ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing w firmie Kinga Korniejenko.
Advertisements

Analiza PEST Łukasz Hańderek Filip Łakomik.
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Droga do sukcesu praca zaliczeniowa
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Istota i przesłanki badań marketingowych
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
Warsztat z pomysłem, cz. III
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
MARKETING STRATEGICZNY
Podstawy wyboru strategii marketingowej
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Zarządzanie projektami
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rynek usług medycznych
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Filary gospodarki opartej na wiedzy – perspektywa ICT
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
Elementy składowe Biznes Planu
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Operacyjne sterowanie produkcją
POJĘCIE MARKETINGU. MARKETING jest to proces społeczno-gospodarczy mający na celu poznanie przyszłej struktury popytu na produkty lub usługi oraz zaspokojenie.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
LOGISTYKA W USŁUGACH prowadzenie: dr R. Piniecki kontakt: ryszard
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
Analiza strategiczna Grzegorz Raniszewski.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Segmentacja rynku.
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Zarządzanie strategiczne 4
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
Zarządzanie strategiczne 5
SEGMENTACJA RYNKU.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Marketing w Firmie.
OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA
Tytuł spotkania firmowego
Zapis prezentacji:

ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE ZAJĘCIA NUMER 5

PLAN MARKETINGOWY TO: Streszczenie managerskie Analiza sytuacji rynkowej: Analiza nabywców Analiza popytu Analiza podaży (konkurencji) Analiza pozycji firmy Analiza systemu dystrybucji Analiza systemu zaopatrzenia Analiza makrootoczenia marketingowego Analiza SWOT Strategia obsługi rynku Program wykonawczy Prognoza sprzedaży, kosztów i zysku Ustalenie sposobu kontroli wykonania planu marketingowego

analiza swot

analiza o/t, czyli szans / zagrożeń Analiza warstw otoczenia: - demograficznego - ekonomicznego - technologicznego - polityczno-prawnego - społeczno-kulturowego Kotler, s.163-177

trendy w makrootoczeniu trendy w gospodarce - Kotler s.160; trendy konsumenckie - Kotler s. 161; potrzeby konsumentów; potrzeby rynku.

trendy w zachowaniach konsumenckich zdrowy styl życia – porady profesjonalistów, odżywanie, aktywność fizyczna; juwenalizację – naśladowanie młodszych; wygodę – usługi gastronomiczne i domowe, półprodukty; zmysłowość – zabawa, przygoda, przyjemność, zakupy; indywidualizm – własna wizja życia/świata; potrzeba nawiązywania kontaktów – społeczeństwo sieciowe (FB, Instagram); spowolnienie tempa życia (slow life); świadome ograniczanie konsumpcji;

trendy w zachowaniach konsumenckich hedonizm; poszukiwanie autentyczności i prostoty; dzieciocentryzm - #instamatki; emancypację kobiet i kryzys męskości - 8M; łowienie okazji; poszukiwanie prywatności - z miasta na wieś; paradoks.

analiza s/w, czyli silnych / słabych stron marketing i sprzedaż; finanse; produkcja; organizacja; dodatkowe wartości/korzyści dla klienta (lokalizacja, wspieranie inicjatyw społecznych etc).

każdy z czynników jest klasyfikowany wg kryterium najsilniejsza ze stron raczej silna strona czynnik neutralny dość słaba strona najsłabsza strona

ocenianie Atrakcyjności biznesu biznes idealny; biznes spekulacyjny; biznes dojrzały; biznes niepewny.