{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Istota i przesłanki badań marketingowych
Specjalność Zarządzanie Strategiczne
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Budżetowanie kapitałów
Informacja w procesie podejmowania decyzji..
Badania operacyjne. Wykład 1
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
5. Projekty inwestycyjne „twarde” – np. wniosek i studium wykonalności
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Konkurencyjne, polskie górnictwo to zrównoważony rozwój regionu, to zdrowa gospodarka, to spokój społeczny. Za każdym razem, kiedy widzisz biznes, który.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
dr inż. Arkadiusz Borowiec Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
CRM GigaCon Warszawa Jarosław Żeliński
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Sporządzanie biznesplanu
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
PAŃSTWA EUROPY PÓŁNOCNEJ
Kluczowe czynniki sukcesu
Sporządzamy biznesplan
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Analiza kluczowych czynników sukcesu
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Koncepcja zakładu naukowego ZARZĄDZANIE FINANSAMI.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
PLANOWANIE I PODEJMOWANIE DECYZJI
Proces przewodzenia i kontrolowania
Studiuj Zarządzanie – to praca z ludźmi
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Funkcja planowania.
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Rodzaje zmian zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa:
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Nazwa projektu | Nazwa firmy | Nazwa prezentera
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr

Informacje i analityczne wsparcie zarządzania strategicznego (IAU SUT) - system, który jednoczy wszystkie inne elementy organizacji w jedną całość, pozwala nam sformułować proces zarządzania strategicznego jako ciągłą serię decyzji zarządczych mających na celu osiągnięcie celów strategicznych.

 Orientacja nie polega tak bardzo na organizacji, ale na jej zewnętrznym i pośrednim otoczeniu.  Analiza informacji w warunkach reprezentatywnego prawdopodobieństwa.  Predykcyjny charakter wyników przetwarzania informacji.  Duże prawdopodobieństwo subiektywnej interpretacji wskaźników informacyjnych.  Interpersonalny charakter informacji (potrzeba dostarczania informacji o poszczególnych procesach biznesowych), co prowadzi do konieczności obsługi dużych ilości informacji analitycznych i finansowych. Informacje strategiczne charakteryzują się szeregiem różnic ze względu na charakter procesu podejmowania decyzji zarządczych:

Decyzje strategiczne podejmowane są na podstawie informacji strategicznych, które następnie są zawarte w strategii i narzędziach organizacyjnych, finansowych i ekonomicznych, socjopsychologicznych, metodologicznych i innych, za pomocą których realizowany jest proces strategiczny.

 Obejmują wszystko, co może wpłynąć na długoterminową działalność przedsiębiorstwa, nieprzewidziane zdarzenia związane ze zmianami w otoczeniu (w tym z działaniem siły wyższej), a nawet informacje o zdarzeniach, które są poza bezpośrednią działalnością i wpływami, ale mogą zmienić udział przedsiębiorstwa Strategiczne potrzeby informacyjne zależą od strategicznych celów, jakie stawia sobie firma. Strategiczne potrzeby informacyjne przedsiębiorstwa

W procesie tworzenia strategii zbieraj i przetwarzaj określone ilości informacji, aby móc odpowiedzieć na pytanie: jakie możliwości oferuje i dlaczego dana firma angażuje się w konkretną dziedzinę działalności? jak wykorzystać możliwości środowiska? jakie rodzaje strategii konkurencyjnych powinny być stosowane w danej branży? w jaki sposób przedsiębiorstwo jest zdeterminowane i wykorzystywane przez to miejsce w tej dziedzinie, co jest kluczowym czynnikiem sukcesu, itd.?

Ocena środowiska, przemysłu i konkurencji wymaga, na podstawie analizy i rozsądnego prognozowania, podjęcia decyzji o najlepszym dostosowaniu się do niego, uczestnictwie (lub nie) przedsiębiorstwa w procesach, które określają specyfikę działania branży (dostawa, sprzedaż, finansowanie, regulacje państwowe itp.). Wartości nie są wielkością, ale orientacją docelową, obiektywnością i zdolnością do terminowego uzyskiwania niezbędnych informacji.

Działalność strategiczna wymaga rzetelnej informacji i wsparcia analitycznego w postaci baz strategicznych danych, założeń i prognoz. Stworzenie takiego bezpieczeństwa to nie tylko zbiór informacji i ich przetwarzanie.

Strategiczna baza danych (BSD) to krótki opis systemu najważniejszych elementów strategicznych, które należą do środowiska przedsiębiorstwa; BSD służy do oceny sytuacji przepływowej, wykorzystywanej do określenia przejawów procesów w przyszłości i podejmowania strategicznych decyzji..

 Wdrożenie koncepcji zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie dotyczy wszystkich aspektów jego działalności. Ponieważ jednak informacja jest przedmiotem pracy menedżerskiej, a większość dźwigni wpływu podmiotu na przedmiot ma charakter informacyjny, istniejący system informacyjny powinien być starannie przebudowywany, aby tworzyć informacje i analityczne dostarczanie zarządzania strategicznego zgodnie z wybranymi strategiami. Wniosek: