Krajowa Izba Przemysłowo-Handlowa Firm Rodzinnych 2019 Warszawa Ryszard Marcińczak Dyrektor Generalny
O Krajowa Izba Przemysłowo-Handlowa Firm Rodzinnych Założona w 2019 roku. Predysponuje do członkostwa w Krajowej Izbie Gospodarczej. Zrzesza 110 firm, głównie z terenu EU. Reprezentuje wszystkie branże, w tym handel, usługi biznesowe, motoryzację, transport, turystyka, budownictwo, produkcja żywności, Współpracuje z Naczelną Organizacją Techniczną.
Warszawa – siedziba Izby 3 Warszawa – siedziba Izby Ludność: 1,7 mln, (Metropolia : 2,5 mln) Stopa bezrobocia: 3,2% Liczba firm :409 420 Symbol : Solaris, Pesa Bydgoszcz Źródło: warszawa.stat.gov.pl
Atraktcyjność inwetycyjna Polski - rankingi Atrakcyjność inwestycyjna w Europie Środkowo- Wschodniej Ankieta koniunkturalna AHK 2016, Europa Środkowo-Wschodnia Nowe miejsca pracy dzięki BIZ (wzrost o 27% w porównaniu do 2014), EY Attractiveness survey 2016 Ilość projektów inwestycyjnych (BIZ) (wzrost o 60% w porównaniu do 2014), EY Attractiveness Survey 2016 Łatwość prowadzenia biznesu Bank Światowy, Doing Business 2016 1. miejsce 25. miejsce 2. miejsce 7. miejsce
Makroregiony
Nasze cele Misja Służyć jako głos biznesu w rozwoju gospodarczym oraz zapewnieniu wysokiego poziomu i jakości życia w Polsce. Integrowanie środowisk firm rodzinnych Wspieranie działalności firm rodzinnych Wspieranie i promowanie standardów etycznych w prowadzeniu działalności gospodarczej Wspieranie i promowanie idei wolności gospodarczej Wspieranie i promowanie idei państwa prawa i społeczeństwa obywatelskiego Wizja Być wiodącą warszawską organizacją biznesową, reprezentującą biznes Metropolii Warszawskiej dostarczając usługi na najwyższym poziomie, promującą rolę sektora prywatnego jako siły napędowej gospodarki i rozwoju cywilizacyjnego społeczeństwa.
8 Cele strategiczne Przyciągnąć, ściągnąć i zachować członkostwo w Unii Europejskiej dostarczaniem zróżnicowanych dodatkowych wartości społeczeństwu biznesowemu. Zapewniać środki i programy umożliwiające sukces naszych członków. Wzmacniać rozwój polityki publicznej, który promuje wzrost i rozwój gospodarczy na terenie Metropolii Warszawskiej. Budować i wzmacniać relacje pomiędzy przedsiębiorstwami. Prowadzić dialog pomiędzy sektorem prywatnym a administracją.
Cele strategiczne Wspieranie inicjatyw gospodarczych firm członkowskich. Przesłanie informacji w formie elektronicznej do wszystkich członków Izby i na zewnątrz, o zakresie działalności nowej firmy członkowskiej. Uczestnictwo w cyklicznych spotkaniach z przedstawicielami administracji samorządowej i centralnej. Organizacja spotkań informacyjnych, tematycznych i branżowych Izby (prowadzenia firmy, pozyskiwania finansów, zmian przepisach prawnych). Pozyskiwania środków unijnych na inwestycje, szkolenia, wyjazdy na targi, itp. Organizacji misji gospodarczych i aranżowania kontaktów.
Główne zadania Ochrona i reprezentacja interesów firm zrzeszonych w KIPHFR. Poprawa warunków działalności gospodarczej Unii Europejskiej. Wspieranie inicjatyw gospodarczych członków Izby. Wsparcie merytoryczne przy przygotowywaniu projektów odnoszących się do funkcjonowania gospodarki. Uczestnictwo w procesach legislacyjnych dotyczących gospodarki. Promowanie etycznych zachowań w życiu gospodarczym.
