Realizacja w Polsce Planu działań Rady Europy w celu promocji praw i pełnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie w obszarze edukacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Monitorowanie postępów we wdrażaniu rekomendacji wypływających z badania pt.: Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu kształcenia i szkolenia.
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Samorząd a Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych ONZ
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Hubert Kaszyński IS UJ, Klinika Psychiatrii SU Anna Liberadzka
Z-ca Dyrektora Kamila Siwak
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Model współpracy instytucji publicznych i organizacji pozarządowych na rzecz zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami Aleksander Waszkielewicz Fundacja.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Joanna Zarzycka Stowarzyszenie FAON Kraków,
Wsparcie osób nieposiadających orzeczenia Kontekst prawny Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Pełnosprawny Student VIII Kraków,
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
SPORT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska.
Zespół ds. integracji Mirosława Orłowska – Gaweł Daria Hanzel
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Realizacja w Polsce Planu działań Rady Europy w celu promocji praw i pełnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie w obszarze edukacji Aleksander Waszkielewicz Warszawa, 21 czerwca 2011 r.

Działanie 2 Ujednolicony system edukacji, obejmujący edukację powszechną i specjalną, popierający edukację osób niepełnosprawnych w społeczności lokalnej. Segregacja / system powszechny oraz dyskryminacja na poziomie oświatowym: ukryta dyskryminacja w społeczeństwie, pieniądz „nie idzie” za uczniem niepełnosprawnym, nieprzygotowanie nauczycieli, brak systemu wsparcia szkół masowych, brak systemu przechodzenia do szkół masowych. Włączenie na poziomie wyższym. Brak kształcenia ustawicznego.

Działania 4 i 11 Indywidualne plany edukacji (monitorowanie wdrażania oraz udział rodziców). Indywidualne programy edukacyjne do roku 2010/2011 i 2011/2012: obowiązkowe w klasach specjalnych, fakultatywne w klasach integracyjnych, niedostępne w klasach otwartych, Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne od roku 2010/2011 i 2011/2012 dla wszystkich uczniów. Czy powstanie IPET niezgodny z możliwościami szkoły? Monitorowanie w okresach rocznych. Aktywny udział rodziców (zwłaszcza od 2011/2012).

Działanie 6 Zachęcanie do szkolenia dla nauczycieli. Kształcenie wszystkich studentów pedagogiki od roku 2012/2013. Szkolenia: liczne kursy w ofercie szkoleniowej, przewaga kilkugodzinnych zajęć o charakterze świadomościowym. mało uczniów – nikłe zainteresowanie nauczycieli, krótkie zajęcia świadomościowe dla grona pedagogicznego po przyjęciu ucznia. Brak efektywnych zachęt.

Działanie 8 Włączenie do wychowania obywatelskiego programów odnoszących się do osób niepełnosprawnych jako tych, które mają takie same prawa jak inni obywatele. Nieobecność tego tematu w podstawie programowej. Lektury obowiązkowe: tylko „Katarynka”: stereotypowy obraz osoby bezradnej, nieszczęśliwej, skazanej na łaskę innych, nad którą można się tylko litować. Brak indywidualnych doświadczeń uczniów.

Wnioski Nierównoprawny dostęp, utrudniony dostęp do edukacji niesegregacyjnej, wiele barier. Niedostępne powszechne kształcenie ustawiczne. Niewystarczające mechanizmy: przechodzenie między poziomami edukacji, systemem segregacyjnym i otwartym. Tematyka osób niepełnosprawnych nieobecna w programach kształcenia.

Kontakt: Aleksander Waszkielewicz e-mail Aleksander.Waszkielewicz@firr.org.pl tel. (+48) 508 21-33-22 Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Kraków: tel. 12-629-85-14, faks 12-629-85-15 Warszawa: tel. 22-652-91-90, faks 22-247-22-62 e-mail biuro@firr.org.pl http://www.firr.org.pl Organizacja Pożytku Publicznego Twój 1% wykorzystamy na pożyteczne cele Nr konta 77 2130 0004 2001 0255 9953 0005