„Załóż firmę za pieniądze unijne – Samorealizacja przez biznes” 14 września 2006 r. godz. 12.00 Aula Stowarzyszenia Częstochowski Inkubator Przedsiębiorczości.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Lepszy start dla „zawodowca” r.
Departament Małych Firm Michał Surówka
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Grupy producentów rolnych
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Audyty w zakresie wydatkowania funduszy strukturalnych w Perspektywie.
.. : : K R E D Y T T E C H N O L O G I C Z N Y : : I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program.
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Działanie 2.5 Promocja przedsiębiorczości.
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
CZYSTA INWESTYCJA – ROZWÓJ I EKOLOGIA
Poddziałanie POKL – kwalifikowalność wydatków Edyta Dominiak Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 12 czerwca 2008 roku.
Co się zmieniło? O raz dodatkowo: 10% dla średnich 20% dla mikro i małych przedsiębiorców ( z wyłączeniem sektora transportu drogowego)
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.5. Promocja przedsiębiorczości Departament Rozwoju Regionalnego marzec 2004 Urząd.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Zasady uczestnictwa w IV edycji konkursu Pomysł na biznes Wojciech Strzelczyk r.
Etapy konkursu „Pomysł na biznes”
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Możliwości finansowania inwestycji Inicjatywa JEREMIE dla rozwoju regionu łódzkiego Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Kutno, r.
A może na własny rachunek. ZPORR Działanie 2
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego OWES – MISJA I.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
TWORZENIE I ROZWÓJ MIKROPRZEDSIĘBIORSTW. PODSTAWA PRAWNA Podstawa: art. 29 ust.1 pkt. 1 ustawy z dnia 7 maraca 2007 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich.
PROGRAM ROZWOJU FIRM INTERNETOWYCH Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza 2001 PL Warszawa, 22 stycznia 2003 r.
Własna firma? To możliwe! Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia PO KL Prezentacja projektu Własna firma?
STOWARZYSZENIA BIELSKIEGO CENTRUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR. Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR I PRIORYTET.
Podsumowanie realizacji projektu „Własna firma” Chrzanów, 26 marca 2014 r.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Projekt systemowy pn. „PO KLucz do biznesu 2!” realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu oraz Partnerów Projektu – Powiatowe Urzędy Pracy województwa.
AT GROUP S.A. działa na rynku usług consultingowych od 17 lat. Jesteśmy regionalnym liderem w zakresie pozyskiwania środków dla swoich klientów z różnorodnych.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Lokalna Grupa Działania „Zielone Bieszczady”
Doświadczenia Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie jako beneficjenta przy realizacji projektów własnych Perspektywa finansowa
Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Luty 2016 r. CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH DZIAŁANIA 5.7 NOWE MIKROPRZEDSIĘBIORSTWA.
FORMY WSPARCIA OFEROWANE PRZEZ PUP SKARŻYSKO-KAMIENNA W 2016r. Elżbieta Niewczas – Koordynator Zespołu ds. Instrumentów Rynku Pracy w PUP Skarżysko-Kamienna.
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
1 Zasady i tryb udzielenia przez BGK kredytów z Funduszu Kredytu Technologicznego.
O Fundacji Rozwoju Nauki i Przedsiębiorczości Fundacja Rozwoju Nauki i Przedsiębiorczości prowadzi działalność od 2003 r. w zakresie: -szkoleniowo - konsultacyjnej.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Pytania i odpowiedzi w ramach Działania 5.7 Nowe Mikroprzedsiębiorstwa Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Polityka rynku pracy w Polsce
Konferencja „BIZNES Z LUDZKĄ TWARZĄ”
Cykl Spotkań Fabryka firm – zostań swoim szefem
Podejmowanie działalności
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego - - stan wdrażania wrzesień 2017 roku Kielce, r.
Wsparcie dotacyjne w ramach
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Stowarzyszenie Towarzystwo Rozwoju Gminy Płużnica
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Operacje typu „Inwestycje w targowiska lub obiekty budowlane przeznaczone na cele promocji lokalnych produktów” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji.
Uproszczone metody rozliczania wydatków w projektach EFS
Podkarpacki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Boguchwale
Zapis prezentacji:

„Załóż firmę za pieniądze unijne – Samorealizacja przez biznes” 14 września 2006 r. godz Aula Stowarzyszenia Częstochowski Inkubator Przedsiębiorczości ul. Łódzka 8/12 nr wniosku Z/2.24/II/2.5/073/06 Projekt jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego (75%) oraz ze środków budżetu państwa (25%).

