Kapitał na edukację w Łódzkiem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Konferencja  Czas dla ludzi młodych
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
1 Sprawozdanie z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich II i III kwartał 2004 r.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Wsparcie rodzin w Małopolsce Wybrane działania RPO na lata
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat płocki otrzymał ponad.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat przasnyski otrzymał
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Szymanik Elżbieta Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat sochaczewski.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Szymanik Elżbieta Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat ciechanowski.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Realizacja Priorytetu IX PO KL w Województwie Zachodniopomorskim.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat sierpecki otrzymał ponad.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Dodatkowe środki dla regionu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Szczecin, dnia r.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat gostyniński otrzymał.
Małopolskie założenia Gwarancji dla młodzieży
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie zachodniopomorskim Konferencja współfinansowana.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

Kapitał na edukację w Łódzkiem w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Marcin Bugajski Członek Zarządu Województwa Łódzkiego Instytucja Pośrednicząca Warszawa, 14 listopada 2012 r. 1 1

Kształcenie kluczem do sukcesu Strategia Województwa Łódzkiego na lata 2007-2020 Wzrost ogólnego poziomu cywilizacyjnego regionu poprzez podniesienie poziomu wykształcenia mieszkańców oraz zwiększenie jakości życia Wzrost poziomu zatrudnienia i spójności społecznej Realizacja projektów edukacyjnych i szkoleniowych oraz udział w nich zwiększa kompetencje mieszkańców regionu, podnosi ich atrakcyjność na rynku pracy, pozwala zdobyć nowy, lepszy zawód. Wysokie kompetencje mieszkańców przyśpieszają rozwój województwa łódzkiego, a tym samym zwiększają jego atrakcyjność. 2

Postęp wdrażania – Priorytet IX Stan na 19 października 2012 r. W latach 2007-2012 w ramach Priorytetu IX ogłoszono 38 konkursów. W odpowiedzi na nabory wpłynęło 4 762 wnioski. Podpisano 1 012 umów o dofinansowanie projektów na kwotę 453 952 299,94 zł. 3

Jak Priorytet IX rozpędza Łódzkie? 184 ośrodki wychowania przedszkolnego uzyskały wsparcie 897 szkół zrealizowało projekty rozwojowe 357 761 228,95 zł 3 848 nauczycieli podniosło swoje kwalifikacje 5 262 dzieci w wieku 3-5 lat uczestniczyło w edukacji przedszkolnej na obszarach wiejskich Dofinansowanie 257 oddolnych inicjatyw społecznych 4 Wg stanu na koniec III kwartału 2012 r.

„Nasze przedszkolaki” Gmina Rawa Mazowiecka Gmina Rawa Mazowiecka „Nasze przedszkolaki” wartość projektu: 847 380 zł projekt zrealizowany w ramach Poddziałania 9.1.1 PO KL okres realizacji: 3 sierpnia 2009 r. – 2 sierpnia 2011 r. strona internetowa realizatora: www.rawam.ug.gov.pl Na podstawie zło.onych przez uczniów deklaracji utworzono 7 grup. Zajecia rozpoczeły sie 6 wrzesnia 2008 i beda sie odbywały zgodnie z planem: - chemia - - matematyka - - biologia - - fizyka - Wszyscy uczniowie zwiedzaja wystawe i uczestnicza w zajeciach w Łódzkim Eksperymentarium, a tak.e w ramach projektu biora udział w wycieczce i zajeciach warsztatowych i laboratoryjnych w Muzeum Techniki w Warszawie. W czasie realizacji projektu wykorzystywane beda prezentacje multimedialne, zdjecia i filmy przygotowywane przez uczniów. Wszyscy uczniowie uczestnicza w zajeciach na wy.szych uczelniach. Ju. wkrótce zespół zło.ony z przedstawicieli poszczególnych grup zajmie sie upowszechnieniem działan zwiazanych z projektem na stronie liceum. 5 5

