Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie."— Zapis prezentacji:

1 pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń

2 Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie przez studenta potrzeby analizowania i modernizowania systemów edukacyjnych na świecie, 3. wdrożenie studenta do refleksyjnej ewaluacji zmian w systemach edukacyjnych.  

3 TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU
Pedagogika porównawcza jako dyscyplina naukowa. Fazy rozwoju pedagogiki porównawczej. Tendencje w systemach edukacyjnych. Obszary edukacyjne na świecie. Kształcenie nauczycieli w świecie. Koncepcje badawcze i główni przedstawiciele pedagogiki porównawczej.

4 Założenia: Po zakończeniu cyklu wykładów student będzie: rozumiał funkcjonowanie współczesnych systemów edukacyjnych oraz sens reform i przemian w oświacie, 2. porównywał, analizował i interpretował rozwiązania edukacyjne występujące w różnych systemach oświatowych, 3. posługiwał się wybranymi metodami badań w pedagogice porównawczej, 4. rozumiał konieczność modernizowania systemów edukacyjnych. 

5 Literatura 1. Nowakowska - Siuta R., Pedagogika porównawcza. Kraków 2014. 2. Prucha J., Pedagogika porównawcza. Podręcznik akademicki. Warszawa 2006. 3. Śliwerski B., Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania. Kraków 2009.

6 Konsultacje soboty 17. 15-18. 00 334b bud C lub mail: ania@kozuh
Konsultacje soboty b bud C lub mail: strona: ania.kozuh.net serdecznie proszę o mail w sprawie planowanej wizyty na konsultacjach (przynajmniej dwa dni wcześniej:-)

7 cykl zajęć w postaci wykładów kończy się egzaminem
warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu jest pozytywna ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (3.0 – 5.0)

8 Warunki oceny z zaliczeń:
O ocenie końcowej z zaliczeń decydują dwa elementy umożliwiające zdobycie maksymalnie 40 punktów: Prezentacja studenta omawiająca wybrany system edukacyjny poza Europą (prezentacja do maksymalnie 8 minut z wykorzystaniem literatury, zdjęć, map, fragmentów filmów i wszystkich innych dostępnych źródeł) MAX 20 punktów Udział w zajęciach ćwiczeniowych (4 zajęciax5 punktów) MAX 20 punktów Oceny: 3, 4, Ocena 5.0 z ćwiczeń NIE ZWALNIA z egzaminu.

9 Przebieg i daty egzaminu:
W pierwszym terminie dnia ???? o godz. ????? w sali ????? egzamin będzie przebiegał w postaci pisemnej (test zadań zamkniętych i otwartych), natomiast w drugim terminie (pod koniec września 2017) egzamin odbędzie się w postaci ustnej (odpowiedź na 3 wylosowane pytania).

10 Zagadnienia egzaminacyjne
1. Pedagogika porównawcza jako dyscyplina naukowa. 2. Miejsce pedagogiki porównawczej w systemie nauk. 3. Główne zadania i funkcje pedagogiki porównawczej. 4. Fazy rozwoju pedagogiki porównawczej. 5. Tendencje w systemach edukacyjnych na świecie. 6. Obszary edukacyjne na świecie. 7. System kształcenia nauczycieli na świecie. 8. Koncepcje badawcze w pedagogice porównawczej 9. Rodzaje badań w pedagogice porównawczej 10. Najważniejsze problemy w badaniach porównawczych.


Pobierz ppt "Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google