Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2 Wspólne posiedzenie Grupy ds. MŚP przy KK NSRO oraz Grupy ds. Przedsiębiorców Wyniki działalności Grupy ds. Przedsiębiorców Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Advertisements

STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
Departament Informatyzacji MAiC
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Kongres Wolności w Internecie
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Inwestowanie w rozwój instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Departament Polityki Rodzinnej Wspieranie rozwoju usług opieki nad dziećmi w wieku.
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Wydziału Spraw Cudzoziemców Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
Pomiar obciążeń administracyjnych
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Krzysztof Nyczaj Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Problemy organizacji usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną wdrażanych przez MSWiA   współpraca między systemami lokalnymi a platformą ePUAP.
Projekt „Przejrzyste prawo”
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Ujednolicenie sposobu formatowania projektów aktów normatywnych
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Projekt pn. Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego.
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
SSE MOVE: wyniki projektu w obszarze świadczeń z tytułu
Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka Projekt.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Standard Elektronicznej Skrzynki Podawczej a nadesłane uwagi
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Spotkania informacyjne dotyczące bazy danych o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
Rozwój portalu PUE – integracja z ePUAP
PROGRAM SZKOLENIA Polskie Prawo Budowlane:
Finansowanie inwestycji sektora gospodarki odpadami w nowej perspektywie Paweł Orłowski Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i.
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja: e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość? Rafał Sowiński,
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Automatyczna wymiana zawiadomień z Sądami Rejonowymi w myśl Ustawy o Infrastrukturze Informacji Przestrzennej Mariusz Kasperkiewicz Jastrzębia Góra,
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Upowszechnianie produktu projektu MJUP. Ramowy harmonogram 2011 Zadanie 5 - Zarządzanie projektem Zadanie 4 - Upowszechnianie produktu Zadanie 3 - Opracowanie.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Rozwój katalogu usług cyfrowych dla klientów Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej w zakresie centralizacji obsługi podatków CIT i VAT oraz obsługi.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Współpraca jednostek LP z samorządami w zakresie SIP i SIT Dariusz Korpetta
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Zapis prezentacji:

Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.

e-Administracja w Polsce Firmy Źródło: Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badan statystycznych z lat , GUS, Warszawa 2012 Źródło: Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2013 r., GUS, Warszawa październik 2013 r.

e-Administracja w Polsce Obywatele

e-Administracja w Polsce Zidentyfikowane problemy 1.brak aktualnych i szczegółowych informacji o urzędach w Polsce 2.brak możliwości zastosowania funkcjonalności umożliwiających automatyczne przenoszenie wnioskodawcy do właściwego miejscowo urzędu 3.brak wiedzy o liczbie i powszechności korzystania z procedur administracyjnych 4.brak wiedzy na poziomie centralnym o rzeczywistym przebiegu procedur w praktyce w urzędach wykonawczych 5.różnice w interpretacji zapisów prawa przez pracowników poszczególnych organów, 6.brak wiedzy odnośnie barier w elektronizacji procedur administracyjnych Źródło: DOKUMENT PROPOZYCJI UPROSZCZEŃ nr 26 zawierający propozycje uproszczeń procedur administracyjnych poprzez budowę Centralnego Elektronicznego Katalogu Administracji, ILiM 2013 r., zakoczone/dpu-ceka/ zakoczone/dpu-ceka/

e-Administracja w Polsce Zidentyfikowane problemy 7.stosowanie różnych wymagań w różnych urzędach odnośnie tej samej procedury administracyjnej 8.niepotrzebne wielokrotne wykonywanie tych samych czynności i ponoszenie nieuzasadnionych kosztów w związku z przygotowaniem interpretacji prawa, opisów procedury, jak i ich elektronizacji 9.problemy z jasnym określeniem odpowiedzialności w zakresie nadzoru nad procedurami administracyjnymi 10.brak aktualnej listy dokumentów występujących w ramach procedur administracyjnych 11.wydłużony czas realizacji procedur z uwagi na brak standardowych wzorów dokumentów 12.różnice w definicji wzorca dokumentu stosowanego w urzędach Źródło: DOKUMENT PROPOZYCJI UPROSZCZEŃ nr 26 zawierający propozycje uproszczeń procedur administracyjnych poprzez budowę Centralnego Elektronicznego Katalogu Administracji, ILiM 2013 r., zakoczone/dpu-ceka/ zakoczone/dpu-ceka/

Generalnie problemy te są spowodowane niskim stopniem stosowania przez administrację standardów oraz brakiem kluczowych informacji i wskaźników pozwalających na szczegółową analizę sposobu działania administracji. e-Administracja w Polsce Zidentyfikowane problemy Źródło: DOKUMENT PROPOZYCJI UPROSZCZEŃ nr 26 zawierający propozycje uproszczeń procedur administracyjnych poprzez budowę Centralnego Elektronicznego Katalogu Administracji, ILiM 2013 r., zakoczone/dpu-ceka/ zakoczone/dpu-ceka/

