OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
» System Uczniowie Optivum NET+ umożliwia rodzicom bezpłatny stały kontakt ze szkołą. » Pozwala im na bieżąco śledzić postępy edukacyjne dziecka i komunikować.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
System edukacji w Polsce
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017
Co to jest spacer edukacyjny?
Przyroda.
Ucz i ucz się z TIK!.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Extra wyzwanie dla wszystkich!
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Sylabusy.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
„Od dziś pracuję na swój sukces”
REFORMA EDUKACJI
Szkoła Promująca Zdrowie
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Reforma Edukacji
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Egzamin ósmoklasisty 2019.
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zaburzenia mowy a trudności szkolne
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
CV Liceum Ogólnokształcące
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Zapis prezentacji:

OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ testowanie kompetencji uczniów polskich w Norwegii Aleksandra Kuźnik

Testowanie uczniów 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Rodzaje testów 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Mierzenie cechy osiągnięć badanego: test mocy mierzący zdolność badanego do wykonywania czynności w takim czasie, jakiego na to potrzebuje test szybki stosowany do sprawdzania opanowania pewnych czynności, które powinny być zautomatyzowane, np. czytania, liczenia 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

test sprawdzający - treści dobrane wg.wymagań programowych w zależności od przyjętego układu odniesienia: test sprawdzający - treści dobrane wg.wymagań programowych test sprawdzający podsumowujący (sumujący roczny, semestralny) składa się z większej liczby zadań, które rozwiązują wszyscy uczniowie test sprawdzający wielostopniowy TSW sprawdzający, czy treści programowe zostały opanowane i w jakim stopniu test diagnostyczny służy do sprawdzenia jakiejś jednej, złożonej czynności; cechą tego testu jest odkrywanie przyczyn ewentualnych błędów 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

zaawansowanie konstrukcyjne: standaryzowane niestandaryzowane (nieformalne) zasięg stosowania: testy szerokiego użytku, testy nauczycielskie czynności wykonywane przez badanych: testy ustne testy pisemne 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

w każdym systemie edukacyjnym Uczeń wielojęzyczny wyzwanie w każdym systemie edukacyjnym Porozmawiajmy o tym 2-3 minuty 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Uczeń wielojęzyczny Jak do niego dotrzeć? Jak go uczyć? Jak pomóc mu osiągać jak najlepsze wyniki? Jak go diagnozować i testować? Jak dostosować się do jego indywidualnych potrzeb? 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Aby sprawdzić, czy posuwamy się w stronę celu, trzeba wiedzieć, skąd dokładnie wyruszyliśmy i gdzie się obecnie znajdujemy. 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Ogólne cele testów ustalenie poziomu umiejętności ucznia pomiar postępów ucznia w nauce wczesne wyłapanie możliwych zakłóceń procesu nauczania (dysleksja i inne zaburzenia) wyjaśnienie przyczyn niepowodzeń szkolnych mierzenie efektywności nauczania 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Pomiar umiejętności uczniów w Norwegii Testy normatywne Testy opisowe 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Diagnozowanie umiejętności uczniów obcego pochodzenia w Norwegii uczniowie norweskich szkół (kryteria) uczniowie nowo przybyli 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Testowanie uczniów w Polsce Testy kompetencji roczne OBUT, OSKT po 3 klasie Sprawdzian szóstoklasisty 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Uczeń polskojęzyczny Co badamy, w jakim celu oraz w jaki sposób? „nowy” „zasiedziały” 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Testy opracowane w Norwegii dostępne w języku polskim 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Test badający bogactwo słów i pojęć oraz umiejętność czytania Przydatny w wypadku uczniów dwujęzycznych Pozwala ustalić przyczyny niepowodzeń w nauce Trudno dostępny, konieczność zakupu 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Test oparty na bazie powszechnie używanych norweskich testów Dostępny dla uczniów klas 2/3 oraz 4/5 Bada umiejętności ucznia w zakresie czytania Trudno dostępny, konieczność zakupu Skomplikowana procedura przeprowadzenia Błędy merytoryczne wynikające z dosłownego tłumaczenia norweskiego testu na polski 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Nowy uczeń, prosto z Polski 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Diagnoza ucznia nowo przybyłego Rozmowa z rodzicami Rozmowa z uczniem Test pomiaru wstępnego 6 latek – badanie gotowości szkolnej uczeń – umiejętności w zakresie czytania i pisania po polsku matematyki przyrody 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Uczeń 6 letni, który rozpoczyna dopiero naukę 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Uczeń nowo przybyły, który chodził już do szkoły w Polsce wersja optymistyczna wersja mniej optymistyczna 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Polskie testy kompetencji ucznia Przygotowane do testowania uczniów polskich Forma zadań znajoma dzieciom W skondensowanej formie pozwolą szybko zyskać jako taką orientację w umiejętnościach ucznia 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Tema Morsmål proponuje Test kompetencji dla dzieci po 1 i 2 latach nauki w Polsce język polski matematyka umiejętności społeczne i przyrodnicze Napisane w oparciu o polskie testy kompetencji dla klas 1 i 2 oraz polską wersję norweskiego kartleggingsprøve. Ezgemplarze dla uczestników 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Tema Morsmål proponuje Test kompetencji dla dzieci po 3 latach nauki w Polsce język polski matematyka umiejętności społeczne i przyrodnicze (w przygotowaniu) Napisane w oparciu o polskie testy OBUT i OSKT Ezgemplarze dla uczestników 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Podsumowanie 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Dalsze testy po klasie 4, 5 i 6 w przygotowaniu  09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015

Dziękuję za uwagę! 09.08.2019 Aleksandra Kuźnik 2015