Gmina Rawa Mazowiecka Przewidziane działania to m.in.: utworzenie 5 Zespołów Wychowania Przedszkolnego i 1 Punktu Przedszkolnego; wyposażenie wszystkich placówek w niezbędne meble i pomoce dydaktyczne. Zakupiono również wyprawki dla przedszkolaków – materiały plastyczne do wykorzystania podczas zajęć; zorganizowanie warsztatów dla dzieci i rodziców pod hasłem ,,Mamo, tato możesz być moim nauczycielem”. Specjalnie dla przedszkolaków raz w miesiącu Łódzkie Towarzystwo Muzyczne im. Karola Szymanowskiego przeprowadzało warsztaty edukacyjne. Dzięki temu maluchy przez 30-40 minut mogły aktywnie uczestniczyć w jedynych tego rodzaju zajęciach. Dodatkowo w Zespole Wychowania Przedszkolnego w Boguszycach zorganizowano zajęcia edukacyjne związane ze śpiewem ludowym i obrzędami; objęcie wszystkich dzieci specjalistyczną pomocą logopedyczną i psychologiczną podczas zajęć grupowych i indywidualnych wraz z diagnozą dysfunkcji. Wszystkie powstałe w ramach projektu jednostki przedszkolne kontynuowały swoją działalność po zakończeniu realizacji przedsięwzięcia. Na podstawie zło.onych przez uczniów deklaracji utworzono 7 grup. Zajecia rozpoczeły sie 6 wrzesnia 2008 i beda sie odbywały zgodnie z planem: - chemia - - matematyka - - biologia - - fizyka - Wszyscy uczniowie zwiedzaja wystawe i uczestnicza w zajeciach w Łódzkim Eksperymentarium, a tak.e w ramach projektu biora udział w wycieczce i zajeciach warsztatowych i laboratoryjnych w Muzeum Techniki w Warszawie. W czasie realizacji projektu wykorzystywane beda prezentacje multimedialne, zdjecia i filmy przygotowywane przez uczniów. Wszyscy uczniowie uczestnicza w zajeciach na wy.szych uczelniach. Ju. wkrótce zespół zło.ony z przedstawicieli poszczególnych grup zajmie sie upowszechnieniem działan zwiazanych z projektem na stronie liceum. 6 6

Miasto Łódź Miasto Łódź „Kształtowanie kompetencji personalnych i społecznych w szkole zawodowej drogą do sukcesu na rynku pracy” wartość projektu: 772 080 zł projekt innowacyjny projekt realizowany w ramach Działania 9.2 PO KL okres realizacji: 1 grudnia 2011 r. – 30 czerwca 2014 r. strona internetowa projektu: www.innowacyjny.wckp.lodz.pl Na podstawie zło.onych przez uczniów deklaracji utworzono 7 grup. Zajecia rozpoczeły sie 6 wrzesnia 2008 i beda sie odbywały zgodnie z planem: - chemia - - matematyka - - biologia - - fizyka - Wszyscy uczniowie zwiedzaja wystawe i uczestnicza w zajeciach w Łódzkim Eksperymentarium, a tak.e w ramach projektu biora udział w wycieczce i zajeciach warsztatowych i laboratoryjnych w Muzeum Techniki w Warszawie. W czasie realizacji projektu wykorzystywane beda prezentacje multimedialne, zdjecia i filmy przygotowywane przez uczniów. Wszyscy uczniowie uczestnicza w zajeciach na wy.szych uczelniach. Ju. wkrótce zespół zło.ony z przedstawicieli poszczególnych grup zajmie sie upowszechnieniem działan zwiazanych z projektem na stronie liceum. 7 7

Miasto Łódź Celem projektu jest wypracowanie, upowszechnienie i włączenie do głównego nurtu polityki edukacyjnej nowego rozwiązania w postaci Innowacyjnego Programu Szkolnego Doradztwa Zawodowego, służącego modernizacji oferty szkół kształcenia zawodowego. Produktem finalnym będzie program szkolnego doradztwa zawodowego dla uczniów szkół zawodowych w ujęciu modułowym wraz z oprzyrządowaniem, czyli pakietem edukacyjnym „Kim chciałbym być – kim będę”. Innowacyjny Program Szkolnego Doradztwa Zawodowego składa się z 5 modułów: Poznaję siebie – uwzględniający tematykę równości szans kobiet i mężczyzn; Kompetencje personalne i społeczne w kontekście rozwoju zawodowego; Krajowa i Europejska Rama Kwalifikacji Zawodowych; Regionalny i ponadregionalny rynek pracy uwzględniający tematykę stereotypów tzw. zawodów "męskich" i "kobiecych" oraz wytyczne do zmiany takiego myślenia; Indywidualny Plan Działania. Na podstawie zło.onych przez uczniów deklaracji utworzono 7 grup. Zajecia rozpoczeły sie 6 wrzesnia 2008 i beda sie odbywały zgodnie z planem: - chemia - - matematyka - - biologia - - fizyka - Wszyscy uczniowie zwiedzaja wystawe i uczestnicza w zajeciach w Łódzkim Eksperymentarium, a tak.e w ramach projektu biora udział w wycieczce i zajeciach warsztatowych i laboratoryjnych w Muzeum Techniki w Warszawie. W czasie realizacji projektu wykorzystywane beda prezentacje multimedialne, zdjecia i filmy przygotowywane przez uczniów. Wszyscy uczniowie uczestnicza w zajeciach na wy.szych uczelniach. Ju. wkrótce zespół zło.ony z przedstawicieli poszczególnych grup zajmie sie upowszechnieniem działan zwiazanych z projektem na stronie liceum. 8 8

