OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ testowanie kompetencji uczniów polskich w Norwegii Aleksandra Kuźnik
Testowanie uczniów 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Rodzaje testów 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Mierzenie cechy osiągnięć badanego: test mocy mierzący zdolność badanego do wykonywania czynności w takim czasie, jakiego na to potrzebuje test szybki stosowany do sprawdzania opanowania pewnych czynności, które powinny być zautomatyzowane, np. czytania, liczenia 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
test sprawdzający - treści dobrane wg.wymagań programowych w zależności od przyjętego układu odniesienia: test sprawdzający - treści dobrane wg.wymagań programowych test sprawdzający podsumowujący (sumujący roczny, semestralny) składa się z większej liczby zadań, które rozwiązują wszyscy uczniowie test sprawdzający wielostopniowy TSW sprawdzający, czy treści programowe zostały opanowane i w jakim stopniu test diagnostyczny służy do sprawdzenia jakiejś jednej, złożonej czynności; cechą tego testu jest odkrywanie przyczyn ewentualnych błędów 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
zaawansowanie konstrukcyjne: standaryzowane niestandaryzowane (nieformalne) zasięg stosowania: testy szerokiego użytku, testy nauczycielskie czynności wykonywane przez badanych: testy ustne testy pisemne 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
w każdym systemie edukacyjnym Uczeń wielojęzyczny wyzwanie w każdym systemie edukacyjnym Porozmawiajmy o tym 2-3 minuty 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Uczeń wielojęzyczny Jak do niego dotrzeć? Jak go uczyć? Jak pomóc mu osiągać jak najlepsze wyniki? Jak go diagnozować i testować? Jak dostosować się do jego indywidualnych potrzeb? 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Aby sprawdzić, czy posuwamy się w stronę celu, trzeba wiedzieć, skąd dokładnie wyruszyliśmy i gdzie się obecnie znajdujemy. 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Ogólne cele testów ustalenie poziomu umiejętności ucznia pomiar postępów ucznia w nauce wczesne wyłapanie możliwych zakłóceń procesu nauczania (dysleksja i inne zaburzenia) wyjaśnienie przyczyn niepowodzeń szkolnych mierzenie efektywności nauczania 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Pomiar umiejętności uczniów w Norwegii Testy normatywne Testy opisowe 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Diagnozowanie umiejętności uczniów obcego pochodzenia w Norwegii uczniowie norweskich szkół (kryteria) uczniowie nowo przybyli 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Testowanie uczniów w Polsce Testy kompetencji roczne OBUT, OSKT po 3 klasie Sprawdzian szóstoklasisty 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Uczeń polskojęzyczny Co badamy, w jakim celu oraz w jaki sposób? „nowy” „zasiedziały” 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Testy opracowane w Norwegii dostępne w języku polskim 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Test badający bogactwo słów i pojęć oraz umiejętność czytania Przydatny w wypadku uczniów dwujęzycznych Pozwala ustalić przyczyny niepowodzeń w nauce Trudno dostępny, konieczność zakupu 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Test oparty na bazie powszechnie używanych norweskich testów Dostępny dla uczniów klas 2/3 oraz 4/5 Bada umiejętności ucznia w zakresie czytania Trudno dostępny, konieczność zakupu Skomplikowana procedura przeprowadzenia Błędy merytoryczne wynikające z dosłownego tłumaczenia norweskiego testu na polski 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Nowy uczeń, prosto z Polski 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Diagnoza ucznia nowo przybyłego Rozmowa z rodzicami Rozmowa z uczniem Test pomiaru wstępnego 6 latek – badanie gotowości szkolnej uczeń – umiejętności w zakresie czytania i pisania po polsku matematyki przyrody 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Uczeń 6 letni, który rozpoczyna dopiero naukę 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Uczeń nowo przybyły, który chodził już do szkoły w Polsce wersja optymistyczna wersja mniej optymistyczna 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Polskie testy kompetencji ucznia Przygotowane do testowania uczniów polskich Forma zadań znajoma dzieciom W skondensowanej formie pozwolą szybko zyskać jako taką orientację w umiejętnościach ucznia 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Tema Morsmål proponuje Test kompetencji dla dzieci po 1 i 2 latach nauki w Polsce język polski matematyka umiejętności społeczne i przyrodnicze Napisane w oparciu o polskie testy kompetencji dla klas 1 i 2 oraz polską wersję norweskiego kartleggingsprøve. Ezgemplarze dla uczestników 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Tema Morsmål proponuje Test kompetencji dla dzieci po 3 latach nauki w Polsce język polski matematyka umiejętności społeczne i przyrodnicze (w przygotowaniu) Napisane w oparciu o polskie testy OBUT i OSKT Ezgemplarze dla uczestników 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Podsumowanie 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Dalsze testy po klasie 4, 5 i 6 w przygotowaniu 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015
Dziękuję za uwagę! 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015