MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMIN MATURALNY części ustnej Składa się z części ustnej, ocenianej w szkole, części pisemnej oraz z części pisemnej, ocenianej.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
O próbnym egzaminie maturalnym z matematyki listopad/grudzień 2010 Piotr Ludwikowski.
1 Egzamin maturalny w 2015 roku podstawowe informacje.
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Matura z matematyki w roku 2015
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Nowa formuła egzaminu maturalnego od 2015 roku
Filmik matura:) Zmiany? Najpierw dokonać wyboru… PRZEDMIOTY OBOWIĄZKOWE PISEMNY USTNY PRZEDMIOTY DODATKOWE ALE OBOWIĄZKOWE /wszystkie pisemne oraz na.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Kazimierza Jagiellończyka w Lidzbarku Warmińskim.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Sprawdzian szóstoklasisty
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
Matura 2015 bez tajemnic. Plan prezentacji U źródeł informacji U źródeł informacji Przyczyny zmian Przyczyny zmian Kierunek zmian Kierunek zmian Struktura.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Egzamin maturalny w 2017 roku
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO MAJ 2015
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
MATURA 2018.
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik

W maju 2010 roku w całej Polsce po raz pierwszy zostanie przeprowadzony obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki. Wszyscy absolwenci, którzy do niego przystąpią, będą zobowiązani do zdawania tego egzaminu na poziomie podstawowym.

W związku ze zmianą podstawy programowej dostosowano do niej standardy wymagań egzaminacyjnych. Nowe standardy mają dwie części. Pierwsza z nich opisuje pięć podstawowych obszarów umiejętności matematycznych. Druga część to lista szczegółowych umiejętności, których opanowanie będzie sprawdzane na egzaminie maturalnym.

Prace maturalne zostaną zakodowane i będą oceniane przez przeszkolonych egzaminatorów Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych poza szkołą. Każdy arkusz będzie weryfikowany przez jeszcze jednego egzaminatora zwanego weryfikatorem. Sprawdzanie matur

Dzięki temu egzamin będzie bardziej obiektywny, a uczelnie wyższe na jego podstawie będą dokonywać rekrutacji na pierwszy rok studiów. Wynik egzaminu zostanie wyrażony w procentach. Egzamin maturalny będzie uznany za zdany, jeśli zdający zdobędzie co najmniej 30% możliwych do uzyskania punktów z każdego z trzech obowiązkowych przedmiotów za egzaminy na zadeklarowanym poziomie.

Podczas sprawdzania prac egzaminatorzy będą zwracać uwagę przede wszystkim na poprawność merytoryczną rozwiązań oraz całość prezentacji rozwiązań zadań (wykonanie cząstkowych obliczeń i przedstawienie sposobu rozumowania). Ocenie będą podlegać tylko te fragmenty pracy, które dotyczą polecenia. Komentarze, nawet poprawne, ale nie mające związku z poleceniem nie będą oceniane.

Jeśli zdający poda kilka sposobów rozwiązań do jednego polecenia (jedno prawidłowe, inne błędne), wówczas egzaminator nie przyzna punktów. Zapisy w brudnopisie nie będą oceniane. Wynik egzaminu maturalnego z matematyki ustalony przez komisję okręgową jest ostateczny.

zdający z któregokolwiek egzaminu obowiązkowego w części ustnej lub pisemnej otrzyma mniej niż 30% punktów możliwych do uzyskania na zadeklarowanym poziomie Egzamin uznany zostanie za niezdany jeśli:

w trakcie egzaminu zostanie stwierdzona niesamodzielna praca zdającego i jego egzamin zostanie przerwany w trakcie sprawdzania prac egzaminator stwierdzi niesamodzielność rozwiązań zadań i unieważni egzamin

Struktura egzaminu Egzamin maturalny z matematyki zdawanej jako jeden z 3 przedmiotów obowiązkowych będzie zdawany na poziomie podstawowym. Egzamin będzie trwał 170 minut i będzie polegał na rozwiązaniu zadań sprawdzających rozumienie pojęć i umiejętność ich zastosowania w życiu codziennym oraz zadań o charakterze problemowym.

Egzamin maturalny z matematyki zdawanej jako przedmiot dodatkowy będzie mógł być zdawany tylko na poziomie rozszerzonym. Egzamin będzie trwał 180 minut. Będzie polegał na rozwiązaniu zadań wymagających rozwiązywania problemów matematycznych. Zadania egzaminacyjne obejmą zakres wymagań dla poziomu rozszerzonego. Sama konstrukcja arkusza pozostaje bez zmian.

Arkusz egzaminacyjny dla tego poziomu będzie składał się z trzech grup zadań: I grupa: zdań zamkniętych, punktowanych w skali 0-1, do których podano 4 odpowiedzi, wśród których jedna jest poprawna Arkusz egzaminacyjny dla poziomu podstawowego

II grupa: 5-10 zadań otwartych krótkiej odpowiedzi, punktowanych w skali 0-2 III grupa: 3-5 zadań otwartych rozszerzonej odpowiedzi, punktowanych w skali 0-4, 0-5 lub 0-6. Za rozwiązanie wszystkich zadań można uzyskać maksymalnie 50 punktów.

Zdający posiada umiejętności w zakresie : Standardy wymagań egzaminacyjnych 1.Wykorzystania i tworzenia informacji 2.Wykorzystania i interpretowania reprezentacji 3.Modelowania matematycznego 4.Użycia i tworzenia strategii 5.Rozumowania i argumentacji

Standardy wymagań egzaminacyjnych dla poziomu podstawowego 1. Wykorzystanie i tworzenie informacji Zdający interpretuje tekst matematyczny i formułuje uzyskane wyniki 2. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji Zdający używa prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych 3. Modelowanie matematyczne Zdający dobiera model matematyczny do prostej sytuacji 4. Użycie i tworzenie strategii Zdający stosuje strategię, która jasno wynika z treści zadania 5. Rozumowanie i argumentacja Zdający prowadzi proste rozumowanie, składające się z niewielkiej liczby kroków

Standardy wymagań egzaminacyjnych dla poziomu rozszerzonego 1. Wykorzystanie i tworzenie informacji Zdający używa języka matematycznego do opisu rozumowana i uzyskanych wyników 2. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji Zdający rozumie i interpretuje pojęcia matematyczne i operuje obiektami matematycznymi 3. Modelowanie matematyczne Zdający buduje model matematyczny danej sytuacji, uwzględniając ograniczenia i zastrzeżenia 4. Użycie i tworzenie strategii Zdający tworzy strategię rozwiązania problemu 5. Rozumowanie i argumentacja Zdający tworzy łańcuch argumentów i uzasadnia jego poprawność

SZCZEGÓŁÓWA LISTA STANDARDÓW EGZAMINACYJNYCH DLA POZIOMU PODSTAWOWEGO PRZYKŁADOWE ZADANIA DO POSZCZEGÓŁNYCH STANDARDÓW DLA POZIOMU PODSTAWOWEGO