INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM
Doskonali umiejętności matematyczne. Projekt skierowany jest do uczniów klas I-III. Doskonali umiejętności matematyczne. Poprawia kontakty interpersonalne między rówieśnikami. Koryguje wady postawy ciała.
Główny cel Projektu Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez indywidualizację procesu kształcenia.
Cele szczegółowe Rozwija: umiejętności i wiadomości matematyczne, poprzez organizację zajęć: „Pokochaj matematykę” i „Wesołe Myślenie”, umiejętności interpersonalne – zajęcia z psychologiem „Sobą być, w zgodzie żyć”, umiejętność utrzymywania prawidłowej postawy ciała – gimnastyka korekcyjna.
Doposażenie gabinetów lekcyjnych: Cel pośredni Doposażenie gabinetów lekcyjnych: Gabinety klasowe, Sala gimnastyki korekcyjnej, Gabinet do socjoterapii.
DZIAŁANIA Zajęcia matematyczne: Wesołe Myślenie dla 24 uczniów wykazujących uzdolnienia matematyczne, 135 godzin, Pokochaj Matematykę dla 21 uczniów wykazujących trudności w zdobywaniu umiejętności matematyczne, 135 godzin, Zajęcia Socjoterapeutyczne Sobą być, w zgodzie żyć dla 20 uczniów wykazujących trudności w komunikacji społecznej, 90 godzin, Zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla 30 uczniów z wadami postawy, 135 godzin, Wyposażenie gabinetów w nowoczesne pomoce dydaktyczne.
REZULTATY: Kształtowanie kompetencji w zakresie myślenia matematycznego u uczniów uczestniczących w zajęciach matematycznych, Zwiększenie umiejętności komunikacji społecznej u uczniów biorących udział w zajęciach socjoterapeutycznych, Skorygowana postawa ciała u osób objętych zajęciami gimnastyki korekcyjnej, Wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela o nowoczesne pomoce dydaktyczne.
Czas trwania Projektu Rozpoczęcie 1 marca 2011 Zakończenie 22 czerwca 2012
Dziękujemy za uwagę.