1. Celem ZPORR jest, zgodnie z zapisami Narodowej Strategii Rozwoju Regionalnego: “tworzenie warunków wzrostu konkurencyjności regionów oraz przeciwdziałanie marginalizacji w taki sposób, aby sprzyjać długofalowemu rozwojowi gospodarczemu kraju, jego spójności ekonomicznej, społecznej i terytorialnej oraz integracji z Unią Europejską”. Podstawowym warunkiem osiągnięcia zakładanych celów jest pełne wdrożenie zasady partnerstwa pomiędzy administracją rządową, samorządową oraz podmiotami społeczno- ekonomicznymi

2. Cel Działania 2.5 Promocja Przedsiębiorczości ZPORR Celem bezpośrednim Działania jest aktywne wspieranie zatrudnienia, poprzez stymulowanie powstawania nowych mikroprzedsiębiorstw oraz zapewnienie nowozarejestrowanym mikroprzedsiębiorcom pomocy w wykorzystaniu dostępnych instrumentów wsparcia. Działanie to jest ukierunkowane na zapewnienie osobom, które mają zamiar rozpocząć prowadzenie własnej działalności gospodarczej, bezpośredniego, kompleksowego wsparcia mającego im pomóc w pokonaniu barier utrudniających rozpoczęcie działalności.

3. Beneficjenci Ostateczni, zamierzające rozpocząć działalność gospodarczą (bez względu na wiek, płeć, posiadane doświadczenie zawodowe), z wyłączeniem osób, które były właścicielami przedsiębiorstwa i prowadziły działalność gospodarczą po 1 stycznia 2004 r. Osoby fizyczne, nie zarejestrowane jako bezrobotne, zamierzające rozpocząć działalność gospodarczą (bez względu na wiek, płeć, posiadane doświadczenie zawodowe), z wyłączeniem osób, które były właścicielami przedsiębiorstwa i prowadziły działalność gospodarczą po 1 stycznia 2004 r. Udzielanie wsparcia jest kontynuowane po założeniu przez Beneficjentów Ostatecznych, w trakcie korzystania ze wsparcia szkoleniowo-doradczego w ramach Działania 2.5, działalności gospodarczej, jeżeli spełniają oni kryteria określone dla mikroprzedsiębiorcy, gdzie za mikroprzedsiębiorcę uznaje się osobę fizyczną, która 1) zatrudnia średnio rocznie mniej niż 10 pracowników (włączając przedsiębiorstwo jednoosobowe) i 2) osiągnęła roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nie przekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro lub suma aktywów jej bilansu sporządzonego na koniec ostatniego roku obrotowego nie przekracza równowartości w złotych 2 milionów euro. Priorytetowo są traktowane: osoby odchodzące z rolnictwa (spełniające jednocześnie kryteria Beneficjenta Ostatecznego dla Działania 2.3.ZPORR), osoby odchodzące z rolnictwa (spełniające jednocześnie kryteria Beneficjenta Ostatecznego dla Działania 2.3.ZPORR), osoby zagrożone utratą zatrudnienia (spełniające jednocześnie kryteria Beneficjenta Ostatecznego dla Działania 2.4 ZPORR), osoby zagrożone utratą zatrudnienia (spełniające jednocześnie kryteria Beneficjenta Ostatecznego dla Działania 2.4 ZPORR), młodzież do 25 roku życia nie zarejestrowana jako bezrobotna młodzież do 25 roku życia nie zarejestrowana jako bezrobotna

