„Równe szanse dla wszystkich”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Co to jest TIK?.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
3 Tablice interaktywne wraz z rzutnikami oraz laptopami. 2 pracownie komputerowe ( 10 i 20 stanowisk) oraz w najbliższym czasie sala na 15 stanowisk.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Wizja i misja Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Obrońców Lubaczowa
KOŁO PLASTYCZNE.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
„Otwarta droga ku przyszłości
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Wolontariat „Człowiek odnajduje siebie tylko w bezinteresownym dawaniu” biskup Jan Chrapek.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

„Równe szanse dla wszystkich” Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kamieńcu ul. Gliwicka 6 42-674 Kamieniec www.spkamieniec.edupage.org Opracowała mgr Joanna Schittek

Cele programowe: Wyrównywanie i rozwijanie szans edukacyjnych uczniów Rozwój zainteresowań Kształtowanie postaw obywatelskich uczniów Wdrażanie do aktywnego spędzania czasu wolnego Motywowanie uczniów do udziału w różnych formach rywalizacji Podwyższenie wyników kształcenia Poprawa znajomości języków obcych Zwiększenie wykorzystania komputerów w szkole

Promocja projektu Stworzenie w programie ,,CorelDraw" plakatu promującego projekt, Opracowanie i rozdysponowanie wśród uczniów i rodziców ulotek promujących projekt; Zorganizowanie spotkania wychowawców klas z rodzicami w celu przedstawienia celów i form realizacji projektu, Spotkania z uczniami zainteresowanymi poszczególnymi kółkami zainteresowań, Stworzenie list poszczególnych kółek, Opracowanie szczegółowego harmonogramu zajęć, ustalenie kosztorysu wydatków, Opracowanie planu pracy poszczególnych kółek

Realizacja działań programowych Zajęcia wspomagające Zajęcia informatyczne Zajęcia przedmiotowe Zajęcia artystyczne Zajęcia sportowo-rekreacyjne

Cele: Zajęcia logopedyczne Zajęcia świetlicowe Wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów Rzetelna diagnoza logopedyczna każdego dziecka Ustalenie indywidualnego programu terapeutycznego Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej niwelującej lęk przed mówieniem spowodowany wadą wymowy Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego Uzupełnianie zaległości i braków Przełamanie strachu przed językiem polskim Uświadamianie przydatności wiedzy humanistycznej w codziennym życiu Zmotywowanie do samodzielnej pracy Zajęcia świetlicowe Wdrażanie uczniów do wartościowego spędzania czasu wolnego, Wyrabianie nawyków kulturalnej rozrywki, sportu i zabawy Prowadzenie gier i zabaw dydaktycznych Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów Uzupełnianie zaległości i braków Przełamanie strachu przed matematyką Uświadamianie przydatności wiedzy matematycznej w codziennym życiu Zmotywowanie do samodzielnej pracy Zajęcia wyrównawcze z przyrody Utrwalanie wiadomości i umiejętności z przyrody Wyrównywanie braków Motywowanie uczniów do nauki Wyrabianie zainteresowań przyrodniczych Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki

Cele: Kafejka internetowa Kółko informatyczne dla uczniów klas 1-3 Umożliwienie uczniom, zwłaszcza z uboższych środowisk dostępu do wiedzy poprzez możliwość korzystania z Internetu Uwrażliwienie uczniów na zagrożenia płynące z nieumiejętnego posługiwania się Internetem Kształcenie w uczniach umiejętności poszukiwania informacji za pomocą wielu wyszukiwarek internetowych oraz umiejętność jej selekcji Kółko informatyczne dla uczniów klas 1-3 Stworzenie uczniom warunków do posługiwania się komputerem Zainteresowanie technologią informacyjną Kształcenie umiejętności zdobywania wiedzy przez Internet Zdobywanie, utrwalanie i weryfikowanie wiedzy i umiejętności uczniów poprzez wykorzystanie multimedialnych programów edukacyjnych

Cele: Kółko przyrodnicze Kółko matematyczne dla klas 4-6 Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych Kształtowanie postaw prośrodowiskowych. Kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji Rozwijanie twórczego myślenia Kółko matematyczne dla klas 4-6 Rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych Rozwijanie uzdolnień Rozwijanie pamięci oraz umiejętności myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania, Rozwijanie wyobraźni przestrzennej Zachęcanie do wykazywania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów Kółko humanistyczno- matematyczne dla klas 1-3 Stwarzanie warunków rozwijania samodzielności i zainteresowań Doskonalenie umiejętności logicznego myślenia Wyrabianie ciekawości matematyczno-polonistycznej Rozwijanie twórczego myślenia Niestandardowe rozwiązywanie problemów Kółko języka niemieckiego Poznanie kultury, geografii, historii i spraw życia codziennego krajów niemieckojęzycznych Rozbudzenie zainteresowania innymi kręgami kulturowymi i wykształcenie tolerancji i akceptacji innych narodów i kultur Przygotowanie do udziału w konkursach niemieckojęzycznych

Cele: Rozwijanie zainteresowań, uzdolnień plastycznych i muzycznych, sprawności manualnej, kreatywności Kształtowanie zdolności koncentracji uwagi Poznawanie pojęć i nazw plastycznych i muzycznych Rozwój doświadczeń w pracy z różnorodnymi materiałami Wzbudzanie zainteresowania sztuką Rozwijanie wyobraźni

Kółko sportowe dla klas 4-6 Cele: Kółko sportowe dla klas 4-6 Gry i zabawy integracyjne i przeciw agresji Przeciwdziałanie agresji oraz radzenie sobie w trudnych sytuacjach Dążenie do większej otwartości Nauka zasad komunikacji interpersonalnej i zachowań asertywnych Wzmacnianie poczucia wartości Wskazywanie właściwych rozwiązań w różnych sytuacjach życiowych Poznanie własnych zdolności motorycznych i ich rozwój Wdrażanie do aktywnego spędzania wolnego czasu Wyłonienie uzdolnionej młodzieży Nabycie umiejętności współdziałania w grupie, akceptacji siebie i innych Poznanie różnych form aktywności fizycznej

Rezultaty Podwyższenie efektów kształcenia Stosowanie nowoczesnych technik informacyjno-komunikacyjnych Aktywny udział w życiu kulturalnym i artystycznym szkoły, gminy i powiatu Poprawa kondycji fizycznej dzieci oraz efektywny udział w zawodach i turniejach sportowych Umiejętne radzenie sobie w trudnych sytuacjach w oparciu o poznane zasady komunikacji interpersonalnej

Wycieczki Wycieczki na basen Wycieczka do Centrum Zabaw „Alegra” w Gliwicach Wycieczka do Wadowic i Inwałdu Wycieczka do Planetarium Wycieczka do kina

Wycieczki na basen

Wycieczka do Centrum Zabaw „Alegra” w Gliwicach uczniów klas 1-2 http://spkamieniec.edupage.org/photos/?gallery=33&photo=album

Wycieczka do Wadowic i Inwałdu http://spkamieniec.edupage.org/photos/?gallery=31&photo=album

Wycieczka do Planetarium

Wycieczka do kina To niezwykła przygoda, w której widz ma wrażenie, że siedzi w samochodzie terenowym, podróżuje przez południowoafrykańskie parki i staje twarzą w twarz z ogromnymi słoniami, nieuchwytnymi lampartami i żarłocznymi lwami. Nigdy wcześniej na szklanym ekranie nie pokazywano przyrody w tak realistyczny sposób.