Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Advertisements

Projekt międzyprzedmiotowy
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
przyjaźń ponad podziałami
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Leonardo da Vinci
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Młodzieżowa przedsiębiorczość
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Nasza szkoła w partnerskim projekcie szkół Comenius
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
COMENIUS REGIO „Edukacja w regionach charakteryzujących się brakiem dostępu do infrastruktury i zawodów o wysokich kwalifikacjach w kontekście strategii.
Szkoła Współpracy.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
COMENIUS w naszej szkole PROJEKT EDUKACYJNY. NASZYM CELEM BYŁO: rozpowszechnienie Programu Comenius wśród uczniów naszej szkoły i ich rodziców zbadanie.
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
BE MY GUEST: GO ON A UNIQUE EUROPEAN STUDENT TOUR Partnerski projekt wielostronny szkół w ramach programu Comenius.
Co chcieliśmy osiągnąć?
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
ROLA DYREKTORA SZKOŁY W MIĘDZYNAROWYM PROJEKCIE WSPÓŁPRACY SZKÓŁ KONFERENCJA 5 LISTOPADA 2010.
System edukacji w Polsce
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
ZESPÓŁ PUBLICZNYCH PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Staże europejskie drogą do sukcesu
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”

Czy znasz/zna Pan/Pani temat Projektu Comenius realizowanego przez ostatnie 2 lata w naszej szkole?

Czy byłaś/łeś / był/a Pan/i zaangażowany w działania projektowe?

Czy Państwa dziecko brało czynny udział w zadaniach projektowych? Czy pomagali Państwo swojemu dziecku w realizacji zadań projektowych?

Skąd dowiedzieli się Państwo o realizacji międzynarodowego projektu edukacyjnego? Co skłoniło Cię do wzięcia udziału w projekcie?

Czy informacje dotyczące realizacji zadań projektu w naszej szkole były dla Państwa wystarczająco dostępne? Czy wie Pani/Pan wystarczająco dużo o projekcie, czy chciałaby Pani/chciałby Pan wiedzieć więcej?

Czy Państwa zdaniem praca nad realizacją projektu wpłynęła korzystnie na pracę Państwa dziecka w szkole? Jeśli tak, w jaki sposób praca nad realizacją projektu wpłynęła korzystnie na pracę Państwa dziecka w szkole?

Jakie korzyści uzyskałeś/uzyskałaś z udziału w projekcie?

Czy uzyskał/a Pani/Pan jakieś korzyści z tego udziału? (Nauczyciele) Wiele się nauczyłam w pracy metodą projektów, w pracy międzynarodowej, koordynacji uczniów w pracach indywidualnych jak i zespołowych, nowych narzędzi komputerowych jak i konstruowania ankiet internetowych. Rozwój w planowaniu wycieczek, czasu uczniów podczas wyjazdów jak i przyjazdów gości, wzrost w planowaniu i realizowaniu budżetu projektu. Wiedza o innych systemach oświatowych w Europie innych sposobach oceniania uczniów i pracy nauczycieli. Dostrzegłam zaangażowanie uczniów i ich otwarcie na świat - to dla mnie korzyść. Dużo korzyści: - możliwość wymiany doświadczeń z zagraniczną placówką; - możliwość szkolenia języka angielskiego; - poznanie kultury i szwedzkiego systemu edukacyjnego - poznanie Szwecji; - wzmocnienie przedsiębiorczości w Szkole Samuel. Wymiana doświadczeń z nauczycielami z innego kraju

Czy uzyskał/a Pani/Pan jakieś korzyści z tego udziału? (Nauczyciele) Moja klasa doświadczyła korzyści, a przez to i ja jako ich wychowawca. Ponadto mogłam napisać prace dyplomową o realizacji tego projektu w naszej szkole. Definitywnie tak. Nauczyciele z naszej partnerskiej szkoły są dużo bardziej doświadczeni od naszych nauczycieli w wielu dziedzinach i mogliśmy się dużo od nich nauczyć zarówno z obserwacji ich relacji z uczniami jak i podczas seminarium prowadzonego przez jednego ze Szwedzkich dyrektorów. Ponadto zostałam ubogacona wspólnie spędzonym nieformalnym czasem. Tak, znajomości zagraniczne, metody pracy w szkołach za granicą, znajomość dobrych praktyk pedagogicznych Tak, możliwość lepszego poznania naszych uczniów oraz poszerzenie horyzontów dzięki poznaniu nauczycieli/młodzieży z innego kraju. Nie (dwie osoby)

Czy dzięki udziałowi w projekcie lepiej komunikujesz się w języku angielskim? Czy uważasz, że dzięki udziałowi w projekcie zdobyłeś/aś wiedzę na temat kultury i tradycji państwa partnerskiego? Czy udział w projekcie zachęcił Cię do bycia przedsiębiorczym w życiu?