Główne zadania c.d. Promowanie kształcenia zawodowego oraz nauki zawodu w zakładach pracy. Promocja i wsparcie handlu zagranicznego. Działalność doradczo-opiniodawcza dla organów administracji państwowej i samorządowej. Mediacje w sporach oraz reprezentacja członków Izby podczas postępowania sądowego. Działalność wystawiennicza, promocyjna, szkoleniowa, wydawnicza i doradcza.
Strategia 2019-2024 Stworzenie z Krajową Izbą Przemysłowo-Handlowa Firm Rodzinnych rzeczywistego, wiarygodnego reprezentanta interesów przedsiębiorców Metropolii europejskich, mającego uznanie w środowisku przedsiębiorców, administracji samorządowej i rządowej oraz zajmującej stosowne miejsce wśród Izb Gospodarczych wielkich metropolii europejskich.
Strategia 2019-2024 Wzmocnienie roli i znaczenia KIPHFR jako organizacji samorządu gospodarczego. Stworzenie z KIPHFR płaszczyzny dla szerokiej współpracy podmiotów gospodarczych Metropolii Warszawskiej. Zwiększenie i pogłębienie współpracy z administracją państwową i samorządem terytorialnym. Reprezentowanie interesów przedsiębiorców we wszystkich aspektach związanych z ich działalnością gospodarczą. Przyczynienie się do wzrostu potencjału gospodarczego i innowacyjności firm członkowskich i całej Unii Europejskiej.
Udział i projekty stałe Narzędzia eventowe Wydarzenia i usługi Udział i projekty stałe Śniadania biznesowe
Narzędzia komunikacji Broszura prezentacyjna Newsletter Kontakt mailowy z członkami i firmami zaprzyjaźnionymi Aktualizacja strony internetowej Komunikacja z mediami Utrzymanie sieci społecznościowych: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ i Pinterest Ścisła komunikacja wewnętrzna Współpraca z Izbami regionalnymi w Polsce i stolicach krajów Udział w komitetach Krajowej Izby Gospodarczej Współpraca z organizacjami zrzeszającymi Izby a w szczególności z KIG Współpraca z innymi organizacjami i instytucjami Współpraca z uczelniami Spotkania z członkami Izby
Plan działania Wdrożenie będzie z kolei można osiągnąć poprzez komisje, radę dyrektorów i zespołów zadaniowych. Planowanie strategiczne nie jest to wysiłek jednorazowy. Gdy cele są ustalone, zaangażowanie musi być utrzymane, postępy monitorowane i korekty dokonane aż do osiągnięcia tych celów. Dzięki przejrzystości i odnowionego poczucia celu, możemy strategicznie kierować izbę przez najbliższe cztery lata.
Wykonalność Plany działania wskazują, co należy zrobić, jeśli chcemy podjąć kroki w kierunku ciągłego doskonalenia Krajowej Izby Przemysłowo – Handlowej Firm Rodzinnych. Nie wskazuje w każdym przypadku, jak każdy z elementów planu zostanie przeprowadzony. Cele te i priorytety zostaną ukierunkowane przez Zarząd, odpowiednie grupy, komitety i siły zadaniowe wraz z personelem administracyjnym Izby. Każdy cel strategiczny wyraża wymagane działania żeby dostać się do następnego etapu. Cześć narzędzi jest już wdrażana z sukcesem. Tylko suma zaangażowania całej Izby zapewni, że te działania będą skuteczne.
Nasze sukcesy Zdjęcie Pałacu
Modernizacja sektora energetycznego w Polsce Wyzwania Modernizacja sektora energetycznego w Polsce Umocnienie i rozwój sektora MSP (blisko 90% podmiotów) Przemiany w górnictwie
Krajowa Izba Przemysłowo-Handlowa Firm Rodzinnych KIPHFR Al. Niepodległości 18 02-653 Warszawa +48 22 322 71 00 www.pkns.pl