autorski program pracowników

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Diagnoza przygotowania Szkół Podstawowych prowadzonych przez Miasto Olsztyn do przyjęcia 6-latków w 2012 roku Opracowała: Anna Maria Jankowska.
„Sześciolatek w szkole”
JAK ZADBAĆ O STANOWISKO PRACY UCZNIA
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Sześciolatek idzie do szkoły
Profilaktyka otyłości w działaniach Ministra Zdrowia
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
„ Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej… ,,
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Sposoby zapobiegania wadom postawy
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o.
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/ Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Organizacja pracy przedszkola
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Obniżenie wieku obowiązku szkolnego Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna.
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
Sześciolatek idzie do szkoły
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Podstawy prawne obniżenia wieku edukacji dzieci w przedszkolu i szkole
skolioza i wady kończyn dolnych u dzieci
Zdrowe dziecko zdrowy dorosły zdrowa rodzina
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Sześciolatek idzie do szkoły. Dzieci 6-letnie obowiązkowo pójdą do szkoły 1 września 2012 roku.
GIMNASTYKA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNA
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
Rok szkolny 2011/2012.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
REKRUTACJA ROK SZKOLNY 2014/2015. Przypominamy o obowiązku zapisania dzieci urodzonych w latach 2009, 2008, 2007 do I klasy oraz do oddziału wychowania.
Szkoła Promująca Zdrowie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
GIMNASTYKA KOREKCYJNA W SZKOLE
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
Przedszkole Samorządowe nr 3 Skawina. * Założenia innowacji pedagogicznej: * W naszym przedszkolu promujemy zdrowy tryb życia, dzieciom wpajamy podstawy.
Ergonomia pracy przy komputerze.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty z dnia 29 grudnia 2015r.
DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 8 stycznia 2016 r. Poz. 35.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
– co się zmienia w ustawie..  obowiązku szkolnego od siódmego roku życia,  prawa do rozpoczęcia edukacji szkolnej od szóstego roku życia,  obowiązku.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
STANOWISKO PRACY UCZNIA
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Szkoła Promująca Zdrowie
„Sześciolatek w szkole”
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
„Sześciolatek w szkole”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Sześciolatek idzie do szkoły
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Program dla dzieci w wieku przedszkolnym
Program dla dzieci w wieku przedszkolnym
Program dla dzieci w wieku przedszkolnym
Zapis prezentacji:

autorski program pracowników 6 autorski program pracowników Oddziału Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia Wojewódzkiej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Poznaniu, skierowany do rodziców i opiekunów dzieci pięcioletnich

CELE PROGRAMU podniesienie poziomu wiedzy rodziców i opiekunów na temat wybranych elementów zdrowego stylu życia, uświadomienie rodzicom i opiekunom ich roli w kształtowaniu prawidłowych nawyków prozdrowotnych, przekonanie ich o słuszności podejmowanych działań profilaktycznych w domu i środowisku szkolnym oraz zainteresowanie zdrowiem własnych dzieci i czynnikami wpływającymi na jego zachowanie.

w którym ludzie uczą się dbać o zdrowie własne Edukacja zdrowotna jest to proces, w którym ludzie uczą się dbać o zdrowie własne i społeczności, w której żyją. T. Williams

Wychowanie przedszkolne Edukacja zdrowotna w nowej podstawie programowej Wychowanie przedszkolne jednym z celów jest troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych; treści edukacji zdrowotnej występują w wielu obszarach wychowania przedszkolnego a szczególnie w obszarze 5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

sformułowano wymagania szczegółowe Edukacja zdrowotna w nowej podstawie programowej Wychowanie przedszkolne sformułowano wymagania szczegółowe Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej: 1) dba o swoje zdrowie; zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia; 2) dostrzega związek pomiędzy chorobą a leczeniem, poddaje się leczeniu, np. wie, że przyjmowanie lekarstw i zastrzyki są konieczne; 3) jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości, jeżeli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo; 4) uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej zalecane warunki i sposób realizacji Ze względu na dobro dzieci, należy zadbać o kształtowanie ich świadomości zdrowotnej oraz nawyków dbania o własne zdrowie w codziennych sytuacjach w przedszkolu i w domu, współpracując w tym zakresie z rodzicami.

Dziecko kontynuuje naukę w klasie II Rok urodzenia dziecka Rok szkolny 2009/2010 Rok szkolny 2010/2011 Rok szkolny 2011/2012 Rok szkolny 2012/2013 ROCZNIK 2004 Dziecko ma prawo do wychowania przedszkolnego Dziecko po przedszkolu może realizować na wniosek rodzica obowiązek szkolny Dziecko kontynuuje naukę w klasie II Dziecko kontynuuje naukę w klasie III Dziecko realizuje obowiązek przedszkolny Dziecko rozpoczyna naukę w szkole, w klasie I Dziecko kontynuuje naukę w klasie II ROCZNIK 2005 Dziecko, realizuje obowiązek przedszkolny Dziecko rozpoczyna naukę w szkole, w klasie I ROCZNIK 2006 Dziecko, jako pięciolatek realizuje wprowadzony OBOWIĄZEK PRZEDSZKOLNY Dziecko, jako sześciolatek realizuje OBOWIĄZEK SZKOLNY

