Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018"— Zapis prezentacji:

1 PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
JĘZYK NIEMIECKI poziom podstawowy (III.0) Opracowanie: Bartosz Mirowski / Beata Rytel

2 Egzamin okazał się dla uczniów łatwy
Do próbnego egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego na poziomie podstawowym przystąpiło troje uczniów. 2 uczniów z klasy IIIA 1 uczeń z klasy III B Egzamin okazał się dla uczniów łatwy - wykonalność testu (0,80).

3 Charakterystyka Egzamin składał się z 11 zadań zamkniętych
i sprawdzał wiadomości i umiejętności uczniów z następujących zakresów: Rozumienie ze słuchu (30% zadań) Rozumienie tekstów pisanych (30% zadań) Znajomość funkcji językowych (25% zadań) Znajomość środków językowych (15% zadań) Analiza wyników pokazuje, że gimnazjaliści przystępujący do próbnego egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego w różnorodnym stopniu opanowali umiejętności we wszystkich czterech zakresach egzaminu.

4 Porównanie wyników

5 Podział zadań ze względu na stopień trudności (cały test)

6 SŁABE STRONY Uczeń nie potrafi określić kontekstu wypowiedzi.
Uczeń nie znajduje w tekście określonych informacji. Uczeń posługuje się nie wystarczającym zasobem środków leksykalnych.

7 MOCNE STRONY Uczeń uczestniczy w typowych sytuacjach, reaguje w sposób zrozumiały adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej. Uczeń rozumie krótkie i proste wypowiedzi pisemne. Uczeń wyraża swoje opinie i życzenia, pyta o opinie i życzenia innych. Uczeń uzyskuje i przekazuje proste informacje i wyjaśnienia.

8 WNIOSKI Największym wyzwaniem dla znacznej części zdających były, zadania sprawdzające znajomość środków językowych dlatego należy zwiększyć ćwiczenia ze szczególnym uwzględnieniem zakresu środków językowych (głównie leksykalnych i gramatycznych). Najtrudniejsze okazały się także zadania sprawdzające umiejętność rozumienia tekstu jako całości np. określenie jego głównej myśli, określenie intencji nadawcy tekstu lub określenie kontekstu sytuacyjnego dlatego należy zwiększyć nacisk na rozwiązywanie zadań z zakresu rozumienia dłuższych tekstów pisanych.

9 OPRACOWANIE: Bartosz Mirowski / Beata Rytel
Dziękuję za uwagę  OPRACOWANIE: Bartosz Mirowski / Beata Rytel


Pobierz ppt "PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018"

Podobne prezentacje


Reklamy Google