SIĘ DO ORGANIZACJI CZASU WOLNEGO MŁODZIEŻY? udostępniamy do godz komputery z dostępem do Internetu i legalnym oprogramowaniem, na których uczniowie przygotowują swoje materiały (blogi, prezentacje, artykuły, formatki filmowe); współpracujemy z nauczycielami w prowadzeniu zajęć Dyskusyjnego Klubu Filmowego (do 10 grudnia 2010 r. spotkania przynajmniej raz w miesiącu + wyjazdy do krakowskich kin); zorganizowaliśmy spotkanie autorskie z Krzysztofem Petkiem (promocja czytelnictwa, podejmowania samodzielnych prób pisarskich, ale i zdrowego trybu życia, uczestnictwa w wyjazdach czy obozach; zorganizowaliśmy konkurs na logo projektu realizowanego przez bibliotekę.

POMOC BIBLIOTEKI JAKO INSTYTUCJI PARTNERSKIEJ W ORGANIZOWANIU KONFERENCJI I WIZYT PARTNERSKICH pracujemy zgodnie z ustalonym na dwa lata harmonogramem; zbieramy, opracowujemy, powielamy materiały na konferencje i spotkania; udzielamy pomocy organizacyjnej, udostępniamy zaplecze biblioteki i posiadany sprzęt

POMOC BIBLIOTEKI W PRZYGOTOWANIU, PUBLIKOWANIU I ROZPOWSZECHNIANIU MATERIAŁÓW PROMUJĄCYCH PROJEKT I JEGO REZULTATY: tablice informacyjne w eksponowanych miejscach w Bibliotece, informacja o projekcie na stronie domowej Biblioteki ; kompletowanie dokumentacji źródłowej dotyczącej przebiegu projektu (artykuły prasowe, zdjęcia); opracowanie danych z ankiet monitorujących poziom zadowolenia uczestników projektu oraz poszczególne etapy realizacji projektu.

KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE  utrwalanie partnerskich relacji pomiędzy Biblioteką a placówkami oświatowymi, instytucjami i organizacjami działającymi na terenie Proszowic;  wzmocnienie pozycji Biblioteki jako potencjalnego beneficjenta własnych projektów np. na realizację projektu „Agresji i nudzie mówimy stop” realizowanego od II do VI 2011 r. pozyskaliśmy dotację w wysokości zł z Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce w ramach programu „Aktywna Biblioteka”;  zdobywanie doświadczenia w realizowaniu dużego projektu (obsługę finansową w całości prowadzi główna księgowa Biblioteki);  pozyskanie do grona czytelników i użytkowników Biblioteki grupy gimnazjalistów;  ze środków finansowych pozyskanych na realizację projektu „NON-VIOLENCE RULES” zakupiliśmy do Biblioteki laptop, drukarkę i materiały biurowe. I.DLA BIBLIOTEKI JAKO INSTYTUCJI

KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE  możliwość uczestnictwa w mobilnościach (szansa na kontakt z inną kulturą, poznania interesujących ludzi, szlifowania umiejętności językowych;  przełamanie stereotypowego wyobrażenia na temat gimnazjalistów i trudnej z nimi współpracy;  wzrost kompetencji i umiejętności przydatnych w pracy z młodzieżą: - dwie osoby ukończyły roczny internetowy kurs „Młodzieżowe Kluby Filmowe” w ramach programu „Kulturalnie i obywatelsko w Bibliotece” realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej; - dwie osoby uczestniczyły w trzydniowych warsztatach „Biblioteka jako miejsce dla młodych” (grudzień 2010 r.);  nabycie dodatkowych doświadczeń w pracy metodą projektu. II.DLA BIBLIOTEKARZY

Myślę, że wielką wartością płynącą z udziału w tym projekcie jest partnerstwo polegające na wspólnym działaniu dla osiągnięcia określonego celu Dziękuję za uwagę Katarzyna Wawrzeń Miejska Biblioteka Publiczna Tel ;