Uniwersytet Łódzki Ośrodek Naukowo-Badawczy Problematyki Kobiet „GENDER STUDIES – polityka równych szans w procesie kształcenia” wartość projektu: 809 593,93 zł projekt zrealizowany w ramach Działania 9.4 PO KL okres realizacji: 1 sierpnia 2010 r. – 31 lipca 2012 r. strona internetowa projektu: www.ucz-tolerancji.pl Na podstawie zło.onych przez uczniów deklaracji utworzono 7 grup. Zajecia rozpoczeły sie 6 wrzesnia 2008 i beda sie odbywały zgodnie z planem: - chemia - - matematyka - - biologia - - fizyka - Wszyscy uczniowie zwiedzaja wystawe i uczestnicza w zajeciach w Łódzkim Eksperymentarium, a tak.e w ramach projektu biora udział w wycieczce i zajeciach warsztatowych i laboratoryjnych w Muzeum Techniki w Warszawie. W czasie realizacji projektu wykorzystywane beda prezentacje multimedialne, zdjecia i filmy przygotowywane przez uczniów. Wszyscy uczniowie uczestnicza w zajeciach na wy.szych uczelniach. Ju. wkrótce zespół zło.ony z przedstawicieli poszczególnych grup zajmie sie upowszechnieniem działan zwiazanych z projektem na stronie liceum. 9 9

Uniwersytet Łódzki Celem ogólnym projektu było podniesienie kwalifikacji 60 nauczycielek i nauczycieli z województwa łódzkiego w obszarze aktywnego wdrażania polityki gender mainstreaming i równych szans w procesie edukacji poprzez stworzenie programu studiów podyplomowych dla nauczycieli z zakresu polityki równych szans. Tematem przewodnim projektu jest założenie, że w procesie walki z dyskryminacją, stereotypizacją, uprzedzeniami oraz zakorzenionymi w kulturze patriarchatem i negatywnym nastawieniem do wszelkiej „inności”, rola systemu edukacji dzieci i młodzieży jest nie do przecenienia, dlatego też nauczyciele – w związku ze szczególną funkcją pełnioną w procesie kształcenia – powinni być szczególnie uwrażliwieni na tę problematykę. Bogaty program zajęć przewidywał m.in. zajęcia z tematu: Uwarunkowania kulturowe przemocy wobec mniejszości, Gender w polityce, Wizerunki kobiet i mężczyzn w kulturze – medycyna, film, literatura, teatr, reklama, nowe technologie wizualizacyjne, szczupłe ciało. Na podstawie zło.onych przez uczniów deklaracji utworzono 7 grup. Zajecia rozpoczeły sie 6 wrzesnia 2008 i beda sie odbywały zgodnie z planem: - chemia - - matematyka - - biologia - - fizyka - Wszyscy uczniowie zwiedzaja wystawe i uczestnicza w zajeciach w Łódzkim Eksperymentarium, a tak.e w ramach projektu biora udział w wycieczce i zajeciach warsztatowych i laboratoryjnych w Muzeum Techniki w Warszawie. W czasie realizacji projektu wykorzystywane beda prezentacje multimedialne, zdjecia i filmy przygotowywane przez uczniów. Wszyscy uczniowie uczestnicza w zajeciach na wy.szych uczelniach. Ju. wkrótce zespół zło.ony z przedstawicieli poszczególnych grup zajmie sie upowszechnieniem działan zwiazanych z projektem na stronie liceum. 10 10

Kontynuacja wsparcia W latach 2014-2020 w regionie łódzkim planowane jest wsparcie następujących obszarów: zapewnienie trwałości utworzonych ośrodków przedszkolnych, rozwój e-edukacji, upowszechnienie poradnictwa edukacyjno-zawodowego, wzmocnienie zaangażowania pracodawców w kształcenie zawodowe, podniesienie jakości i dostępności edukacji na każdym poziomie, zaktywizowanie uczniów i studentów oraz zapewnienie dobrego przygotowania absolwentów do wejścia na rynek pracy (szczególne wsparcie zorientowane na szkolnictwo zawodowe), upowszechnienie idei uczenia się przez całe życie, działania skierowane na transfer wiedzy oraz innowacyjność w przedsiębiorstwach. 11

Dziękuję za uwagę 12 12