CEKA - Centralny Elektroniczny Katalog Administracji niezbędny element nowoczesnej i efektywnej e-administracji Idea stworzenia CEKA pozwoliłaby na uporządkowanie administracji oraz dostarczyłaby bardzo cennych informacji na temat sposobu jej działania w Polsce. CEKA

Jednolity w skali kraju system identyfikacji procedur, dokumentów, rejestrów i instytucji publicznych Jeden organ właściwy odpowiedzialny za realizację procedury Jednolite w skali kraju wzory dokumentów, do realizacji spraw Jednolity w skali kraju zakres terytorialny urzędów Standard identyfikatorów paragrafów wszystkich ustaw i rozporządzeń CEKA NAJWAŻNIEJSZE ZAŁOŻENIA Źródło: DOKUMENT PROPOZYCJI UPROSZCZEŃ nr 26 zawierający propozycje uproszczeń procedur administracyjnych poprzez budowę Centralnego Elektronicznego Katalogu Administracji, ILiM 2013 r., zakoczone/dpu-ceka/ zakoczone/dpu-ceka/

Katalog Procedur Administracyjnych i Sądowych Katalog Wzorów Dokumentów Katalog Podmiotów Publicznych Katalog Rejestrów Publicznych System Statystyk Realizacji Procedur System Zbierania Opinii CEKA MODUŁY FUNKCJONALNE Źródło: DOKUMENT PROPOZYCJI UPROSZCZEŃ nr 26 zawierający propozycje uproszczeń procedur administracyjnych poprzez budowę Centralnego Elektronicznego Katalogu Administracji, ILiM 2013 r., zakoczone/dpu-ceka/ zakoczone/dpu-ceka/

Zbierane dane powinny umożliwiać przeprowadzanie praktycznie dowolnego badania statystyk realizacji procedur, pod kątem ich rodzaju, sposobu, czasu i miejsca realizacji w tym m.in.: Czas realizacji tej samej procedury w różnych urzędach Rozkład terytorialny (województwa/powiaty/gminy) liczby wykonanych procedur w zadanym czasie Liczba wykonanych procedur w funkcji czasu Liczba realizowanych elektroniczne spraw w funkcji czasu Rozkład terytorialny (województwa/powiaty/gminy) liczby realizowanych elektronicznie spraw Stopień realizowanych elektronicznie spraw dla wybranej grupy procedur Rodzaj wykorzystywanych wzorów dokumentów do realizacji wybranej procedury CEKA - statystyki Źródło: DOKUMENT PROPOZYCJI UPROSZCZEŃ nr 26 zawierający propozycje uproszczeń procedur administracyjnych poprzez budowę Centralnego Elektronicznego Katalogu Administracji, ILiM 2013 r., zakoczone/dpu-ceka/ zakoczone/dpu-ceka/

CEKA – przykładowe statystyki Źródło: DOKUMENT PROPOZYCJI UPROSZCZEŃ nr 26 zawierający propozycje uproszczeń procedur administracyjnych poprzez budowę Centralnego Elektronicznego Katalogu Administracji, ILiM 2013 r., zakoczone/dpu-ceka/ zakoczone/dpu-ceka/

CEKA – przykładowe statystyki Źródło: DOKUMENT PROPOZYCJI UPROSZCZEŃ nr 26 zawierający propozycje uproszczeń procedur administracyjnych poprzez budowę Centralnego Elektronicznego Katalogu Administracji, ILiM 2013 r., zakoczone/dpu-ceka/ zakoczone/dpu-ceka/

CEKA – przykładowe statystyki Źródło: DOKUMENT PROPOZYCJI UPROSZCZEŃ nr 26 zawierający propozycje uproszczeń procedur administracyjnych poprzez budowę Centralnego Elektronicznego Katalogu Administracji, ILiM 2013 r., zakoczone/dpu-ceka/ zakoczone/dpu-ceka/

CEKA – przykładowe statystyki Źródło: DOKUMENT PROPOZYCJI UPROSZCZEŃ nr 26 zawierający propozycje uproszczeń procedur administracyjnych poprzez budowę Centralnego Elektronicznego Katalogu Administracji, ILiM 2013 r., zakoczone/dpu-ceka/ zakoczone/dpu-ceka/

CEKA - korzyści Zmniejszenie kosztów działania państwa Ograniczenie różnic w interpretacji przepisów oraz ujednolicenie sposobu realizacji Procedur Poprawa jakości działania organów państwa Zwiększenie partycypacji społecznej obywateli Wsparcie w zarządzaniu administracją Wsparcie rozwoju e-administracji Wsparcie dalszej integracji krajów UE Źródło: DOKUMENT PROPOZYCJI UPROSZCZEŃ nr 26 zawierający propozycje uproszczeń procedur administracyjnych poprzez budowę Centralnego Elektronicznego Katalogu Administracji, ILiM 2013 r., zakoczone/dpu-ceka/ zakoczone/dpu-ceka/

CEKA Więcej informacji na stronie: zakoczone/dpu-ceka/

Instytut Logistyki i Magazynowania Dziękuję za uwagę ! Tel