Historia i wiedza o społeczeństwie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Advertisements

Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
DZIAŁY FILOZOFII Antropologia filozoficzna. Co to takiego w ogóle jest antropologia ?
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
Zasady rekrutacji na rok szkolny 2016/2017. Plan naboru KlasaZawódPrzedmioty rozszerzone Języki obce 1 TwaTechnik weterynariiChemia, biologiaJęzyk angielski,
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Prezentacja na temat: Święta Konstytucji 3 maja..
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Zasady ustroju państwa Ustawa Rządowa, czyli Konstytucja 3 Maja, była drugą na świecie, a pierwszą w Europie ustawą zasadniczą. Uchwalona na.
System edukacji w Polsce
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Osiągnięcia starożytnych Greków Rzymian
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Co to jest spacer edukacyjny?
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Liczby pierwsze.
REFORMA EDUKACJI
Pojęcie protokołu dyplomatycznego
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Powszechna Historia Państwa i Prawa NSP rok I
Rzecznik Praw Dziecka.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego przedmioty przyrodnicze – XII
Współczesne kierunki polityki społecznej
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Przegląd najważniejszych europejskich idei politycznych.
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
„Stulecie Niepodległości w Barwach Biało-Czerwonych”
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
Zapis prezentacji:

Historia i wiedza o społeczeństwie Próbny egzamin gimnazjalny – klasa 3 Rok szkolny 2018/2019 Patrycja Łaziuk Krystyna Strzeżysz Bożena Krzak

Informacje ogólne 18.12.2018 r. czas trwania 60 minut W egzaminie uczestniczyło 115 uczniów z 4 klas trzecich. Egzamin składał się z 24 pytań (z podpunktami 43), podzielony był na dwie części przedmiotowe: historia (19 pytań) i wiedza o społeczeństwie (5 pytania). Wszystkie pytania były pytaniami zamkniętymi.

Statystyka testu Wynik szkoły 60,59%. Wynik maksymalny – 42 punktów 98% Wynik minimalny – 11 punktów 26% Test – umiarkowanie trudny

  3a 3b 3c 3d SZKOŁA ŚREDNIA 62,4% 54,9% 58,6% 66,4% 60,59% MAX 40 35 42 41 MIN 13 11 14 15 Średnia klas, maksymalna i minimalna liczba punktów osiągnięta w każdej klasie.

Bardzo trudne Trudne Umiarkowanie trudne Łatwe Bardzo łatwe 1 16 10 12 4

Współczynnik łatwości 0,00 – 0,19 0,20 – 0,49 0,50 – 0,69 0,70 – 0,89 0,90 – 1,00 Bardzo trudne Trudne Umiarkowanie trudne Łatwe Bardzo łatwe Numer zadania 6.2 3.2, 3.3, 5.2, 6.1, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15.1, 15.3, 15.4, 15.5, 16, 24.2 1, 7, 15.2, 17.1, 17.2, 20.1, 20.2, 20.3, 22.2, 23 2, 4.1, 4.2, 5.1, 6.3, 9, 18.2, 19, 21, 22.1, 22.3, 24.1 3.1, 3.4, 3.5, 18.1

Mocne strony Historia umiejętność korzystania z tablic genealogicznych, wykorzystywanie informacji w nich zawartych znajomość architektury starożytnych cywilizacji – Grecji i Rzymu wiedza z zakresu historii starożytnej oraz początków islamu umiejętność wyjaśnia źródła rozwoju kultury renesansu oraz opisywanie jej charakterystyczne cechy (humanizm) umiejętność usytuowania w czasie I, II i III rozbiór Rzeczypospolitej i wskazywanie na mapie zmiany terytorialne po każdym rozbiorze

Wiedza o społeczeństwie: umiejętność korzystania z diagramów i wykresów, wykorzystywanie informacji w nich zawartych znajomość podatków oraz funkcji ministerstw trójpodział władzy, zagadnienia dotyczące prezydenta

Zagadnienia wymagające poprawy: podstawowe pojęcia dotyczące feudalizmu wczesne średniowiecze (umiejscawianie w czasie i przestrzeni monarchii Karola Wielkiego, Państwa Kościelnego oraz Cesarstwa w Europie Zachodniej) umiejętność korzystania z map historycznych (nadawanie tytułu mapie) chronologia (przyporządkowanie wydarzeń do władcy, lata panowania władców, wczesne średniowiecze) style architektoniczne (cechy – gotyk, styl romański) umiejętność wykorzystywania informacji zawartych w prostych tekstach źródłowych

Wnioski do dalszej pracy: Praca z mapami historycznymi (granice Polski na przestrzeni dziejów i ważne miejsca historyczne, nadawanie tytułów mapom) Praca z tekstami źródłowymi (trudniejszymi, w których odpowiedź nie jest podana wprost, a należy ją wywnioskować na podstawie wiedzy już posiadanej) Kształcenie u uczniów umiejętność posługiwania się posiadanymi informacjami do rozwiązywania określonych problemów, np.: datowania źródeł, ustalania kolejności wydarzeń, korzystanie z konstytucji Powtarzanie dat oraz chronologia (lata panowania władców, najważniejsze daty z historii Polski i historii powszechnej – głównie wczesne średniowiecze)