Czy doświadczył/a Pani/Pan z tego powodu jakiś strat? Czy udało się Panu/Pani włączyć zagadnienia realizowane w ramach projektu do programu nauczania swojego przedmiotu? Zmęczenie Dezorganizacja pracy w czasie wymiany międzynarodowej Nie

W ciągu ostatnich dwóch lat zorganizowano wiele działań związanych z tematyką projektu. W których z nich wziąłeś/wzięłaś udział?

W realizacji których z wymienionych poniżej działań projektowych wzięli Państwo udział (indywidualnie bądź z uczniami)?

Czy Państwa dziecko uczestnicząc w zadaniach projektowych miało możliwość zdobywania pozytywnych ocen? Czy miałaś/miałeś wcześniej jakieś doświadczenie z projektami międzynarodowymi Comenius?

Co Ci się najbardziej podobało w projekcie?

Co uważają Państwo za najważniejszą zaletę projektów międzynarodowych w szkole?

Czy chciał(a)by Pani/Pan wziąć udział w innym projekcie międzynarodowym, jeśli będzie jakiś realizowany w naszej szkole? Jeżeli miałbyś/miałabyś możliwość wzięcia udziału w kolejnym projekcie to czy byłbyś chętny/byłabyś chętna? Czy uważają Państwo, że szkoła powinna w przyszłości włączyć się w realizację podobnych projektów?

Czy uczestnictwo w Projekcie Comenius wpływa, według Państwa, na wizerunek szkoły?

Jak oceniasz/ocenia Pan/Pani udział swój/szkoły/ dziecka w projekcie "Przedsiębiorczy może być każdy”?

Czy masz jakieś uwagi na temat projektu? Uczniowie Dziękuję, że mogłam uczestniczyć we wszystkich działaniach. Bardzo fajny, dobra współpraca szkół, dobre znajomości.

Czy ma Pani/Pan jakieś uwagi na temat całego przebiegu realizacji projektu Comenius w naszej szkole? Jeśli tak to jakie? Nauczyciele Warto w okresie planowania realizacji projektu prowadzić indywidualne rozmowy z nauczycielami na temat ich zadań. Inne terminy przyjazdu gości(nie na początku roku). Uważam, że była to bardzo wartościowa możliwość rozwoju, zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. Ogromna wdzięczność dla UE/Narodowej Agencji za zachętę do wzięcia udziału i ufundowanie tego międzykulturowego doświadczenia. Projekt był bardzo dobrze zorganizowany i przedstawiony. Udział w projekcie pozytywnie wpłynął na zachowanie młodzieży. Ułatwił pracę wychowawczą z uczniami, otworzył ich na naukę i kulturę. Uczniowie zdobyli swobodę wypowiedzi w języku angielskim. Przejęli rolę odpowiedzialnych gospodarzy w domach i w szkole oraz godnych reprezentantów w Szwecji. Wrócili zmotywowani i zintegrowani. Nie. Dobrze wykonane zadanie.

Czy mają Państwo jakieś uwagi na temat całego przebiegu realizacji projektu Comenius w naszej szkole? Jeśli tak to jakie? Rodzice Projekt świetnie zorganizowany, i bardzo atrakcyjny. Był dla nas i naszej córki niezapomnianym przeżyciem. Dziękujemy! Bardzo dobra inicjatywa. Wspaniałe doświadczenie dla dziecka. Możliwość poznawania innego kraju i kultury. Bardzo rozwijające. Dziękuję serdecznie za możliwość udziału Marty w wymianie młodzieży. To bardzo wartościowa inicjatywa, która bardzo korzystnie wpłynęła na moją córkę. Projekt był zrealizowany na bardzo wysokim poziomie. Nie mam najmniejszych zastrzeżeń co do jego realizacji. Gratuluję serdecznie i jeszcze raz dziękuję.