Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Czy znasz/zna Pan/Pani temat Projektu Comenius realizowanego przez ostatnie 2 lata w naszej szkole?
Czy byłaś/łeś / był/a Pan/i zaangażowany w działania projektowe?
Czy Państwa dziecko brało czynny udział w zadaniach projektowych? Czy pomagali Państwo swojemu dziecku w realizacji zadań projektowych?
Skąd dowiedzieli się Państwo o realizacji międzynarodowego projektu edukacyjnego? Co skłoniło Cię do wzięcia udziału w projekcie?
Czy informacje dotyczące realizacji zadań projektu w naszej szkole były dla Państwa wystarczająco dostępne? Czy wie Pani/Pan wystarczająco dużo o projekcie, czy chciałaby Pani/chciałby Pan wiedzieć więcej?
Czy Państwa zdaniem praca nad realizacją projektu wpłynęła korzystnie na pracę Państwa dziecka w szkole? Jeśli tak, w jaki sposób praca nad realizacją projektu wpłynęła korzystnie na pracę Państwa dziecka w szkole?
Jakie korzyści uzyskałeś/uzyskałaś z udziału w projekcie?
Czy uzyskał/a Pani/Pan jakieś korzyści z tego udziału? (Nauczyciele) Wiele się nauczyłam w pracy metodą projektów, w pracy międzynarodowej, koordynacji uczniów w pracach indywidualnych jak i zespołowych, nowych narzędzi komputerowych jak i konstruowania ankiet internetowych. Rozwój w planowaniu wycieczek, czasu uczniów podczas wyjazdów jak i przyjazdów gości, wzrost w planowaniu i realizowaniu budżetu projektu. Wiedza o innych systemach oświatowych w Europie innych sposobach oceniania uczniów i pracy nauczycieli. Dostrzegłam zaangażowanie uczniów i ich otwarcie na świat - to dla mnie korzyść. Dużo korzyści: - możliwość wymiany doświadczeń z zagraniczną placówką; - możliwość szkolenia języka angielskiego; - poznanie kultury i szwedzkiego systemu edukacyjnego - poznanie Szwecji; - wzmocnienie przedsiębiorczości w Szkole Samuel. Wymiana doświadczeń z nauczycielami z innego kraju
Czy uzyskał/a Pani/Pan jakieś korzyści z tego udziału? (Nauczyciele) Moja klasa doświadczyła korzyści, a przez to i ja jako ich wychowawca. Ponadto mogłam napisać prace dyplomową o realizacji tego projektu w naszej szkole. Definitywnie tak. Nauczyciele z naszej partnerskiej szkoły są dużo bardziej doświadczeni od naszych nauczycieli w wielu dziedzinach i mogliśmy się dużo od nich nauczyć zarówno z obserwacji ich relacji z uczniami jak i podczas seminarium prowadzonego przez jednego ze Szwedzkich dyrektorów. Ponadto zostałam ubogacona wspólnie spędzonym nieformalnym czasem. Tak, znajomości zagraniczne, metody pracy w szkołach za granicą, znajomość dobrych praktyk pedagogicznych Tak, możliwość lepszego poznania naszych uczniów oraz poszerzenie horyzontów dzięki poznaniu nauczycieli/młodzieży z innego kraju. Nie (dwie osoby)
Czy dzięki udziałowi w projekcie lepiej komunikujesz się w języku angielskim? Czy uważasz, że dzięki udziałowi w projekcie zdobyłeś/aś wiedzę na temat kultury i tradycji państwa partnerskiego? Czy udział w projekcie zachęcił Cię do bycia przedsiębiorczym w życiu?
Czy doświadczył/a Pani/Pan z tego powodu jakiś strat? Czy udało się Panu/Pani włączyć zagadnienia realizowane w ramach projektu do programu nauczania swojego przedmiotu? Zmęczenie Dezorganizacja pracy w czasie wymiany międzynarodowej Nie
W ciągu ostatnich dwóch lat zorganizowano wiele działań związanych z tematyką projektu. W których z nich wziąłeś/wzięłaś udział?
W realizacji których z wymienionych poniżej działań projektowych wzięli Państwo udział (indywidualnie bądź z uczniami)?
Czy Państwa dziecko uczestnicząc w zadaniach projektowych miało możliwość zdobywania pozytywnych ocen? Czy miałaś/miałeś wcześniej jakieś doświadczenie z projektami międzynarodowymi Comenius?
Co Ci się najbardziej podobało w projekcie?
Co uważają Państwo za najważniejszą zaletę projektów międzynarodowych w szkole?
Czy chciał(a)by Pani/Pan wziąć udział w innym projekcie międzynarodowym, jeśli będzie jakiś realizowany w naszej szkole? Jeżeli miałbyś/miałabyś możliwość wzięcia udziału w kolejnym projekcie to czy byłbyś chętny/byłabyś chętna? Czy uważają Państwo, że szkoła powinna w przyszłości włączyć się w realizację podobnych projektów?
Czy uczestnictwo w Projekcie Comenius wpływa, według Państwa, na wizerunek szkoły?
Jak oceniasz/ocenia Pan/Pani udział swój/szkoły/ dziecka w projekcie "Przedsiębiorczy może być każdy”?
Czy masz jakieś uwagi na temat projektu? Uczniowie Dziękuję, że mogłam uczestniczyć we wszystkich działaniach. Bardzo fajny, dobra współpraca szkół, dobre znajomości.
Czy ma Pani/Pan jakieś uwagi na temat całego przebiegu realizacji projektu Comenius w naszej szkole? Jeśli tak to jakie? Nauczyciele Warto w okresie planowania realizacji projektu prowadzić indywidualne rozmowy z nauczycielami na temat ich zadań. Inne terminy przyjazdu gości(nie na początku roku). Uważam, że była to bardzo wartościowa możliwość rozwoju, zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. Ogromna wdzięczność dla UE/Narodowej Agencji za zachętę do wzięcia udziału i ufundowanie tego międzykulturowego doświadczenia. Projekt był bardzo dobrze zorganizowany i przedstawiony. Udział w projekcie pozytywnie wpłynął na zachowanie młodzieży. Ułatwił pracę wychowawczą z uczniami, otworzył ich na naukę i kulturę. Uczniowie zdobyli swobodę wypowiedzi w języku angielskim. Przejęli rolę odpowiedzialnych gospodarzy w domach i w szkole oraz godnych reprezentantów w Szwecji. Wrócili zmotywowani i zintegrowani. Nie. Dobrze wykonane zadanie.
Czy mają Państwo jakieś uwagi na temat całego przebiegu realizacji projektu Comenius w naszej szkole? Jeśli tak to jakie? Rodzice Projekt świetnie zorganizowany, i bardzo atrakcyjny. Był dla nas i naszej córki niezapomnianym przeżyciem. Dziękujemy! Bardzo dobra inicjatywa. Wspaniałe doświadczenie dla dziecka. Możliwość poznawania innego kraju i kultury. Bardzo rozwijające. Dziękuję serdecznie za możliwość udziału Marty w wymianie młodzieży. To bardzo wartościowa inicjatywa, która bardzo korzystnie wpłynęła na moją córkę. Projekt był zrealizowany na bardzo wysokim poziomie. Nie mam najmniejszych zastrzeżeń co do jego realizacji. Gratuluję serdecznie i jeszcze raz dziękuję.