4. Pomoc publiczna udzielana Beneficjentowi Ostatecznemu Pomoc publiczna może być udzielana Beneficjentowi Ostatecznemu na: 1. specjalistyczne usługi szkoleniowo-doradcze umożliwiające nabywanie umiejętności niezbędnych dla prowadzenia działalności gospodarczej i służące podnoszeniu kwalifikacji zawodowych; 2. zapewnienie opieki indywidualnego doradcy 3. wsparcie pomostowe, przysługujące przez okres pierwszych 6 miesięcy działalności, od dnia zarejestrowania przez mikroprzedsiębiorcę działalności gospodarczej 4. jednorazową dotację inwestycyjną na rozwój działalności, w celu ułatwienia sfinansowania pierwszych wydatków inwestycyjnych związanych z prowadzoną przez mikroprzedsiębiorcę działalnością gospodarczą

5. Pomocy nie udziela się, jeżeli działalność gospodarcza prowadzona przez Beneficjenta Ostatecznego jest : 1) działalnością z sektora transportu oraz działalnością związaną z produkcją, przetwarzaniem i wprowadzaniem do obrotu produktów wymienionych w załączniku I do Traktatu Ustanawiającego Wspólnotę Europejską (Dz. Urz. WE C 235, z wykaz działalności które można finansować w ramach tej grupy znajduje się w Załącznikach do Wytycznych), 2) związana z eksportem, jeżeli pomoc jest bezpośrednio związana z ilością eksportowanych produktów, utworzeniem i funkcjonowaniem sieci dystrybucyjnej lub innymi wydatkami bieżącymi związanymi z prowadzeniem działalności, 3) uwarunkowana pierwszeństwem użycia towarów produkcji krajowej.

6. Podstawowe wsparcie pomostowe Wsparcie pomostowe jest bezpośrednią, bezzwrotną pomocą kapitałową wspomagającą “przetrwanie” Beneficjenta Ostatecznego przez okres pierwszych 6-mcy działalności (liczonych od zarejestrowania działalności zgodnie z obowiązującymi przepisami), Wsparcie pomostowe jest bezpośrednią, bezzwrotną pomocą kapitałową wspomagającą “przetrwanie” Beneficjenta Ostatecznego przez okres pierwszych 6-mcy działalności (liczonych od zarejestrowania działalności zgodnie z obowiązującymi przepisami), Ostateczny Odbiorca (Beneficjent) podejmuje decyzję o przyznaniu Beneficjentowi Ostatecznemu podstawowego wsparcia pomostowego w oparciu o załączone do Wniosku o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego dokumenty, którymi są m.in.: Ostateczny Odbiorca (Beneficjent) podejmuje decyzję o przyznaniu Beneficjentowi Ostatecznemu podstawowego wsparcia pomostowego w oparciu o załączone do Wniosku o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego dokumenty, którymi są m.in.: 1) dokumenty poświadczające rozpoczęcie działalności gospodarczej takie jak: wpis do Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru, kopia nadania numeru REGON oraz kopia dokumentu zawierającego PESEL właściciela/właścicieli firmy, 1) dokumenty poświadczające rozpoczęcie działalności gospodarczej takie jak: wpis do Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru, kopia nadania numeru REGON oraz kopia dokumentu zawierającego PESEL właściciela/właścicieli firmy, 2) biznes plan na okres 2 lat działalności firmy17, 2) biznes plan na okres 2 lat działalności firmy17, 3) zastawienie pomocy publicznej otrzymanej przez BO 14. 3) zastawienie pomocy publicznej otrzymanej przez BO 14. Ostateczny Odbiorca (Beneficjent) podpisuje z Beneficjentem Ostatecznym Umowę o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego, która określa w szczególności wartość i warunki wypłaty środków oraz stanowi podstawę wypłacenia środków. Wsparcie pomostowe wypłacane jest BO w miesięcznych transzach. Przed wypłatą drugiej transzy dotacji BO powinien udokumentować powstanie obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Ostateczny Odbiorca (Beneficjent) podpisuje z Beneficjentem Ostatecznym Umowę o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego, która określa w szczególności wartość i warunki wypłaty środków oraz stanowi podstawę wypłacenia środków. Wsparcie pomostowe wypłacane jest BO w miesięcznych transzach. Przed wypłatą drugiej transzy dotacji BO powinien udokumentować powstanie obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. UWAGA : Beneficjent Ostateczny nie ma obowiązku wykazywania na co spożytkował środki przekazane mu w ramach wsparcia pomostowego, w tym opłacania z nich obowiązkowych składek na ubezpieczenia UWAGA : Beneficjent Ostateczny nie ma obowiązku wykazywania na co spożytkował środki przekazane mu w ramach wsparcia pomostowego, w tym opłacania z nich obowiązkowych składek na ubezpieczenia