Przykładowy WNIOSEK O PRZYJĘCIE do klasy pierwszej SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr …… w ……………………… gmina……………….. Proszę o przyjęcie mojej/mojego córki/syna w roku szkolnym 2009/2010 do klasy pierwszej SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr …… w ……………………… Dane osobowe dziecka: Nazwisko:…………………....Imiona:……………………………………………………... Data i miejsce urodzenia: dzień………..miesiąc…………rok……………………......... w………………………….woj. ……………………………..kraj………………..………… PESEL:…………………………………………………………………………………..……. Imiona rodziców:……………………………………………………………………….……. Adres stałego zameldowania: kod pocztowy……………………………………..…....... miejscowość…………………………….ulica i nr domu…………………....................... woj…………………tel. domowy……………………tel. kom……………………………... e-mail…………………………………………………………………………………….……. Adres do korespondencji:……………………..………………………………………………….………. Dodatkowe informacje dotyczące dzieci urodzonych w roku 2003: Czy dziecko realizowało, jako pięciolatek, wychowanie przedszkolne ? TAK / NIE* Jeśli tak, to proszę podać adres placówki……………………………………………………………………………………… Jeżeli nie, to proszę o załączenie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej . Czy dziecko będzie korzystało z opieki świetlicowej? TAK / NIE* Jeśli, tak to w jakich godzinach……………………………….. Czy będzie korzystało z oferowanego przez szkołę wyżywienia? TAK / NIE* Podpis rodzica/opiekuna prawnego ……………………………………………………………….. * Niepotrzebne skreślić

Diagnoza przedszkolna Zadaniem nauczycieli przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego jest prowadzenie obserwacji mających na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji. Zadaniem nauczycieli jest także przeprowadzenie diagnozy przedszkolnej (oceny stanu gotowości szkolnej dziecka) w roku szkolnym poprzedzającym termin rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole

Program „Moje dziecko idzie do szkoły” porusza zagadnienia: prawidłowego żywienia, wymogów sanitarnych przy przygotowywaniu i spożywaniu posiłków, zapobiegania nadwadze i otyłości, higieny jamy ustnej, prawidłowej postawy dziecka, ochrony wzroku, skutków biernego palenia, dobrodziejstwa szczepień ochronnych, wad wymowy, bezpieczeństwa dziecka w drodze do i ze szkoły, w domu i w szkole, zdrowia psychicznego dziecka.

Zasady prawidłowego siedzenia A – stopy w butach płasko spoczywają na podłodze, B – tylna część podudzia nie powinna dotykać krawędzi siedziska, C – przednia krawędź siedziska nie może wywierać ucisku na uda, D – między górną powierzchnią uda a dolną powierzchnią płyty stołu powinna być zachowana przestrzeń niezbędna do swobodnego ruchu nóg, E- wysokość stołu należy dobrać tak, aby łokcie przy kończynie górnej zgiętej pod kątem prostym, leżały na poziomie górnej krawędzi płyty lub nieco poniżej, F – oparcie krzesła powinno podpierać kręgosłup w okolicy lędźwiowej oraz poniżej łopatek.

SKUTKI KORZYSTANIA Z UMEBLOWANIA NIEDOSTOSOWANEGO DO WYMAGAŃ ERGONOMII – POGŁĘBIENIE LUB NABYCIE WAD POSTAWY Skoliozy (boczne skrzywienia kręgosłupa), Plecy płaskie (zmniejszone wygięcia krzywizny kręgosłupa, opadające barki), Plecy okrągłe (głowa pochylona do przodu, zwiotczałe mięśnie grzbietu, przykurczone mięśnie piersiowe, odstające łopatki), Szpotawość kolan (rozciągnięcie mięśni i więzadeł zewnętrznej strony kończyny przy jednoczesnym przykurczu mięśni wewnętrznej strony kończyny), Koślawość kolan (skrzywienie kości udowej i piszczelowej, rozciągnięcie mięśni wewnętrznej strony kończyny dolnej przy jednoczesnym przykurczu mięśni zewnętrznej strony kończyny dolnej)

Prawidłowy rozwój dziecka zależy również od postawy rodziców wobec dziecka, wobec jego zalet i wad i jego nowych obowiązków związanych z rozpoczęciem edukacji w szkole…. W związku z tym: okaż często, (jak tylko to możliwe), miłość, wyrozumiałość i uznanie pomóż w wywiązywaniu się dziecka z obowiązków szkolnych, jednak nie zastępuj i nie wyręczaj go. chcąc ułatwić dziecku wywiązanie się z tych szkolnych obowiązków w harmonii ze zdrowiem planuj każdy dzień tak, aby miało ono czas na różne czynności np.: · pracę - odrabianie lekcji i zajęcia dodatkowe, · zabawę - najwłaściwiej ruch na świeżym powietrzu, · posiłki - pełnowartościowe, świeże i zjedzone bez pośpiechu, · zabiegi higieniczne - mycie rąk, zębów, wieczorna kąpiel całego ciała, · sen - im dziecko młodsze potrzebuje więcej snu (w tym okresie wiekowym najmniej 9 – 10 godzin)

.. serdecznie zapraszamy do udziału w programie Drodzy rodzice! Dobry start szkolny ma zasadnicze znaczenie dla dalszego rozwoju i edukacji dziecka. Dlatego aby towarzyszyć dziecku w kolejnym ważnym kroku i wspierać je w tej drodze .. .. serdecznie zapraszamy do udziału w programie ŹRÓDŁO: wsse-poznan.pl