Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ EGZAMINÓW ZAWODOWYCH Warszawa, ul. Łucka 11 tel. /0-22/ , fax: /0-22/
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
zmiany od września w naszych placówkach
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Sześciolatek idzie do szkoły
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Programy nauczania.
AKTY PRAWNE ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. -
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Sześciolatek w obliczu zmian
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
REFORMA EDUKACJI
Sześciolatek idzie do szkoły
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Człowiek – najlepsza inwestycja
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Konferencja dla Dyrektorów
Egzamin ósmoklasisty 2019.
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
AGH: Sprawy pracownicze
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
marcin Kopczyński, konsultant PODN
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Zapis prezentacji:

Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty www.nauczyciele.org.pl

Uczę matematyki z sukcesem Opracowanie: Dariusz Borowski 13 stycznia 2019

Moduł II Podstawa programowa, standardy wymagań egzaminacyjnych i szkolne zestawy programów nauczania 13 stycznia 2019

Jak korzystać z podstaw programowych kształcenia Tematyka Jak korzystać z podstaw programowych kształcenia Standardy wymagań egzaminacyjnych w polskim SOZ Informatory – poradniki dla osób zainteresowanych egzaminowaniem zewnętrznym 13 stycznia 2019

Od podstawy programowej do zadania sprawdzającego Tematyka Szkolny zestaw programów nauczania, a ocenianie wewnątrzszkolne i egzaminowanie zewnętrzne. Od podstawy programowej do zadania sprawdzającego 13 stycznia 2019

Jak korzystać z podstaw programowych kształcenia? Temat 1. Jak korzystać z podstaw programowych kształcenia? 13 stycznia 2019

Temat 1 - Jak korzystać z podstaw programowych kształcenia? Nadrzędnym celem działań edukacyjnych szkoły jest wszechstronny rozwój ucznia. Edukacja szkolna polega na harmonijnej realizacji przez nauczycieli zadań w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania. Zasadniczym aktem prawnym, obligującym wszystkich nauczycieli do respektowania jego zapisów, jest rozporządzenie w sprawie podstawy programowej kształcenia. 13 stycznia 2019

Aktualnie obowiązują: Temat 1 - Jak korzystać z podstaw programowych kształcenia? Aktualnie obowiązują: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lutego 2002 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. Nr 51, poz. 458 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 4 czerwca 2003 r. w sprawie podstaw programowych w zawodach (Dz. U. Nr 159, poz. 1540 i inne). 13 stycznia 2019

Temat 1 - Jak korzystać z podstaw programowych kształcenia? Zawierają one obowiązkowe na poszczególnych etapach kształcenia zestawy celów i treści nauczania zintegrowanego, przedmiotowego, blokowego lub zawodowego, wykaz osiągnięć kończących etap edukacyjny, w które należy wyposażyć ucznia lub opis kwalifikacji zawodowych absolwenta, oraz zadania wychowawcze szkoły. 13 stycznia 2019

Temat 1 - Jak korzystać z podstaw programowych kształcenia? Treści zawarte w dokumentach muszą być uwzględnione przez autorów programów nauczania oraz wymagań egzaminacyjnych. Niezbędna staje się zatem znajomość tych dokumentów oraz wiedza, jak i po co stosować je w praktyce szkolnej. 13 stycznia 2019

Zadanie 1 Grupa 1 Jak jest zbudowana podstawa programowa kształcenia ogólnego w szkołach? Narysujcie schemat przedstawiający jej strukturę. Grupa 2 Jak są zbudowane podstawy programowe kształcenia w zawodach? Narysujcie schemat przedstawiający strukturę podstawy dla wybranego zawodu. Grupa 3 Jaką strukturę mają zapisy w podstawie programowej kształcenia ogólnego, dotyczące poszczególnych przedmiotów lub ścieżek edukacyjnych? Zaprezentujcie ją w formie graficznej. 13 stycznia 2019

Zadanie 1 Grupa 1 Korzystając z podstawy programowej kształcenia ogólnego, ustalcie, jakie zadania stawia się szkole i pracującym w niej nauczycielom. Wykonajcie plakat, który można będzie wywiesić w szkole, aby przypominał te zadania uczniom i nauczycielom. Grupa 5 Wyjaśnijcie pozostałym grupom, w czym tkwi istota pojęć dotyczących następujących form realizacji zajęć edukacyjnych: przedmiot zintegrowany (na przykładzie przyrody realizowanej na II etapie edukacji), ścieżka edukacyjna (na przykładzie ścieżki edukacyjnej realizowanej na II lub III etapie edukacji, np. dotyczącej edukacji czytelniczej i medialnej), blok przedmiotowy (na przykładzie sztuki realizowanej na II lub III etapie edukacji), blok międzyprzedmiotowy (na przykładzie bloku humanistycznego realizowanego na II lub III etapie edukacji). 13 stycznia 2019

Zadanie 2 Wszystkie grupy Przygotujcie listę pojęć, które uważacie za niezbędne do właściwego rozumienia analizowanej przez grupę podstawy programowej. Wskażcie w podstawie programowej zapisy, które dotyczą kwestii oceniania osiągnięć uczniów. 13 stycznia 2019

13 stycznia 2019

13 stycznia 2019

13 stycznia 2019

13 stycznia 2019

13 stycznia 2019

13 stycznia 2019

13 stycznia 2019

Dyskusja Kiedy i w jakim celu dyrektor szkoły i nauczyciele powinni sięgać do podstaw programowych kształcenia ogólnego i zawodowego? Dlaczego nauczyciel powinien znać cały dokument, a nie tylko zapisy dotyczące nauczanego przedmiotu? Jak skutecznie uczyć nauczycieli czytania podstawy programowej? 13 stycznia 2019

BIURO PROJEKTU ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p. 35 70-236 Szczecin Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p. 35 70-236 Szczecin tel.: 091/435 06 29 e-mail: biuro@nauczyciele.org.pl www.nauczyciele.org.pl