7. Jednorazowa dotacja inwestycyjna na rozwój działalności Jednorazowa dotacja inwestycyjna na rozwój działalności polega na udzieleniu Beneficjentowi Ostatecznemu jednorazowego wsparcia kapitałowego ułatwiającego sfinansowanie pierwszych wydatków inwestycyjnych umożliwiających funkcjonowanie nowopowstałego mikroprzedsiębiorstwa (np. zakup drobnego sprzętu, mebli itp.). Jednorazowa dotacja inwestycyjna na rozwój działalności polega na udzieleniu Beneficjentowi Ostatecznemu jednorazowego wsparcia kapitałowego ułatwiającego sfinansowanie pierwszych wydatków inwestycyjnych umożliwiających funkcjonowanie nowopowstałego mikroprzedsiębiorstwa (np. zakup drobnego sprzętu, mebli itp.). Jednorazowa dotacja inwestycyjna przyznawana jest na podstawie Wniosku o przyznanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej na rozwój działalności złożonego przez Beneficjenta Ostatecznego. Pomoc w opracowaniu i przygotowaniu stosownych wniosków powinna stanowić jeden z elementów Projektu. Do Wniosku o przyznanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej powinny być załączone m.in. następujące dokumenty: Jednorazowa dotacja inwestycyjna przyznawana jest na podstawie Wniosku o przyznanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej na rozwój działalności złożonego przez Beneficjenta Ostatecznego. Pomoc w opracowaniu i przygotowaniu stosownych wniosków powinna stanowić jeden z elementów Projektu. Do Wniosku o przyznanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej powinny być załączone m.in. następujące dokumenty: 1) dokumenty poświadczające rozpoczęcie działalności gospodarczej takie jak: wpis do Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru, kopia nadania numeru REGON oraz kopia dokumentu zawierającego PESEL właściciela/właścicieli firmy, 1) dokumenty poświadczające rozpoczęcie działalności gospodarczej takie jak: wpis do Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru, kopia nadania numeru REGON oraz kopia dokumentu zawierającego PESEL właściciela/właścicieli firmy, 2) biznes plan na okres 2 lat działalności firmy, 2) biznes plan na okres 2 lat działalności firmy, 3) zaświadczenie/oświadczenie20 o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz o niezaleganiu z uiszczaniem podatków, 3) zaświadczenie/oświadczenie20 o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz o niezaleganiu z uiszczaniem podatków, 4) harmonogram rzeczowo-finansowy inwestycji, która ma być objęta jednorazową dotacją inwestycyjną na rozwój działalności (szczegółowy kosztorys inwestycji wraz z harmonogramem wydatków). 4) harmonogram rzeczowo-finansowy inwestycji, która ma być objęta jednorazową dotacją inwestycyjną na rozwój działalności (szczegółowy kosztorys inwestycji wraz z harmonogramem wydatków).

8. Wysokość dotacji Wysokość dotacji uzależniona jest od wykazanych potrzeb związanych z planowaną inwestycją, jednakże maksymalnie wynosi ona PLN. Wysokość dotacji uzależniona jest od wykazanych potrzeb związanych z planowaną inwestycją, jednakże maksymalnie wynosi ona PLN. Dotacja pokrywa 75 % wydatków inwestycyjnych. Dotacja pokrywa 75 % wydatków inwestycyjnych. Koszty inwestycji, które nie zostaną pokryte ze środków dotacji, BO ma obowiązek pokryć z wkładu własnego (min. 25 % wydatków inwestycyjnych). Koszty inwestycji, które nie zostaną pokryte ze środków dotacji, BO ma obowiązek pokryć z wkładu własnego (min. 25 % wydatków inwestycyjnych).

Środki z jednorazowej dotacji inwestycyjnej na rozwój działalności mogą być przeznaczone na pokrycie wydatków inwestycyjnych uznanych za niezbędne dla prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiednio uzasadnionych przez Beneficjenta Ostatecznego (w tym m.in. na środki transportu, środki obrotowe, składniki majątku trwałego, koszty prac remontowych i budowlanych). Środki dotacji powinny służyć pokryciu wydatków inwestycyjnych umożliwiających funkcjonowanie nowego przedsiębiorstwa, a nie stanowić pomocy operacyjnej służącej pokryciu kosztów bieżącej działalności przedsiębiorstwa (np. czynsz, reklama, promocja, ubezpieczenia).

Dotacja wypłacana jest Beneficjentowi Ostatecznemu przez Ostatecznego Odbiorcę (Beneficjenta) w systemie zaliczkowo – refundacyjnym, w następujący sposób: 1. zaliczka w maksymalnej wysokości 80 % kwoty dotacji, wypłacana po podpisaniu Umowy o przyznanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej na rozwój działalności, 2. płatność końcowa, w formie refundacji poniesionych przez Beneficjenta Ostatecznego całkowitych wydatków na realizację inwestycji (włącznie z poniesieniem minimum 25 % wydatków inwestycyjnych pokrywanych z wkładu własnego Beneficjenta Ostatecznego), w wysokości nie mniejszej niż 20 % kwoty dotacji. Płatność końcowa wypłacana jest po zatwierdzeniu przez Ostatecznego Odbiorcę (Beneficjenta) całkowitego rozliczenia inwestycji objętej dotacją. Benficjent Ostateczny powinien ponieść wydatki podlegające finansowaniu w ramach dotacji po podpisaniu Umowy o przyznanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej na rozwój działalności, jednakże z uwagi na długotrwałość procedur poprzedzających podpisanie Umowy i wypłatę środków Beneficjent Ostateczny może sfinansować inwestycję ze środków własnych (wydatki muszą być poniesione po złożeniu przez BO Wniosku o przyznanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej na rozwój działalność ) i otrzymać ich refundację po podpisaniu Umowy. Wszelkie koszty poniesione przed podpisaniem umowy Beneficjent Ostateczny ponosi na własne ryzyko

Prawidłowe wykorzystanie środków dotacji nie jest uwarunkowane obowiązkiem utrzymania działalności gospodarczej czy trwałości inwestycji przez określony okres czasu

Przykład: J eżeli Beneficjent Ostateczny ubiega się o dofinansowanie inwestycji, której całkowity koszt wynosi: PLN, to : - maksymalna wysokość dotacji jaką może otrzymać BO wnosi : PLN (nie więcej niż PLN i nie więcej niż 75 % wydatków inwestycyjnych), - BO jest zobowiązany pokryć z wkładu własnego: min PLN (pozostała część wydatków inwestycyjnych, min. 25 % wydatków inwestycyjnych). Dotacja wypłacona będzie BO w następujący sposób: - zaliczka w wysokości: PLN (80 % X PLN), - płatność końcowa w wysokości PLN (20 % X PLN),

Płatność końcowa wypłacona będzie, po udokumentowaniu przez BO poniesienia całości wydatków inwestycyjnych (na łączną kwotę PLN), w tym poniesienia wkładu własnego (w wysokości min PLN). W opisanym przykładzie BO, po otrzymaniu zaliczki, będzie musiał ze środków własnych pokryć wydatki inwestycyjne w kwocie PLN, z czego refundacja w formie płatności końcowej obejmie kwotę PLN. UWAGA: Szersze informacje dotyczące zasad i warunków udzielania podstawowego wsparcia pomostowego, przedłużonego wsparcia pomostowego, jednorazowej dotacji inwestycyjnej na rozwój działalności zawarte są w Umowach o przyznanie poszczególnych rodzajów pomocy oraz w dokumentach przyjętych na poziomie regionalnym (np. Ramowy Plan Realizacji Działania).